Zobacz temat - [R75] Podłączenie kostek w radiu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Car-audio, nawigacje, radia CB - [R75] Podłączenie kostek w radiu

kerbi - Nie Wrz 13, 2009 17:23
Temat postu: [R75] Podłączenie kostek w radiu
Witam, posiadam nastepujący model radia, powiedzcie mi jak bym chciał podłączyc zmieniarkę to gdzie mam ją podpiąć, wszystkie miejsca na tylnym panelu są zajęte. Czy wiecie może do czego są te kolorowe kostki podłaczone do mojego radia
TomC - Nie Wrz 13, 2009 22:33

Musisz kupić przejściówkę lub gotowy kabel z mini ISO na DIN taki jak tu: http://sklep.rms.pl/index...13-5-5m-ks13050 i wpiąć zamiast niebieskiej kostki u siebie.

Żółta kostka służy do podłączenia wzmacniacza.

kerbi - Pon Wrz 14, 2009 05:51

Ale czy jak kupię ten kabel do na zmieniarce blaupunkt bedzie śmigać? Idrugie pytanie to co jest teraz podłączone do żółtej kostki? bo chyba nie wzmacniacz.
Lelobass - Pon Wrz 14, 2009 09:41

Na tej stronie znajdziesz rozpiske wszystkich pinów do swojego radia
http://studio24.prv.pl/

kerbi - Pon Wrz 14, 2009 10:51

piny pinami ale moje pytanie jest czy kabel który podaje kolega wcześniej jest w ogóle użyteczny i jaką zmieniarkę pod to podpiąć,
TomC - Pon Wrz 14, 2009 21:45

kerbi napisał/a:
Ale czy jak kupię ten kabel do na zmieniarce blaupunkt bedzie śmigać?

Wszystko zależy jaką masz zmieniarkę. Nie każda zmieniarka działa z każdym radiem.

kerbi napisał/a:
co jest teraz podłączone do żółtej kostki? bo chyba nie wzmacniacz.


Właśnie wzmacniacz. Ta kostka odpowiada za wyjście sygnału z radia na wzmacniacz. Wypnij i zobacz jak gra bez niej.

kerbi - Wto Wrz 15, 2009 07:22

dzięki Tomc za odpowiedź odnośnie kostki żółtej, ale co do zmieniarki to się dalej nie rozumiemy. Ja nie posiadam żadnej zmieniarki i pytam się czy kabel z górnego linka będzie dobry gdyż jes zakończony okrągłą kostką a wiem że zmieniarki o których pisali na iiny forach mają inną końcówkę( tz. mają i okrągłą ale podobno nie cykają z tym radiem)
TomC - Wto Wrz 15, 2009 18:45

kerbi napisał/a:
czy kabel z górnego linka będzie dobry gdyż jes zakończony okrągłą kostką a wiem że zmieniarki o których pisali na iiny forach mają inną końcówkę


zmieniarki Blaupunkta mają zazwyczaj takie okrągłe gniazdo więc kabel pasuje.
Zresztą jak nie ten kabel to pewnie inny. Link z kablem dałem jako przykład zastosowania niebieskiej wtyczki.

Poszukaj zmieniarki, która podejdzie pod Twoje radio. Zazwyczaj wówczas w komplecie jest kabel.

Jak ja sprzedawałem całe Audio to radyjko poszło ze zmieniarką w komplecie i nie było dla mnie problemu rozebrać trochę wnętrza żeby wydobyć kabel ze zmieniarki. Jak komplet to komplet :smile:

kerbi - Wto Wrz 15, 2009 18:49

dzięki
mega.krecik - Nie Wrz 20, 2009 22:19

witam, czy wie ktoś może który pin w kostce samochodu odpowiedzialny jest za sterowanie radia w kierownicy ? wymieniłem radio z philipsa harmony na alpine symphony, w instalacji samochodu kostka do radia ma okrągłe piny, philips tez miał kostkę z okrągłymi pinami ale alpine nie ma takiej kostki tylko standardowe duże i małe iso. trzeba więc było podpiąć przejściówkę z okrągłych pinów na duże iso i wtedy okazało się że sterowanie w kierownicy nie działa oraz nie działa przyciemnianie podświetlenia radia. studio24 podaje że jest to pin 11 na małym iso ale na zdjęciu powyżej widać że pin 11 w zielonej kostce nie jest podłączony. proszę o pomoc
marynabiala - Wto Paź 06, 2009 17:35

Za sterowanie radio Alpine odpowiedzialny jest kabelek bialo czerwony w zolte kropki inaczej K-BUS . Zieloma kostka bez kabli sluzy do zmieniarki .Nastepna wtyczka zolta jest chyba od telefonu .Chce dodac , ze w Alpine wzmocnienie radia w zaleznosci od predkosci -GALLA odbywa sie rowniez przez K-BUS .Po zastosowaniu Philipsa nie mialem juz sterowania z kierownicy-musialem dokupic INTERFRACE . Na pierwszym zdjeciu w Alpine mialem takie same kostki .Z tych 3 kostek w chwili obecnej mam wykorzystana tylko jeda - nibieska z bialo czerwonym w zolte kropki przewodem. Jesli odlaczymy te 3 kostki mini iso radio dalej gra ale nie ma wtedy sterowania w kierownicy - radio Alpine w sobie ma modul sterowania
mega.krecik - Wto Paź 06, 2009 18:54

kurcze, to ciekawe, s24 podaje ze niebieska kostka to zmieniarka, żółta to możliwość podłączenia zewnętrznego wzmacniacza a zielona to telefon i sterowanie w kierownicy. podłączyłem przewód sterowania radia z okrągłej wtyczki "bmw" -pin 10 do pinu 11 w zielonej kostce małego iso i przewód w którym nie było prądu (ale nie standardowa masa) do chyba 2 pinu w dużym iso i sterowanie w kierownicy zaczęło działać, nie pamiętam na 100% czy to dokladnie te piny bo pisząc nie miałem kostek przed sobą ale wydaje mi się żę oprócz sterowania kierownicy połączyłem masę talefonu i radia i dopiero wtedy pojawiło się sterowanie w kierownicy. czy alpine ma opcję automatycznego ściszania i pogłąśniania radia zależnie od prędkości ?
hvil - Pon Lut 22, 2010 00:45

hmmm powiedzcie mi, kolega ma widze prostokatne laczenia, a ja mam radio harmony, i mam o wiele wiecej kabli za radiem to raz, i mam jedna taka dużą kostkę całkowicie nie symetryczną. piny są okrągłe po szachownicy ustawione po skosie i ponumerowne.

Mam radio fabryczne Harmony, plus telefon, zmieniarka, regulacja w kierownicy.

Czy oni w fabryce do 75 stosowali rozne rodzaje kostek?? i jesli tak to gdzie znalezc rozpiske do pinow w Harmony?

maryba - Pon Sie 23, 2010 17:39

Widzę ze kolejny temat z pinami i kostkami utknał :( - ja własnie kupiłem zmieniarke ale ma 8 pinów - w aucie mam 10 ... nie wiem jakiej zmieniarki szukać by nie kupic kolejnej.
marynabiala - Sro Sie 25, 2010 18:37

Na forum byl poruszany ten temat i ktos z kolegow podal serie zmieniarek ktore pasuja , jest chyba 5 lub 4 rodzaje zmieniarek alpine o roznych symbolach . Inne typy nie beda pracowac - blaupunkt chyba wogole