|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R 216 Coupe] Dolot, kolektor, pytania..
Markzo - Sro Wrz 16, 2009 16:10 Temat postu: [R 216 Coupe] Dolot, kolektor, pytania.. Witam!
Właśnie wróciłem ze sklepu Mtuning (http://www.mtuning.pl/) i mam lekkiego zonka
1) Zapytałem o kolektor wydechowy 4-2-1. Mają, firmy ProSport, opis: "
Kolektor wydechowy firmy PRO-RACING
Wykonany w 100% ze szlachetnej stali kwasoodpornej.
Gwarantowany wzrost mocy do 10%
Jest bardzo starannie wykonany."
I w promocji za 300zł, prawie kupiłem ale koleś mi mówi tak: sam kolektor bez sportowego katalizatora może nie dać żadnego wzrostu mocy, ponieważ spaliny muszą być rozprężone za kolektorem. Sportowy katalizator do tego to 200zł. Więc razem 500, co chyba jest cena ok prawda?
2) Zaproponowali mi odrazu dolot (dedykowany za 170zł) alleee ja mam LPG...Koleś mówi, że gazownicy nei raz kit wciskają, że nei da się stożka założyć, a to guzik prawda, trzeba to tylko dobrze ustawic. Prawda to?
3) zaproponował mi 2 razy grubsze przewody zapłonowe, na moje to chyba ważny element za 170zł, ok cena?
I na koniec, pytam o realny wzrost mocy. Powiedziano mi, że w CRX z takim silnikiem po dołożeniu kolektora wydechowego i kata, dolotu, kabli i regulatora ciśnienia paliwa z listwą moc wzrosła o 19KM, to możliwe?
Jak myślicie, opłaca się zrobić ten dolot, wydech i kable?
rodi_ - Sro Wrz 16, 2009 16:59
Marek, za ta kase co Ci zaproponowali za kolektor to ciezko byloby dostac sama kwasowke 300 za kolektor to pachnie mi chinszczyzna, ktos pisal w innym watku, ze jedno giecie kwasowki stoi chyba 80zl. Ale moge sie mylic, nie powiem na 100%. Katalizator jeszcze bardziej mnie zastanawia, tu cat sportowy kosztuje 200-250E wiec skad taka roznica?
Grubsze kable tez jakas sciema, oryginalne NGK beda najlepsze. Czyzby wydalo im sie ze znalezli przyslowiowa "krowke" i beda doic
Markzo - Sro Wrz 16, 2009 17:05
nie mam ochoty dać się nabić w butelke dlatego pytam Herc w 620Si ma od nich dedykowany dolot i w połączeniu z przelotywm wydechem i remapem kompa na hamowni wyjszło 158KM....
Pokazywał mi jeszcze rozpórki, ceny 95-150zł i wyglądały całkiem solidnie i ok...
jeśli możesz rzuć okiem na ich oferte, bo nie da sie wkleić linka do konkretnych rzeczy, bo cały czas adres to mtuning.pl
Kolektor wydechowy o numerze KW11 do d serii
rodi_ - Sro Wrz 16, 2009 17:14
No ze zdjecia to nic nie moge powiedziec, ale skoro ktos jezdzi na kolektorze od tej firmy to moze i nie najgorsze sa. Czytales na necie o ich produktach?
A czy 600 byla hamowana przed zeby bylo wiadomo ile to dalo?
O hamowniach juz slyszales, niektore daja tyle ile chcesz Musialbys sprobowac zeby ocenic.
Markzo - Sro Wrz 16, 2009 17:20
popytam jeszcze na forum hondy, w sumie do dedykowane kity do hond więc może ktoś wie....
Ciekawi mnie logika... czy faktycznie kat musi być, żeby to chulało jak trzeba? o grubszych przewodach słyszałem i podobno to ma jakies uzasadnienie.... cholera zgłupiałem... z rozpurką wyszło by mnie to ok. 900zł i nawet przyrost 10 czy 12 KM były satysfakcjonujący.... kiedyś kiedyś rozmawiałem z hondziarzami i ten konkrenty silnik prawie zawsze ma jakiś gift na + i przy zrobieniu dolotu, kolektorze 4-2-1 i dobrym wydechu 140KM pęka spokojnie.... ciekawe ile w tym prawdy
EDIT:
odpowiedz z forum CRX:
"wszystko dobrze ci powiedzieli i nawet duzo ciekawych rzeczy dorzucili cobys wyskoczyl z porftela:-))
kolektor kup
sportowy kat- tez jezeli chcesz miec katalizator, a jezeli bez neigo podbija ci przeglad to olej
dolot jak ze stozkiem mozesz brac, (gazownik powinien poradzic sobie jak masz mieszalnik, jak sekwencja to problem z glowy)
kable mozesz olac chybaze masz problemy ze swoimi
takze ja bym bral dolot kolektor "
desperado67 - Czw Wrz 17, 2009 22:33
Markzo jak lubisz dobrego kopa zmień silnik na Roverowski 2l turbo i na starcie bedziesz miał 200KM tak jak mają 220coupety.
Markzo - Czw Wrz 17, 2009 22:35
jeszcze za wcześnie za młody i za głupi jestem na taką moc
jutro może pierwsze zakupy, zaczne od kabli bo moje ją juz kaput i może kolektor lub dolot, potem sie okaże. Aha, części są podobno ściągane tylko z USA, jeśli to znaczenie...
Pływak - Czw Wrz 17, 2009 22:50
desperado67 napisał/a: | Markzo jak lubisz dobrego kopa zmień silnik na Roverowski 2l turbo i na starcie bedziesz miał 200KM tak jak mają 220coupety. |
Zrobi swapa na 2.0T wpakuje kupe kasy, a później pójdzie pod młotek jak dwie 2setki po swapie z forum
Znaczenie ma gdzie są produkowane, a nie skąd ściągane. Popytaj na forum hondy lub JDM pewnie często chłopaki ściągają stuff z Japonii więc za cena niewiele wyższą od jakiegoś "tjuningowego" sprzętu niewiadomego pochodzenia można mieć naprawdę wysokiej klasy części prosto z kraju kwitnącej wiśni.
rodi_ - Czw Wrz 17, 2009 22:54
Jesli juz zdecydujesz sie na zakupy, to pomysl moze lepiej o konkretniejszym dolocie w puszce. Napewno wiecej zyskasz niz na zwyklym stozku. Przynajmniej klopot z odizolowaniem go bedziesz mial z glowy.
desperado67 - Pią Wrz 18, 2009 22:33
Pływak napisał/a: | desperado67 napisał/a:
Markzo jak lubisz dobrego kopa zmień silnik na Roverowski 2l turbo i na starcie bedziesz miał 200KM tak jak mają 220coupety.
Zrobi swapa na 2.0T wpakuje kupe kasy, a później pójdzie pod młotek jak dwie 2setki po swapie z forum |
MI chodzi o oryginalny silnik z rover 220 coupe turbo z turbiną GARET T28.Gdybyś był ciekawy to ta produkcja jest angielsko - japońska. Po drugie to silnik z coupe wiec przekładka nie jest problemem.Jest to jeden z najlepszych roverowskich silników i przy regularnym serwisie nie do zajechania(opinia serwisanta ROVER.UK)
Do innych japończyków konieczna przeróbka mocowania silnika więc kolejny ból głowy i wydatek.Plus do tego pare innych rzeczy i wyjdzie ci dwa razy tyle.
Silnik od 220 coupe turbo kosztuje w UK od 75 do 200 funciaków czyli max. 1000zł.
Ciekaw jestem gdzie kupisz taniej jakiego kolwiek japończyka?
Ps.Nie wiem skąd ci się wzięło dwie setki silników czy 220 coupet.Ja wiem tylko i jednym.
Czytaj dokładnie zanim coś napiszesz.
dobryziom - Pią Wrz 18, 2009 22:45
desperado67 napisał/a: | Pływak napisał/a: | desperado67 napisał/a:
Markzo jak lubisz dobrego kopa zmień silnik na Roverowski 2l turbo i na starcie bedziesz miał 200KM tak jak mają 220coupety.
Zrobi swapa na 2.0T wpakuje kupe kasy, a później pójdzie pod młotek jak dwie 2setki po swapie z forum |
MI chodzi o oryginalny silnik z rover 220 coupe turbo z turbiną GARET T28.Gdybyś był ciekawy to ta produkcja jest angielsko - japońska. Po drugie to silnik z coupe wiec przekładka nie jest problemem.Jest to jeden z najlepszych roverowskich silników i przy regularnym serwisie nie do zajechania(opinia serwisanta ROVER.UK)
Do innych japończyków konieczna przeróbka mocowania silnika więc kolejny ból głowy i wydatek.Plus do tego pare innych rzeczy i wyjdzie ci dwa razy tyle.
Silnik od 220 coupe turbo kosztuje w UK od 75 do 200 funciaków czyli max. 1000zł.
Ciekaw jestem gdzie kupisz taniej jakiego kolwiek japończyka?
Ps.Nie wiem skąd ci się wzięło dwie setki silników czy 220 coupet.Ja wiem tylko i jednym.
Czytaj dokładnie zanim coś napiszesz. |
kolego czytaj powoli Pływak napisal ze "dwie 2setki" chodziło o dwa rovery R214 w ktorych zrobiono swap na 2.0T z Tomcata. Druga sprawa to nie wiem skad masz info ze Tomcat mial turbone T28? od zawsze jest tam T25... T28 w seryjnym samochodzie to s14
desperado67 - Pią Wrz 18, 2009 23:11
Napisałem że silnik jest oryginalny z turbiną GARRET T28 co nie znaczy że ta turbina była do niego seryjnie montowana. Celowo ją zaznaczyłem, aby było wiadomo o co chodzi.
Jeśli chodzi o T28 jest montowana nie tylko w roverkach.To specs turbo charger.
http://cheapturbo.stores.yahoo.net/garrettt28.html
[ Dodano: Pią Wrz 18, 2009 23:14 ]
Dla wiadomości posiadam TOMCATA 220 coupe TURBO po modyfikacji 260 BHP.I mam właśnie taką turbinkę.
dobryziom - Pią Wrz 18, 2009 23:35
a mogłbys cos wiecej napisac na temat modyfikacji? i wkleic jakis wykres
desperado67 - Sob Wrz 19, 2009 01:11
Modyfikacje robił mi profesjonalny garaż.Robili kapitalke silnika,zmienili bebechy na solidniejsze typu specs.
To lista co zmienio w moim tomcacie.
Asthetic Modifications:
* Full Custom Re-spray
* 17" Ace Split 5 Alloys
* Rear roof spoiler (Jap Spec)
* Extended Bonnet (light brows)
* Vented Bonnet
* Full Custom Stainless Exhaust System
* Full Leather Interior
* Plasma Blue instrument Panel
* Snap-Off Steering Wheel
* Mounty Sports Steering Wheel
* Mark 3 Dash conversion
* Battery, Voltage, Boost and Oil Pressure Gauges
* Viper VX771 Remote Start Alarm System, with built in turbo timer and remote centeral locking
* Xeon Street Legal headlights
Engine Modifications:
* 216 -> 2ltr Turbo (T Series- ones without the head gasket issues!!!)
* Motobuild Racing ECU with Stage 3 Superchip, with boost limiter removed
* KnN Induction Kit
* Forged Twin Piston Dump Valve (Very loud)
* Polished Steel Spark Plug Cover
* Iridium Plugs
* All New disks and pads on all 4 corners.
* 2 New Front Tyres with lots of tread/ 2 Back tyres with 2mm tread.
Engine re-built
* New Pistons, Rings,
* New Crank and Bearings
* New Cams
* New Tappits
* New Oil Seals.
* New Reconditioned Gearbox
* New Drive Shafts
* New Oil pump
* New Cambelt and Tensioner
* New Stainless Headgasket
* Recent Oil Change and Service also
dobryziom - Sob Wrz 19, 2009 08:33
hmmmtak czytam czytam wyglad zapewne fajny wklej jakies foto chetnie kazdy zobaczy
ale z tych modyfikacji silnikowych to oprocz generalki silnika ( oczywiscie bardzo waznej) to nic specjalnie nie ma... wiec skad te 260km? aha i ile Nm ? prosba o wykres...
* 216 -> 2ltr Turbo (T Series- ones without the head gasket issues!!!)
* Motobuild Racing ECU with Stage 3 Superchip, with boost limiter removed
* KnN Induction Kit
samym programem to duzo nie zdzialasz przerobilem temat od A do Z
od nowych gratow moc tez sie nie zwiekszy...
kit k&N starczyl mi do 215km pozniej musialem przebudowac caly układ...
[ Dodano: Sob Wrz 19, 2009 09:36 ]
desperado67 napisał/a: | Jest to jeden z najlepszych roverowskich silników i przy regularnym serwisie nie do zajechania(opinia serwisanta ROVER.UK) |
wiec po co robiles generalke silnika?
PS jeszcze jedno czemu w opisie brak informacji o zmianie sprezarki?
desperado67 - Sob Wrz 19, 2009 10:30
Lista dotyczy tego co zrobiono ostatnim razem w moim TOMCACIE.Samochód kupiłem ze stajni racingowej, która to robiła całą modyfikację silnika.
Ma zmienionych wiele rzeczy jak nierdzewny sportowy wydech,głowicę,sprężarkę na T28, sprzęgło,filter powietrza,boost itp itd.Samochód ten całe swoje życie spędził na torze.Właśnie go dałem na MOT (przegląd techn.) i ciekaw jestem czy przejdzie i zostanie dopuszczony do ruchu drogowego.Jak znajdę adres netowy strony tej stajni to go wrzucę tam było jak pamiętam prawie wszystko o jego modyfikacji i fotki(zresztą nie tylko tego samochodu)
Foty chciałem wrzucić ale to forum zmieniło się od czasu kiedy na nim gościłem wcześniej iwstawianie fotek się zmieniło(na gorsze) a ja mam gdzieś tracić czas na czytanie jakichś porypanych instrukcji, kliknij tu kliknij tam,mam ważniejsze i przyjemniejsze rzeczy.
[ Dodano: Sob Wrz 19, 2009 10:41 ]
dobryziom napisał/a: | desperado67 napisał/a:
Jest to jeden z najlepszych roverowskich silników i przy regularnym serwisie nie do zajechania(opinia serwisanta ROVER.UK)
wiec po co robiles generalke silnika? |
Jak widzisz powyżej z samochodu wyciskano ile się dało, po drugie miał już przejechane 120 tys, mil.(ponad 200 tys.km)
Pływak - Sob Wrz 19, 2009 10:50
desperado67 napisał/a: |
MI chodzi o oryginalny silnik z rover 220 coupe turbo z turbiną GARET T28.Gdybyś był ciekawy to ta produkcja jest angielsko - japońska. |
A mi chodzi o 2.0T z wołgi produkcji radzieckiej Poczytaj wątek na temat swapu na 2.0T. Ze swapem na duzo mocniejszy silnik zawsze były problemy i nie tyczy to się tylko roverowskiego turbo ale także innych marek...
Cytat: | Po drugie to silnik z coupe wiec przekładka nie jest problemem.Jest to jeden z najlepszych roverowskich silników i przy regularnym serwisie nie do zajechania(opinia serwisanta ROVER.UK) |
Z tym nie do zajechania to pojechałeś ostro Ale to juz kolego dobryziom zwrócił na to uwagę silnik dobry ale na pewno do zajechania
Cytat: | Do innych japończyków konieczna przeróbka mocowania silnika więc kolejny ból głowy i wydatek.Plus do tego pare innych rzeczy i wyjdzie ci dwa razy tyle.
Silnik od 220 coupe turbo kosztuje w UK od 75 do 200 funciaków czyli max. 1000zł.
Ciekaw jestem gdzie kupisz taniej jakiego kolwiek japończyka?
|
Powiedz mi czy to jest forum UK czy Polskie i czy Pan Markzo z okolic Rzeszowa czy okolic Londynu? Tak się składa, ze aby zrobić swapa najlepiej mieć całego dawce bo zawsze się może okazać, ze czegoś braknie u nas kosztu są dużo wyższe bo po pierwsze mało tego, a po drugie mało dobrych speców którzy się tego podejmą.
Cytat: | Ps.Nie wiem skąd ci się wzięło dwie setki silników czy 220 coupet.Ja wiem tylko i jednym.
Czytaj dokładnie zanim coś napiszesz. |
Raczej Ty czytaj dokładnie bo już chyba za mało po Polsku czytasz Na forum dwa Rovery 200 (RF) po swapie na 2.oT z XW (notabene też podobno pasowały) zostały wystawiane na sprzedaż, jeden z tego co wiem jako uszkodzony na części drugi podobno ( z naciskiem na podobno) jest sprawny ale za te pieniądze ja bym nie ryzykował bo mogę mieć auto, które które w serii ma podobną moc...
Markzo - Sob Wrz 19, 2009 11:01
nie jest to temat o 2.0T, tylko modach n/a silnika 1.6 16V
swap na 2.0 wiąże się z:
1) zmianą mocowań silnika i skrzyni
2) wymianą całego zespołu napędwoego - skrzynia, półosie itd.
3) zmianą wydechu
4) zmianą całej wiązki
5) wypadałoby zmienić zawieszenie i hamulce
Taka opcja nie wchodzi w gre, jeśli już to kupno 220 COupe Turbo
Wracając do 1.6, czy ktoś sie orientuje jaka jest seryjna średnica wydechu? Pływak pokazał mi całkiem fajne tłumiki przelotowe/półprzelotowe za przywzowite pieniążki i może by tak zapodać cały nowy wydech tylko sie zastanawiam czy wymienić tłumi i ozstawić rure? w ZR jest 2,25cala a jak jest w coupe?
dobryziom - Sob Wrz 19, 2009 17:08
desperado67 napisał/a: | Lista dotyczy tego co zrobiono ostatnim razem w moim TOMCACIE.Samochód kupiłem ze stajni racingowej, która to robiła całą modyfikację silnika.
Ma zmienionych wiele rzeczy jak nierdzewny sportowy wydech,głowicę,sprężarkę na T28, sprzęgło,filter powietrza,boost itp itd.Samochód ten całe swoje życie spędził na torze.Właśnie go dałem na MOT (przegląd techn.) i ciekaw jestem czy przejdzie i zostanie dopuszczony do ruchu drogowego.Jak znajdę adres netowy strony tej stajni to go wrzucę tam było jak pamiętam prawie wszystko o jego modyfikacji i fotki(zresztą nie tylko tego samochodu) |
uu fajno podaj jak będziesz miał chwile ta "stajnie" oraz dokładna rozpiskę modów plus wykres zmieniono głowicę? na jaką yyyy???
PS co do jazdy na torze Tomcata to mam mieszane uczucia przełożenia skrzyni strasznie ograniczają sprawną jazdę i konkurowanie z innymi pojazdami..
desperado67 - Sob Wrz 19, 2009 22:12
Pływak napisał/a: | Cytat:
Po drugie to silnik z coupe wiec przekładka nie jest problemem.Jest to jeden z najlepszych roverowskich silników i przy regularnym serwisie nie do zajechania(opinia serwisanta ROVER.UK)
Z tym nie do zajechania to pojechałeś ostro Ale to juz kolego dobryziom zwrócił na to uwagę silnik dobry ale na pewno do zajechania
|
Ile coupe 220 zajeżdżiłeś skoro tak twierdzisz?
Widziałeś choć jedną? Pływak napisał/a: | Powiedz mi czy to jest forum UK czy Polskie i czy Pan Markzo z okolic Rzeszowa czy okolic Londynu? |
Jest to forum dla polaków posiadających Rovera,
po drugie mamy zjednoczoną europę i wytykanie państw pachnie dyskryminacją.
Po trzecie Markzo nie zgłaszał związanych z tym problemów.
Na koniec podpierasz się tym co ktoś napisał, sam nie mając żadnego doświadczenia w tym temacie więc nie sądze abyś był jakimś atorytetem dającym dobre rady.
Wiedza bez praktyki jest mało warta.
Ps Jeśli sądzisz że wszystkie silniki rover 2.0T są takie same to jesteś w duuuuuużym błędzie.
Markzo - Pon Wrz 21, 2009 07:33
wczoraj gadając z Pływakiem przypomniało mi się, że.... z Roverkiem dostałem takie oto cudo:
Znajomy spec od hondziawek stwierdził, że to sportowa wkładka, najlepsza dla tego silnika. Jest zrobiona z siatki a pod nią jest jakiś materiał chyba czy cuś.... Zastanwiam się czy nie lepiej i bezpieczniej jest założyć tą wkładke + power rura niż stożek...
co myślicie o tym?
Pływak - Pon Wrz 21, 2009 08:24
Filtr firmy JR powinien być niebieski jest już czarny możesz kupić zestaw do czyszczenia może coś jeszcze z niego będzie http://www.jrfiltry.pl/ze...-jr-p-8814.html
dobryziom - Pon Wrz 21, 2009 14:24
desperado67 napisał/a: |
Ile coupe 220 zajeżdżiłeś skoro tak twierdzisz? |
nie ma się co irytować każdy silnik jest do zajechania wystarczy o niego nie dbać a w przypadku turbo sprawa jest jeszcze łatwiejsza...
desperado67 napisał/a: |
Na koniec podpierasz się tym co ktoś napisał, sam nie mając żadnego doświadczenia w tym temacie więc nie sądze abyś był jakimś atorytetem dającym dobre rady.
Wiedza bez praktyki jest mało warta. |
kolego tez uważam ze praktyka jest najważniejsza i często teoria bardzo się od niej rożni tylko jak na razie to ty piszesz o teorii a gdy zadałem pytanie o praktykę nie otrzymałem odpowiedzi? samochód robi ci jakaś firma tuningowa XXX wiec nie pisz o praktyce bo jej nie masz...
desperado67 napisał/a: |
Ps Jeśli sądzisz że wszystkie silniki rover 2.0T są takie same to jesteś w duuuuuużym błędzie. |
rozwiń temat?
nadal czekam na szczegóły w zakresie:
zmiany głowicy... na jaka?
jaki to program?
odnośnie kitu K&N ( ten kit ledwo starcza na 215km)
wykresu
jaki model T28 bo z tego co wiem tylko jeden model pod względem konstrukcji jest możliwy do bezinwazyjnego włożenia włożenia...
desperado67 napisał/a: | Ma zmienionych wiele rzeczy jak nierdzewny sportowy wydech,głowicę,sprężarkę na T28, sprzęgło,filter powietrza,boost itp itd. |
trochę dziwne najpierw piszesz ze lista zmian która wkleiłeś wcześniej to ostanie mody a później piszesz o tym... z wersji rajdowej poszedłeś z kit k&N? chyba żartujesz? co oznacza mod boost? sprzęgło na jakie? T28 od czego albo model? piszesz to wszystko masz ten samochód i nie wiesz co w nim jest?
widzę tu dwie opcje albo tego samochodu w ogolę nie ma albo jesteś zupełnym laikiem ale w tym wypadku nie wiem jakim prawem krytykujesz kolegę Pływaka?
desperado67 - Pon Wrz 21, 2009 16:18
Kolego nie irytuj się.
Wiem że chciałbyś całkowity opis co gdzie i jak jest zrobione, ale tu się kłaniają prawa autorskie.NIE CIERPIE FRAJERÓW KOPIUJĄCYCH i ZRZYNAJĄCYCH CZYJEŚ POMYSŁY.Z tąd moje wymijające odpowiedzi.
A tu sobie popatrzcie jak wygląda niby nie istniejące auto laika motoryzacji po profesjonalnym tunningu.
Zdjęcia silnika i wnętrza nie zamieszczam z powodów powyżej opisanych.
Budowa tego cacka zajęła 9miesięcy.
Koszt całkowity £ 13000.
A TERAZ SZCZERZE POWIEDZ< JAKIE MACIE POJĘCIE O PROFESJONALNYM TUNNINGU>
To prawdziwy powód dlaczego zażynacie silniki.
I tu sobie odpowiedz,kto ma rację.
I nie będę dyskutował z domorosłymi pseudo fachowcami.
Ps.Nie myśl że pisze to złośliwie.
Pływak - Pon Wrz 21, 2009 17:59
desperado67 napisał/a: | Kolego nie irytuj się.
Wiem że chciałbyś całkowity opis co gdzie i jak jest zrobione, ale tu się kłaniają prawa autorskie.NIE CIERPIE FRAJERÓW KOPIUJĄCYCH i ZRZYNAJĄCYCH CZYJEŚ POMYSŁY.Z tąd moje wymijające odpowiedzi. |
A świstak siedzi i zawije je w te sreberka. Wykresy i zdjęcia komory mógł byś wrzucić bo co można z nich skopiować?
Cytat: |
A tu sobie popatrzcie jak wygląda niby nie istniejące auto laika motoryzacji po profesjonalnym tunningu.
Obrazek
|
Fajna fota z ebay'a
Cytat: | Zdjęcia silnika i wnętrza nie zamieszczam z powodów powyżej opisanych. |
Zdjęciami z połowów się chwalisz, a pokazać samochodów nie chcesz
Cytat: | A TERAZ SZCZERZE POWIEDZ< JAKIE MACIE POJĘCIE O PROFESJONALNYM TUNNINGU> |
Kupiłeś gotowy niby tuningowany samochód, a tak naprawdę niewiele o nim wiesz i boisz się go pokazać to na pewno jesteś mega znawca tematu...
Cytat: | To prawdziwy powód dlaczego zażynacie silniki. |
Kto tu pisze o zarzynaniu chyba tylko Ty i twój super silnik nie do zajechania. Kiedyś przez awarie czujnika poziomu płynu chłodniczego przez jakiś czas śmigałem bez płynu spróbuj to ze swoim silnikiem nie do zajechania
Cytat: | I tu sobie odpowiedz,kto ma rację.
I nie będę dyskutował z domorosłymi pseudo fachowcami.
|
To po co dyskutujesz?
camaro17 - Pon Wrz 21, 2009 18:39
desperado67, to forum jest po to aby się pochwalić jeżeli mamy coś ciekawego do zaoferowania. Może się już dążyłeś zorientować że dłubanych, ba nawet oryginalnych TOMCATOW jak na lekarstwo, także jak taka osoba się pojawia i mówi że ma to i to i takie moce że haha, to nawet z grzeczność do zgromadzonego tu towarzystwa na tym forum wypada pokazać fotki, dokładne opisy, przecież nikt na drugi dzień nie poleci do sklepu i nakupuje sobie takich samych gratów do silnika co TY.
A z racji że jesteś z U.K. to mógłbyś pokazać jak się to robi i owo na wyspach, gdzie wiadomo że te silniczki są kultowe.
dobryziom - Pon Wrz 21, 2009 19:07
desperado67 napisał/a: |
Zdjęcia silnika i wnętrza nie zamieszczam z powodów powyżej opisanych.
Budowa tego cacka zajęła 9miesięcy.
Koszt całkowity £ 13000.
A TERAZ SZCZERZE POWIEDZ< JAKIE MACIE POJĘCIE O PROFESJONALNYM TUNNINGU>
To prawdziwy powód dlaczego zażynacie silniki.
I tu sobie odpowiedz,kto ma rację.
I nie będę dyskutował z domorosłymi pseudo fachowcami.
Ps.Nie myśl że pisze to złośliwie. |
buhehe cacko no dobre wyglada jak calibra po wiejskim tuningu u nas tego na peczki... nie dziwie sie ze wstydziłes sie to "cos" pokazac.
jak dales za to 13tys. funciakow to gratuluje pfff
amatorszczyzna...
desperado67 - Wto Wrz 22, 2009 00:59
Pływak napisał/a: | Cytat:
A tu sobie popatrzcie jak wygląda niby nie istniejące auto laika motoryzacji po profesjonalnym tunningu.
Obrazek
Fajna fota z ebay'a |
Zgadza się.Wystawiałem go na sprzedaż,niestety nikt nie był w stanie przeskoczyć najniższej ceny. Pływak napisał/a: | Cytat:
A TERAZ SZCZERZE POWIEDZ< JAKIE MACIE POJĘCIE O PROFESJONALNYM TUNNINGU>
Kupiłeś gotowy niby tuningowany samochód, a tak naprawdę niewiele o nim wiesz i boisz się go pokazać to na pewno jesteś mega znawca tematu... |
Przynajmniej mam szkoły w tym kierunku, których jak sądze tobie brak Pływak napisał/a: | Cytat:
To prawdziwy powód dlaczego zażynacie silniki.
Kto tu pisze o zarzynaniu chyba tylko Ty i twój super silnik nie do zajechania. Kiedyś przez awarie czujnika poziomu płynu chłodniczego przez jakiś czas śmigałem bez płynu spróbuj to ze swoim silnikiem nie do zajechania |
Tylko laik jeżdzi licząc na czujniki nie zaglądając pod maskę dobryziom napisał/a: | buhehe cacko no dobre wyglada jak calibra po wiejskim tuningu u nas tego na peczki... nie dziwie sie ze wstydziłes sie to "cos" pokazac.
jak dales za to 13tys. funciakow to gratuluje pfff
amatorszczyzna... |
Jeśli dla ciebie Enkhanz, kultowa firma tunningowa jest wiejską to skąd ty facet jesteś.
OJ sorry teraz zobaczyłem w-wa,wszystko mówi za siebie. camaro17 napisał/a: | desperado67, to forum jest po to aby się pochwalić jeżeli mamy coś ciekawego do zaoferowania. Może się już dążyłeś zorientować że dłubanych, ba nawet oryginalnych TOMCATOW jak na lekarstwo, także jak taka osoba się pojawia i mówi że ma to i to i takie moce że haha, to nawet z grzeczność do zgromadzonego tu towarzystwa na tym forum wypada pokazać fotki, dokładne opisy, przecież nikt na drugi dzień nie poleci do sklepu i nakupuje sobie takich samych gratów do silnika co TY.
A z racji że jesteś z U.K. to mógłbyś pokazać jak się to robi i owo na wyspach, gdzie wiadomo że te silniczki są kultowe. |
Camaro po co pokazywać skoro i tak wiem co tacy jak ci u góry zawsze i wszystko skomentują jako wiejski tunning jak zawsze to robią gdy ktoś posiada coś o czym oni mogą sobie tylko pomarzyć.Zazdrość to cecha narodowa polaków a już napewno warszawiaków.Ale widze że są i normalni na tym forum.
dobryziom - Wto Wrz 22, 2009 07:59
desperado67 napisał/a: |
Zgadza się.Wystawiałem go na sprzedaż,niestety nikt nie był w stanie przeskoczyć najniższej ceny. |
nie ma się co dziwić za samochód który ma wygląd calibry po kiepskim tuningu od właściciela który nie wie co jest pod maska i mówi o mocy na która nie ma żadnego dowodu, a opisy które wkleja wskazują ze samochód ma może serie... jest wart co najwyżej 1300F jak znajdziesz naiwniaka...
desperado67 napisał/a: |
Przynajmniej mam szkoły w tym kierunku, których jak sądze tobie brak |
gratuluje takiej szkoły jak po niej nie potrafisz nic powiedzieć o samochodzie... żenada... ja mam mgr inż informatyki a samochód sam ogarniam i co głupio ci?
desperado67 napisał/a: | Tylko laik jeżdzi licząc na czujniki nie zaglądając pod maskę |
kolejne potwierdzenie twojej znajomości pozjazdowej 99% samochodów wyczynowych obsługują czujniki komputery i zegary...
desperado67 napisał/a: | Jeśli dla ciebie Enkhanz, kultowa firma tunningowa jest wiejską to skąd ty facet jesteś.
OJ sorry teraz zobaczyłem w-wa,wszystko mówi za siebie. |
fajne masz podejście do Tuningu jeśli wyznacznikiem jest dla ciebie "metka" jeszcze raz przeczytaj swoje opisy wozu plus fotkę którą wkleiłeś ten niby tuning mechaniczny zrobi ci każdy pan Staszek reperujący maluchy a ten super wizualny każdy amator tuningu calibry wiec zejdź na ziemie człowieku bo piszesz jak by to było jakieś nie wiadomo co a my w Polsce byśmy byli na poziomie syrenki...
ooo nawiązanie do warszafki a co masz kompleksy zazdrościsz? żenujące
desperado67 napisał/a: |
Camaro po co pokazywać skoro i tak wiem co tacy jak ci u góry zawsze i wszystko skomentują jako wiejski tunning jak zawsze to robią gdy ktoś posiada coś o czym oni mogą sobie tylko pomarzyć.Zazdrość to cecha narodowa polaków a już napewno warszawiaków.Ale widze że są i normalni na tym forum. |
pomarzyć? stary ja mam odszykowany samochód od A do Z r potwierdzonym wykresem i realna mocą można go zobaczyć z pełnym opisem na forum, wiem od nim wszystko i modyfikacje przeprowadzałem w 80% sam wiec przestań bajki opowiadać...
PS "zazdrość to cecha narodowa warszawiaków" buehhe no właśnie tu pokazałeś kto zazdrości i ma kompleksy...
Markzo - Wto Wrz 22, 2009 08:12
Desperado, myślałem, że troche inaczej się zachowujesz,
Ta fotka, nie wiem kto ją zrobił i czy to Twoj auto, ale bez urazy, totalna kicha i wiocha. Golfocalibra udająca Impreze z aspiracjami Evo.... i nad czym sie tu zachwycac?
poczytaj sobie to i przemyśl co napisałeś.
http://www.racingforum.pl...72&showforum=30
Furki kilka/kilkanaście razy droższe od tomcata i zrobione na troche więcej niz 260 (niby) KM i nikt sie nie czai z opisami i fotami...
Mody, które nam tu pokazałeś mogą dać wynik w okolicy zdrowej serii, z jakims bonusem.... zresztą jakbyś się troche Tomcatami interesował, wiedziałbyś, że seryjna PG1 za trwała nie jest, moc 260Km wiąże się z dużo większym momentem obrotowym, jakoś cięzko mi uwierzyć, że ma to wytrzymać nawet bez regeneracji?
a z tymi wycieczkami osobistymi, jacy to my nie jestesmy zazdrośni, niedouczeni itp to chłopie weź się schowaj.... niczego CI nie zazdroszcze, bo moje Coupe wygląda duuuużo lepiej od tego "czegos" na zdjęciu a niedlugo będzię rówież lepiej jeździć i nie potrzebuje do tego Twoje luftbradzlunku i spuszczania się nad tym niby boskim coupe, firmy tjunikofej i mega tajemnicy...nie zrobiłeś, a właściwie nie zrobione Ci nic odkrywczego, pionierskiego... utarty schemat, przerabiany wiele razy... pfff
Botanix - Wto Wrz 22, 2009 09:03
Hmm
Co do ceny koledzy to faktycznie jest to możliwe. 13.000F to w UK na tuning nieduża kwota, serio. Tutaj głupie pomalowanie samochodu to czasem 1000F +. Części może i mamy tańsze ale robocizna jest mega droga w porównaniu do Polski. Dla przykładu, pisałem kiedyś iż wymiana paska rozrządu ( sama robotka ) to w UK 150F, w PL 150zł....
Co do zdjęć samochodu,rozumiem, że może się niektórym nie podobać. Mi się nie podoba nie jest to w moim stylu ale nazywanie tego Wieś tuningiem myślę, że obraża właściciela jakby bryka nie wyglądała. Ja źle bym się czuł w każdym bądź razie... Biorąc pod uwagę jednak okoliczności, wcale mnie to nie dziwi.
Cytat: | Kolego nie irytuj się.
Wiem że chciałbyś całkowity opis co gdzie i jak jest zrobione, ale tu się kłaniają prawa autorskie.NIE CIERPIE FRAJERÓW KOPIUJĄCYCH i ZRZYNAJĄCYCH CZYJEŚ POMYSŁY |
Sam go robiłeś, że tak się boisz? Poza tym Ty jesteś w UK, oni w PL. Mało tego, ta firma o której mowa ma zdjęcia swoich projektów. Oni się o własne prawa autorskie nie boją a Ty się boisz? Nawet jeśli podpatrzą to co z tego... skoro masz tak fajną brykę to powinieneś się cieszyć, że inni się na niej wzorują. Zawistny i pazerny to jesteś w tym momencie Ty. Ani sam tego nie zrobiłeś, ba już kupiłeś go takiego a chowasz po piwnicy - to jest chore.
Cytat: | Budowa tego cacka zajęła 9miesięcy. |
To bardzo, bardzo długo jak na profesjonalną firmę.
All
Mogę prosić o linka na ebay-u do tej bryczki ( wiem, ze aukcja już zakończona ).
Markzo - Wto Wrz 22, 2009 09:06
Botanix.... totalny OT jak tego skrzywdzonego coupe nie nazwać wieś tuningiem?? popatrz na fure np. dobregozioma... 230KM i piekny ori wygląd... a tu? skrzydło wyżej dachu, śmieszne poszerzenia no i ten IC.... może wogle wywalić zderzak? no i musowo BET LUK - prawie jak bad look + 3 wloty na masce z pięknym wikoriańskim kominkiem ala subaru.... masz drugi IC top mount czy jak? ehh...
Botanix - Wto Wrz 22, 2009 09:17
Cytat: | Botanix.... totalny OT jak tego skrzywdzonego coupe nie nazwać wieś tuningiem?? popatrz na fure np. dobregozioma... 230KM i piekny ori wygląd... a tu? |
Widzisz ale to jest kwestia gustu. Mi wizualnie brycznka dobregozioma bardziej podchodzi. Owszem widać, ze mniej pracy i kasy było włożone w wygląd zewnętrzny ale jakoś bardziej się trzyma kupy. Osobiście nie podoba mi się ta biała cupeta ( zbyt przebajerzona ) ale w zasadzie nie można powiedzieć, ze zrobiona nieprofesjonalnie. Moim zdaniem wieś tuning głownie do tego się odnosi - do chały. To chałą moim zdaniem nie jest, jest po prostu brzydka. To jest jednak kwestia gustu jak wspomniałem wcześniej.
PS. Strasznie nie pasują mi oryginalne światła do tak nieoryginalnej budy.
A i jeszcze jedna kwestia - bardzo ważna z resztą. Widziałem projekty tej firmy, którą się chwali. Totalnie nie pasują do tego co nam pokazał na zdjęciach. Szczerze wątpię, że ta coupeta wyszła z ich "stajni". Porównując to do ich projektów, to R faktycznie wyszedł ze stajni
http://enkahnz.co.uk/enkahnz/customize.php
desperado67 - Sro Wrz 23, 2009 23:55
Markzo napisał/a: | no i musowo BET LUK - prawie jak bad look + 3 wloty na masce z pięknym wikoriańskim kominkiem ala subaru.... masz drugi IC top mount czy jak? ehh... |
Dokładnie zgadłeś,rasowanie silnika bez profesjonalnie wykonanego IC kończy się jego zarżnięciem(forumowe swapy).Zresztą co będe tłumaczył pewnie wiesz co to jest "Chipboost". Botanix napisał/a: | A i jeszcze jedna kwestia - bardzo ważna z resztą. Widziałem projekty tej firmy, którą się chwali. Totalnie nie pasują do tego co nam pokazał na zdjęciach. Szczerze wątpię, że ta coupeta wyszła z ich "stajni". Porównując to do ich projektów, to R faktycznie wyszedł ze stajni |
Stajnią są sportowe Alloys wheels przy dieslu.Na temat Enkhanz wiesz tyle co widziałeś na ich stronie startowej i na tym twoja wiedza się kończy.
Chciałbyś czymś zaimponować i uchodzić za znawcę, a nawet nie wiesz gdzie kupić tanio filter K&N.BRAAAWO!!!
Co do reszty jak sztukowanie i dorabianie ze szpachli, pończoch i czego tam kolwiek nazywacie tunningiem, to brawo.
Co do rasowania diesli, to co niektórym pomyliły się pojęcia "ECONOMIC CAR" z "RACING CAR".
Co niektórzy twierdzą że robią tunning zachowując oryginalny wygląd.
Macie coś z głową. Tunning to zmiana wizualna i mechaniczna samochodu.
Po to się robi tunning żeby samochód był nie oryginalny.
Co do części, można dostać bez problemu w necie lub sprowadzić, a jeśli są za drogie to po co kupować samochód na którego utrzymanie nie stać , tym bardziej robić tunning- bezsens.
Co do domorosłych specow tunningu, skoro jesteście tak dobrzy dlaczego nie robicie na tym kokosów.Pewnie żaden profesjonalnu garaż nie zatrudni was z powodu jak wy to nazywacie "wieś tunningu"?
Ciekaw jestem czy większość z was wie jak się nazywa flagowy wóz Rover-a ,albo jaki unikat samochodu tej firmy został sprzedany w tym roku skoro jesteście Roveromaniacs.
Botanix - Czw Wrz 24, 2009 01:02
desperado67
Weź tylko jedno pod uwagę. My robimy w zdecydowanej większości ten "tuning" sami. Nie z kwestii funduszy ale zamiłowania do "pogrzebania" sobie przy aucie. Człowieku dla mnie Twoja wiarygodność zakończyła się na "chowaniu" fotek. Daruj sobie te fotki i tak pewnie nikt Ciekawy nie jest a dlaczego? Też mi sztuka zapłacić i mieć na gotowo odwalone a potem kozaczyć jaki to z Ciebie znawca i spec. Jakbyś nie zauważył jest to dział raczej DIY, czyli zrób to sam.
Cytat: | Na temat Enkhanz wiesz tyle co widziałeś na ich stronie startowej i na tym twoja wiedza się kończy. |
No niezupełnie, żeby wygrzebać parę fotek musiałem się trochę wgłębić i wychylić poza stronę startową. Ale owszem wiedzy na temat tej firmy nie mam żadnej i co z tego? Poza tym nie rozumiem Ciebie stary, piszesz totalnie bez sensu. Pytasz nas jakie mamy o czymś pojęcie podczas gdy Tobie czy tam komuś od kogo odkupiłeś robiła brykę FIRMA. Stary co to świadczy, że Ty masz pojęcie bo za Ciebie odwalili robotę??
Cytat: | Chciałbyś czymś zaimponować i uchodzić za znawcę, a nawet nie wiesz gdzie kupić tanio filter K&N.BRAAAWO!!! |
A co ma piernik do wiatraka, po wszystkich okolicznych sklepach się nie wożę. Poza tym jak narazie nie doczekałem się ( i nie doczekam ) informacji odnośnie ulicy dlaczego? Bo to kolejna moim zdaniem ściema.
Cytat: | Stajnią są sportowe Alloys wheels przy dieslu. |
Kolejny piernik i kolejny wiatrak. To miały być lekkie, wytrzymałe felgi o dobrym wyglądzie - takie są. Rodzaj silnika nic tu do rzeczy nie ma, jeśli uważasz inaczej powiedz to R8 w wersi 6.0 TDI.
Cytat: | Co do rasowania diesli, to co niektórym pomyliły się pojęcia "ECONOMIC CAR" z "RACING CAR". |
UUUU 200 coupe 2.0T... racing car, marne 250+ koni, wart wydania 13 kawałków. I z diesla, i z coupe taki racing car jak z malucha limuzyna. Jeśli nam się pojęcia pomyliły to pomyśl teraz o sobie. Za 13 koła miałbyś skyline w wersji z 600-700 km - również po tuningu.
Cytat: | Co niektórzy twierdzą że robią tunning zachowując oryginalny wygląd. |
I? Tuningować można delikatnie lub TOPORNIE jak ta biała coupeta na zdjęciu.
Cytat: | Macie coś z głową. Tunning to zmiana wizualna i mechaniczna samochodu. |
Najwyraźniej to Ty masz coś z głową. Tuning mechaniczny to zmiana mechaniczna, tuning wizualny to zmiana wizualna.
Cytat: |
Co do domorosłych specow tunningu, skoro jesteście tak dobrzy dlaczego nie robicie na tym kokosów.Pewnie żaden profesjonalnu garaż nie zatrudni was z powodu jak wy to nazywacie "wieś tunningu"? |
A co to na wszystkim trzeba zarabiać? Dobrze sobie sprzątam w domu to znaczy, że mam iść na sprzątacza? Zmiłuj się! <y coś robimy z zamiłowania, ślęczymy godzinami nad jedną drobnostką po to aby mieć to zrobione samemu. Co ja jednak będę Tobie tłumaczył. Kupiłeś gotowca i zacieszasz.
Cytat: |
Ciekaw jestem czy większość z was wie jak się nazywa flagowy wóz Rover-a ,albo jaki unikat samochodu tej firmy został sprzedany w tym roku skoro jesteście Roveromaniacs. |
Kto tu jest Roveromaniac? My po prostu lubimy nasze samochody, lubimy je upiększać ( wg. osobistych standardów ) samemu, ot cała tajemnica.
Pływak - Czw Wrz 24, 2009 06:50
Cytat: | Rodzaj silnika nic tu do rzeczy nie ma, jeśli uważasz inaczej powiedz to R8 w wersi 6.0 TDI. |
Lepiej niech to powie Peugeotowi i jego 908 V12 HDi zwycięzcy tegorocznego Le Mans
Osobiście proponuje nie karmić trolla bo ta rozmowa nigdzie nie prowadzi. Topic założył Markzo w celu uzyskania kilku ważnych dla niego informacji, a my mu to zaśmiecamy temat i w sumie nic się chyba nie dowiedział chłopak ale przynajmniej mógł zobaczyć roverocalibre
Markzo - Czw Wrz 24, 2009 07:05
no z deczka nic więcej nie wiem ale co tam a i tak btw, desperado, chyba do końca nie zrozumiałem.... ale ja głupi jestem chwalisz się tą białą coupetocalibrą, zachwalasz jaka to ona nie jest aaaa przeciez to chyba nie Twoje auto? na na sex boxie pokazywałes zupełnie inny samochód, niebieskie a raczej błękitne coupe....fotki w pewnym dziale są z tamtego błękintego...to ile Ty tych coupet masz??
dobryziom - Czw Wrz 24, 2009 08:04
tez proponuje zakończyć te OT bo:
przedstawia roverocalibre jak swój...
nie posiada żadnej merytorycznej wiedzy...
nie no żenujące to jest bueheh odpadam lecę wrzucić 25kg szpachli na swojego Tomcia bo mi głupio
Markzo - Czw Wrz 24, 2009 08:17
no to w temacie, za chwile jade oblookać ten 4-2-1, pewnie się zdecyduje
dobryziom - Czw Wrz 24, 2009 08:30
właśnie wracając do tematu oglądałem te kolektory na stronie i cena jest bardzo dobra... tylko sprawdź czy to nie jest ta kiepska chińska cienka kwasówka którą można w rekach pogiąć jak ktoś ma trochę pary w łapach zapytaj również czy dają jakaś gwarancje oraz obejrzyj dobrze spawy od środka.
Markzo - Czw Wrz 24, 2009 08:33
taki mam zamiar na fotach wygląda to konkretnie...
a właśnie widziałem w coupe założony dolot od nich (od hondy civic) i sednio pasuje....dlatego pytanko, czy moge nsa swoją ori gumę dolotową w miejscu puszki filtra wpakować stożek? odgrodze go ładnie i doprowadze mu tlenu zimnego, będzie oki czy musi byc ta rura polerowana?
dobryziom - Czw Wrz 24, 2009 08:52
wiesz to jest NA i gotowe kity dolotowe są jak twierdza producenci wyliczane... to nie jest turbo gdzie założysz kawałek kibel rury i stożek i tez będzie działało... więc ciężko powiedzieć czy założenie stożka w sposób który proponujesz poprawi czy pogorszy... spróbuj poszukać kitów najlepiej rożnych producentów pod twój silnik i sprawdz czy parametry ich sa podobne...
Markzo - Czw Wrz 24, 2009 11:22
tak też zrobie
kupiłem kolektor kilka fotek wygląda chyba ok, spawy chyba dokładke, jest duuużo lżejszy od seryjnego żeliwniaka, ale sprawia wrażenie solidnego, czekam aż mi motor ostygnie i montuje... mam nadzieje, że będzie pasować... jakieś porady, żeby czegos nie rozwalić? pytanie lamerski ale ja naprawde "mam talent" i dziwne rzeczy się mi przytarfiają...a i średnica na wyjściu kolektora to 2 cale
Pływak - Czw Wrz 24, 2009 11:36
Ja bym przed modyfikacjami na hamownie się przejechał u mnie koszt ok 50-60zł, a zawsze będziesz wiedział, że wydana kasa to nie efekt placebo
dobryziom - Czw Wrz 24, 2009 11:36
z porad to zaleca się wymianę uszczelki pod kolektorem, dokładne oczyszczenie powierzchni żeby nie było przygwizdów oraz nie wiem czy producent nie zaleca przykręcania przy pomocy klucza dynamometrycznego z odpowiednia silą...
Markzo - Czw Wrz 24, 2009 11:38
u mnie to 160zł więc jak coś to po.... w komplecie mam śrubki i 3 uszczelki: przy głowicy, na łączeniu góra-dół i przy łączeniu z katem
Roj - Czw Wrz 24, 2009 11:39
Pływak napisał/a: | Wykresy i zdjęcia komory mógł byś wrzucić bo co można z nich skopiować? |
bo tam są dwa magnetyzery i o tym nikt nie może wiedzieć.. ćśśśś... desperado67 napisał/a: | OJ sorry teraz zobaczyłem w-wa,wszystko mówi za siebie. | mmm, no ta, nie to co bradford, światowa stolica kultury i tuningu.. desperado67 napisał/a: | Zazdrość to cecha narodowa polaków a już napewno warszawiaków | kultury to Ci zazdroszczę.. trochję desperado67 napisał/a: | Co do rasowania diesli, to co niektórym pomyliły się pojęcia "ECONOMIC CAR" z "RACING CAR". |
tak tak, i diesel w audi i peżocie wygrywający le mans rok w rok też jest ekonomik, leony, które wygrywały w WTCC też economic, podobno teraz używają w wyścigach opon eco contact dlatego już nie wygrywają ale zeszli ze spalaniem jeszcze 8%
i "cywilne" R8 z v10 diesla to podobno dlatego jest tez w białym kolorze bo handlowcy kupują na potęgę zamiast fiata panda
desperado67 napisał/a: | Macie coś z głową. Tunning to zmiana wizualna i mechaniczna samochodu. | desperado67 napisał/a: | Po to się robi tunning żeby samochód był nie oryginalny. |
dobryziom - Czw Wrz 24, 2009 11:40
no to wyśmienicie to tylko oczyść dokładnie powierzchnie i sprawdź te siły dokręcania szkoda by było powyrywać szpilki z bloku
Markzo - Czw Wrz 24, 2009 11:42
dzięki, napewno sprawdze i jak on po fotkach wygląda? co myślicie? no i zgadujcie cene
dobryziom - Czw Wrz 24, 2009 12:00
Markzo napisał/a: | dzięki, napewno sprawdze i jak on po fotkach wygląda? co myślicie? no i zgadujcie cene |
ja wole nie oceniać bo fotki potrafią być bardzo mylne przykładem jest Tomcat desperado67 wygląda nieciekawie a pod maska potwór za 13tys. F stworzony w tajnym laboratorium NASA ( zdjęcia zostały utajnione)
Roj - Czw Wrz 24, 2009 12:22
dobryziom napisał/a: | ( zdjęcia zostały utajnione) | ..przez FIA bo podobno tym tomcatem jechał Alonso w singapurze i dlatego po kolizji Pique mógł wygrać wyścig
Markzo - Czw Wrz 24, 2009 15:08
kolektor on board.... powiem tak, nawet jeśli nic nie dał (a chyba dał) no warto dać te $$ za niego chociaż za dźwięk i wygląd.... ja pierdziele jak to teraz warrrrrczy! metaliczny warkot a raczej ryk... dupohamownia stwierdza, że:
1) lepiej jedzie z dołu
2) zniknął efekt dławienia przy ok 4tyś obr
3) ogólnie zrobił się mniej mulasty, zdecydowanie szybciej wkręca się na oborty
4) czuć delikatną różnicę
Oczywiście nie obyło się bez przygód... śruby od głowicy puściły łatwo, ale nie dało się rozpołowić starego żeliwniaka, chłopaki z SKP pomogli i się udało, kolektor jest ok 3-4cm krutszy od oryginalnego, więc rura zastępująca katalizator została przedłużona, pozatym żadnych problemów
Marrkus - Czw Wrz 24, 2009 18:07
A czy w silnikach NA jest sens "bandażować" kolektor wydechowy? bo jeśli tak to być może kol. Markzo miałeś wyśmienitą okazję to zrobić gdy cały kolektor maiłeś w łóżku
Botanix - Czw Wrz 24, 2009 23:51
Czy da radę zamontować coś takiego do diesla/ ew. jakiś odpowiednik. Mający podobny wpływ jak powyżej?
Markzo - Pią Wrz 25, 2009 07:42
Pewnie taki jak do każdej turbodoładowanej benzyny
Botanix - Pią Wrz 25, 2009 07:49
Ale da to coś tak szczerze ?
Markzo - Pią Wrz 25, 2009 07:54
kolektor pod turbo, męski wydech np 2,5 cala na 2 przelotowych/półprzelotowych tłumikach i będzie konkretny wzrost mocy
Botanix - Pią Wrz 25, 2009 07:57
A konkretnie to ja bardzo konkretny ? Jakie koszta orientacyjne, gdzie tego szukać i gdzie o tym poczytać więcej ?
Markzo - Sob Wrz 26, 2009 23:28
dzięki uprzejmości TIGER'a trafił do mnie całkiem pokaźny stożek wszystko pomierzone, jutro montaż założyłem na próbe i faaaajny dźwięk jest wykożystam ori dolot powietrza do puszki z filtrem, zobaczymy co to da
EDIT 2:
filtr na autku
udało mi się zachować oryginalną długość dolotu, filtr bierze powietrze z oryginalnego przewodu doprowadzającego do puszki filtra nie dałem power rury ze zderzaka, bo przecież cały syf i woda dostanie się do filtra... a tak jest cacy jest to rozwiązanie prowizoryczne jeśli się sprawdzi, wjedzie dedykowany dolot do hondy
Chcę jeszcze go odgrodzić od komory silnika, choć nawet teraz po jeździ filtr jest zimny, nie grzeje się
Co to daje w moim przypadku, dało chyba dość sporo. Auto wyraźnie nie dławi się przy 4 tyś obr/min i do tego ładniej ciągnie z dołu. Myślałem, że to tylko moje odczucia, ale osoba, która jeździ ze mna roverkiem codziennie potwierdza to w 100%, co mnie cieszy niezmiernie do tego delikatnie zmienił się dźwięk silnika
Co najlepsze każdy mi mówił, że do gazu stożek jest fuuuuj.... bałem się tego no ale, co mi szkodzi spróbować...i tu mega zonk! na stożku autko lepiej śmiga na LPG ciekawi mnie kwestia spalania, bo nic nie było regulowane, ale to niedługo sprawdze i opisze
Pozdrawiam!
camaro17 - Nie Wrz 27, 2009 22:55
Markzo, ładnie to nawet wygląda, stożek widzę Jacky Auto Sport w carbonowej obudowie, sam się na niego czaiłem, ale jak zobaczyłem że ma taką samą wkładkę co odmiana tańsza ziołem tą tańszą, a samą wkładkę stożka można wymieniać na świeże co jakiś czas. Co do łączenia to też opcja z kolanka pcv do kanalizacji pomalowanej sprayem na kolor, jak na etap przejściowy wszystko OK
Markzo - Pon Wrz 28, 2009 14:23
lekki strach mnie obleciał...pytanie do fachowców...czy przez stożek mogą popękać pierścienie?
Brt - Pon Wrz 28, 2009 14:25
pierścienie a niby czemu ... ... a co się stało
Markzo - Pon Wrz 28, 2009 14:27
nic się nie stało fura smiga aż miło tylko taką opinie usłyszałem, że przy stożku lecą pierścienie..wg mnie to nic do siebie nie ma, ale wole spytać... aaa i takie małe info sprawdze jeszcze na jednym baku paliwa ale spalanie cos mi chyba spadło
Perez - Pon Wrz 28, 2009 15:28
Ja slyszalem, ze jak sie jezdzi na stozku to sie silnik moze przegrzewac, jak rowniez slyszalem, ze duzo syfu leci do silniora.
Markzo - Pon Wrz 28, 2009 16:26
słyszałeś, czy wiesz z autopsji??
dobryziom - Pon Wrz 28, 2009 17:32
Markzo napisał/a: | lekki strach mnie obleciał...pytanie do fachowców...czy przez stożek mogą popękać pierścienie? |
predzej uszy
Perez - Pon Wrz 28, 2009 18:25
Markzo, to wlasnie bylo ironiczne. Slyszalem, zdecydowanie slyszalem.
Markzo - Sro Wrz 30, 2009 11:03
dziś zamiast stożka założyłem sportową wkładkę iii.... kupa zdecydowanie czuć rożnice na minus
Perez - Sro Wrz 30, 2009 11:15
Dobrze wiedziec, bo ja tez chcialem wkladac wkladke K&N
[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 12:15 ]
A przeciez nie kosztuje malo
Markzo - Sro Wrz 30, 2009 11:54
nie wiem jak się zachowa inny silnik, ja wyraźnie odczułem, że silnik tak jakby się przytyka.... na stożku się łatwiej wkręcał na obroty i lepiej jechał
pietro - Sro Wrz 30, 2009 12:23
jak się nie dba o filtr to może pył, piasek itd może się dostać do komory spalania i może chodzi o to, że mogą rysować cylinder jak i pierścienie. Taki skrót myślowy.
Ale czy to prawda??
Markzo - Sro Wrz 30, 2009 13:09
pewno, że prawda ale ja mam banalne pytanie.... gdzie do cięzkiej cholery trzeba wpakować filtr, żeby zasysał największy syf?? często jest tak, że ludzie montując sportowe wkładki, stozki itp doprowadzają powietrze ze zderzaka czy nadkola, bo tak robia profesjonaliści. Oki, tylko, że auto przeznaczone tylko do ścigania, czy na tor nie jeździ codziennie i nie jeździ w różnych warunkach pogodowych dlatego ja zrobie tak: kupie cały dolot do kolektora ssącego ze stożkiem, zostawie oryginalne doprowadzenie powietrza do filtra (które wg mnie zapewnia wystarczającą ilość chłodnego powietrza przy minimalnej ilości syfu) a skupie się nad odgrodzeniem filtra od silnika. Myśle, że efekt będzie podobny do doporwadzania powietrza spod auta ale sam silnik będzie bezpieczniejszy
Pływak - Sro Wrz 30, 2009 15:01
Markzo napisał/a: | dziś zamiast stożka założyłem sportową wkładkę iii.... kupa zdecydowanie czuć rożnice na minus |
Wpakowałeś tą swoją w takim stanie w jakim znalazłeś w garażu? Sorry Markzo ale jeśli nie zobaczę wykresu z hamowni na stożku i wkładce JR czy też K&N zamontowanej w tym samym miejscu nie uwierzę że są jakieś odczuwalne różnice w mocy bez jakichkolwiek innych modyfikacji przy tych mocach silników. Jak się wybiorę kiedyś na hamownie to postaram się sprawdzić czy jest też jakakolwiek różnica między filtrami JR, a zwykłym papierowym.
Markzo - Sro Wrz 30, 2009 15:18
oszalałeś? wyczyszczona jest! a różnice widać "gołym okiem". wystarczy dmuchnać przez filtr papierowy i np: wkładkę
Różnica jest, swego czasu, w którymś Motorze był pomiar na hamowni : seria/wkładka/stożek i różnice były;) przy seryjnym silniku oczywiście na poziomie 1,5-2KM chyba ja mam kolektor wydechowy 4-2-1 i w zasadzie wydech na 2 tlumikach, różnica jest w przedziale 3-5tyś obr, przytyka go poprostu, dopiero od 5tyś się ładnie zbiera, bardziej czuć to na LPG. Na stożku efekt ten był zdecydowanie mniejszy na LPG a na benzynce nie było go prawie wcale
dobryziom - Sro Wrz 30, 2009 15:29
ja to mogę opisać moje doświadczenia na przykładzie 2.0T
oryginalny filtr w puszcze - porażka filtr bardzo gruby mocno sprasowany wygląda jak kawał styropianu... jedno jest pewne żadnego brudu nie przepości nie wiem jak z powietrzem
wkładka K&N - czuć wyraźną różnice samochód ma wreszcie ciąg widać ze wkładka w żaden sposób go nie ogranicza. Pojawia się jednak problem zasysania gumowej rury biegnącej od sprezarki do puszki przy max Nm... niestety bez przebudowy dolotu sie nie obejdzie wkładka mimo zadowolenia idzie w kąt.
stożek Fujita suchy - dolot przebudowany maksymalny minimalizm sylikonowa złączna na sprężarkę-> kawał kwasa długości 30cm -> stożek. Ciąg powietrza słychać jadąc już w okolicach 2tys. obrotów nieograniczona powierzchnia czerpania powietrza, filtr spełnia swoja role dobra filtracja plus maksymalna wydajność.
gdyby nie zasysająca rura wkładka by prawdopodobnie została na miejscu gdyż jej wydajność była na dobra sprawę wystarczająca plus zapewniała cicha i kulturalna prace... stożek niestety daje ostro czadu syczy sapie co prawdopodobnie daje tez efekt placebo większego powera...
Perez - Sro Wrz 30, 2009 17:21
U kolegi w Peugeocie na stozku wlasnie bylo tak samo, ze trzeba bylo sie stopniowo rozpedzac, bo jak sie od razu probowalo dac czadu to sie zamulal. Pug byl na LPG
Pływak - Sro Wrz 30, 2009 19:00
Markzo napisał/a: | oszalałeś? wyczyszczona jest! a różnice widać "gołym okiem". wystarczy dmuchnać przez filtr papierowy i np: wkładkę |
Bynajmniej... Sam Widzisz coś tu jest jednak nie halo z tą wkładką, nie wiem czym i jak ją czyściłeś ale skoro stawia duży opór to nadaje się do wyrzucenia. Wkładki JR są równie dobre jak K&N i post dobregozioma utwierdza mnie w przekonaniu, że przy takiej mocy sam stożek daje niewiele. Tak jak pisałem wyżej będę miał okazje być w przyszłości na hamowni to sprawdzę jaka różnica jest w klekocie między zwykłym filtrem, a wkładką sportową...
Markzo - Sro Wrz 30, 2009 19:14
Wodzu, w porównaniu do flitra papierowego, opór wkładki jest prawie żaden Z wkładka jeździ lepiej niż na papierzaku, ale jednak na stożku było lepiej. Potestowałem go dzis troche i wydaje mi się, że nie jest tak fajnie jak było
dobryziom - Sro Wrz 30, 2009 21:16
jesli dolot jest szczelny i drozny i rury sie nie zasysaja to wkładka powinna dawac identyczne efekty jak stozek w tym przypadku... te ciutke lepiej ktore odczuwasz to efekty dzwiekowe ktore daje stozek sprawaja ze faktycznie czuje sie wiecej.
Markzo - Sro Wrz 30, 2009 21:47
albo coś czego nikt nie bierze pod uwage.... paliwo bardzo możliwe, że jakiś kiepawy gaz jest zalany.... jutro potestuje dokładnie na benzynce i zdam relacje...
dobryziom - Czw Paź 01, 2009 13:21
bardzo możliwe ja mam zerowe doświadczenie z gazem chyba ze w kuchni
Przemek_Docent - Pią Paź 02, 2009 15:40
Markzo!
Śliczne rurki!
Markzo - Sob Paź 03, 2009 17:39
po całym dniu walki....poddałem sie kupiłem ten dedykowany dolot (honda CRX polerwane alu/stal) i założyłem. Pasuje prawie idealnie, na benzynce czuc rożnice aleee... na LPG auto za Boga Ojca nie będzie działało szarpie, prycha gasnie...zresztą na 2 gen gazu (niestety taka jak moja) taki mod nic nie da....ponieważ mimo większego przepływu powietrza w rurze dławi to sitko przed przepustnica od gazu także skończyło się na nowym stozku simoty i seryjnym dolocie, po konwersji na sekwencje lub wywaleniu LPG wjedzie spowrotem dedykowany dolot
EDIT:
Wykonałem sobie projekt Air Boxa.... co o tym myślicie?? wcielać go w życie czy będzie kicha? oczywiście nie z tektury, to tylko model
EDIT 2:
czyli pucha, wkładka, 2x power rura
Remigiusz - Sro Paź 14, 2009 21:08
Fajny pomysl z tym Airboxem :)Ale ja bym pozostał przy wersji 1.0 i zrobil to z wykluna szklanego z dodatkiem pianki izolacyjnej i by bylo termiczne odizolowane lub maty - alumium- maty
[ Dodano: Sro Paź 14, 2009 22:08 ]
i jak tam wykłada teraz projekt?
|
|