Zobacz temat - [420Di 1997r] Wiązka przewodów idąca do silnika?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420Di 1997r] Wiązka przewodów idąca do silnika?

luki_pj - Sob Paź 10, 2009 20:28
Temat postu: [420Di 1997r] Wiązka przewodów idąca do silnika?
Witam,

Znajomy ma Roverka, i piszę grzecznościowo odnośnie pytania o dostępność, bądź zamiennik wiązki przewodów (jest ona zaraz pod rurą intercoolera).
Sprawa wygląda tak, samochód zaczął kopcić, ledwo jeździł, masakra po prostu.
Co dziwne było, nie zachowywał się tak cały czas. Raz było dobrze, a raz problemy.
- Jak kopci to poszły do sprawdzenia wtryski- były ok
- Wyregulowany kąt zapłonu itp. zabiegi

poprawiło się, ale... dalej samochód raz jeździł dobrze, a nie raz dopiero ruszał jak osiągnął 2 tyś obrotów.

Sprawa okazała się prosta, jest przerwa w wiązce przewodów idąca bezpośrednio do silnika. Jest częściowy problem w komunikacji. Problem w tym że nowe są dość drogie...
Może ktoś ma jakiś patent na tą część, bądź dysponuje taką na zbyciu w dobrej cenie??
Czy ktoś może pomóc ??
Będę wdzięczny za informacje.

thef - Nie Paź 11, 2009 21:24

Chodzi o całą wiązkę silnika idącą po obudowie rozrządu poprzez kostki wtrysku pierwszego, pompy aż do przepływomierza? Allegro i pytać tych co zajmują się handlem częściami do ww. modelu.

luki_pj napisał/a:
Problem w tym że nowe są dość drogie...
Nowe są dostępne gdzieś?? :shock:
luki_pj - Nie Paź 11, 2009 21:37

thef napisał/a:
Chodzi o całą wiązkę silnika idącą po obudowie rozrządu poprzez kostki wtrysku pierwszego, pompy aż do przepływomierza?

Na to mi wygląda że to ta wiązka. Do silnika wchodzi taka kostka z kilkoma przewodami. Ta wiązka właśnie szwankuje przez co praca silnika jest nierówna, wyczuwalne są przerwy w jego pracy na nierównej drodze (czyli prawie wszędzie).

thef napisał/a:
luki_pj napisał/a:
Problem w tym że nowe są dość drogie...
Nowe są dostępne gdzieś?? :shock:

Np. w Hondzie z chęcią sprzedadzą, CIVIC-a 4/5, cena 800 zł :!:

thef - Nie Paź 11, 2009 21:47

luki_pj napisał/a:
Np. w Hondzie z chęcią sprzedadzą, CIVIC-a 4/5, cena 800 zł :!:
Cena wcale nie wysoka jak na taka wiązkę. No tyle, że może się okazać, że to nic nie zmieni, bo uszkodzony będzie kabelek przy kostce od strony pompy. Najlepiej wyciągnąć całą wiązkę z auta, rozwinąć izolację i szukać uszkodzenia, szczególnie przy kostkach pompy. Z tym, że jak mówię, uszkodzenie może być na kablach wychodzących z pompy a nie w samej wiązce. Najlepiej gdyby zbadał to elektryk miernikiem.
Aha, a jaki kod błędu się pojawia (można to sprawdzić samemu)? Bo tak po objawach to bardziej mi pachnie kostką pierwszego wtrysku. Wymrugajcie błędy i zobaczymy co dalej.

luki_pj - Pon Paź 26, 2009 22:26

thef napisał/a:
Aha, a jaki kod błędu się pojawia (można to sprawdzić samemu)? Bo tak po objawach to bardziej mi pachnie kostką pierwszego wtrysku. Wymrugajcie błędy i zobaczymy co dalej.

Samochód był podłączony pod komputer u mechanika... ale to było przed regulacją kotu itp.
Być może masz rację, żeby zerknąć czy nie ma jakiegoś nowego błędu.
Ale to nie dziś, bo obecna pora nie sprzyja :)

[ Dodano: Pon Paź 26, 2009 22:26 ]
Sprawa rozwiązana.
Po odwinięciu ok 20 cm osłony izolującej przewód okazało się, że jeden był całkowicie przerwany. Co lepsze ktoś już wcześniej przy nim majstrował i go skracał niepotrzebnie przez co się zerwał. Bo naprawie wszystko śmiga już równo i pięknie- przedłużenie przewodu, solidne zabezpieczenie i powinno chodzić lata.