Zobacz temat - [R200 1.4si, 1997][PILNE]Całkiem luźny drążek zmiany biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4si, 1997][PILNE]Całkiem luźny drążek zmiany biegów

sandal - Czw Paź 01, 2009 07:53
Temat postu: [R200 1.4si, 1997][PILNE]Całkiem luźny drążek zmiany biegów
Cześć.

Wczoraj rozkraczył mi się drążek zmiany biegów, działał wcześniej normalnie, żadnych luzów, itp. I nagle przy zmianie biegów zrobił się luźny, lata we wszystkie strony.
Nie wchodzi na 1,2,5 i wsteczny. Działają 3 i 4 bieg, co skutecznie uniemożliwia jazdę.

Pytanie co może być przyczyną i ew. jakie to są koszty?

Sprawa bardzo pilna.

Pozdrawiam
Sandal

Brt - Czw Paź 01, 2009 08:33

Cytat:
Pytanie co może być przyczyną i ew. jakie to są koszty?

Zapewne któryś z pręcików przekazujacych ruch dźwigni do skrzyni spadł/uległ awarii ... Podejrzewam, że da sie na szybko obecny zreanimować a w miedzyczasie poszukać nowego/używki. O nowy to raczej tylko w tomateam bym się pytał ... używka gdzies na szrocie roverkowym. Pewnie od spodu bedzie widać co siestało ... trzeba się pod auto dostać. Niestety nie wiem jak to jest w benzynkach rozwiazane.

Evil3k - Czw Paź 01, 2009 08:46

Zapewne uszkodzeniu uległ tzw. wodzik, miałem podobną sytuację.. :) Mechanikowi udało się go pospawać, ale musiał uważać ponieważ są tam gumowe / plastikowe elementy i żeby się pod wpływem temp. nie stopiły :)
sTERYD - Czw Paź 01, 2009 09:39

nad skrzynią powinieneś mieć ctaki krótki pręcik zakończony dwoma plastikowymi przegubami w któe wchodzą kulki. Pewnie jedna wyskoczyła. Póki co wystarczy wcisnąć, ale problem moze sie powtarzać
Nowy wodzik masz tu:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=817

sandal - Czw Paź 01, 2009 14:31

sTERYD napisał/a:
nad skrzynią powinieneś mieć ctaki krótki pręcik zakończony dwoma plastikowymi przegubami w któe wchodzą kulki. Pewnie jedna wyskoczyła. Póki co wystarczy wcisnąć, ale problem moze sie powtarzać



Nad skrzynią, czyli trzeba dostać się od wnętrza samochodu?

Jeżeli mam jakieś pojęcie o mechanice to dam radę zrobić to sam, czy to już jakaś wyższa szkoła?

Pozdrawiam

Brt - Czw Paź 01, 2009 14:35

Cytat:
Nad skrzynią, czyli trzeba dostać się od wnętrza samochodu?

nie .. pod maską i filtrem powietrza mniej więcej ...

Alex - Czw Paź 01, 2009 14:41

Miałem podobny problem,a mianowicie ciężko było wbic 1 i wsteka .przyczyna był wyrobiony wybierak (czy jak to się tam fachowo nazywa) jak masz dostęp do kanału to najedz i sprawdź owy wybierak prowadzący od drążka do skrzyni czy nie masz na nim jakiś luzów …jeśli to będzie to, to mogę ci cos z tym pomosc bo możliwe ze będę miał cos takiego na zbyci
czort - Czw Paź 01, 2009 21:21

u mnie po wymianie sprzegła. Mechanik nie do konca włozył ten wodzik i mi tez wyskoczył i te same biegi nie działały. wodzik jego koniec zakonczony "łbem z guma" która miała wejsc na "kulkę" wcisnąłem ją go z gory siegając ręką za kolektorem ssacym tak po srodku dosyc nisko. nie maiłem kanału bo na drodze to robiłem.

U ciebie mozliwe ze wodzik spadł z tej samej strony

sandal - Pon Paź 05, 2009 11:09

No i spadł wodzik.

Tyle, że u mnie guma będąca w wodziku została na kulce.

Tymczasowo naprawiłem poprzez obwinięcie taśmą oraz zaciśnięcie kilku opasek zaciskowych.

Mam nadzieję, że 2-3 dni pojeździ, wygląda stabilnie ;)