|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r25 1.4 16v 01r] pytanie o łożyska alternatora?
adamk - Czw Paź 08, 2009 09:24 Temat postu: [r25 1.4 16v 01r] pytanie o łożyska alternatora? Witam
Dowiedzialem sie dzisiaj, ze dziwne buczenie podczas pracy silnika to alternator - czyli lozyska.
Mechanik mowil, ze koszt tego to 100pln robocizna + lozyska
ile moga kosztowac takie lozyska i ile ich jest? pewnie z 2
ale pytanie gdzie to kupic i ile kosztuje taki komplet lozysk?
pozdrawiam
Adam
sobrus - Czw Paź 08, 2009 09:39
A nie lepiej kupić prawie nowy alternator? Mi padł do tego stopnia że nie było sensu naprawiać. Profesjonalnie regenerowany wyglądajacy wlasciwie jak nowy kosztował mnie niecałe 200zł.
kupowałem u tego pana:
http://www.allegro.pl/ite...ncja_1_rok.html
Poprosiłem o szybką wysyłkę i przed upływem 24h był u mnie w domu
Jedna z najszybszych paczek jakie miałem!
adamk - Czw Paź 08, 2009 09:52
no wlasnie o tym tez myslem bo 100 robocizna pewnie ze 100 lozyska
a czy wymienic alternator samemu to jakis klopot? chyba nie powinno to byc trudne
no i w aukcji jest napisane rover 25 1.1??? to bedzie pasowac do 1.4 ? moze to jakis blad?
sobrus - Czw Paź 08, 2009 09:55
Rover 200 1.4 i / Si 11.1992 - 03.2000 też jest
Ja mam 1.6 i działa idealnie. Mechanior powiedział że ładuje jak szalony
(w porówaniu z moim poprzednim trupem to na pewno)
adamk - Czw Paź 08, 2009 12:12
na zdjeciu w aukcji widac ze ten ma chyba 2 gniazda do podlaczenia chociaz slabo widac
u mnie o ile pamietam jest chyba jedno hmm
[ Dodano: Czw Paź 08, 2009 13:12 ]
pisalem do tego goscia z allegro..nie pasuje..
powinien byc inny alternator za okolo 350pln
moj mechanik stwierdzil nie sprwdzajac... ale twierdzi ze te lozyska z 30pln moga kosztowac jakiejs lepszej firmy..
wiec lozyska i robocizna wyjdzie okolo 160 - kategorycznie zabronil mi brac jakis tanszy bo twierdzil ze sie kopia... i wiecej z tym problemu niz to warte..
lepiej otworzyc orginalny boscha przeczyscic zalozyc nowe porzadne lozyska i jezdzic..
przynajmniej wiadomo co sie ma...
i raczej tak zrobie
dzieki za info
sobrus - Czw Paź 08, 2009 13:03
Ahh bo Ty masz R25 a nie R200, coś mi sie pomyliło.
R400/200 miały alternator Magneti-Marelli.
350zł za alternator to rzeczywiście dużo, i lepiej zregenerować stary.
iktorn73 - Czw Paź 08, 2009 14:00
Wymiana łożysk to prosta sprawa. Nie lepiej samemu wymienić? Łożyska nie powinny być drogie.
adamk - Czw Paź 08, 2009 14:23
jest gdzies opisy wymiany albo wymontowania alternatora? moze ktos cos widzial moze jest w rave?
iktorn73 - Czw Paź 08, 2009 14:29
W R jeszcze nie rozbierałem ale w kilku innych autach i owszem i to bez instrukcji. To naprawdę prosta sprawa,2h roboty i po krzyku . Poszukaj może jest gdzieś poradnik na forum.
adamk - Czw Paź 08, 2009 15:17
a gdzie moge dostac lozyska?
jest u mnie jeden sklep "bendiks" ale ceny sa z kosmosu
regulator napiecia ktory kosztuje normalnie 80-120 pln boscha u nich kosztuje 215
az niechce wiedziec ile u nich beda kosztowac lozyska
tam sa normalne lozyska czy jakies igielkowe?
iktorn73 - Czw Paź 08, 2009 15:45
Są to łożyska wysokoobrotowe.Najprościej wyjąć je i odczytać oznaczenie. Ja miałem prosto,u mnie jest kilka porządnych sklepów i mieli łożyska na miejscu .Ceny oscylowały w okolicach 25-30 zł.
adamk - Czw Paź 08, 2009 16:23
i tak zrobie..
a te lozyska jakos sie smruje przed zalozeniem? czy one sa nasmarowane?
sTERYD - Czw Paź 08, 2009 17:08
łożyska są zamknięte i fabrycznie nasmarowane.
po prostu wyjmujesz i wkładasz nowe i koniec...
tylko koło pasowe pewnie tak samo z siebie nie zejdzie
Stachu - Pią Paź 09, 2009 05:02
adamk napisał/a: | a gdzie moge dostac lozyska? |
hurtownia na Wojska Polskiego blisko Kujawskiej i sklep na Toruńskiej koło kina.
Bez ściągacza nic nie zrobisz, w bendix'ie za wymianę łożysk, koła pasowego i diody (R111) płaciłem 200zł.
adamk - Pią Paź 09, 2009 14:38
bendix to rzeznia...
to ciezka sprawa napewno nie da rady bez sciagacza?
[ Dodano: Pią Paź 09, 2009 15:38 ]
czy gdzies znajde rysunek albo przekroj alternatora ?
ile tam jest lozysk do wymiany?
Baku - Pią Paź 09, 2009 16:14
Są DWA łożyska do wymiany. Ja niedawno przeszedłem taki zabieg. Od dołu silnika popuść napinacz paska i ściągnij pasek. Normalnie wykręcasz alternator (z tym jest maly problem bo nie ma dostępu do dolnej śruby ale dasz rade), koło pasowe u mnie zeszlo bez problemu z użyciem wd-40, rozkręcasz obudowę, ściągasz łożyska i wymieniasz na nowe. W odwrotnej kolejności skręcasz wiadomo:) Przy okazji wymień sobie szczotki. Cały koszt naprawy to ok.60PLN Nie zapomnij o zalożeniu i naciągnięciu paska :)Powodzenia!!!
adamk - Pią Paź 09, 2009 16:28
oki dzieki dam rade
pozdrawiam
|
|