Zobacz temat - [R75] Odpowitrzenie skrzyni korbowej KV6
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Odpowitrzenie skrzyni korbowej KV6

markla - Nie Wrz 06, 2009 21:39
Temat postu: [R75] Odpowitrzenie skrzyni korbowej KV6
Witam.
Wymienialem ostatnio silnik w swoim roverze i mam maly problem, gdyz nie jestem pewien czy przewody podcisnieniowe zostaly prawidlowo podlaczone. Szukalem w internecie zdjec silnika bez plastikowej oslonki jednak nic nie znalazlem.
Posiada moze ktos takowe zdjecie?
pozdrawiam
Marek

SeniorA - Pon Wrz 07, 2009 05:31

tu znajdziesz http://forum.roverki.eu/v...light=separator
http://gallery.xpowerforu..._Tank_Pipes.JPG

markla - Pon Wrz 07, 2009 13:20

Tak widzialem to zdjęcie i film. Jednak nie daje mi on jednoznacznej odpowiedzi. Dlatego tez zwracam sie z prosbą do posiadaczy Roverkow 75 2.5 V6 Aut. Czy istniala by możliwość zrobienia dokladnego zdjecia silnikowi bez plastikowej oslonki. Ewentualnie jezeli jest ktos z Wrocławia lub okolic z identycznym modelem roverka, jakby istaniala mozliwosc obadania tego organoleptycznie to bylbym wdzieczny.
pozdrawiam
Marek

SeniorA - Pon Wrz 07, 2009 14:01

markla napisał/a:
daje mi on jednoznacznej odpowiedzi
a o co Ci dokładnie chodzi jeśli to nie tajemnica, może bez zdjęcia pomożemy ?
markla - Nie Wrz 13, 2009 14:32

Oto zdjecia mojego silnika:




Przewód po lewej ma po srodku trojnik - jest on od dolu zaślepiony, bo nie wiadomo gdzie ma byc podłączony
Po prawej - przewód jest skierowany w dól, a na zdjeciach innych roverkow idzie on do góry.

SeniorA - Nie Wrz 13, 2009 15:13

Do odpowietrzania skrzyni korbowej są dwa przewody ;cienki i grubszy. Obydwa wchodzą do pokryw zaworowych 2 głowic ,a z drugiej strony po przejściu w pojedyńcze przewody ,Twchodzą do układu dolotu ( przepustnicy ), grubszy przed przepustnicą i cieńszy za nią. Jak widać ze zdjęć ,grubszy przewód jest dobrze poprowadzony ,natomiast cienki, odpowietrza i napowietrza tylko przednią część silnika . W miejscu gdzie jest zaślepiony trójnik, powinien wchodzić cienki przewód od tylnej pokrywy.Pewnie jest urwany, a żeby to naprawić trzeba ściągnąć kolektor bo wchodzi do pokrywy z boku pod kolektorem. Te przewody spełniają różne funkcje.W warunkach dużego podciśnienia w dolocie za przepustnicą ,gdy przepustnica jest zamknięta ( bieg jałowy, hamowanie silnikiem , zwalnianie ),cienki przewód , którego wyjście jest za przepustnicą, odpowietrza skrzynię korbową, a gruby w tym czasie doprowadza świeże powietrze do skrzyni z przed zamkniętej przepustnicy.W warunkach niskiego podciśnienia w kolektorze ( przyspieszania, pełne otwarcie przepustnicy ), gazy ze skrzyni, dzięki wyższemu ciśnieniu przepływają do kolektora,do czasu spadku ciśnienia w skrzyni korbowej i wtedy znowu zasilana jest w świeże powietrze.I tak powietrze-gazy przepływają ,, w górę i w dół ''. Tak że trzeba do zaślepionego trójnika podłączyć cienki przewód od tylnej pokrywy i będzie OK. Przy okazji naprawy, sprawdż czy nie są zatkane nagarem otwory w pokrywach ( ok. 2 mm śr. ) tam gdzie wchodzą cienkie przewody.
tomek92k2 - Sro Sie 26, 2015 13:02

Hmm nie wiem czemu ale nie wyświetla mi tych zdjec które kolega dodal..

[ Dodano: Sro Sie 26, 2015 14:02 ]
A mam pytanie co to jest idzie przewód plastkikowy do górnego silniczka Vis ..?