Zobacz temat - [R420DI '96] Świece żarowe HKT,BERU,ISKRA
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420DI '96] Świece żarowe HKT,BERU,ISKRA

szoso - Pią Wrz 18, 2009 10:31
Temat postu: [R420DI '96] Świece żarowe HKT,BERU,ISKRA
Witam
Mam w planach wymianę świec żarowych a sprzedawca twierdzi że HKT to oryginał
może to ktoś z was potwierdzić to bym je kupił?

Brt - Pią Wrz 18, 2009 10:37

oryginał o ile wiem to BERU :roll: ... HKT nie znam ... miałem założone BOSCHa ... po 4 latach je wymieniłem ale po sprawdzeniu okazało sie, że dalej wszystkie były sprawne ... obecnie mam założone NGK od niecałego roku.
szoso - Pią Paź 09, 2009 11:52

a co myślicie o świecach żarowych ISKRA?
ich cena(18zł/szt) jest atrakcyjna ale nie wiem czy to idzie w parze z jakością
:???:
muszę dzisiaj kupić świece i się zastanawiam nad tą ISKRĄ
bo 54zł za 3 sztuki a 150zł to różnica
a tak w ogóle to czy świece o takich wartościach kwalifikują się do wymiany:
1.0,6 ohma
2.0,7 ohma
3.1,1 ohma
wiem że prawidłowa wartość powinna się zawierać między 0,9 a 1,2 ohma

Mix - Pią Paź 09, 2009 12:20

Moim skromnym zdaniem jakość świec Iskra nie jest adekwatna do ich ceny. W styczniu wymieniałem u siebie - siedziały jeszcze oryginalne Beru (3 z 4 niesprawne). Założyłem NGK i narazie wszystko ok. Jak miałem benzynę, jeździłem tylko na świecach tej marki i mam o nich dobre zdanie. IMO liczą się tylko trzy firmy: NGK, Bosch, Beru (ze względu na fakt, że idą na pierwszy montaż). Po co eksperymentować (wymiana do lekkich i przyjemnych nie należy) i wymieniać później 2 razy :?: :wink:
szoso - Pią Paź 09, 2009 12:56

w takim razie ISKRA odpada :wink:
Bidi - Pią Paź 09, 2009 12:58

ja kupilem wlasnie iskry teraz i zobaczymy co sie bedzie dzialo :) 50zl nie fortuna a moze beda dobre :) bo nie zawsze jest tak ze jak cena niska to badziew towar:)
szoso - Pią Paź 09, 2009 13:03

Bidi napisał/a:
ja kupilem wlasnie iskry teraz i zobaczymy co sie bedzie dzialo

kurde nie mam czasu żebyś je przetestował a poczekał bym :wink:
Bidi napisał/a:
50zl nie fortuna a moze beda dobre

tak tylko jak napisał Mixtated chodzi o ich wymianę która do lekkich nie należy więc lepiej to zrobić raz a dobrze :smile:

Mix - Pią Paź 09, 2009 13:22

Ja o iskrze mogę się tylko wypowiedzieć na podstawie tego, co mówił mi kiedyś brat cioteczny. Zakładał te świece do Mercedesa MB100 i coś później było nie tak, bo zapamiętałem, że kupował inne.
szoso - Sob Paź 10, 2009 20:30

no i założyłem dzisiaj Beru :smile:
mam nadzieję że zmieniałem świece pierwszy i ostatni raz :shock:
bez problemu to odkręciłem tylko środkową świecę a do ostatniej przy pompie sąsiad spawał specjalny klucz a o pierwszej świecy nie wspomnę bo żeby ją odkręcić trzeba było ściągnąć przewód z tego metalowego krućca co w nim siedzi czujnik temperatury no wiadomo później dolanie płynu i żmudne odpowietrzanie układu :/
faktycznie nie opłaca się zakładać gównianych świec tylko kupić np.Beru i wymienić raz a dobrze bo wymiana nie należy do lekkich o czym się dzisiaj przekonałem :neutral:

Mix - Sob Paź 10, 2009 20:39

Dobry wybór :wink:
ZTCP miałem największy problem z pierwszą świecą od lewej. Tam jest wąż od termostatu i wystarczy go lekko zsunąć. Ponadto ja wymieniałem na zimnym silniku, więc w przewodzie nie było płynu. Druga świeca najprostsza w wymianie, trzecia poszła kluczem płaskim :mrgreen: Czwartej za pompą nie ruszałem :lol:

szoso - Nie Paź 11, 2009 13:52

myślałem że pójdzie lekko z tymi świecami jak w Volkswagenie ale widać Rover to wyższa szkoła jazdy :wink:
sąsiad mi podpowiedział żeby zdjąć ten przewód z tego króćca bo ja już chciałem rabować króciec i bym miał więcej roboty :razz:
właśnie byłem odpalić auto jak to wygląda po wymianie świec
nie ma rewelacji :/
świece najprawdopodobniej były jeszcze od nowości
fakt auto pali od pierwszego ale przy delikatnym dłuższym kręceniu,czy to normalne?
może ja przesadzam :???:
za drugim razem po zgaszeniu pali na dotyk
a czy zaślepiony egr może mieć coś wspólnego z rozruchem jeśli jest zimno?

Mix - Nie Paź 11, 2009 15:21

szosownik napisał/a:
fakt auto pali od pierwszego ale przy delikatnym dłuższym kręceniu,czy to normalne?

U mnie jest identycznie i niby to jest normalne, chociaż wiem, że przy niższych temperaturach może być tak marnie jak zeszłej zimy. Wiem, że mam do ustawienia jeszcze kąt wtrysku, ale nie wiem czemu odkładam to ile się da :wink: Widziałem na spocie parę R, które nawet na zimnym silniku paliły od strzału.

Legion1349 - Nie Paź 11, 2009 16:22

ja mam świece BOSCHa wszystkie sprawne a i tak nie pali, muszę sprawdzić kąt wtrysku + ewentualnie go ustawić, ile taka przyjemność może kosztować?
szoso - Czw Paź 15, 2009 21:11

dzisiaj miałem niespodziankę, patrze a wszystkie świece są luźne a 3 mogłem palcami wykręcić do końca i wyjąć :shock:
dlaczego tak się stało?
przecież dokręciłem bardzo mocno w sobotę jak wymieniałem a dzisiaj znowu musiałem dokręcić bo by w końcu powypadały :/
wyglądało to tak jakby ktoś mi je powykręcał :???:

Pływak - Pią Paź 16, 2009 21:37

Panowie, a testował ktoś ceramiczne świece ISKRA? Kosztują tyle co zwykłe NGK może więc warto zainwestować w taki wynalazek?
szoso - Sob Paź 17, 2009 22:43

Pływak napisał/a:
ceramiczne świece ISKRA?

mówisz o żarowych?

SeevS - Sob Paź 17, 2009 23:14

Legion1349 napisał/a:
ja mam świece BOSCHa wszystkie sprawne a i tak nie pali, muszę sprawdzić kąt wtrysku + ewentualnie go ustawić, ile taka przyjemność może kosztować?


max 150zł

Pływak - Sob Paź 17, 2009 23:57

szosownik napisał/a:
Pływak napisał/a:
ceramiczne świece ISKRA?

mówisz o żarowych?


A o jakich jest temat? ;)

szoso - Nie Paź 18, 2009 13:42

Pływak napisał/a:
A o jakich jest temat? ;)

no o żarowych ale musiałem się upewnić bo nie słyszałem że są ceramiczne żarowe :wink:

Pływak - Nie Paź 18, 2009 17:41

Są i między innymi produkuje je Iskra. NGK też robi ceramiczne ale tylko do nowszych diesli do mojego są tylko normalne. Iskra robi ceramiczne też do starszych klekotów i dlatego pytam czy warto w taki wynalazek inwestować bo cena tak jak pisałem tyle co za zwykłe NGK
adamk - Nie Paź 18, 2009 19:05

witam
chcialbym opisac moja przygode ze swiecami iskra :)
postanowilem profilaktycznie wymienic przewody i swiece...kupilem swiece iskry zwykle dla r25 gdyz byly bardzo tanie okolo 7,50 za sztuke - mysle co mi tam, tanie sproboje :)
po wymianie kabelkow NGK i swiec samochod zaczol przerywac w zakresie 3-5k obrotow
wiec wsadzilem stare przewody na ktorych wszystko dzialalo poprawnie - przerywanie nie ustapilo. wsadzilem stare swiece wszytko bylo ok :) wniosek jeden swiece iskry okazaly sie do niczego..troszke sie wkurzylem i zawiodlem wiec postanowilem napisac do iskry :)
ku mojemu zdziwieniu z samego rana telefon "zakladany prceyzyjne iskra...lekki szok :) "
mily pan zebral dane silnika dokladne informacje i poprosil zebym je odeslal - labolatorimum sprwdzi :| szok :) wiec wyslalem swiece i przyslali mi inne odpowiedniki boscha tych na ktorych wszytko chodzilo nie mialem jeszcze okazi sprwdzic czy sa ok ale pewnie tak :) w kazdym razie jak bedziecie brali dla R25 to uwazajcie..jest jakis blad w katalogu chyba.

W kazdym razie warto pochwalic iskre za wzorowe podejscie do klienta :) oby wiecej takich firm..dla ktorych kazdy klient jest wazny...
pozdrawiam

chudson - Nie Paź 18, 2009 22:19

Nie tyle klient ważny co ostatnio modne są certyfikaty ISO , między innymi te odnoszące się do jakości oferowanych usług i podejścia do klienta. Kto chce sie pochwalić certyfikacikiem musi mieć protokoły postępowania w razie reklamacji i zażaleń które jaso określają kto i w jakim terminie jest odpowiedzialny za odpowiedź interesantom. Odkąd wiadomo komu sie dostanie po d.... za olanie skargi to firmy się przykładają do porządnej obsługi.
Koledze raz nie zasmakował ketchup Heinza i wysłał zażalenie do producenta to mu przysłali list z przeprosinami i nową butelkę ketchupu hehe :)

Świece iskry używałem zawsze w polonezie i nigdy nie zdarzyło mi się by ten cud polskiej motoryzacji źle chodził. Nie wachał bym sie przed zakupem do żadnego samochodu ( obojętnie czy diesel czy benzyna ) ale niestety trudno dostac iskry tu gdzie mieszkam. Wszędzie NGK lub Bosch a o iskrach tylko złe zdanie wszyscy mają.

adamk - Pon Paź 19, 2009 23:02

na allegro mozesz kupic... w promocji jakies akcje maja promocyjne teraz tanie :)
Legion1349 - Wto Paź 20, 2009 22:50

ha bym zaryzykował i założył do siebie świece z iskry, tyle że nie wiem jakie dobrać? czy te świece będą pasowały do silnika serii L?
szoso - Sro Paź 21, 2009 11:18

Legion1349 napisał/a:
ha bym zaryzykował i założył do siebie świece z iskry, tyle że nie wiem jakie dobrać? czy te świece będą pasowały do silnika serii L?

do serii L idą Iskry o numerze 11 721 824 a w linku numer jest inny

Legion1349 - Czw Paź 22, 2009 10:55

dzięki :) wysłałem sprzedawcy pytanie o dostępność towaru, teraz tylko czekać. Jeśli się okaże że po wymianie przewodów paliwowych dalej będzie słabo palił (zakładam ze po wymianie przewodów filtr już nie będzie się zapowietrzał) to zamawiam te świece i sprawdzę ile są warte. Mam nadzieję że pożyją jakiś czas bo średnio mi się widzi wymontowywanie pompy wtryskowej.

[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 10:55 ]
Po telefonie do norauto zdziwiłem się trochę bo mi powiedzieli że świece żarowe NGK do silnika L serii kosztują 35,50 (symbol bodajże dp17) gość sprawdzał 2 razy i według tego co szosownik podał zgadzało by się bo zamiennikiem tej świecy ngk jest iskra o podanych wcześniej symbolach. Co lepsza te same świece NGK dp 17 na allegro jakiś koleś sprzedaje po 49zł/sztuka.

Marcin620si - Czw Sty 07, 2010 11:43

Może z was ktoś wsakać gdzie w tym silniku świece sie znajdują.?

(nie zwracajcie uwagi na strzałkę)

iktorn73 - Czw Sty 07, 2010 12:46

Tam gdzie wchodzą kable od świec :) . Tak znajdziesz najłatwiej :) .Z tyłu silnika.