Zobacz temat - [r200] centralny zamek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200] centralny zamek

wojtekkk87 - Sro Wrz 23, 2009 15:02
Temat postu: [r200] centralny zamek
Witam,
Kolejny temat dotyczacy centralnego zamka... niestety;/ Był problem jak zwykle - zmasakrowana wiazka na łączeniu z klapą bagaznika. Wszystkie przewody zostały poprawnie połączone. Ale od tej pory nie dziala centralny zamek. Z pilocika dziala immo i alarm, włącza sie i wyłącza ale nie działa zamek. To samo z kluczyka alarm i immo się włącza i wyłącza ale zamek otwiera sie tylko po stronie kierowcy. Bezpieczniki sprawdzałem 3 razy wszystkie (pod maską oraz pod kierownica) są w porządku...Może jest jakiś o którym nie wiem np w drzwiach?

Kiedy naciskam przycisk zamykania słychać ze jakies przekaźniki "cykaja" w pudelku czy obok pudełka z alarmem...

Gdzie szukac przyczyny? W skrzynce od alarmu?Czy jeśli odepnę przewody od skrzynki a potem ją wyciagne moge miec problemy pozniej z immo? Mam na mysli rozsynchronizowanie go z pilocikiem. Jak proponujecie znaleźć przyczynę niedzialajacego centralnego zamka?

Z góry dzieki za odpowiedzi,
Wojtek.

p.s. Centralny był i działał wcześniej bez problemu;P Do czasu przetarcia wiazki przewodów...

staf - Sro Wrz 23, 2009 19:06

wojtekkk87 Znalazłem coś Takiego Może znajdziesz coś dla siebie.
wojtekkk87 - Sro Wrz 23, 2009 19:39

niestety to nie ma nic wspolnego z moim problemem, tam jest mowa caly czas o synchronizacji pilota a moje piloty dzialaja bo immo i alarm włącza sie i wyłącza przy naciskaniu odpowiednich przycisków... problem to tylko centralny zamek ktory nie dziala:(
darek_wp - Sro Wrz 23, 2009 19:57

schemat podłączeń centralnego zamka

jak widać są 4 bezpieczniki choć najważniejszy to F1 pod maską (15Amp)
jeśli on jest 100 % sprawny trzeba będzie niestety wymontować i rozebrać Alarm ECU - najprawdopodobniej po zwarciu w wiązce tylnej mogły przepalić się ścieżki w module (średnio obeznany z lutownicą ludek nie powinien mieć problemu z ich połączeniem ;-))
aby na pewno ograniczyć, że przyczyną jest moduł można go odpiąć i do przewodów różowego i pomarańczowego podpiąć bezpośrednio zasilanie (np różowy z czarnym a pomarańczowy z fioletowym lub odwrotnie) siłowniki powinny zadziałać na otwarcie i zamknięcie (zmieniając biegunowość zasilania)

pozdr
darek

wojtekkk87 - Sro Wrz 23, 2009 20:09

Hehe masz u mnie piwo:D

Jutro to przetestuje, tylko napisz mi jeszcze czy nie bede mial potem problemów z synchronizacja pilota jesli układ odepne od zasilania?

staf - Sro Wrz 23, 2009 20:12

wojtekkk87, O synchronizacji masz w linku który ci podałem.
darek_wp - Sro Wrz 23, 2009 20:16

z synchronizacją nie ma problemów - jest opisana w postach i w instrukcji do auta
wojtekkk87 - Czw Wrz 24, 2009 15:09

darek miał rację zrobiłem tak jak powiedział zamek zadziałał. Rozebrałem ecu (cholernie ciężko sie tam dostać zeby go wykrecic:P) była walnieta sciezka, polacznie naprawilem podłączyłem zsynchronizowałem i cyk:) wszystkie zamki trzasnęły...

jest tylko jeden mały problem przy otwieraniu i zamykaniu strasznie trzeszczą te zamki... tzn pewnie siłowniki jest takie: "trrrrrtrttrrrrrrrrrcyk" kiedy kombinowałem i zacząłem ruszać kablami które przychodzą do ECU zdarzało sie ze w pewnej pozycji było to poprostu sliczne "cyk" zamkniete "cyk" otwarte... nie wiem o co chodzi... moze przerwany któryś z przewodów wiazki dochodzacej do ECU?;/ Macie jakies łatwe sposoby na sprawdzenie tego lub wymiany wtyczki?albo nie wiem co?

Dzieki za dotychczasowa pomoc przydala sie;)

azer - Czw Wrz 24, 2009 15:16

pada zamek, mam to samo. Z tego co się dowiedziałem to padnie albo za miesiąc, rok albo w ogóle :) Próbowałem sam coś pogrzebać, ale przy tej ilości cięgien co zobaczyłem to darowałem sobie.

Sporo osób z tym jeździ.

[ Dodano: Czw Wrz 24, 2009 16:18 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=28989 o tu masz o tym posta

wojtekkk87 - Czw Wrz 24, 2009 15:22

ale chodzi o to ze kiedy przytrzymałem wiązke w odpowiedniej pozycji to było super... ale zaraz jak puscilem to od razu coś sie działo nie teges;/

a druga sprawa to nie działa mi otwieranie z kluczyka - zamknąć z kluczyka moge zamykaja sie wszystkie zamki ale jesli juz chce otworzyc to otwiera sie tylko od strony kierowcy;/ coś kable są popękane moze...

R-200 - Czw Wrz 24, 2009 18:13

Prawdopodobnie masz nadpalony któryś styk i nie ma dobrego styku. musisz sprawdzić wtyki oraz gniazda gdzie je wpinasz. :cool:
darek_wp - Czw Wrz 24, 2009 19:45

wojtekkk87 napisał/a:
kiedy kombinowałem i zacząłem ruszać kablami które przychodzą do ECU zdarzało sie ze w pewnej pozycji było to poprostu sliczne "cyk" zamkniete "cyk" otwarte...


musisz sprawdzić kabelki od zamka kierowcy do modułu oznaczone przy module sill-up sill-down
któryś ma przerwę np. jest nadłamany - one odpowiadają za sygnalizację do ECU stanu zamka kierowcy i przy zamykaniu kluczykiem i przy sprawdzaniu czy zamek się zamknął z pilota (jeśli brak jest tego sygnału słychać terkot bo ECU próbuje cały czas zamknąć zamek a w końcu wyłącza go żeby nie uszkodzić po dłuższym czasie)

może być problem z kabelkami choć sprawdziłbym czy nie ma słabego styku na połączeniu końcówek ze ścieżkami w module (tzw zimne luty) bo na to wskazują objawy

roli184 - Pon Paź 18, 2010 14:59

Witam
Przepraszam że odświeżam tak stary temat ale myśle że to będzie odpowiedź na mój problem z centralnym zamkiem o którym juz pisałem.
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć gdzie znajduje sie ten moduł ecu?