|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0 idt] ilość płynu chłodniczego
wacek - Wto Sie 25, 2009 05:56 Temat postu: [R25 2.0 idt] ilość płynu chłodniczego Mam chyba dość nietypowy problem....
Przy włączonym silniku spada poziom płynu chłodniczego czasami nawet poniżej minimum, chociaż przelewa się przez tą rurkę. Podobnie jest zaraz po wyłączeniu silnika - ilość płynu chłodniczego jest mała.
Gdy silnik jest wyłączony i płyn ostygnie wszystko wraca do normy - tak jakby ten płyn skądś wracał.
Czy to wina może korka zbiorniczka wyrównawczego?, czy może układ zapowietrzony /ale podobno sam się odpowietrza/?, czy jeszcze jakiś inny powód??
DANTE79R - Wto Sie 25, 2009 15:15
Wszystko ok
des - Wto Sie 25, 2009 16:31
Gdybyś miał PB to bym Ci powiedział, że coś jest nie tak ale na ON się nie znam.
Wydaje mi się, że płynu nie powinno wciągać podczas pracy i potem na koniec go zwracać jak już silnik ostygnie.
Brt - Wto Sie 25, 2009 19:55
wacek jest ok ... rilaax masz płyn w zbiorniczku i wskazówkę na środku skali to jeździć jeździć
thef - Wto Sie 25, 2009 20:01
Brt napisał/a: | to jeździć jeździć | I obserwować
Dla pewności pojeździć trochę z włączonym ogrzewaniem, a potem gdy silnik ostygnie, najlepiej po nocy dolać tak, by było dokładnie na połowie zbiorniczka.
Brt - Wto Sie 25, 2009 20:04
obserwować to w każdym aucie trzeba
Mix - Wto Sie 25, 2009 20:12
Pozwolę się dopiąć. Dolałem u siebie ostatnio 2L płynu (po 1L, w odstępach ok. 2 m-cy). Dziś zauważyłem, że na zimnym silniku mam ledwo co w zbiorniczku. Sprawdzałem wszystkie przewody - są całe i suche. Wyjątkiem jest kawałek cienkiego przewodu, który wchodzi do zbiorniczka. Od spodu, wyczuwalne jest pod palcami wyraźne zgrubienie/naddarcie, ale w tym miejscu, gdzie przewód przechodzi w szerszy kawałek (obok zbiorniczka). HGF raczej odpada - brak płynu w oleju i na odwrót. Gdzie zajrzeć, co sprawdzić? Może puszcza przy pompie wody? Jak się tam dostać? A może to coś zupełnie innego?
wacek - Sro Sie 26, 2009 19:26
właśnie , że tego płynu ubywa (((((
Jak można wykluczyć uszczelkę po głowicą?
Brt - Sro Sie 26, 2009 21:27
sprawdx najpierw superdokładnie wszystkie węże rurki itp. i wyklucz wyciek. Uszczelka ... nieeee na bardzo duży % nie Jak już to głowica może mieć mikropęknięcie. Możesz zmierzyć poziom CO2 w płynie i obserwować czy czasem na bialo nie kopci. Jaki masz ten ubytek Ja mam taki efekt, że jak dolejedo prawidłowego stanu płyn, to dość szybko zejdzie do poziomu 1-2 cm nad dnem zbiorniczka i więcej nie ucieka. Podejrzewam, że mam minimalną nieszcelnosć na chłodnicy oleju, ale jeżdżę tak już 4 lata wiec i kolejny rok dwa lub wiecej pojeżdżę
wacek - Sro Sie 26, 2009 21:55
nie, nie kopci na biało. w oleju także nic nie widać niepokojącego. Dolewam około 0,5 litra płynu po przejechaniu około 100-15 0km. Więc masa płynu
Brt - Sro Sie 26, 2009 22:03
no to musi być wyciek .... szukaj
Mix - Sro Sie 26, 2009 22:05
wacek, to u mnie jak narazie poszły 2 liry (+ok. litr wlany dzisiaj) na 5-6tyś, głównie w korkach w ruchu miejskim. Wszystkie rurki suche. Wyciek da się zlokalizować napewno na zimnym silniku. Spróbuję podłożyć na noc kawałek kartonu lub czegoś podobnego, może to zawęzi obszar poszukiwań.
wacek - Sro Sie 26, 2009 23:04
WKURZA MNIE TO AUTO !!!!!!!!!!!!!!
Wymieniłem na nowe:
1. Paski i rolki rozrządu
2. Pompę wody
3. Chłodnicę
4. Zbiorniczek płynu wyrównawczego
5. Wąż intercoolera
6. Łożysko lewe i prawe kół przednich
7. Podsufitkę
8. Klocki hamulcowe kół przednich
9. Rezystory dmuchawy
10. Wszystkie filtry
11. Olej wspomagania
12. Olej silnikowy
13. Olej skrzyni biegów
14. Przepływomierz
Chce ktoś kupić to auto? Może ten wyciek to jakaś głupotka, ale nie mam siły !!!!!!!
des - Czw Sie 27, 2009 19:19
Skoro nie ma wycieku na zewnątrz to musi być do komory silnika.
wacek - Czw Sie 27, 2009 22:28
czyli uszczelka pod głowicą?
Jaki jest koszt wymiany?
MI mechanik powiedział około 700 zł wszystko - uszczelka, robocizna, szlifowanie - jezeli potrzeba. Czy to dużo?
NEOSSS - Czw Sie 27, 2009 23:05
wacek, a ile tego plynu weszlo CI na suchy uklad i czy odpowietrzyliscie uklad oraz czy korek zbiorniczka jest dobry? Sprawdz czy w aucie sucho i czy nie kapie z nagrzewnicy
wacek - Czw Sie 27, 2009 23:08
nie, nic nie kapie i suchutko jest w samochodzie. Gdyby korek był zły, to chyba nei ubywało by tego płynu????Bo gdzie podziewałby się skoro wszystko jest suche
NEOSSS - Czw Sie 27, 2009 23:24
wacek, ile wlaliscie nowego plynu na suchy uklad? Nie widac bialego nalotu na zbiorniczku od gotowania?
Brt - Pią Sie 28, 2009 07:07
ale skoro płynu nie ma w oleju i nei kopci na biało to do silnika też się nie dostaje .... rozbieranie silnika rób wtedy, gdy na 100% będziesz pewny awarii ... patrzyłeś w okolice chłodnicy oleju i termostatu
wacek - Pią Sie 28, 2009 07:33
tak - wszędzie wydaje się sucho - zresztą chłodnicę mam nową
kostas - Pią Sie 28, 2009 08:00
Powiem Ci tak, ze czasem w aucie ile bys tego plynu nie nalał to on bedzie sobei zbijal do jakiegos poziomu i juz. Tak sie uprze, a jego nie przekonasz. Ja zaleje w zbiorniczku troche nawet nad polowe zbiorniczka on po tygodniu juz ma ponizej polowy zbiornika, za 4 miesiace stan sie nie zmienia, wczesniej balem sie HGFa ale widze, ze to jednak nie to. Przyzwyczaj sie i jezdzij tak.
btw. ]z aile chcesz go sprzedac?
|
|