Zobacz temat - [R45/MG ZS] Ekektryka problem ???
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45/MG ZS] Ekektryka problem ???

BoloSr - Pon Wrz 14, 2009 06:27
Temat postu: [R45/MG ZS] Ekektryka problem ???
Witam
Dawno tu nie skrobalem ale musze cos napisac bo wydaje mi sie ze beda klopoty niedlugo :(
A mianowicie chodzi o tak rzecz opalam auto rano i na wolnych obrotach wlaczam swiatla a tu zon furak sam sie wylacza :(
Odpalam drugi raz i juz jest OK
Wiec w czym problem ?? ? co siemoze psuc mial moze ktos cos podobnego ?? ?

darek_wp - Pon Wrz 14, 2009 07:19

wartało by sprawdzić stan szczotek alternatora i ładowanie
pytanie ile latek ma już akumulator - też może już zacząć się kończyć
a objawy pasują najbardziej do niezbyt dobrze działającego regulatora napięcia choć przydało by się jeszcze info czy przypadkiem nie obnizyły się ostatnio obroty silnika - może są troszkę za niskie i regulator napięcia nie włącza ładowania zaraz po uruchomieniu silnika

BoloSr - Pon Wrz 14, 2009 07:22

darek_wp napisał/a:
wartało by sprawdzić stan szczotek alternatora i ładowanie
pytanie ile latek ma już akumulator - też może już zacząć się kończyć
a objawy pasują najbardziej do niezbyt dobrze działającego regulatora napięcia choć przydało by się jeszcze info czy przypadkiem nie obnizyły się ostatnio obroty silnika - może są troszkę za niskie i regulator napięcia nie włącza ładowania zaraz po uruchomieniu silnika


ładowanie sprawdzalem jakies pol roku temu i bylo ok teraz znowu sprawdze i zoabcze czy jest takie same :)
a co do aku to jest orginal i ma chyba tyle latek co auto :) czyli 6 latek
co do obrotow to nie zauwazylem zeby sie obnizyly

darek_wp - Pon Wrz 14, 2009 07:28

jak masz możliwość podjedź do elektryka samochodowego albo do gości co sprzedają aku i sprawdź go pod obciążeniem, w tym wieku ma już prawo niedomagać a na pewno warto sprawdzić ładowanie, szczególnie w momencie zaraz po uruchomieniu autka jak gaśnie - to powinno dać odpowiedź czy aku czy alternator
BoloSr - Pon Wrz 14, 2009 07:33

darek_wp napisał/a:
jak masz możliwość podjedź do elektryka samochodowego albo do gości co sprzedają aku i sprawdź go pod obciążeniem, w tym wieku ma już prawo niedomagać a na pewno warto sprawdzić ładowanie, szczególnie w momencie zaraz po uruchomieniu autka jak gaśnie - to powinno dać odpowiedź czy aku czy alternator


ładowanie to sam sprawdze ciekawi mnie czy to cos innego nie bedzie moze to wina stycznika od swiatel bo to sie dziej jak swiatla zapale

darek_wp - Pon Wrz 14, 2009 07:39

ale jak piszesz tylko przy pierwszym włączeniu świateł tak się dzieje, wyłącznik gdyby był uszkodzony robiłby problemy (raczej) za każdym razem
bardziej stawiałbym na sytuację taką: po uruchomieniu silnika napięcie na akku się obniża, alternator przy niskich obrotach jeszcze nie zaczyna ładować i po włączeniu świateł napięcie na aku obniża się na tyle, że komp odłącza zapłon
można jeszcze sprawdzić czy po odpaleniu auta i lekkim przegazowaniu będzie gasł po włączeniu świateł

BoloSr - Pon Wrz 14, 2009 07:51

darek_wp napisał/a:
ale jak piszesz tylko przy pierwszym włączeniu świateł tak się dzieje, wyłącznik gdyby był uszkodzony robiłby problemy (raczej) za każdym razem
bardziej stawiałbym na sytuację taką: po uruchomieniu silnika napięcie na akku się obniża, alternator przy niskich obrotach jeszcze nie zaczyna ładować i po włączeniu świateł napięcie na aku obniża się na tyle, że komp odłącza zapłon
można jeszcze sprawdzić czy po odpaleniu auta i lekkim przegazowaniu będzie gasł po włączeniu świateł


dobrze gadasz jeszcze tak sprawdze i zobacze co bedzie sie dzialo ale moze byc tak ze ten aku padnie bo w zeszal zime padal i byl ladowanu raz i potem bylo ok ale moze to byc jego koniec :( no chyba ze to wina alternatora :(

darek_wp - Pon Wrz 14, 2009 07:57

postawił bym na aku ale warto wcześniej pomierzyć ładowanie i zrobić test z obrotami
BoloSr - Pon Wrz 14, 2009 07:58

darek_wp napisał/a:
postawił bym na aku ale warto wcześniej pomierzyć ładowanie i zrobić test z obrotami


no to potestuje dzisiaj a potem bede szukal odpowiednika ktory mi wejdzie pod mache :)

darek_wp - Pon Wrz 14, 2009 08:01

powodzenia w poszukiwaniach i nie zapomnij o napisaniu co wyszło po testach - będzie dla potomnych ;-)
BoloSr - Pon Wrz 14, 2009 08:03

darek_wp napisał/a:
powodzenia w poszukiwaniach i nie zapomnij o napisaniu co wyszło po testach - będzie dla potomnych ;-)


wieczorem napisze bo po robocie to sprawdze :)

Markzo - Sro Wrz 16, 2009 17:08

up :)
BoloSr - Sro Wrz 16, 2009 17:14

Markzo napisał/a:
up :)


no zabralem sie za miernik i sprawdzilem co moglem :)
na aku mam 12.5V
na wolnych obrotach bez obciazenia jest 13.8 V,
pod obciazeniem i to duzym spada do 13.3 - 13.5 V
przy obrotach okolo 2 tys mam znowy 13.8 V pełne obcazenie

tak powinno byc czy inaczej ?? ?
jutro z ranca sprawdze jeszce aku ile ma rano i jak to rano wyglada bo to bylo sprawdzane jak furak byl wygrzany czyli caly dzionek stal na sloncu i odpalil po robocie bez problemu :)

Zukowaty - Sro Wrz 16, 2009 17:41

Jest OK. Powinno być koło 14V i jest blisko. Sprawdź gęstość elektrolitu i powinno być wiadomo co z baterią.
BoloSr - Sro Wrz 16, 2009 17:59

Zukowaty napisał/a:
Jest OK. Powinno być koło 14V i jest blisko. Sprawdź gęstość elektrolitu i powinno być wiadomo co z baterią.

jutro z rana tam zajrze bo zauwarzylem ze kolo korkow jest moko :cry: mam nadziej ze wszystko tam ok jest

Zukowaty - Sro Wrz 16, 2009 19:08

To że koło korków jest mokro jeszcze o niczym nie świadczy.. Jak masz to weź aerometr i sprawdź jaką gęstość ma elektrolit. Powinno być bodajże coś koło 1.28 g/cm3.
darek_wp - Sro Wrz 16, 2009 20:10

jak będziesz sprawdzał gęstość sprawdź od razu czy poziom elektrolitu nie jest za niski (ewentualnie dolewka wody destylowanej), jak płyty są odsłonięte to gęstość pokaże ok ale pojemność gwałtownie spada i może nie wydalać po zakręceniu rozrusznikiem