|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45/MG ZS] Ekektryka problem ???
BoloSr - Pon Wrz 14, 2009 06:27 Temat postu: [R45/MG ZS] Ekektryka problem ??? Witam
Dawno tu nie skrobalem ale musze cos napisac bo wydaje mi sie ze beda klopoty niedlugo
A mianowicie chodzi o tak rzecz opalam auto rano i na wolnych obrotach wlaczam swiatla a tu zon furak sam sie wylacza
Odpalam drugi raz i juz jest OK
Wiec w czym problem ? co siemoze psuc mial moze ktos cos podobnego ?
darek_wp - Pon Wrz 14, 2009 07:19
wartało by sprawdzić stan szczotek alternatora i ładowanie
pytanie ile latek ma już akumulator - też może już zacząć się kończyć
a objawy pasują najbardziej do niezbyt dobrze działającego regulatora napięcia choć przydało by się jeszcze info czy przypadkiem nie obnizyły się ostatnio obroty silnika - może są troszkę za niskie i regulator napięcia nie włącza ładowania zaraz po uruchomieniu silnika
BoloSr - Pon Wrz 14, 2009 07:22
darek_wp napisał/a: | wartało by sprawdzić stan szczotek alternatora i ładowanie
pytanie ile latek ma już akumulator - też może już zacząć się kończyć
a objawy pasują najbardziej do niezbyt dobrze działającego regulatora napięcia choć przydało by się jeszcze info czy przypadkiem nie obnizyły się ostatnio obroty silnika - może są troszkę za niskie i regulator napięcia nie włącza ładowania zaraz po uruchomieniu silnika |
ładowanie sprawdzalem jakies pol roku temu i bylo ok teraz znowu sprawdze i zoabcze czy jest takie same
a co do aku to jest orginal i ma chyba tyle latek co auto czyli 6 latek
co do obrotow to nie zauwazylem zeby sie obnizyly
darek_wp - Pon Wrz 14, 2009 07:28
jak masz możliwość podjedź do elektryka samochodowego albo do gości co sprzedają aku i sprawdź go pod obciążeniem, w tym wieku ma już prawo niedomagać a na pewno warto sprawdzić ładowanie, szczególnie w momencie zaraz po uruchomieniu autka jak gaśnie - to powinno dać odpowiedź czy aku czy alternator
BoloSr - Pon Wrz 14, 2009 07:33
darek_wp napisał/a: | jak masz możliwość podjedź do elektryka samochodowego albo do gości co sprzedają aku i sprawdź go pod obciążeniem, w tym wieku ma już prawo niedomagać a na pewno warto sprawdzić ładowanie, szczególnie w momencie zaraz po uruchomieniu autka jak gaśnie - to powinno dać odpowiedź czy aku czy alternator |
ładowanie to sam sprawdze ciekawi mnie czy to cos innego nie bedzie moze to wina stycznika od swiatel bo to sie dziej jak swiatla zapale
darek_wp - Pon Wrz 14, 2009 07:39
ale jak piszesz tylko przy pierwszym włączeniu świateł tak się dzieje, wyłącznik gdyby był uszkodzony robiłby problemy (raczej) za każdym razem
bardziej stawiałbym na sytuację taką: po uruchomieniu silnika napięcie na akku się obniża, alternator przy niskich obrotach jeszcze nie zaczyna ładować i po włączeniu świateł napięcie na aku obniża się na tyle, że komp odłącza zapłon
można jeszcze sprawdzić czy po odpaleniu auta i lekkim przegazowaniu będzie gasł po włączeniu świateł
BoloSr - Pon Wrz 14, 2009 07:51
darek_wp napisał/a: | ale jak piszesz tylko przy pierwszym włączeniu świateł tak się dzieje, wyłącznik gdyby był uszkodzony robiłby problemy (raczej) za każdym razem
bardziej stawiałbym na sytuację taką: po uruchomieniu silnika napięcie na akku się obniża, alternator przy niskich obrotach jeszcze nie zaczyna ładować i po włączeniu świateł napięcie na aku obniża się na tyle, że komp odłącza zapłon
można jeszcze sprawdzić czy po odpaleniu auta i lekkim przegazowaniu będzie gasł po włączeniu świateł |
dobrze gadasz jeszcze tak sprawdze i zobacze co bedzie sie dzialo ale moze byc tak ze ten aku padnie bo w zeszal zime padal i byl ladowanu raz i potem bylo ok ale moze to byc jego koniec no chyba ze to wina alternatora
darek_wp - Pon Wrz 14, 2009 07:57
postawił bym na aku ale warto wcześniej pomierzyć ładowanie i zrobić test z obrotami
BoloSr - Pon Wrz 14, 2009 07:58
darek_wp napisał/a: | postawił bym na aku ale warto wcześniej pomierzyć ładowanie i zrobić test z obrotami |
no to potestuje dzisiaj a potem bede szukal odpowiednika ktory mi wejdzie pod mache
darek_wp - Pon Wrz 14, 2009 08:01
powodzenia w poszukiwaniach i nie zapomnij o napisaniu co wyszło po testach - będzie dla potomnych
BoloSr - Pon Wrz 14, 2009 08:03
darek_wp napisał/a: | powodzenia w poszukiwaniach i nie zapomnij o napisaniu co wyszło po testach - będzie dla potomnych |
wieczorem napisze bo po robocie to sprawdze
Markzo - Sro Wrz 16, 2009 17:08
up
BoloSr - Sro Wrz 16, 2009 17:14
Markzo napisał/a: | up |
no zabralem sie za miernik i sprawdzilem co moglem
na aku mam 12.5V
na wolnych obrotach bez obciazenia jest 13.8 V,
pod obciazeniem i to duzym spada do 13.3 - 13.5 V
przy obrotach okolo 2 tys mam znowy 13.8 V pełne obcazenie
tak powinno byc czy inaczej ?
jutro z ranca sprawdze jeszce aku ile ma rano i jak to rano wyglada bo to bylo sprawdzane jak furak byl wygrzany czyli caly dzionek stal na sloncu i odpalil po robocie bez problemu
Zukowaty - Sro Wrz 16, 2009 17:41
Jest OK. Powinno być koło 14V i jest blisko. Sprawdź gęstość elektrolitu i powinno być wiadomo co z baterią.
BoloSr - Sro Wrz 16, 2009 17:59
Zukowaty napisał/a: | Jest OK. Powinno być koło 14V i jest blisko. Sprawdź gęstość elektrolitu i powinno być wiadomo co z baterią. |
jutro z rana tam zajrze bo zauwarzylem ze kolo korkow jest moko mam nadziej ze wszystko tam ok jest
Zukowaty - Sro Wrz 16, 2009 19:08
To że koło korków jest mokro jeszcze o niczym nie świadczy.. Jak masz to weź aerometr i sprawdź jaką gęstość ma elektrolit. Powinno być bodajże coś koło 1.28 g/cm3.
darek_wp - Sro Wrz 16, 2009 20:10
jak będziesz sprawdzał gęstość sprawdź od razu czy poziom elektrolitu nie jest za niski (ewentualnie dolewka wody destylowanej), jak płyty są odsłonięte to gęstość pokaże ok ale pojemność gwałtownie spada i może nie wydalać po zakręceniu rozrusznikiem
|
|