|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Piszczenie podczas ruszania
Modzelak - Pon Wrz 14, 2009 00:29 Temat postu: [R75] Piszczenie podczas ruszania Jestem świeżo upieczonym posiadaczem R75 , przesiadłem się z R600... Mniejsza o to, problem jak w temacie, jak ruszam delikatnie problem nie występuję, jednak kiedy dodam jakby więcej gazu pojawia się krótkotrwałe piszczenie... Pojawia się ono tylko na pierwszym biegu, także moim zdaniem wyklucza to sprzęgło (przynajmniej ślizganie się tarcz), bo występowałoby to na wszystkich biegach i wyższych obrotach. Wiem, że auto stało ok. półroku, także myślę, że mogą to może być hamulce, a dokładniej szczęki (nieodpuszczają tarczy?) i może trzeba będzie zdjąć koła i je rozruszać może lekko przesmarować czymś. Narazie wolę się skierować do Was, przed jakimi kolwiek robotami, żeby nie robić na marne
Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie, Kamil
SeniorA - Pon Wrz 14, 2009 06:47
wcześniej sprawdż czy to nie pasek napędowy przy silniku , a przegląd hamulców nie zaszkodzi.
apples - Pon Wrz 14, 2009 08:54
Tak jak napisał SeniorA sprawdź naciągniecie paska tylko klinowego a nie napędowego
Typowa oznaka słabo napiętego lub wyeksploatowanego paska klinowego - piszczenie.
Gdzie się znajduje to chyba nie muszę opisywać dokładnie.
SeniorA - Pon Wrz 14, 2009 13:49
apples, pasek klinowy jest paskiem napędowym, tak samo jak pasek wielorowkowy.Napisałem napędowy bo może piszczeć jeden i drugi i tak jest określany w procedurze napraw.
apples - Pon Wrz 14, 2009 14:52
Ale w CDT jest tylko jeden. Pasek klinowy.
se7en86 - Pon Wrz 14, 2009 15:03
Jest pasek klinowy i niżej jest jeszcze pasek który napędza sprężarkę od klimatyzacji.
Modzelak - Pon Wrz 14, 2009 15:05
narazie zajrzałem tylko pod maske - pasek wygląda ok, ale z ostatecznym zdaniem poczekam do powrotu ojca, on sie lepiej zna na tym ode mnie
SeniorA - Pon Wrz 14, 2009 15:15
Dokładnie to jest tak:
1. główny pas napędowy ( main drivebelt ), napędza pompę ukł. chł. , wspomaganie i alternator.
2. pas napędowy klimatyzacji ( air conditioning drivebelt )
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#343515
apples - Pon Wrz 14, 2009 17:30
Macie racje. Tego się nie dopatrzyłem. A jak napina się ten krótki? Dzięki.
Rowan - Pon Wrz 14, 2009 18:10
Modzelak, a nie jest to czasem metaliczny pisk?
SeniorA - Pon Wrz 14, 2009 19:15
apples napisał/a: | A jak napina się ten krótki? | napinaczem rolkowym.
menior - Pon Wrz 14, 2009 19:19
mialem dokladnie to samo zaraz po zakupie auta,wlasnie przy ruszaniu ten dzwiek na pierwszym biegu. wymienili mi na gwarancji tarcze sprzegla i problem zniknal
[ Dodano: Pon Wrz 14, 2009 20:22 ]
w serwisie powiedzieli ze to byl powszechny ponoc problem w pewnej serii roverkow
Modzelak - Wto Wrz 15, 2009 21:09
no taki metaliczny, menior, a z którego roku masz roverka i jaką wersje?
menior - Wto Wrz 15, 2009 21:48
to rok 2004 styczen a wersja club 2.0 cdti,z tego co piszesz objawy sa identyczne,ten dzwiek na pierwszym biegu
[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 22:50 ]
to bylo dawno temu,ale pamietam ze odrazu wiedzili o co chodzi,nawet sprawdzac nie chcieli
Rowan - Sro Wrz 16, 2009 06:56
Modzelak, obawiam się o dwumas...
menior - Sro Wrz 16, 2009 19:36
a czemu odrzucacie ewentualnosc tej tarczy???? Skoro mialem to samo i po jej wymianie problem zniknal
Modzelak - Sro Wrz 16, 2009 21:43
co to jest ten dwumas i gdzie się znajduje?
PopaY - Sro Wrz 16, 2009 21:56
Modzelak napisał/a: | co to jest ten dwumas i gdzie się znajduje? |
Poczytaj http://www.auto-swiat.pl/...y-,14995,1.html
Modzelak - Sro Wrz 16, 2009 23:31
O matko, byle nie te koło dwumasowe! ... czyli wychodzi na to, że można to tylko zaobserwować na pierwszym biegu, a co jeśli to ono i nie będę ostro ruszał? Czy ma to sens czy lepiej wymienić, bo prędzej czy później walnie? Trudno do tego się dostać w roverku? (pewnie półoś trzeba będzie zdjąć ) - ma ktoś jakieś instrukcje takiej wymiany, schematy?
P.S. Lepiej kupić nowe niż używane? patrzyłem ceny -nowe 1200-1300PLN, używane 50% ceny nowego
jeszcze jedno pytanie, jak sobie kręce kierownicą przy włączonym silniku słychać takie lekkie trzask przy skręcaniu w jedną, a potem w drugą stronę, czy może to być coś od wspomagania? w kołach nie ma luzów...
PopaY - Czw Wrz 17, 2009 06:24
Modzelak napisał/a: | patrzyłem ceny -nowe 1200-1300PLN, używane 50% ceny nowego
... | A gdzie takie tanie znalazłeś? Oczywiście, że nowe
Modzelak - Czw Wrz 17, 2009 07:37
ale to oczywiscie zamiennik, oryginal kosztuje chyba ok 5 tys.
Rowan - Czw Wrz 17, 2009 14:52
Modzelak, Nówka oryginal LUK około 2000pln. Ja zaryzykowałem włożyłem używkę za 600zł, moim zdaniem i mechanika w bardzo dobrym stanie. Do tego sprzęgło ze sprężynkami...
Modzelak - Czw Wrz 17, 2009 17:33
nie każdy może mieć tyle szczęscia - tylko pozazdrościć
Rowan - Czw Wrz 17, 2009 18:49
Modzelak napisał/a: | nie każdy może mieć tyle szczęscia - tylko pozazdrościć | Szczęście to jest wtedy jak nic nie padnie...
Modzelak - Czw Wrz 17, 2009 19:57
dzieki wszystkim za zaangazowanie, jak bede mial troche czasu to dobiore sie do roverka, narazie jeszcze bede jezdzil i delikatnie sie z nim obchodzil
|
|