Zobacz temat - Roewe 750 na Agro Show Bednary 2009
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Roewe 750 na Agro Show Bednary 2009

sknerko - Nie Wrz 27, 2009 22:29
Temat postu: Roewe 750 na Agro Show Bednary 2009
Delegacja klubu z Poznania pojechała obejrzeć, ofotografować i dowiedzieć się szczegółów na temat Chińskich roverów w Polsce.



i sam kwiat naszego forum :rotfl:


Relacje co do szczegółow mam nadzieje dopisze Zukowaty i tomas220 ew. wild_weasel

Jugol - Nie Wrz 27, 2009 22:36

...dzięki Wam za foty, o wrażeniach opowiecie w Wenecji :ok:
PopaY - Nie Wrz 27, 2009 22:37

Ja czekam na 550...
sknerko - Nie Wrz 27, 2009 22:39

będzie ale dziś już chyba rady nie dam
Zukowaty - Nie Wrz 27, 2009 22:39

PopaY napisał/a:
Ja czekam na 550...

550 ma już homologacje. 750 jest w trakcie. Na razie tylko silniki 1.8 VVC z turbo i bez.
750 nie była w za wysokiej opcji. Raził brak pułki pod poduszką pasażera i nad modułem świateł. Na plus wygląd foteli i podłokietników oraz klimatyzowany schowek pod podłokietnikiem kierowcy.

PopaY - Nie Wrz 27, 2009 22:39

sknerko, nie śpieszy się ;)
Brt - Nie Wrz 27, 2009 22:41

nio to czekamy na wrażenia :) ... PS. dzienks za info .. ;)
Jugol - Nie Wrz 27, 2009 22:47

...właśnie Zuki, dzienks za info :wink:
emes - Nie Wrz 27, 2009 23:04

Zukowaty napisał/a:
750 nie była w za wysokiej opcji


Widać też antenę CB w bagażniku, ale to pewnie wyposażenie nie tyle dodatkowe, co indywidualne ;)

wild_weasel - Nie Wrz 27, 2009 23:33

Nie jeżdżę co prawda R75, ale w porównaniu do maszyny Zukowatego miałem wrażenie, że fotele w Roewe 750 mają nieco za krótkie siedzisko. Nie mogę powiedzieć, że niewygodne, ale wydaje mi się, że w moim R200 mam większą część nóg opartą na siedzisku. Nie siedziałem na tylnej kanapie R75, ale siedzenia w R750 mają całkiem przyjemnie wyprofilowanie.
Kierownica mięsista i dosyć gruba, chyba bardziej przypomina tę z R200 niż R75. Zegary zostały bez zmian :D Jakość plastiku nie budzi zastrzeżeń, jest dosyć miękki; ciekawe jak będzie się sprawował po kilku latach polskich dziurawych dróg (jeśli tak jak w mojej R200, czyli cichutko, to rewelacyjnie).
Obficie wyposażony w plastikowe drewienko znane z oryginału ;) ładnie wkomponowane we wnętrze. Jest go mniej niż w pierwowzorze, częściowo zastąpiono je plastikiem, ale konsola nadal wygląda spójnie i zgrabnie.
Boczki drzwi przeszyte ładną jasną skórką, jako żywo kojarzące się (przynajmniej mi) z Jaguarem, co najmniej X-Type. Wielki plus ode mnie za boczki drzwi.

W Roewe 550 fotele były mniej komfortowe - coś jak we francuskich małych autkach, tzn. po dłuższej chwili zauważam, że robię się garbaty :mrg: a nie należę do szczególnie wysokich osób. W R550 pasażerowie tylnej kanapy trzymają nogi w zagłębieniach wyprofilowanych w taki sposób, że wygląda to jak miska :/ Brak zagłówka dla trzeciego pasażera na tylnej kanapie.
R550 jest także wyposażony w "amerykański chrome" czyli plastik pociągnięty matową srebrzystą farbą. Nie pasuje mi to kompletnie, wygląda jak w Oplu - główne elementy ubarwione w ten sposób: rączki w drzwiach, wewnętrzne klamki drzwi, kierownica, konsola przed pasażerem i kierowcą (połączenie jasnego plastiku na dole i ciemnego na górze).
Deska rozdzielcza (niestety nie mam fotki) dość futurystyczna, z centralnym obrotomierzem (jedyny zegar!) oraz ekranem navi (?) wkomponowanym we wnękę na zegary (coś a'la BMW).
Zukowaty napisał/a:
750 nie była w za wysokiej opcji.

?? ?? Artur, czego mu brakowało? Chyba tylko rolety tylnej szyby i samościemniającego się lusterka
Zapomnieliście koledzy o cenach. Roewe 550: ok. 60-62kPLN (netto), Roewe 750: ok. 70kPLN (netto) - oczywiście w zależności od wersji silnikowej. Na razie bez diesli i V6.

Moje wrażenia bardzo pozytywne. Największy minus to sama świadomość pochodzenia z Państwa Środka, choć nie dostrzegłem żadnych widocznych konsekwencji tego faktu.
Podsumowując, Chińczycy chyba zrobili kawał niezłego autka, ale na ulicy Roewe 750 będzie raczej budził skojarzenia typu "zerżnięte z R75" niż "fajny samochód". Choć z drugiej strony, dla mnie bazowanie na wielu elementach R75 i "wskrzeszenie" modelu jest bardziej plusem niż minusem; znacznie mniej przypadłoby mi do gustu auto chińskie od początku do końca.

sknerko - Nie Wrz 27, 2009 23:52

wild_weasel napisał/a:
?? Artur, czego mu brakowało? Chyba tylko rolety tylnej szyby i samościemniającego się lusterka

kontroli trakcji, grzanych foteli, rolety, navi, tylko fotel kierowcy sterowany elektrycznie, ksenonu, na minus Pompka sprzęgła made in Rover, półek nad schowkiem i nad włącznikiem świateł więcej nic mi do głowy nie przychodzi
chyba kierownica nie była wielofunkcyjna aha jeszcze tempomatu nie widziałem

Zukowaty - Pon Wrz 28, 2009 20:29

sknerko napisał/a:
chyba kierownica nie była wielofunkcyjna aha jeszcze tempomatu nie widziałem

Kiera byłą ze sterowaniem od radia nawet tym samym co w 75. Tempomatu nie było. Reszta się zgadza.

wild_weasel - Pon Wrz 28, 2009 20:49

sknerko, to ja bardzo przepraszam - tak byłem zapatrzony w to autko, że nie rzuciło mi się w oczy tyle drobiazgów :mrg:
Zukowaty - Wto Wrz 29, 2009 00:45

wild_weasel napisał/a:
Kierownica mięsista i dosyć gruba, chyba bardziej przypomina tę z R200 niż R75

Kierownica dokładnie taka sama jak w R75 z drewnianą. Tylko znaczkiem się różni.

zetes - Wto Wrz 29, 2009 12:49

sknerko, Zukowaty, wild_weasel, dzieki Wam chlopaki, wykonaliscie w pelni powierzone przeze mnie zadanie :brawa:
AndrewS - Wto Wrz 29, 2009 13:40

ciekawe po co ta oslona na silniku :roll:
Zukowaty - Wto Wrz 29, 2009 14:35

AndrewS napisał/a:
iekawe po co ta oslona na silniku :roll:

Trendy ostatnich lat. :(

sknerko - Sro Wrz 30, 2009 08:45

AndrewS napisał/a:
ciekawe po co ta oslona na silniku

bo pod spodem kapa zaworowa z napisem Rover ze starych zapasów Angoli ;>

kaczkos - Sro Paź 21, 2009 22:15

I coś wiadomo? Można kupić już czy jeszcze trzeba poczekać??
sknerko - Sro Paź 21, 2009 22:19

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=46869
oj szukać się nie chce? ;>