|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45`01 1.8] Filtr kabinowy w Roverze 45.
edzio123 - Sob Wrz 12, 2009 16:12 Temat postu: [R45`01 1.8] Filtr kabinowy w Roverze 45. Witam wszystkich forumowiczów.
Proszę pomóżcie mi. Muszę oddać w poniedziałek swojego Roverka do elektromechanika na wymianę rezystorów nawiewu, ponieważ wczoraj mi padł. Niestety ja nie będę tego robił, ponieważ jeszcze nie bardzo ogarniam ten temat, a wolałbym czegoś nie uszkodzić, ponieważ potrzebuję auta na piątek bo wyjeżdżam na urlop. Moje pytanie jest takie...
Czy Rover 45 `01 z fabryczną klimą posiada filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) Nie chciałbym zostać naciągnięty przez elektromechanika, a on mówi że przy wymianie rezystorów najlepiej odrazu wymienić ten filtr. Ja nie wiem czy mój Roverek to ma więc nie wiem czy mnie potem nie nakręci, że wymienił
Proszę o jak najszybszą odpowiedź bo w poniedziałek oddaję auto na warsztat....
staf - Sob Wrz 12, 2009 16:23
edzio123, Nie nakręca cie. Jest filtr. Tu znalazłem bo ktoś kiedyś pytał o filtr. Zobacz.
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-8275.html
edzio123 - Sob Wrz 12, 2009 16:28
Wielkie dzięki za odpowiedź.
Mam jeszcze jedno pytanko, czy ktoś wie może czy trudna jest jego wymiana ? bo może byłbym w stanie sam go wymienić, nie płacąc mechanikowi za coś prostego, no i chciałbym zacząć sam "grzebać" przy swoim Roverku
SeevS - Sob Wrz 12, 2009 16:48
O ile się nie mylę jest na podszybiu tam gdzie siedzi pasażer. Żeby go wymienić musisz zdemontować podszybie i wycieraczki. Ale mogę się mylić
Lechos - Sob Wrz 12, 2009 16:51
edzio123 napisał/a: | czy ktoś wie może czy trudna jest jego wymiana ? | Bardzo prosta . Odkrecasz schowek pasazera (2 srubki u dolu na kluczyk nr.8 ), po jego wyjeciu zobaczysz szufladke a pod nia filtr. Aby go wysunac musisz odkrecic wspornik metalowy (4 srubki)
edzio123 - Sob Wrz 12, 2009 16:55
Aha no to faktycznie bardzo proste Rezystor nawiewu mam również za schowkiem ? Aha, bo była taka sytuacja, że najpierw padł mi pierwszy i drugi bieg dmuchawy, natomiast od wczoraj nie działa również 3 i 4, elektromechanik zapewnia mnie że to rezystor ? czy też tak uważacie, pytam bo widziałem że taki rezystor kosztuje ok. 85zł więc nie aż tak mało...
Lechos - Sob Wrz 12, 2009 17:01
edzio123 napisał/a: | Rezystor nawiewu mam również za schowkiem ? | tak
edzio123 napisał/a: | bo widziałem że taki rezystor kosztuje ok. 85zł | tyle kosztuje cala plytka (gotowiec z 3 rezystorami) sam rezystor to koszt okolo 2 pln. edzio123 napisał/a: | natomiast od wczoraj nie działa również 3 i 4 | jesli sie nie myle to nawet przy walnietych wszystkich 3 rezystorach to nawiew na 4 biegu powinien bujac
Przeczytaj TO
edzio123 - Sob Wrz 12, 2009 17:08
Lechos napisał/a: | jesli sie nie myle to nawet przy walnietych wszystkich 3 rezystorach to nawiew na 4 biegu powinien bujac |
Hmmm to mnie nie pocieszyłeś. Wnioskuję z tej odpowiedzi, że oprócz rezystorów mógł też paść wiatrak dmuchawy ?
Lechos - Sob Wrz 12, 2009 18:56
edzio123 napisał/a: | Hmmm to mnie nie pocieszyłeś | bo to nie moja rola
IROLA - Sob Wrz 12, 2009 20:01
poczytaj ten temat : temat ja poczytałem - zrobiłem zgodnie z opisem i biega już parę tygodni. Doprawdy nie jest to trudne. Problem może być jeżeli nie działa 4 bieg dmuchawy - gdyż jak wiadomo na 4-tym prąd nie płynie przez "oporniki" - więc (przy spalonych rezystorach) na 4-ce powinien działać. Może wystarczy docisnąć kostkę (4-ty bieg) i wymienić uszkodzone rezystory (biegi 1- 3). Na wyżej podanej stronie z technicznym FAQ wygląda to podobnie jak w 45tce (w 200tce oznaczone jako element C68 - patrz tam zdjęcie) - lub bardzo podobnie. Nie zrobiłem zdjęcia ale jakoś tak to wygląda.
darek_wp - Sob Wrz 12, 2009 20:28
edzio123 napisał/a: | Aha no to faktycznie bardzo proste Rezystor nawiewu mam również za schowkiem ? Aha, bo była taka sytuacja, że najpierw padł mi pierwszy i drugi bieg dmuchawy, natomiast od wczoraj nie działa również 3 i 4, elektromechanik zapewnia mnie że to rezystor ? czy też tak uważacie, pytam bo widziałem że taki rezystor kosztuje ok. 85zł więc nie aż tak mało... |
wymiana filtra jest banalnie prosta - dosłownie 20 minut
natomiast odnośnie rezystorów koszt dosłownie 2 zł za szt w dowolnym sklepie z elektroniką
co od 4 biegu na początek sprawdzenie bezpiecznika - 4 bieg powinien działać z uszkodzonymi wszystkimi rezystorami
bezp odpowiedzialny za nawiew to link E 30Amper pod maską oraz 13 wewnątrz 7,5 Amper
jest również przekaźnik także pod maską w skrzynce bezpieczników
edzio123 - Nie Wrz 13, 2009 10:21
Dziękuję Wam za cenne wskazówki, mam nadzieję że szybko się z tym problemem uporam. Dam znać gdy wszystko zrobię
[ Dodano: Czw Wrz 17, 2009 20:03 ]
No więc... Chciałem zakomunikować iż usterka naprawiona. Rozebrałem wszystko wg Waszych wskazówek. Najpierw wyjąłem filtr kabinowy, który był masakrycznie zawalony syfem, więc go wymieniłem. Następnie wyjąłem płytkę z rezystorami i okazało się że wszystkie rezystory są poprzerywane więc oddałem płytkę znajomemu, który naprawia TV i dopasował oraz polutował odpowiednie rezystory. Następnie wyciągnąłem wiatrak, który nie chciał drgnąć... Po włożeniu w to nieco siły jednak się ruszył, ale działał bardzo opornie. Po zdjęciu jego obudowy okazało się, że jest on dość zaśniedziały i skorodowany. Zapewne musiało się w nim skroplić trochę wilgoci i pomału się zawalał tym całym syfem. Na szczęście po przeczyszczeniu i nasmarowaniu odpowiednich części działa dobrze. Podsumowując:
Po włożeniu płytki z nowymi rezystorami, przeczyszczeniu i nasmarowaniu silnika wiatraka, oraz wymianie filtra (przy okazji) nawiew w aucie działa jak należy, z czego jestem bardzo zadowolony Jeszcze raz bardzo WSZYSTKIM dziękuję za cenne i bardzo pomocne wskazówki
|
|