|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silnik kolektora ssącego (BALLANCED VALVE)
krzysztof_kann - Wto Wrz 22, 2009 00:15 Temat postu: [R75] Silnik kolektora ssącego (BALLANCED VALVE) Czy uszkodziłem silnik kolektora ssącego (BALLANCED VALVE)....? Proszę Was o jakieś podpowiedzi!!!
Zakupiłem nowy silnik kolektora (BALLANCED VALVE) i postanowiłem sprawdzić jego działanie...
Odłączyłem przewód zasilający od starego silnika (sam silnik pozostał wkręcony w kolektorze) i połączyłem go z nowym - w tym momencie nowy silnik przekręcił się ( czyli wyzerował, jak powinien...?), następnie uruchomiłem samochód, silnik kolektora ruchem ciągłym zaczął obracać się w jedną stronę... i nawet pomimo zgaszenia samochodu, silnik wciąż się obracał, a więc zmuszony byłem odłączyć mu przewód. Teraz po ponownym załączaniu przewodu i uruchamianiu samochodu, silnik kolektora nie wykazuje już żadnej reakcji... Stąd moja obawa i pytanie do Was, czy poprzez takie działanie, mogłem go uszkodzić...? Dziękuję za odpowiedzi!!!
SeniorA - Wto Wrz 22, 2009 07:10
Nie powinien się uszkodzić.Wymień silniczek,układ powinien działać przy określonych obrotach silnika , albo po symulacji testerem diagnostycznym.Po wymianie silniczka, przed przykręceniem do kolektora podepnij przewody i włącz zapłon bez uruchamiania silnika.Silniczek powinien się ustawić ( reset siłownika).
to czytałeś ? http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
blazi - Wto Wrz 22, 2009 16:33
Zepsuć ich w ten sposób nie powinieneś, w końcu nic źle nie zrobiłeś. Sprawdzić silniczki możesz jeszcze podłączając napięcie do odpowiednich styków.
Schemat poniżej w linku
http://tr-dk.dk/documents...r%20diagram.pdf
Jeśli chodzi o silniczek - balance valve (z boku silnika) to podpinasz napięcie 12V "+" pod styk 4, "-" pod styk 3 - a potem zwierasz 1 z 3 żeby nastąpiło przełączenie. (jak rozewrzesz to się przekręci spowrotem)
Power valve - ten umieszczony od góry, "+" pod styk 3, "-" pod styk 2, a potem zwierasz 1 z 2 żeby nastąpiło przełączenie.
krzysztof_kann - Pią Paź 02, 2009 00:01
Podłączyłem jak Blazi napisał - silniczek działa Dzięki!
|
|