Zobacz temat - [R620] Rozrusznik ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Rozrusznik ?

Tomasz620 - Pią Paź 02, 2009 12:29
Temat postu: [R620] Rozrusznik ?
Siemano... problem jest taki , że od jakiś 2tyg. trzeba go troche pokręcic na zimnym i wtedy pali dodam ze na ciepłym też mu trudno zatrybic ! świece były wszystkie wymieniane..podejrzewam ze to rozrusznik hmm... sprawy prądowe.. co o tym myslicie ? :>
filo - Pią Paź 02, 2009 18:57

Jeśli rozrusznik kręci z taką samą siłą jak wcześniej to raczej nie jest jego wina.
Kłopot może leżeć w przekaźniku świec żarowych lub w przestawionym kącie wtrysku.
Dość często przewijają się na forum tematy z trudnościami w odpaleniu klekota...

seyfer - Sob Paź 03, 2009 10:30

Wątpie żebyś miał uszkodzony rozrusznik. Ja mam u siebie juz szczotki wytarte to czasem sobie popstrykam zanim załapie Ale skoro kręcisz go tyle a on nic to albo przekaźnik albo jakaś "nowa" świeca ? :/
Raptile - Sob Paź 03, 2009 10:58

filo napisał/a:

Kłopot może leżeć w przekaźniku świec żarowych lub w przestawionym kącie wtrysku.


też bym na to stawiał :ok:

Tomasz620 - Sro Paź 21, 2009 17:01

do Raptilusa : samochód w pon. jedzie do mechanika magika :> także okaże sie.. zreszta auto idzie niedługo na sprzedaż więc no problem :] :]

ogólnie autko normalnie chodzi wszystko okey.. tylko zapalanie z rańca jest najgorsze no z rańca jak z rańca ale po południu tez niebardzo chce.. :]

do Seyfer'a wszystko okaże sie w poniedziałek to napisze co i jak.. a w moim miescie same tołmany pracują to niemoja wina ze niepotrafią zdiagnozowac Roverka..
jest specjalista taki co oznajmił ze SDi to są stare silniki i niemozna pod nich podpiac kompa.. :hahaha: :hahaha:

[ Dodano: Nie Paź 04, 2009 02:13 ]
seyfer napisał/a:
skoro kręcisz go tyle a on nic

ja go krece i pali :mrgreen: tylko musze dłuzej kluczem przytrzymac..

[ Dodano: Sro Paź 21, 2009 17:01 ]
ODŚWIEŻAM

Auto było u elektro-mechanika
Gośc stwierdził iż rozrusznik jest okey..
Kazał akumulator wymienic -> wymienony zostal pare dni temu na nówke sztuke..
1.Za pierwszym odpalił jak wsadziłem nowe aku..
2.potem juz tak samo odpalał jak wczesniej czyli bardzo długo musiałem go krecic..

niewiem czy dobrze mysle ale moze to przez CA (Car Audio) w sumie niesłuchałem muzyki potem nawet niewłaczałem radia..
takze tutaj jest jeszcze ZONK o którym nic niewiem..

czekam na sensowne odp.


P.S Wszystkie świece były wymieniane !! rozbierali pompe...
mogli cos spartolic.. -> mógł by ktoś mi powiedziec jak sie nazywa to złącze do którego podpina sie auto pod kompa..

darek_wp - Sro Paź 21, 2009 18:23

Tomek620 napisał/a:
mógł by ktoś mi powiedziec jak sie nazywa to złącze do którego podpina sie auto pod kompa


złącze diagnostyczne

jak rozbierali pompę to tak naprawdę nikt się nie dowie gdzie jeszcze mogli pogrzebać, mogli przestawić kąt wtrysku ale najpierw sprawdził bym przekaźnik świec czy napewno dostają napięcie i grzeją - to bardzo często występująca usterka i łatwa do zdiagnozowania

Tomasz620 - Sro Paź 21, 2009 18:26

Darku wp świece już sprawdzałem czy dobrze grzeją ;)
kabelek do aku a drugi do swiecy..tak czy siak odpala tak samo..

był bym bardzo i to baaaaaardzo wdzieczny gdybys mi rozjasnił co nieco o przekaźniku swiec żarowych.. ;)

szoso - Sro Paź 21, 2009 19:27

Tomek620 napisał/a:
trzeba go troche pokręcic na zimnym

ja ostatnio to przerabiałem i miałem dziurę w przewodzie paliwowym a też musiałem go długo kręcić przez to
Tomek620 napisał/a:
co nieco o przekaźniku swiec żarowych.. ;)

http://forum.roverki.eu/v...%B6wiec&start=0

Tomasz620 - Sro Paź 21, 2009 23:53

szosownik dziękuje za podrzucenie linka.. ale wiesz.. gruchą pompowałem to ta grucha jest miękka.. a nie twarda.. wiec to moze byc przyczyną ?

wogle mnie dziwi...ze wymienione sa świece aku również i dalej niepali tak jak kiedys
-> jak na dotyk :neutral:
jak był kupowany to strzelał za 1wszym.. ;)
potem przy dłuższym użytkowaniu auta było to coraz bardziej uciążliwe.. (czyt.odpalanie)

polly - Czw Paź 22, 2009 10:14

Jak naciśniesz gruszkę to w zasadzie za 2-3 razem powinna już być twarda. Pamiętaj, że pompa zasysa paliwo, a nie tłoczy. dlatego mała nieszczelność w instalacji spowoduje że paliwo cofnie sie z powrotem do zbiornika.

Aby dokładniej zdiagnozować ten problem, proponuje na zimnym silniku najpierw podpompowac paliwo gruszką aż będzie twarda, a następnie próbować odpalić. Jeśli odpali od razu to będzie jasne co było przyczyną , jeśli nie to trzeba szukać przy świecach żarowych.

Pozdrawiam

szoso - Czw Paź 22, 2009 10:20

jak u mnie była nieszczelność przewodu przy pompie to nawet grucha nie pomagała
darek_wp - Czw Paź 22, 2009 15:58

Tomek620 napisał/a:
gdybys mi rozjasnił co nieco o przekaźniku swiec żarowych


pytanie co chcesz wiedzieć?
zadanie przekaźnika jest jedno - w zależności od temperatury otoczenia dobiera czas zasilania a tym samym grzania świec
sprawdzenie czy działa jest proste - miernik napięcia lub mała żarówka wpięta jednym końcem do masy a drugim do zasilania świec - po włączeniu przekaźnika miernik pokaże napięcie/żarówka zaświeci na czas grzania świec

piszesz, że podłączałeś świece na krótko i też nie chciał palić więc problemem nie jest przekaźnik, mozna jeszcze sprawdzić czy na pewno świece grzeją ale jeśli tak to usterki trzeba szukać raczej w układzie paliwowym

Tomasz620 - Nie Paź 25, 2009 02:32

polly napisał/a:
Aby dokładniej zdiagnozować ten problem, proponuje na zimnym silniku najpierw podpompowac paliwo gruszką aż będzie twarda, a następnie próbować odpalić.

jutro dam znac jak odpali.. tak jak mowiłes kolego -> podpompowac i zakatac.. ;)

co do Darka

darek_wp napisał/a:
pytanie co chcesz wiedzieć?


dzieki za pomoc ! :smile:

dam znac jutro cyz w sobote co i jak.. chciałbym abyśmy razem ten mój problem rozwiązali.. wkońcu to forum ROVER'a ;)

[ Dodano: Nie Paź 25, 2009 02:32 ]
ODŚWIEŻAM temat...

po podpompowaniu gruchy pali tak jak zawsze -> padaczkowo.. (z nowym aku)

co to moze byc wkoncu ?

darek_wp - Nie Paź 25, 2009 10:06

jeśli jak piszesz wykluczone są świece i przekaźnik, podawanie paliwa, aku i rozrusznik a dalej jest to samo to pozostaje sprawdzenie kąta wtrysku i czujnika wału - czujnik można sprawdzić oscyloskopem a kąt to juz dobry mechanik od dieselków i najlepiej z kompem do R-ków
Tomek1212 - Nie Paź 25, 2009 11:24

Ja bym jeszcze proponował sprawdzenia starej dobrej metody odpalania diesla na plaku.
Tomasz620 - Nie Paź 25, 2009 14:27

Tomek1212 napisał/a:
Ja bym jeszcze proponował sprawdzenia starej dobrej metody odpalania diesla na plaku.


napsiz coś więcej :smile:

Tomek1212 - Nie Paź 25, 2009 15:03

Jedna osoba siedzi w środku i "kręci rozrusznikiem" a druga pod maską wtryskuje w rurę dolotową tzw PLAK, czyli popularny środek do czyszczenia deski rozdzielczej.