|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [seria K] HGF? niekoniecznie
dudus87 - Czw Wrz 03, 2009 14:29 Temat postu: [seria K] HGF? niekoniecznie Temat dość częsty i dosyc bolesny dla kieszeni, ale nie zawsze. Sam ostatnio miałem podobny problem, ubywa niewielka ilość wody, od rana auto pali "na 3 gary" po chwili wraca do normy. Diagnoza - HGF, jednak po wertowaniu forum i dzięki koledze xkrzychux sprawdziłem uszczelke pod kolektorem ssącym.
Aby sprawdzić czy to uszczelka pod kolektorem nie trzeba nic rozkręcać i sprawdzać czy występuje bialy nalot. Zobaczymy to na pierwszej świecy, rano gdy alto jest zimne i plyn nie wyparował. Jeżeli PIERWSZA świeca jest mokra/wilgotna a pozostale suche(biale) możemy oddetchnąć, uszczelka kosztuje około 25zł + z 80zl robocizna.
Myślę, że na początek warto sprawdzić właśnie to, zapewne wiele osów wymieniło uszczelke pod głowicą mając tylko nieszczelną pod kolektorem.
Jeżeli jednak inne świece mokre to trzeba sie spodziewac droższej wymiany - jednak nie tak drogiej jak ludzie tutaj piszą, że okolo 1000-1200zł.
poorientowałem się w cenach i:
uszczelka ELRING: 120zł
komplet śrub ELRING: 120zł
robocizna w raz z planowaniem głowicy: 280zł
razem daje to: 520zł
moje ceny są po zniżkach i u znajomych mechaników ale wątpie by aż tak się różniły od innych
Brt - Czw Wrz 03, 2009 14:35
Temat z uszczelką kolektora jest znany, ale dobrze, że wspominasz ...
Lechos - Czw Wrz 03, 2009 14:39
dudus87 napisał/a: | Aby sprawdzić czy to uszczelka pod kolektorem nie trzeba nic rozkręcać i sprawdzać czy występuje bialy nalot. | dlaczego nie szukac bialego nalotu i nie rozkrecac? Przy uszkodzonej uszczelce plyn nie zawsze idzie w cylinder.
dudus87 napisał/a: | Zobaczymy to na pierwszej świecy | jesli plyn idzie do srodka to owszem.
Ja mialem uszczelke cala ale pod nia glowica byla nadzarta. Nalotu nie bylo a swiece moglbym sobie co ranek krecic.
Cytat: | uszczelka ELRING: 120zł |
dudus87 napisał/a: | moje ceny są po zniżkach | ja bez znizki mialem ja za 90 pln
dudus87 - Czw Wrz 03, 2009 14:47
Lechos napisał/a: | dlaczego nie szukac bialego nalotu i nie rozkrecac? Przy uszkodzonej uszczelce plyn nie zawsze idzie w cylinder.
|
jeżeli pali na 3 gary jak pisalem wczesniej to raczej będzie woda w cylindrze , oczywiście jeżeli tam jej nie ma a problem występuje można rozkręcić kolektor i to sprawdzić.
[ Dodano: Czw Wrz 03, 2009 15:47 ]
Lechos napisał/a: | ja bez znizki mialem ja za 90 pln |
niestety poszly ceny w góre
kqba - Czw Wrz 03, 2009 18:15
Powielę swoją odpowiedź z innego wątku, ale mam podobny problem i teraz nie wiem jaką diagnozę postawić?
Rano zauważyłem że po odpaleniu silnik nie chodzi równo (tak jakby na 3 gary) dopiero po ok 1 min się to normuje. Zaczęło mi też ostatnio ubywać płynu. Dzisiaj po odpaleniu popatrzyłem z tyłu auta a tam siwy dym. Po przegazowaniu poleciała woda (nie padało). Po nagrzaniu silnika objawy ustępująi już nie dymi.
Uszczelkę na nową (metalową podwójną Rainz) zmieniałem ok 20 tys km temu. Do tego zmieniałem wszystkie uszczelki i szpilki głowicy (też Rainz).Bez magistrali.
Zauważyłem też że podczas upałów przy postoju na klimatyzacji często włączał się wentylator na max. Czy może to być objaw słabego obiegu płynu? Podejrzewam że chłodnica może być przytkana. Pompę wody na SKF zmieniłem 30 tys km temu.
Jeszcze jedno. Kiedyś mi też ubywało płynu więc wsypałem uszczelniacz w proszku K2. Pomogło i wyciek ustał. Teraz po wymianie płynu na wiosnę i płukaniu układu mogło puścić znowu.
kpt - Pią Wrz 04, 2009 08:20
kqbato pewnie sprawka tego uszczelniacza, tak Ci uszczelnil chlodnice kiedys chyba ze 2 razy wlewalem uszczelniacz i zdarzylo mi sie 2 razy stojac w korku w centrum miasta w wielkim upale, ze temp cieczy szla do gory, dopiero wylaczenie klimy pomoglo. jak zmienilem chlodnice, to juz tego problemu nie ma.
|
|