|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - UWAGA posiadacze diesli
Mayson - Czw Wrz 03, 2009 09:29 Temat postu: UWAGA posiadacze diesli http://moto.wp.pl/kat,236...,wiadomosc.html
Wiadomo, to tylko prognozy ale może coś w tym jest...
Brt - Czw Wrz 03, 2009 09:38
pożyjemy zobaczymy ... narazie tankuję po 3.61 za litr a ostatnia średnia to 5.8 l/100km, więc nawet jak pójdzie w góre to tragedii nie bedzie ... będzie drozej .. trudno ... i tak jeżdżenia nie ograniczę
Ley - Czw Wrz 03, 2009 09:40
ciekawe, ciekawe...
a jeszcze ciekawszy jest jeden z komentarzy: http://moto.wp.pl/opinie....yna&oid=8966834
Raptile - Czw Wrz 03, 2009 09:42
Bioester Rox
Krzysi3k - Czw Wrz 03, 2009 10:06
Raptile napisał/a: | Bioester Rox |
Jest sens go lać?
Lałem trzy razy pół na pół z ON i podskoczyło mi spalanie, tak więc jedna chwała jeśli chodzi o oszczędność. Poza tym chyba od Bioestru zmniejsza się żywotność silnika - mówię chyba, bo pewien nie jestem, a kłócić się nie zamierzam
Raptile - Czw Wrz 03, 2009 10:17
Krzysi3k5, przejechałem na nim juz ponad 5 tys km z Czego w wakacje 2100 Km.
Średnie spalanie miasto-trasa 5.95 cały czas ma klimie. Najtaniej tankowałem za 2.99 a najdrożej za 3.25 . Żywotności nie zmniejsza jedynie po pierwszych paru zbiornikach trzeba wymienić filrt paliwa bo czyści cały syf z układu paliwowego. Co do dynamiki nie po to kupuje takie paliwo zeby się ścigać. przy ciśnięciu od 0-100 może z 0.5 s wolniej w normalnej jeździe niewyczuwalne. A co do spalania to jak cisne max 0.5 l więcej. Niewiem jak jest w iDT ale jeśli to taka sama konstrukcja jak Sdi to lać bez problemu i jezdzic.
Zmieniłem nie narzekam i prędko nie przestane
Ps. Co do niszczenia silnika Bioester ma lepsze własciwości smarowania (przynajmniej tak piszą )
Oczywiście jeśli mówimy o Bioestrze z pewnego źródła
zetes - Czw Wrz 03, 2009 10:53
Olej drozszy niz benzyna - to nie nowosc. O ile sobie przypominam 2 - 3 lata temu juz przez pewien okres, ale niedlugo tak bylo. Podejrzewam, ze teraz nawet jak do tego dojdzie nie potrwa to dlugo. Przynajmniej mam taka nadzieje. . w kazdym badz razie na zloty - jak pozwoli zdrowie - i tak bede przyjezdzal.
Mayson - Czw Wrz 03, 2009 13:14
Wydaje mi się, że to zwykła propaganda. Jeśli już to na kilka miesięcy może zrównać się z ceną Pb, jak to już raz było, a potem wróci na "zwykły" poziom. W artykule niczego nie uzasadnili...
Krzysi3k - Czw Wrz 03, 2009 13:59
Mówili o akcyzie...
Gdzieś kiedyś czytałem, że rafinacja ON jest łatwiejsza, a co za tym idzie tańsza niż Pb, stąd różnica.
Raptile - Czw Wrz 03, 2009 14:04
Przejezdzalem Obok orlenu 4 min temu 3.67 to chyba nie tak zle ?
Mayson - Czw Wrz 03, 2009 14:09
Padł mi kiedyś w służbowym Escorcie 1,8D wskaźnik poziomu paliwa. ON się skończył, a ja w jakiejś wsi, gdzie był tylko spożywczak. A że swego czasu bodajże Motor testował w golfie II olej jadalny i auto jeździło i nie wykazywało oznak zużycia - to kupiłem 2l rzepakowego i wlałem do baku. Faktycznie, z tyłu smażalnia, ale dojechałem bez problemu do najbliższej stacji i potem jeszcze długo długo ten Escort jeździł bez problemów
maciej - Czw Wrz 03, 2009 14:15
Oj tam, jak w Lidlu była promocja - Olej Kujawski 2,49 za litr, to wszystkie Transportery T3 1.6D z połowy lat 80-tych należące do przyjaciół i miłośników BGC jeździły na "rzepak", a najfajniej wyglądało tankowanie i zlewanie resztek (bo jednak ten olej jest gęstszy od ropy), a najtanszy był olej litrowych butelkach, bo 5l były chyba ze 30% droższe.
No i kupowanie oleju w Lidlu "na palety".
ZTCP to chłopaki nawet w Berlinie byli na "Kujawskim".
magneto - Czw Wrz 03, 2009 14:29
dla mnie może kosztowac nawet 10zł /l. bo nie płacę za paliwo
Viniu - Czw Wrz 03, 2009 14:32
magneto napisał/a: | dla mnie może kosztowac nawet 10zł /l. bo nie płacę za paliwo | Nie każdy może być szejkiem.. .. a harem też masz
magneto - Czw Wrz 03, 2009 14:37
Viniu napisał/a: | .. a harem też masz |
dwie blondynki to juz harem czy jeszcze nie?
nie jestem szejkiem ale moje auto samo zarabia na siebie wiec cena paliwa nie ma znaczenia
henryk - Czw Wrz 03, 2009 19:07
1. Czytałem w warsztacie Bosha biuletyn iformacyjny dla mechaników i nie tylko. Bosh dopuszcza dla swoich instalacji max ilość dodatku bio w wysokości 3% lub 5% - dokładnej liczby nie pamiętam, ale mało to było.
2. Zimą ON zawsze drożeje sezonowo. Niestety z "unijnych" powodów akcyza na ON może wzrosnąć a na benzynę niekoniecznie. Zależy to od kursu euro w październiku. Kończy się dla nas jakiś okres przejściowy na akcyzę. Przy niewielkim przekroczeniu kursu rząd, gdyby był zainteresowany, mógłby powalczyć o pozostawienie akcyzy na obecnym poziomie. Na to jednak niespecjalnie liczę - dużo łatwiej ukryć się za Unią i skasować dodatkowe pieniądze.
kpt - Pią Wrz 04, 2009 08:28
Krzysi3k5 napisał/a: | Gdzieś kiedyś czytałem, że rafinacja ON jest łatwiejsza, a co za tym idzie tańsza niż Pb, stąd różnica. |
roznica jest glownie stad, ze olej napedowy ogolnie nizszymi podatkami oblozony.
"Struktura ceny paliw (diesla i benzyny) w w dniu 9 czerwca 2008r. wygląda następująco:
- benzyny - udział podatków: 54%,
- olej napędowy - udział podatków: 42%. "
zrodlo http://szczesniak.pl/node/854
|
|