|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 420 SDi] czyżby HGF ?
medika - Sro Paź 07, 2009 10:06
Witam wszystkich , posiadaczy rovera:)Jestem powiedzmy ze szczesliwa posiadaczka rovera 420 tdi .Moje autko chodzilo jak marzenie , nie mialam jakis powarznych problemow do narzekan az do pewnego mometu. Nie znam sie na mechanice samochodowej.Mam pytanie , bo odnosze wrazenie ze moj mechanik albo mnie sciemnia i probuje wyciagnac kase albo sam cos zpie......ył.Problem polega na tym ,ze po przejechani jakis 100 km , jadoc okolo100 km/h wybija mi wode z hlodnicy , Ja osobiscie mysle ze głowice powinno sie oddac do prawdzenia lub planowania , Jednak mechanik nie jest tego samego zdania co ja. Juz 3 miesiac trzyma moje auto. a za pogrzebanie w nim rzyczy sobie 500zł. Moze ktos mi cos poradzi . ? Z gory dziekuje.
borsi - Sro Paź 07, 2009 10:21
takie rzeczy w forum technicznym usterki i porady techniczne.
PopaY - Sro Paź 07, 2009 10:24
medika napisał/a: | rovera 420 tdi | Po raz nie wiem który na forum Nie ma takiego Rovera!
[ Dodano: Sro Paź 07, 2009 11:24 ]
medika napisał/a: | jadoc okolo100 km/h wybija mi wode z hlodnicy | "Jadąc", "chłodnicy"! To po pierwsze. A po drugie to jeśli ktoś ma wodę w układzie chłodzenia to tylko świadczy niestety o głupocie.
Paul - Sro Paź 07, 2009 11:45
PopaY napisał/a: | A po drugie to jeśli ktoś ma wodę w układzie chłodzenia to tylko świadczy niestety o głupocie. |
Wyhamuj trochę
Jakbyś nie wiedział, że wielu ludzi upraszcza sobie i zamiast "płyn chłodniczy" mówi "woda" (sam tak mam) a to wcale nie musi świadczyć o tym, co tam jest wlane.
Przenoszę wątek do właściwego działu
szoso - Sro Paź 07, 2009 11:57
medika napisał/a: | jadoc okolo100 km/h wybija mi wode z hlodnicy |
ze zbiorniczka znaczy się bo chłodnica nie ma korka
"seria L" nie jest podatna na HGF no chyba że ktoś ostro przegrzeje ten silnik choć i tak ciężko jest to zrobić bo prawie wcale wentyl się w nim nie włącza
Mix - Sro Paź 07, 2009 12:04
medika, obstawiał bym raczej stary płyn chłodniczy (należy wymieniać go co 5 lat) lub uszkodzony, nieotwierający się termostat. Tak jak pisał szosownik, w silnikach serii L (dieslach) HGF to rzadkość. Zasugeruj mechanikowi w/w usterki. Termostat to koszt ZTCP 30-40pln, płyn chłodzący (warto odrazu wymienić) ok.30 (np. Prestone). Przy wymianie płynu warto przepłukać chłodnicę wodą destylowaną z niewielkim dodatkiem octu.
szoso - Sro Paź 07, 2009 12:11
Mixtated napisał/a: | Termostat to koszt ZTCP 30-40pln |
ale chyba bez obudowy czyli sam wkład bo na pewno nie taki:
http://www.allegro.pl/ite...freelander.html
Mix - Sro Paź 07, 2009 12:18
szosownik napisał/a: | ale chyba bez obudowy czyli sam wkład bo na pewno nie taki: |
Sam wkład oczywiście Sprawdzałem kiedyś orientacyjnie i w Intercarsie taki mieli (zniżka 20%).
Dla pewności (żeby niepotrzebnie nie kupować) można termostat wymontować, sam wkład wrzucić do garnka z wodą i zagotować Jak się otworzy to wszystko ok
rudy250 - Sro Paź 07, 2009 12:28
Termostat w tym silniku jest nierozbieralny. Przynajmniej ja nie znalazłem na to sposobu.Rozciałem go, z mysla ze wymienie sam wklad.Ale poniewaz wkład ktory kupiłem nie nadawał sie,to kupiłem cała puszke.Zreszta klejenie tej puszki to według mnie ryzykowna sprawa,i mozna miec pozniej problem.
szoso - Sro Paź 07, 2009 12:34
rudy250 napisał/a: | Zreszta klejenie tej puszki to według mnie ryzykowna sprawa,i mozna miec pozniej problem. |
też tak słyszałem i nie zdecydował bym się na taki zabieg
PopaY - Sro Paź 07, 2009 12:37
Paul napisał/a: | Jakbyś nie wiedział, że wielu ludzi upraszcza sobie i zamiast "płyn chłodniczy" mówi "woda" (sam tak mam) a to wcale nie musi świadczyć o tym, co tam jest wlane. | Z całym szacunkiem, ale dla mnie woda to woda, a płyn to płyn. Upraszczać to sobie można drogę do spożywczaka
Mix - Sro Paź 07, 2009 13:00
Sam wkład w IC kosztuje 14,41 pln, kompletny termostat z obudowa 66,77pln. Obie ceny brutto, producent Vernet. Ale nie ma co uprzedzać faktów. Poczekajmy aż medika napisze, czy coś z wcześniejszych sugestii się sprawdziło...
szoso - Sro Paź 07, 2009 13:11
Mixtated napisał/a: | producent Vernet |
a dziękuję bardzo za Verneta,w VW padają jak muchy i nie są polecane co innego Wahler
Vernet ma taką opinię jak łożyska CX:
"Przed założeniem wyrzucić"
SeevS - Sro Paź 07, 2009 13:32
Termostat musi być wymieniony cały z obudową, zamów najlepiej zamiennik hondy za 119,00
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=869
często przyczyną takiego zachowania może być może błachostka ale to korek zbiornika wyrównawczego nie trzyma ciśnienia i wywala. koszt 30
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=524
od tych 2 rzeczy bym zaczął szczególnie że są w miare tanie i łatwo wymienialne.
Tak aporopo zmień mechanika...
Jak nie termostat i korek to wydaję mi się że może być to pompa wody. 145zł
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=808
uszczelkę pod głowicą uszkdodzić w tym silniku to trzeba być zdolnym podobno
aha... niech Twóje mechanik rozbierze chłodnice i sprawdzi jak pracuje. Może w środku ktoś włożył np. karton ha
szoso - Sro Paź 07, 2009 13:43
SeevS napisał/a: | często przyczyną takiego zachowania może być może błachostka ale to korek zbiornika wyrównawczego nie trzyma ciśnienia i wywala |
jestem świeżo po wymianie tego korka bo stary nie trzymał ciśnienia i syczało z niego,płyn się podnosił jakieś 2cm za max ale go nie wywalało
teraz korek trzyma i stan płynu się nie podnosi i jest cały czas na max
Remigiusz - Sro Paź 07, 2009 15:12
Ja to raczej rozumiem tak ze chłodnica jest dziurawa u koleżanki. Bo jak wybija z wodę z chłodnicy Jeżeli tak to chłodnica do wymiany oraz pompa bo nie ma cyrkulacji i przy okazji bym juz tez wymienił termostat. Masz spokój na kolejne 100.000km. Po tym zabiegu oczywiście nowy płyn chłodnicy i jest ok.
A 500zl za chlodnice + pompe + termostat + plyn chłodnicy to dobra cenna
[ Dodano: Sro Paź 07, 2009 16:12 ]
PopaY napisał/a: | A po drugie to jeśli ktoś ma wodę w układzie chłodzenia to tylko świadczy niestety o głupocie |
A co do tego nie sadze żeby to było głupota. Jak sie nie chce kupować płynu i sie dolewa wódę to mozna tak robić do ok 50:50 Sam tak jechałem jak mi plyn uciekał bo waz mi z kolanka od głowicy się poluzował I jakos 600km tak przejechalem, oczywiscie troche wysza temp jest ale da sie jechac. Byl to wyjatek bo akurat mialem mineralke pod reka.
Mix - Sro Paź 07, 2009 15:22
szosownik napisał/a: | a dziękuję bardzo za Verneta,w VW padają jak muchy i nie są polecane co innego Wahler |
Miałem taki termostat w Civicu 6 gen. i ZTCW działa jak trzeba do dziś Pozatym bardziej chodziło mi o podanie przykładowych cen, a niżeli wskazywanie konkretnej firmy. Możliwe, że mechanik koleżanki medika zaproponuje jej coś innego (czytać lepszego) w dobrej cenie? Wiadomo nie od dziś, że przeważnie warsztaty mają spore upusty w hurtowniach motoryzacyjnych.
Jak narazie to straszymy koleżankę "zbiorowymi" kosztami możliwych usterek. Panowie, po malutku, bo bardzo łatwo się zagalopować Niech medika, przekaże część sugestii mechanikowi, a ten niech sprawdza po kolei, wykluczając, bądź potwierdzając możliwe usterki...
szoso - Sro Paź 07, 2009 18:11
Mixtated napisał/a: | Pozatym bardziej chodziło mi o podanie przykładowych cen, a niżeli wskazywanie konkretnej firmy |
spoko Mixtadek
|
|