Zobacz temat - [MG ZR 1.8 117km] Kable WN i szarpanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 1.8 117km] Kable WN i szarpanie

samuro - Wto Wrz 22, 2009 22:24
Temat postu: [MG ZR 1.8 117km] Kable WN i szarpanie
Witam. Chciałbym zapytać jaka powinna być kolejność montowania kabli w moim silniku? prosiłbym o konkretny opis bo zalozylem nowe kable ale dopiero niedawno sie dowiedziałem ze jest jakaś tam kolejność. W silniku mam dwie cewki i dwa kable(cewki Beru, kable ElectroSpark) wszystko kupione w TomaTeam.
Mam też taki dziwny objaw ze jak silnik jest nie rozgrzany i zaczne nim jechac pod górke im mocniej wcisne pedał gazu tym bardziej przydusza i puszcza i tak do momentu calkowitego rozgrzania. Im bardziej jest rozgrzany tym mniej szarpie. Efekt ten własnie najlepiej jest odczuwalny własnie jadac pod górke. Prosze o jakąś pomoc poniewaz moj silnik jest dosc nietypowy na tym forum:) z góry dzieki.

Pozdrawiam.

adamk - Wto Wrz 22, 2009 22:42

nie wiem jak to tam wyglada u ciebie z kablami ale jezeli masz 2 cewki i dwa kable to pewnie pomylic sie nie mozna z ich kolejnoacia u mnie jeden kabel idzie z lewej cewki na prawo a z prawej cewki na lewo...chociaz moge sie mylic na oczy nie widzialem tego silnika sciagnij plastikowa oslone i zobacz po ciemku czy za mocno tam nie iskrzy moze cos jest uszkodzone..cewka albo kabel roznie bywa... jezeli mowisz ze tak sie dzieje na zimnym silniku to sprwdz tez czujnik temperatury plynu..
timer - Wto Wrz 22, 2009 22:45

no to skrajne świece razem a środkowe razem jak znajde jakieś zdjecie to narysuje ale raczej jak pomylisz kolejność to nawet byś samochodu nie odpalił wiec jak odpalasz powinno być wszystko oki
samuro - Wto Wrz 22, 2009 22:51

Ciesze cie ze ktos sie moim wątkiem zainteresował, a czy tym moim objawom może towarzyszyć spadek mocy silnika?
timer - Wto Wrz 22, 2009 22:58

tego to ja nie wiem ja mam podobne objawy ale tylko miedzy 3tyś a 4 tyś obrotów i to na benzynie szukam teraz jakiś świec żeby sprawdzić i ewentualnie kompa zmienię bo mam zapasowego i zobaczę :) ale najpierw muszę świece jakieś dopaść .U mnie w okolicznych sklepach nie ma tego typu świec :( wielkie bu
samuro - Wto Wrz 22, 2009 23:01

Dobrze, a jak moge sprawdzić czujnik temperatury? ale i tak mnie nie ominie Test book...
dzieki koledzy za podpowiedz, jakby ktos jeszcze mail jakieś sugestie walcie smiało.

capri1 - Sro Wrz 23, 2009 11:15

U mnie przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu przy obrotach około 2000-2500 pojawiało się 2-3 szarpnięcia, to samo przy większym obciążeniu silnika w podobnym zakresie obrotów. Przyczyna była prozaiczna, na cewce znajduje się gumowa osłona nachodząca na świece, pod tą osłoną znajduje się sprężynka, która łączy cewkę ze świecą, okazało się, że na styku sprężynki i cewki występuje nalot i mocne zaśniedzenie. Po wyczyszczeniu tego miejsca wszelkie szarpnięcia ustały.
samuro - Sro Wrz 23, 2009 12:07

Powiedz mi jeszcze w jaki sposób czysciłes te spreżynki ?
capri1 - Sro Wrz 23, 2009 12:32

Odkręciłem i wyciągnąłem cewkę, ściągnąłem osłonę gumową, delikatnie zdjąłem sprężynkę z zakończenia cewki i drobnym papierem ściernym przetarłem zakończenie cewki oraz sprężynkę. Montaż w odwrotnej kolejności.
SeniorA - Czw Wrz 24, 2009 07:41

samuro napisał/a:
a jak moge sprawdzić czujnik temperatury?


Czujnik ten znajduje się po prawej stronie silnika i jest wkręcony od strony chłodnicy do metalowego kolanka, z którego wychodzi wąż do chłodnicy.
Aby sprawdzić działanie czujnika należy zmierzyć rezystancję występującą pomiędzy jego stykami.
Prawidłowe wartości:

* 0°C - 5,9 kohm
* 20°C - 2,5 kohm
* 40°C - 1,18 kohm
* 60°C - 0,6 kohm
* 80°C - 0,33 kohm
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#61

piskacz1 - Pią Lip 20, 2012 10:17

Samuro - a te kable Electrospark to pasuja idealnie? Mam na mysli długość fajki czy nie wystaje z korpusu silnika i długośc przewodów - czy nie sa zbyt długie ?
samuro - Nie Lip 29, 2012 17:30

Powiem tak miałem dwa nowe komplety i różniły sie długoscią nie wiem dlaczego