Zobacz temat - LPG do silnika HEMI 5,7l
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - LPG do silnika HEMI 5,7l

dobryziom - Pon Wrz 21, 2009 10:00

sorry chłopaki ze wcinam się tak miedzy wódkę a zagrychę ale mam pytanie odnoszące się do gazu a ze nie jestem w tym temacie obeznany wiec zapytam mądrzejszych :)

interesuje mnie od A do Z temat instalacji do silnika 5,7 HEMI... to znaczy jaką instalacje model stage i dlaczego? jakie koszty takiej instalacji i gdzie ewentualnie w warszawie lub okolicach założyć :)

Markzo - Pon Wrz 21, 2009 10:20

5,7 hemi V8?? :mrgreen: jaka moc? bo od tego uzależniony jest dobór parownika/parowników... Przy takim silniku bym się nie bawił tylko wpakował Landi Renzo np Omegas i po sprawie :) na jakiś dobrych wtryskach moze magic jet? tutaj już tylko finanse ograniczają ;)
dobryziom - Pon Wrz 21, 2009 10:34

Markzo napisał/a:
5,7 hemi V8?? :mrgreen: jaka moc? bo od tego uzależniony jest dobór parownika/parowników... Przy takim silniku bym się nie bawił tylko wpakował Landi Renzo np Omegas i po sprawie :) na jakiś dobrych wtryskach moze magic jet? tutaj już tylko finanse ograniczają ;)


jak HEMI to tylko V8 :) 345KM niestety zwykła seria... a można tak bardziej po Polsku ja w innych tematach dobrze ogarniam ale ten to ty musisz mi pomoc :)

maciej - Pon Wrz 21, 2009 10:42

Ło jezu... Jak ktoś chciał poszpanować hamerykanem i oszczędził sprowadzając USA, to niech teraz zarobi na paliwo. ;) :D :D :D

A tak poważnie, to już nie raz pisałem: www.lpgsystem.net - na stronie jest telefon - goście żadnej roboty się nie boją i uczciwie powiedzą Ci co i jak, a jak dotąd co najmniej 8 znajomych aut było u nich robione i z żadnym nie było kłopotów.

Markzo - Pon Wrz 21, 2009 10:50

Myśle, że najlepszą opcją bedzie PW lub telefon do Macieja - on poda CI namair do chyba jednego z najlepszych zakładów od LPG w Polsce od nich gaz był założony w naszym ex 623Si, 100kkm w 4 lata i tylko wymiana filtrów, absolutnie nic nie nie wysrało Wydaje mi sie, że warto by zainwestować w instalacje fimry Landi Rezno, Audi A8 4.2 V8 na takiej jeździło i chulało aż miło. Oczywiście wtrysk sekwencjny gazu tylko i wyłącznie w Twoim przypadku.

Kilka wskazówek, które mi sie nasuwaja po kilku latach smiagania na lpg:
1) parownik lub prawoniki (w tym przypadku można by się zastanowić nad parownikami 2x200km ) musi być dobrze wpięty w układ chłodzenia.
2) do wiercenia otworów pod wtryski LPG MUSI być zdjęty kolekotor ssący - inaczej bardzo możliwe, że opiłki metalu dostana się do cylindrów...
3) rurki od wtrysków do otworów w kolektorze ( w przypadku V8 - 8 wtrysków) muszą mieć identyczną długość i być jak najkrótsze
4) warto umieścić parownik i filtry (w przypadku sekwencji masz 2 filtry- fazy ciekłej i lotnej) w miejscu pozwalającym na szybką ich wymiane, żeby nie trzeba było rozkręcać połowy przodu auta...w V6 w vectrze parownik jest zamontowany pod silnikiem, przykręcony do sanek silnika, w V8 miejsca bankowo nie ma za dużo, tu musi już gazownik ocenić gdzie i jak zamontować.
5) dobra kalibracja. bardzo dobrze, jeśli gazownik ma osprzęt do wpięcia się w komputer auta i strojenie instalacji odbywa się w czasie jazdy przy monitorowaniu paramterów pracy silnika na benzynie. Nie jest to proste ani tanie, dlatego wiele zakładów to olewa i ogranicza się do zwykłej autokalibracji (zajmuje to 5minut) ale wtedy furka może nie chdozić dokładkie tak jakbysmy tego oczekiwali....
6) warto zainwestować w dobra marke i dobry warsztat, bo nie będziesz miał potem przygód, że nawala Ci mapsensor, krokowiec od gazu itp, bo nie oszukumy się, tanie instalacje osprzęt mają kiepawy (wiem z autopsji niestety..). Jeśli do tego założy to dobry zakład to w zasadzie tylko regulacja przy zmianach filtra i po sprawie :)

Maciej! :P wydzieliłeś temat i miałem zonka gdzie posty DObregozioma zjadło :P

dobryziom - Pon Wrz 21, 2009 10:51

maciej napisał/a:
Ło jezu... Jak ktoś chciał poszpanować hamerykanem i oszczędził sprowadzając USA, to niech teraz zarobi na paliwo. ;) :D :D :D

A tak poważnie, to już nie raz pisałem: www.lpgsystem.net - na stronie jest telefon - goście żadnej roboty się nie boją i uczciwie powiedzą Ci co i jak, a jak dotąd co najmniej 8 znajomych aut było u nich robione i z żadnym nie było kłopotów.


wiesz wbrew pozorom to jest na prawdę oszczędny silnik jak na ta pojemność przy spokojnej jeździe na trasie 100-120 czyli praktycznie zerowe obroty dla tego silnika pali 9L benzyny, sam bylem w szoku. Niestety miasto to już niestety 16L w górę... stąd tez pytanie o instalacje...

dzięki za namiar zaraz zadzwonię.

maciej - Pon Wrz 21, 2009 10:59

Markzo napisał/a:
5) dobra kalibracja. bardzo dobrze, jeśli gazownik ma osprzęt do wpięcia się w komputer auta i strojenie instalacji odbywa się w czasie jazdy przy monitorowaniu paramterów pracy silnika na benzynie. Nie jest to proste ani tanie, dlatego wiele zakładów to olewa i ogranicza się do zwykłej autokalibracji (zajmuje to 5minut) ale wtedy furka może nie chdozić dokładkie tak jakbysmy tego oczekiwali....

No niestety tego ci moi nie mają, ale mają niezłą wprawę, a jak się kupi przejściówkę, to można poprawić samemu. ;)

Markzo - Pon Wrz 21, 2009 11:01

mało kto to robi, w Rzeszowie tylko Auto-Macher ale też nie wszystkie marki no i cena spora...ale myśle, że warto :)
Tempest - Pon Wrz 21, 2009 11:10

dobryziom napisał/a:
wiesz wbrew pozorom to jest na prawdę oszczędny silnik jak na ta pojemność przy spokojnej jeździe na trasie 100-120 czyli praktycznie zerowe obroty dla tego silnika pali 9L benzyny, sam bylem w szoku. Niestety miasto to już niestety 16L w górę... stąd tez pytanie o instalacje...

na ostatnim zlocie jak byłem RAMówką HEMI to po trasie "baranów" spalał mi ok. 20L, ale że było przyjemnie to nie patrzyłem na spalanie
raz braciszek jak na próbę jechał sobie prawie po emerycku to spalanie miał właśnie 9L
normalnie jak jeździ po mieście to ok. 16-17L mu wychodzi
też myślał na początku o gazie, ale zrezygnował z tego pomysłu

dobryziom - Pon Wrz 21, 2009 12:48

Tempest napisał/a:

raz braciszek jak na próbę jechał sobie prawie po emerycku to spalanie miał właśnie 9L
normalnie jak jeździ po mieście to ok. 16-17L mu wychodzi
też myślał na początku o gazie, ale zrezygnował z tego pomysłu


to widzę ze moje informacje się potwierdzają :)

już dzwoniłem wiec instalacja będzie kosztowała od 3500-4000pln w zależności od pojemności butli. Co to sensu instalacji przy tych kosztach może mieć to nawet sens :)

Mayson - Pon Wrz 21, 2009 12:58

dobryziom napisał/a:
Co to sensu instalacji przy tych kosztach może mieć to nawet sens

dobryziom, to ma 100% sensu! Nie uwierzę, że ktoś mając pod maską V8 z takim dźwiękiem, będzie bujał się 100-120 żeby palić 9l :mrgreen:

dobryziom - Pon Wrz 21, 2009 13:31

Mayson napisał/a:
to ma 100% sensu! Nie uwierzę, że ktoś mając pod maską V8 z takim dźwiękiem, będzie bujał się 100-120 żeby palić 9l :mrgreen:


że co ja nie dam rady :razz:

Markzo - Pon Wrz 21, 2009 13:37

nie :mrgreen:
rodi_ - Pon Wrz 21, 2009 13:57

A co bedziesz kupowal :wink: ?
dobryziom - Pon Wrz 21, 2009 14:10

coś się powoli przymierzam bo będę potrzebował dużego samochodu...
Tempest - Pon Wrz 21, 2009 14:41

Mayson napisał/a:
...Nie uwierzę, że ktoś mając pod maską V8 z takim dźwiękiem...

byś się mocno zdziwił jaki to ma oryginalnie dźwięk
jak tylko samochód przyjechał razem z wydechami (jeszcze nie założonymi) to nie wyróżniał się niczym specjalnie od innych samochodów (chodzi o dźwięk oczywiście :mrgreen: )
dopiero po założeniu dolotu, wydechu i czegoś tam jeszcze słychać prawdziwą moc drzemiącą w HEMI (wiele osób ze zlotu może potwierdzić :wink: )
P.S. dobryziom, brachol ma wersję SPORT i łącznej mocy coś koło 380, tak więc przy tych parametrach jak mówił jechał coś ok. 60-80km/h i miał spalanie 9L, więc możliwe, że w przypadku mniejszej mocy może być mniej (nieznacznie pewnie, ale zawsze coś :razz: )

Mayson - Pon Wrz 21, 2009 17:12

dobryziom napisał/a:
że co ja nie dam rady

Ni cholery - jak Ty już teraz masz przecinak, to co dopiero jak będzie hemi :razz:
Tempest napisał/a:
byś się mocno zdziwił jaki to ma oryginalnie dźwięk
jak tylko samochód przyjechał razem z wydechami (jeszcze nie założonymi) to nie wyróżniał się niczym specjalnie od innych samochodów (chodzi o dźwięk oczywiście )

Ja wiem jaki to ma dźwięk; jak tylko widzę coś takiego na światłach, to opuszczam szybę i macham do gościa, żeby pobulgotał (czasem ktoś się popuka w czoło ale za chwilę i tak przyciśnie :twisted: )

Ale faktycznie na niskich obrotach słabo słychać, dlatego tym bardziej nie wierzę, że dobryziom będzie jeździł 1000obr/min i palił 9l :razz:

Tempest - Pon Wrz 21, 2009 17:44

Mayson napisał/a:
Tempest napisał/a:
byś się mocno zdziwił jaki to ma oryginalnie dźwięk
jak tylko samochód przyjechał razem z wydechami (jeszcze nie założonymi) to nie wyróżniał się niczym specjalnie od innych samochodów (chodzi o dźwięk oczywiście )

Ja wiem jaki to ma dźwięk; jak tylko widzę coś takiego na światłach, to opuszczam szybę i macham do gościa, żeby pobulgotał (czasem ktoś się popuka w czoło ale za chwilę i tak przyciśnie :twisted: )

Ale faktycznie na niskich obrotach słabo słychać, dlatego tym bardziej nie wierzę, że dobryziom będzie jeździł 1000obr/min i palił 9l :razz:

to może inaczej to sformułuję - przed założeniem wydechów i przyciśnięciu gazu wszyscy spodziewaliśmy się czegoś znacznie fajniejszego - a tak to po prostu "zwykły" silnik V8
dopiero po wydeszkach pracuje nawet na luzie bardzo ładnie, a jak się doda lekko gazu to wtedy bulgocze przebajecznie :twisted:

dobryziom - Wto Wrz 22, 2009 10:18

Mayson napisał/a:
dobryziom napisał/a:
że co ja nie dam rady

Ni cholery - jak Ty już teraz masz przecinak, to co dopiero jak będzie hemi :razz:


ja swoim przecinakiem jeżdżę naprawdę spokojnie umiem się opanować :)

Mayson napisał/a:

Ale faktycznie na niskich obrotach słabo słychać, dlatego tym bardziej nie wierzę, że dobryziom będzie jeździł 1000obr/min i palił 9l :razz:


na prawde tak się da wystarczy włączyć dobra płytkę i mogę płynąć przez miasto :)