Zobacz temat - [214i 1998r z ABS] wymiana przegubu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i 1998r z ABS] wymiana przegubu

leszek95b - Wto Wrz 15, 2009 16:28
Temat postu: [214i 1998r z ABS] wymiana przegubu
Witam,
mam pęknięty pierścień ABS'u w przednim prawym przegubie. Kupiłem nowy przegub i zamierzam go wymienić. Mam kilka pytań:

1. Czy lekko wychodzi przegub z piasty? Czy coś poza śrubą od przegubu muszę odkręcić?
2. Czy występuje u mnie ten pierścień zabezpieczający przed wysunięciem przegubu?
3. Jeśli nie, to czy łatwo będzie zwalić przegub z półosi?
4. Czym grozi wyciągnięcie półosi ze skrzyni?

Pytam, bo będę to robił najprawdopodobniej sam i nie chcę utknąć :)

Pozdrawiam,
Leszek

Matius - Wto Wrz 15, 2009 18:10

Ja sam wymieniałem przegub a powiem szczerze że ze mnie taki mechanik jak ksiądz :D

ale nawiasem mówiąc to nie wiem jak mi się to udało ale udało się jedynie z czym miałem cholerny kłopot to nałożyć tą (...) gumę na oś... masakra chyba z godzinę z tym walczyłem... zrobili to tak dokładnie i ściśle że potem żałowałem że komuś tego nie dałem... ale ogólnie to ok :ok:

jeśli masz cierpliwość to polecam nic trudnego.

timer - Wto Wrz 15, 2009 18:41

na tym forum ktoś opisywał jak sie wymienia przegub trzeba poszukać .Wyciągniecie półosi ze skrzyni grozi wylaniem sie oleju zapobiegawczo można go zlać :) ja osobiście miałem problem z wybiciem przegubu z piasty ale pomogłem sobie porządna wiertarka z udarem, z opcją kucia , pościło po trzech minutach
Lelobass - Wto Wrz 15, 2009 19:27

A tak jako ciekawostka: mi jak pękł pierścień od ABS to go przykleiłem do przegubu na tzw ciekły metal i bangla, koszt 9zł.
kasjopea - Wto Wrz 15, 2009 19:36

Matius napisał/a:
ale nawiasem mówiąc to nie wiem jak mi się to udało ale udało się jedynie z czym miałem cholerny kłopot to nałożyć tą pieprzoną gumę na oś...

Matius, proszę znaleźć jakiś inny przymiotnik dla gumy :twisted:

kasjopea - Wto Wrz 15, 2009 20:13

Matius, raczej mało śmieszne, radzę zmienić słownictwo, bo będzie warn.
Matius - Wto Wrz 15, 2009 20:18

ok ok... już zrozumiałem... obiecuje poprawę albo przemilczenie ok? ;) :ok:



no już nie chce dodawać kolejnego postu więc pisze tutaj...

zmienione.

kasjopea - Wto Wrz 15, 2009 20:19

Proszę edytować posty, wtedy będzie ok

[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 23:10 ]
Dziękuję :smile:

blue827 - Sro Wrz 16, 2009 09:30

Trzeba odkręcić dużą nakrętkę z półosi, rozpiąć drążek kierowniczy i dolny sworzeń aby odchylić na bok całą zwrotnicę, (będzie sobie wisiała tylko na górnym sworzniu wachacza).
Fotki zdemontowanego przegubu:

Pierścień sprężysty który trzyma przegub na półosi:


W tą część trzeba uderzyć mocno młotkiem, żeby zeskoczył z pierścienia:

teusz - Sro Wrz 16, 2009 18:03

Jak mi pekl pierscien to go zespawalem i oczyscilem. Koszt 0 zl =]
Lelobass - Sro Wrz 16, 2009 18:12

No też dobre wyjście jak się ma sprzę :)