Zobacz temat - [R620] Luźny lewarek zmiany biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Luźny lewarek zmiany biegów

Phillippe - Pon Sie 31, 2009 11:57
Temat postu: [R620] Luźny lewarek zmiany biegów
Porównałem to spostrzeżenie w Hondzie Accord i swoim Roverze. U mnie lewarek na pierwszym biegu lata tak luźno, jakby był na jałowym. U znajomego zaś biegi wchodzą pewnie, sztywno lecz delikatnie i da się bez problemu rozpoznać jaki bieg jest wrzucony. Uprzedze, że wszystkie łączenia na wodzikach robiłem tydzień temu i problem jak był, tak jest. Jakie są wasze pomysły?
Brt - Pon Sie 31, 2009 22:54

Phillippe napisał/a:
Uprzedze, że wszystkie łączenia na wodzikach robiłem tydzień temu i problem jak był, tak jest. Jakie są wasze pomysły?

Jeśli zrobiłeś mniej więcej to co jest opisane w tym artykule:
http://www.roverki.pl/zro...ml#comment-1729
i dalej jest luźno, to nie mam pojęcia o co kaman :roll:

Phillippe - Wto Wrz 01, 2009 07:42

Zrobiłem jak w tutorialu. Gdy zmieniałem biegi w Accordzie myślałem, że to jakaś pomyłka. Przecież skrzynia to ta sama 5biegówka.

Może coś bezpośrednio w skrzyni się dzieje?

Brt - Wto Wrz 01, 2009 10:13

a w jakim accordzie ?? 2.0Si ... ?? .... a jeszcze jedno mi przychodzi do głowy ... nie masz czasem luzu na wejściu do skrzyni .. już za krzyżakiem ?? Tzn. ze skrzyni wychodzi trzpień z otworem i na niego nachodzi tuleja od elementu krzyżaka też z otworem, w tym otworze jest taki bolec a po przeróbkach często jest to miejsce skręcane na śrubę ... u Skiby właśnie w tym miejscu był luz i niestety nawet minimalny luz w tym miejscu przekłada się na spory luz na samym drążku :/ Jeśli tam jest ok, to chyba pozostaje tylko wnętrze skrzyni. Dodam jeszcze, że przy skrzyni PG1 niestety nie da sie całkowicie usztywnić drążka ... wynika to z konstrukcji całego układu zmiany biegów niestety :/ :bezradny:
Phillippe - Wto Wrz 01, 2009 19:13

Widzę, że wymieniany był wodzik, bo jest jeszcze czysty, nówka. Znajomy ma Accord 2.0i i również PG1, w Vitesse jedyną różnicą jest dodany obok Torsen ale nie na tym rzecz polega. Jeszcze dzisiaj zobaczę ten trzpień z otworem wychodzący ze skrzyni.
wojtas_77 - Sro Wrz 02, 2009 07:39

U mnie tez "lata"delikatnie drazek moze to jest normalne w Ti?
Phillippe - Sro Wrz 02, 2009 14:12

wojtas_77, nie jest to normalne, dlatego że konstrukcja skrzyni PG1 w Rover i Honda to dokłdanie to samo. Notabene mechanizm wybierania biegów również jest taki sam- mocowania, wodzik, lewarek...

Ciekawi mnie jak to wygląda w skrzyni biegów, co powoduje luzy?

Rzeczywiście Brt, jest luz na bolcu w trzpieniu od skrzyni. Jak to zniwelować?

Marrkus - Sob Wrz 05, 2009 23:26

tylko accord z silnikiem diesla ma ta samą skrzynie pg1 pozostałem modele (czyt. wszystkie benzynowe 1.8 2.0 2.3 ) miały całkowicie inną skrzynię.

W R600 pg1 była w SDi i w Ti

tomii620si - Pon Paź 28, 2013 16:37

ODKOP !!


Kupiłem na dniach Ti i mam takie luzy.. Autosan racing także może ktoś wpadł na dobry pomysł jak to usunąć ? Bo wbijam np. 5 bieg a gałka wraca prawie na pozycje 3'ki..

Brt - Wto Paź 29, 2013 16:02

a czytałeś artykuł z linku wyżej (2 post) ??
tomii620si - Sro Lis 06, 2013 12:40

Chętnie bym zobaczył jakby tylko mi program antyspamowy nie ukrywał linków na forach. Skapnąłem się nie dawno i zamieniłem go na AdBlock i już mi pokazało link.. Sory za nie potrzebny odkop
thorm - Sro Lis 06, 2013 15:35

problem jest na wałku wychodzącym ze skrzyni dobry patent jest wsadzić śrubę fi 8 i skręcając mocno mam 2 skrzynie i w obydwóch ten sam problem po przeróbce chodzą idealnie
tomii620si - Sro Lis 06, 2013 23:11

Ech... Kupie wtrysk od beny i dopiero ruszę swoje Ti to pojade na kanał i ogarnę temat optycznie co i jak :)
thorm - Sob Lis 09, 2013 14:55

miałem problem z wtryskiem nie podawał pb okazało się ze był zapchany po czyszczeniu chodzi prawie 2 rok potrafią się zapchać jak jeździsz na lpg dużo i nie jeździ się codziennie te 5-7 km dziennie na pb