Zobacz temat - [R200 1.4 v8 99'] Problemy z odpaleniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 v8 99'] Problemy z odpaleniem

kamilssj2 - Czw Wrz 24, 2009 20:17
Temat postu: [R200 1.4 v8 99'] Problemy z odpaleniem
Witam, zwracam się do was forumowicze z ogromną prośbą. Mianowicie szukam wskazówki co może być przyczyną tego że mój Rover nie odpala w tedy kiedy trzeba w zasadzie odpala tylko kiedy mu się chce. Sprawa wygląda tak:

Wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam na drugą pozycję i czekam aż dioda od poduszek zgaśnie. Następnie przekręcam kluczyk na pozycję trzy rozrusznik kręci, dostaje paliwo, wchodzi na obroty i nagle gaśnie :/ Jak chcę go odpalić zaraz po zgaśnięciu to tylko rozrusznik kręci tak jak by nie dostawał paliwa.

Wyciągam kluczyk ze stacyjki czekam około 10sek i od nowa, Kluczyk na pozycję 2 chwilę czekam i odpalam, wejdzie na obroty i zaraz gaśnie. Czasami zapali za 1 razem czasami za 10. Nie wiem co jest grane, na początku myślałem że mi olej cieknie po kopułce ponieważ miałem wyciek przez tylni uszczelniacz wałka rozrządu ale sprawe naprawiłem i jest suchy.

Proszę o jakie kolwiek wskazówki

jaromas - Czw Wrz 24, 2009 20:24

A świece sprawdzaleś? możesz miec tez podobny problem jak ostatnio koledzy na forum mieli - cewka albo komputer poszukaj pare tematów wcześniej pozdr
coldmanns - Czw Wrz 24, 2009 20:44

kamilssj2, miałem tak na przełomie czerwca i lipca.
Okazało się że rozrusznik był uszkodzony.
Odpalał jak chciał raz za pierwszym razem, a raz za 20-tym.
Szczotki rozrusznika były wytarte i jak ustawiły się na pozycji wytartej to nie odpalał, a jak na pozycji gdzie jeszcze odrobina ich sie uchowała to za pierwszym razem. Mechanik wymienił same szczotki i jest ok. Znajomy miał podobną historię i okazało się że akumulator za słaby i coś tam jeszcze miał nie tak z alternatorem.

Powodzenia!

darek_wp - Czw Wrz 24, 2009 21:00

coldmanns napisał/a:
Okazało się że rozrusznik był uszkodzony


kamilssj2 napisał, że rozrusznik mu działa tylko samochód nie zapala

kamilssj2 możesz poszukać bo były tematy o problemach z zapłonem

najczęściej przyczyną problemów jest układ zapłonowy - do sprawdzenia, przeczyszczenia ewentualnie wymiany kopułka, palec, kable zapłonowe, świece (sprawdzenie przerwy), czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie i czyszczenie silnika krokowego
w ostatnich postach było też o problemach z cewką zapłonową
możliwości jest sporo - trzeba po kolei sprawdzać i wykluczać poszczególne

oczywiście pomijam fakt, który jakby jest oczywisty - stan akumulatora (naładowany) i sprawdzenie podłączenia masy do nadwozia - częstą przyczynę różnych dziwnych zachowań samochodu a także kontrolę wiązki w tylnej klapie (jeśli to hatchback) - też obszernie opisaną na forum

thef - Czw Wrz 24, 2009 21:09

Proszę sprecyzować model roverka w temacie, zgodnie z zasadami kącika.
kamilssj2 - Czw Wrz 24, 2009 21:13

Napisze co wymieniłem: Przewody WN, Kopułka, palec zapłonowy świece. Wiec te rzeczy mogę już chyba wykluczyć. Najdziwiniejsze jest to że auto jak zapali to nie przerywa i nie gaśnie, w trasie normalnie przyspiesza, dopiero jak wyciągnę kluczyk mam już istną loterię czy zapali czy nie.

Z tym odpalaniem to jest taki efekt jak bym auto odpalał z wykręconą kopułką czyli kreci się tylko wałek. Może gdzieś mam jakieś zwarcie? jak dziś włączyłem światła awaryjne to w rytm migania kierunkowskazów skakała mi wskazówka od temperatury :/

Kolejny objaw jest taki że jak w końcu odpali to słyszę jak pracuje silniczek regulacji świateł :/

darek_wp - Czw Wrz 24, 2009 21:20

wymienione części raczej można wykluczyć

z aktualnego opisu wygląda to na problemy z kabelkami - zwarcie gdzieś w instalacji - poszukaj postów o wiązce tylnej klapy - tam były opisane różne podobne objawy do palenia bezpieczników włącznie

kamilssj2 - Sob Wrz 26, 2009 13:21

Witam :) rozwiązałem ten problem :) po kilku godzinach biegania z miernikiem doszedłem do wniosku że masa od karoserii pojazdu nie miała przejścia. Śruba łącząca te trzy przewody była przerdzewiała. Wykręciłem wszystko styki wyczyściłem papierem ściernym, popsikałem WD-40 i założyłem nową śrubkę.

Efekt Auto odpala za pierwszym razem gdy mam włączone światła długie, lampkę od podsufitki oraz głośność w radiu na pełny regulator itp itp itp :D

cortex - Sob Wrz 26, 2009 15:28

kamilssj2 napisał/a:
Witam :) rozwiązałem ten problem :) po kilku godzinach biegania z miernikiem doszedłem do wniosku że masa od karoserii pojazdu nie miała przejścia. Śruba łącząca te trzy przewody była przerdzewiała. Wykręciłem wszystko styki wyczyściłem papierem ściernym, popsikałem WD-40 i założyłem nową śrubkę.

Efekt Auto odpala za pierwszym razem gdy mam włączone światła długie, lampkę od podsufitki oraz głośność w radiu na pełny regulator itp itp itp :D


tzn która śrubka? które 3 przewody??

kamilssj2 - Sob Wrz 26, 2009 18:35

Ta co jest nad lewą lampą (od strony kierowcy)
darek_wp - Sob Wrz 26, 2009 18:48

to jest główne podłączenie masy z aku do nadwozia
najczęściej jest tam tylko jeden przewód 10mm2 ale czasem dołącza się tam masy od innych urządzeń