|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
![](images/print.gif) |
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Trze podwoziem.
staf - Sro Wrz 09, 2009 16:45 Temat postu: [R75] Trze podwoziem. Zdarza sie że jadąc po nierównym osfalcie przytrze mi podwoziem. Wczesniej tego nie było. Co może być przyczyna? Prosze o recepte
Boncky - Sro Wrz 09, 2009 16:58
najlepsza recepta to położyć się i zobaczyć co jest najniżej czy coś odstaje...
ale obstawiam blendę - dolną plastikową pokrywę osłaniająca silnik, może któryś wkręt odpadł i wisi z którejś strony i jak podskakujesz odgina się i trze, sprawdz po obwodzie czy gdzieś nie ma luzu
staf - Sro Wrz 09, 2009 17:28
Boncky, Miałes racje, brak wkrętów spowodował opuszczenie osłony widoczne przetarcie. Jutro na kanał i po bólu
Boncky - Sro Wrz 09, 2009 17:30
staf napisał/a: | Boncky, Miałes racje, brak wkrętów spowodował opuszczenie osłony widoczne przetarcie. Jutro na kanał i po bólu |
Jeżeli nie masz takich wkrętów, polecam w Norauto zestaw - bodajże do reanult i tam czegoś jeszcze 4 szt w paczce, z blaszkami - pasują idealnie.
Pozdrawiam
henryk - Sro Wrz 09, 2009 18:40
Wkręty systemowe wypadną wcześniej czy później, albo z blaszek albo rozerwą osłonę. Polecam samowkręcające wkręty i przykręcić do podłużnicy, po dwa z każdej strony - sprawdzone działa, zresztą awaryjnie zrobione w Norauto Warszawa. Osłona przyciśnięta w środku do podłużnicy ani drgnie i jest maksymalnie wysoko ułożona na ile to możliwe.
staf - Sro Wrz 09, 2009 18:54
henryk, Zrobili ci to na poczekaniu? Muszę miec te wkręty ze sobą czy oni takie mają?
Boncky - Sro Wrz 09, 2009 18:59
staf napisał/a: | henryk, Zrobili ci to na poczekaniu? Muszę miec te wkręty ze sobą czy oni takie mają? |
zanim będziesz kręcił w podłużnicy, zobacz czy masz coś urwane czy poprostu wyleciał, zanim się coś powkręca, polecam jeżeli oczka sa całe wymienić blaszkę i wkręt z mniejsza główką - płaską bo te orginalne troche odstają, ja wale po śląsku i wybojach non stop i wypadły mi przez 2 lata 2 wkręty...
staf - Sro Wrz 09, 2009 19:09
Boncky napisał/a: | staf napisał/a: | henryk, Zrobili ci to na poczekaniu? Muszę miec te wkręty ze sobą czy oni takie mają? |
zanim będziesz kręcił w podłużnicy, zobacz czy masz coś urwane czy poprostu wyleciał, zanim się coś powkręca, polecam jeżeli oczka sa całe wymienić blaszkę i wkręt z mniejsza główką - płaską bo te orginalne troche odstają, ja wale po śląsku i wybojach non stop i wypadły mi przez 2 lata 2 wkręty... |
Myslę że z decyzją poczekam do wizyta na kanale. Najważniejsze że to tylko to Muszę przyjżeć się temu z bliska. Jeszcze raz dzięki.
henryk - Sro Wrz 09, 2009 19:11
staf Tak, podczas Zlotu zresztą. Mają wkręty, wkrętarkę i pozwalają wejść na halę i pokazać palcem na podnośniku. Miesiąc przed wizytą w Norauto pouzupełniałem sobie wkręty i blaszki przy okazji serwisu klimy. Dobrze i dokładnie to zrobili - pomimo to pogubiłem. Rzeczywiście są zamienniki, prawdopodobnie pasują ale to mocowanie do wsuwanych blaszek badziewne jest - osłona się telepie. Dzisiaj wymieniałem olej to sprawdziłem osłonę dokładnie na podnośniku - tym razem naprawdę nieźle się trzyma. Dziury fi6 w podłużnicy to detal, a jest do czego osłonę przycisnąć. Nie namawiam, mi się sprawdziło.
faecd - Sro Wrz 09, 2009 19:27
a jaki problem podjechac do sklepu metalugicznego i wziac garsc wkretow? na wage moze z 1,50 w koszta wyjdzie:) do tego nie trzeba kanalu tylko podnosnik i heja...
Ja u siebie plastiki pospinalem na paski zaciskowe takie maluchy 8 cm przedluzane i jest pieknie cudnie:)
|
|