Zobacz temat - [R414 98'] Problem z silnikiem - szarpie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414 98'] Problem z silnikiem - szarpie

RadekNet - Wto Sie 18, 2009 09:06
Temat postu: [R414 98'] Problem z silnikiem - szarpie
Czesc!

Auto stalo sobie tydzien bez ruszania i pojawil sie problem z silnikiem. Szarpie, dusi sie przy rozpedzaniu. Jak przegazuje to czasami na krotko pomaga. Na wolnych tez niezbyt rowno pracuje.
Wykrecilem swiece - wygladaja ok, maja przejechane niewiele kilometrow (od stycznia). Poodpinalem wszystkie kabelki przy silniku, zeby sprawdzic czy na nich nie ma braku styku - raczej ok.

Mozecie cos poradzic?

Radek Wrodarczyk

sTERYD - Wto Sie 18, 2009 13:51

sprawdź jeszcze jak wygląda palec rozdzielacza pod kopułką :hm:
RadekNet - Wto Sie 18, 2009 15:15

Palec i kolpulke sprawdzilem. Dzieki za przypomnienie. Bylo odrobine nalotu, ale wyczyszczenie nic nie dalo.

Gnebily mnie jeszcze te swiece zapolonowe... jedna byla lekko inna niz pozostale. Sprobowalem pokolei odpinac kable i wyszlo na to, ze wlasnie ta jedna "inniejsza" nie pracuje, tzn silnik chodzi na trzech cylindrach. Kazdy kabel iskre daje podobna, wiec stawiam, ze to nie uklad zaplonowy.

Wtrysk?

emo - Wto Sie 18, 2009 15:30

masz go na gazie czy tylko na benzynie??
RadekNet - Wto Sie 18, 2009 15:40

Tylko benzyna.
praktis - Wto Sie 18, 2009 18:19

Trzebaby sprawdzić kompresję w cylindrach. Może jest przedmuch na tym niepracującym.
RadekNet - Wto Sie 18, 2009 21:59

Przyzad do pomiaru kompresji mam u rodzicow a to pare km odemnie, wiec jutro pojede do mechanika. Mam nadzieje, ze to nie uszczelka, bo wtedy to raczej zmiana auta mnie czeka :(
praktis - Wto Sie 18, 2009 22:42

Może tylko zawór się zawiesił i stąd ewentualny przedmuch.
RadekNet - Sro Sie 19, 2009 08:51

Do zrobienia zaworow nie trzeba sciagac glowicy?

Auto wyraznie ma focha. Dzis nie chce zapalic wogole. Jak przestanie padac to podniose maske i zerkne czy czegos nie odlaczylem wczoraj, ale ... zgasilem go kluczykiem, wiec to raczej odpada.

[ Dodano: Sro Sie 19, 2009 16:25 ]
Uff juz wiem cos wiecej.

To, ze nie chcial zapalic to byla wina cewki, ktora sobie byla akurat teraz padla. Zalozyslismy wiec nowa cewke a przy okazji nowe kable i swiece. Sinik pracuje dosc rowno, ale... tylko na 3 cylindry.

Kompresja pomierzona: 13,6,13,13. Cokolwiek by to nie bylo (uszczelka czy zwor), trzeba zdjac glowice niestety. A to sie juz tutaj robia spore koszty. Musze pomyslec co dalej - naprawiac, sprzedac jak jest czy przywiezc do Polski na czesci?