Zobacz temat - [R75] H7 100W
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] H7 100W

saute - Sob Paź 03, 2009 23:24
Temat postu: [R75] H7 100W
w instrukcji jest podane, że ma być H7 55W .... można bezpiecznie założyć H7 100W bez skutków ubocznych dla instalacji ?? :roll:
seyfer - Nie Paź 04, 2009 00:19

Skoro zalecają 55W to coś w tym jest ;) Zakładając "dobre" 100W istnieje ryzyko ze : stopią sie przewody i kostki, zniszczysz odbłyśnik- będzie żółty od nadmiernej temperatury,etc.
No chyba ze chcesz kupić jakieś no name żarówki. Kiedyś i z własnej ciekawości zamówiłem 100W chińskie h1 koloru białego. Przy pomiarze wyszło nie 100 a 65W, wiec brakowało im trochę a żarówki to świeciły tak dobrze jak ich cena na allegro :mrgreen:
Jeśli chcesz dobre/mocne żarówki to kup Osram Nightbreaker'y lub Philips blue vision - tyle tylko poza wysokimi kosztami ich zakupu trzeba się liczyć ze nie są tak trwałe jak te zwykłe po 6-8 zł za szt ale efekt warty inwestycji- wszak chodzi tu o widoczność i Twoje bezpieczeństwo :wink:

dukat11 - Nie Paź 04, 2009 08:19

poza wadami które wymienił seyfer, należy pamiętać iż reflektor będzie się rozgrzewał mocniej i przy złej pogodzie będzie szybciej ulegał zabrudzeniu.
timer - Nie Paź 04, 2009 09:04

tak po za tym nie bez przyczyny jest określone w przepisach że żarówki maja mieć 55W dość czesto na drodze spotykam sie z Tymi co chcą sobie polepszyć widoczność kosztem tych co jadą z naprzeciwka .ZGROZA powinni odrazu dostawać mandat z 1000 zł .Z tych dwóch producentów co seyfer Ci zaproponował to ja osobiście nie polecam osram mi przepaliły sie po 3 miesiącach ale za to philipsy jak miałem to 2 lata wytrzymały :) [/i]
Thrillco - Nie Paź 04, 2009 10:19

IMHO - R75 ma tak dobre oswietlanie drogi (przy prawidłowym ustawieniu) że zupełnie zbedne jest szukanie dodatkowych sposobów doświetlania. Osobiście świateł dorgowych używam bardzo sporadycznie. Nie wiem po co komu może być potrzebny mocniejszy snop swiatła - chyba tylko komuś kto najpierw powinien zaliczyć wizytę u okulisty, sprawdzić wzrok i fakt czy nie ma tzw. "kurzej ślepoty"
Rowan - Nie Paź 04, 2009 10:26

Thrillco napisał/a:
chyba tylko komuś kto najpierw powinien zaliczyć wizytę u okulisty, sprawdzić wzrok i fakt czy nie ma tzw. "kurzej ślepoty"

Thrillco, proszę Cię... bez wycieczek...
A co do tematu, to fakt w R75 światła są na tyle mocne, że nie ma potrzeby nic mocniejszego wkładać.
saute, masz jasny niebieski kolor na rej. KOL ...? Bo to chyba twój stał bodajże w czwartek, albo w piątek u Kamińskiego jak szedłem ze szkoły to widziałem... :lol:

saute - Nie Paź 04, 2009 11:22

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i rady :) W sumie to pytałem tak z ciekawości czy wytrzyma instalacja, a żarówki mam już zamówione Philips H7 55W + 80% ... Przepaliła mi sie jedna żarówka i ok 100 zeta nie moje, bo trzeba kupić dwie :/ Rowan , dokładnie to mój roverek , bo bywam teraz tam codziennie. Dorabiam sobie czasem u byłego szwagra, więc jak znajdziesz czas fajnie będzie sie spotkać i pogadać :) Pozdr. wszystkich :)

[ Dodano: Nie Paź 04, 2009 11:22 ]
Thrillco , ja świateł drogowych też używam sporadycznie i nie chodziło mi o drogowe, tylko mijania ;)

Thrillco - Nie Paź 04, 2009 13:27

Rowan - jak już gdzieś wspomniałem - kiedy ktoś szuka to sie doszuka...po co szukasz czegos czego nie ma??

Saute - no i właśnie o tym mowa, skoro naprawde swiatła mijania wystarcza do tego stopnia, ze drogowych używamy sporadycznie to po co ładowac tam jeszcze mocniejsze (i niezgodne z przepisami) zarówki?

To mi przypomina sytuacje podnoszenia mocy w sportowym motocyklu, którego właściciel nie bedzie nigdy w stanie sprawdzić mozliwości, nawet kiedy był on seryjny.
Bez najmniejszego sensu, a jescze się można komuś (policji) narazić takim działaniem.

Dziadek - Nie Paź 04, 2009 14:05

Przyznam,że kiedyś szukałem możliwości rozjaśnienia mojego służbowego citroena,kupiłem 90-cio watowe żarówy i miałem problem z kostkami i kablami.Efekty były mizerne,choć żarówki były firmowe i wcale nie tanie.
Jestem zawodowcem i różnymi furami jeździłem,ale wydaje mi się(tak jak Wam),że R75 reflektory ma doskonale skonstruowane i lubię nim jeździć w nocy.
Pozostaje jeszcze jedna możliwość..mój kolega ma amerykańską wersję camry,w której oświetlenie jest żałosne(!).Wersje Europejskie mają całkiem inne reflektory.Facet kupił jakiś zestaw palników (za ok.250 zeta) i doświetlenie drogi poprawiło się o kilkaset %.Nie jest to legalne,ale sam sprawdziłem-nie oślepia!
Zawsze jest to jakieś wyjście dla ludzi,którzy potrzebują więcej światła.Nie należy tego lekceważyć;mam kuzyna,który po zmroku widzi słabo,a jeździć musi,bo taką ma
pracę.Pozdrawiam-świeżo po zawale serducha.

saute - Nie Paź 04, 2009 17:22

No właśnie , jak to jest z tymi żarnikami do zwykłych lamp w których nie ma soczewek i co sądzicie o tym http://moto.allegro.pl/it...a_promocja.html :lol:
TomC - Nie Paź 04, 2009 17:36

Dziadek napisał/a:
mój kolega ma amerykańską wersję camry,w której oświetlenie jest żałosne(!)

Czyli porusza się po drogach pojazdem, który prawdopodobnie nie posiada europejskiej homologacji świateł. Dodatkowo amerykańskie mijania są zazwyczaj symetryczne a w europie obowiązują asymetryczne czyli powinien mieć zabrany dowód.
Czy nie prościej zamontować europejskie oświetlenie??

szoso - Nie Paź 04, 2009 17:54

saute napisał/a:
No właśnie , jak to jest z tymi żarnikami do zwykłych lamp w których nie ma soczewek i co sądzicie o tym http://moto.allegro.pl/it...a_promocja.html :lol:

proszę cię nie zaczynaj kolejnego tematu o xenonach HID tylko poszukaj na forum bo jest ich sporo i tam dowiesz się dlaczego nie można ich zakładać :wink:

Dziadek - Nie Paź 04, 2009 18:36

TomC napisał/a:
Czyli porusza się po drogach pojazdem, który prawdopodobnie nie posiada europejskiej homologacji świateł.

Nie chcialem prowokować dyskusji na ten temat,bo nie o to chodzi,ale koleś ma wszystkie papiery i homologacje.Rzecz w tym,że była krótka seria camry z matowymi szkłami reflektorów i specjalnymi żarówkami(chyba 45 W),gdzie inne reflektory nie pasują.Po nieudolnych próbach z dodatkowymi halogenami padło właśnie na xenony...i mimo zakazów i przeciwników tego typu rozwiązań jest DOBRZE.Dobrze oświetlają drogę,nie oślepiają i na tym powinno to polegać.

TomC - Nie Paź 04, 2009 20:24

Dziadek napisał/a:
koleś ma wszystkie papiery i homologacje

Jeżeli autko jest zrobione na rynek amerykański i na szkle reflektora nie ma znaczka "E x" (gdzie "x" to numer kraju, który homologował) to reflektory NIE nadają się do jazdy po CAŁEJ europie. Bywały oczywiście wyjątki. Jednym z nich jest Mazda 6. Czy amerykańska czy europejska jest asymetryczna (info z forum Mazdy).
Jak do znajomego nie masz daleko to sam sprawdź czy ma znak homologacji na szle reflektora.
Tu link z info na temat homologacji: http://streetracing.com.pl/viewtopic.php?t=1018

Wiesz... Nie mnie oceniać co, kto, i dlaczego. Post napisany tylko w celu informacji :razz:

sobrus - Pon Paź 05, 2009 09:06

Absolutnie nie polecam tanich żarówek z hipermarketu.
Żarówki takie mają złą geometrię żarnika i nawet gdy reflektor jest sprawny - świecą jak chcą.
Ja kupuje Tungsram - są nieco tańsze i ponoć nieco trwalsze od Philipsa i Osram.
Mają w ofercie nawet żarówki +90%, choć trzeba pamiętać że to raczej chwyt marketingowy.
Nawet najdroższe żarówki niestety nie dostarczają wszystkich dodatkowych % - świecą tylko nieco jaśniej niż zwykłe.

Bez sensu jest też kupowanie żarówek niebieskich. Niebieski filtr pochłania część światła i świecą gorzej niż zwykłe.

Żarówki 90/100W są nielegalne i powodują uszkodzenia reflektorów. Choć zastanawiam się czemu nie pozwalają ich montować w światłach drogowych - które i tak przecież wyłącza sie aby nikogo nie oślepić.

seyfer - Pon Paź 05, 2009 09:49

Swojego czasu był test żarówek link tak poglądowo oczywiście a był jeszcze inny test gdzie mierzyli to wszystko dokładniej i o dziwo najlepsze żarówki, wykonanie, jakość żarnika to były Bosch'owskie .. Czekam aż mi sie przepali jakaś co kupie sprawdzę ;)
sobrus - Pon Paź 05, 2009 11:38

był tez test H7 i pare innych.
Najlepiej w tym co czytałem wypadły zwykłe Osram Bilux (wcale nie jakieś +50%).

Thrillco - Pon Paź 05, 2009 18:27

No ja miałem orginalne Bosche do czasu aż sie nie poprzepalaly i wymieniłem na Philipsa...jakośc swiatła uległa minimalnemu pogorszeniu faktycznie, ale i tak jest aż nadto wystarczające...a drogowe to mi służą do oszołamiania znajomych, kórzy mają okazję ze mna w nocy jechać, bo najczęsciej wtedy jest "jasnośc widze, widze jasnośc" :)
Dziadek - Pon Paź 05, 2009 19:59

Chyba 4 lata temu kupiłem w Niemczech Philipsy(nazywały się jakoś ALLWATER,czy coś takiego).Były rewelacyjne!Po jakimś czasie jedna się spaliła i w kraju dokupiłem taką samą.Totalna klapa-była o wiele ciemniejsza,gołym okiem było widać różnicę.Potem okazało się,że mimo tej samej firmy i nazwy te pierwsze były oryginalne,a te kupione w Polsce made in Indonesia.Na to też trzeba uważać.