Zobacz temat - [r 216 coupe 97r] Czy to jest cofnięte koło?????
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [r 216 coupe 97r] Czy to jest cofnięte koło?????


Vesper416 - Sro Sie 26, 2009 17:07
Temat postu: [r 216 coupe 97r] Czy to jest cofnięte koło?????
Witam jeden z użytkowników twierdzi że mam na przodzie cofnięte koło



Dodam tylko że oba koła prawe i lewe są równo osadzone czy powinienem się martwić???
Jeśli coś jest nie tak to co może być przyczyną???

Mam do wymiany wahacze... czy to może mieć coś wspólnego z tym???????

staf - Sro Sie 26, 2009 17:11

Vesper416, Moim zdaniem powinno być w osi pólkola błotnika, a nie jest. Więc cos jest nie tak.
Vesper416 - Sro Sie 26, 2009 17:20

W sumie zauważyłem że ośka w jednym miejscu styka się z podwoziem dosłownie na grubość włosa i w tym miejscu jest lekko oczyszczona z brudu (żeby nie pisać zdarta)

Co może być nie tak?????????'

Ktoś pomoże coś zasugeruje???

Pływak - Sro Sie 26, 2009 21:40

Ja w kanciaku mam równo, a przód jest identyczny. Geometria i zbieżność sprawdzana? Gdzieś słyszałem, że nawet przy niewielkim uderzeniu w kanciakach cofają się koła...
Vesper416 - Sro Sie 26, 2009 21:44

Nie no geometrii nie robiłem bo wahacze do wymiany mam a to bez sensu robic dwa razy...

A może koła się wyśrodkują po wymianie wahaczy??? i łącznika stabilizatora?

staf - Sro Sie 26, 2009 21:47

Vesper416 napisał/a:
Nie no geometrii nie robiłem bo wahacze do wymiany mam a to bez sensu robic dwa razy...

A może koła się wyśrodkują po wymianie wahaczy??? i łącznika stabilizatora?

To bardzo prawdopodobne. Nawet z ta drobną "wada' zagłosuje na niego. :grin:

Markzo - Sro Sie 26, 2009 21:52

COfnięte i to nieźle :/ :/ :/ wymieniaj wachacze... mozliwe ze to to :) a czasem drązków reakcyjnych czy jak to sie zwie nie masz wywalonych:?
Brt - Sro Sie 26, 2009 22:46

Markzo napisał/a:
COfnięte i to nieźle

dokładnie

Markzo napisał/a:
wymieniaj wachacze... mozliwe ze to to

na duży % to nie to

Pływak napisał/a:
Gdzieś słyszałem, że nawet przy niewielkim uderzeniu w kanciakach cofają się koła...

i w kanciakach i w okrąglakach i w R600 ... powodem jest zamocowanie drążków reakcyjnych do przedniej belki ... więc przy nawet niewielkim uderzeniu przedniej belki powoduje cofnięcie koła.

Cytat:
Co może być nie tak?????????


są dwie opcje .... albo masz przestawione mocowanie wahacza (tzw "sanki" przedniego zawieszenia są krzywe), albo problem jest z tą belką z przodu i/lub wywalonymi gumami na drążkach reakcyjnych. Plus tego rozwiazania jest taki, ze podkładkami można cześciowo ustalić położenie koła :ok:

Vesper416 - Sro Sie 26, 2009 22:55

A koszt takiej regulacji jak może się kształtować?????

W sumie miesiąc temu bardzo szybko najechałem na wysoki krawężnik aż felge wykrzywilo no ale kobieta mi zajechala droge wlasciwie poszla na czolowe i nie mialem wyjscia... a nie zwracałem nigdy uwagi na położenie kół

Brt - Sro Sie 26, 2009 22:57

Cytat:
A koszt takiej regulacji jak może się kształtować?????


bez obejrzenia zawiechy trudno cokolwiek powiedzieć

Vesper416 napisał/a:
W sumie miesiąc temu bardzo szybko najechałem na wysoki krawężnik aż felge wykrzywilo no ale kobieta mi zajechala droge wlasciwie poszla na czolowe i nie mialem wyjscia...


jeśli tym kołem, to mogło to być przyczyną :ok:

Vesper416 - Czw Sie 27, 2009 20:11

No więc wymierzyłem odległości i tak

Lewe koło od strony drzwi 4cm od strony zderzaka 11
prawe koło od strony drzwi 5cm od strony zderzaka 10cm

a więc 1cm różnicy wlazłem pod samochód i belka jest na 99% ok te drążki też są proste mam jedynie lekko wykrzywione wahacze oraz bardzo skrzywione łączniki stabilizatora ogólnie na jakiekolwiek gumy spojrze czy to w tuleji czy osłone przegubu to jak dla ,mnie każda do wymiany (ale ja lubie wymieniac ....)


Czy jak pojade na geometrie to powiedzą mi co jest nie tak?????

czy do pseudo mechanika mam jechać????

Brt - Czw Sie 27, 2009 20:28

Ale koła powinny być ustawione centralnie w nadkolu więc pewnie obie strony będziesz miał do regulacji/wymiany elementów ... pełna geometria powie Ci wszystko o ustawieniu kół :ok: Najlepiej pojechać do szpeca od zawieszeń, który nie tylko zmierzy ale też będzie na tyle kumaty, żeby wszystko od razu wyregulować :ok: