Zobacz temat - [R220 SD 98r] układ chłodzenia schemat
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SD 98r] układ chłodzenia schemat

Lelobass - Sob Paź 17, 2009 10:55
Temat postu: [R220 SD 98r] układ chłodzenia schemat
Witam. Czy ktoś z szanownych forumowiczów posiada może schemat układu chłodzenia w R 220 SD, ew potrzebuje iformacji czy nagrzewnica jest w małym czy dużym obiegu.
kasjopea - Sob Paź 17, 2009 13:30

Lelobass, patrzyłeś w RAVE?
Lelobass - Sob Paź 17, 2009 13:36

Jakoś nie moge odpalić tego RAVE
azer - Sob Paź 17, 2009 13:39

Lelobass, zmień datę systemową na 2001 :ok: podejrzewam że tutaj tkwi twój problem
Lelobass - Sob Paź 17, 2009 14:33

Żeby to była kwestia zmiany daty to bym tu gitary nikomu nie zawracał :)
sTERYD - Nie Paź 18, 2009 17:28

przy RAVE do R200 nie potrzeba zmieniać daty. zamontowałęś to jako obraz płyty? moze jest niedociagnięty? :hm:

Co do nagrzewnicy, to jak prawie w każdym samochodzie jest ona w krótkim obiegu :cool:
Zresztą schemat na pewno już był niejednokrotnie wklejony na forum :cool:

Lelobass - Nie Paź 18, 2009 18:26

Zaciągnołem RAVE jeszcze raz i poszło, zgadzam się że przważnie nagrzewnica jest w małym obiegu i to jest logicznie uzasadnione, ale w R220 podpada mi jakby była w dużym bo zaczyna grzać dopiero jak sie poządnie silnik nagrzeje i ani chwili wcześniej. Muszę teraz poszperać w tym RAVE może coś rozjaśni, bo trochę za zimno już na takie sobie grzebanko pod maską :)
Robertus74 - Nie Paź 18, 2009 19:42

Podłączę się z pytaniem, bo widzę, że mowa o nagrzewaniu wnętrza samochodu.
Ja mam akurat 214Si z 96r.
Czy ja dobrze zrozumiałem, że po włączeniu wentylacji i przekręceniu na gorące powietrze powinienem mieć od razu ciepłe powietrze lecące z kratek?
U mnie tak nie jest i ciepłe leci dopiero po rozgrzaniu się silnika. Czyżby coś było nie tak?

czort - Nie Paź 18, 2009 20:24

tutaj sa takie schematy moze pomoze
http://www.roverki.pl/article.php?sid=410

Lelobass - Nie Paź 18, 2009 20:26

powinno w miarę nagrzewania się silnika lecieć coraz ciepleisze powietrze
CZORT niestety na tych schematach nie ma chyba "klekota"

czort - Nie Paź 18, 2009 20:36

"Chyba" Nie jestem pewien na 100%
Może wiedzą doczytaja się schematu znawcy...

Lechos - Nie Paź 18, 2009 20:43

Seria L to chyba klekot ;)
szoso - Nie Paź 18, 2009 20:46

Lechos napisał/a:
Seria L to chyba klekot ;)

Lechos nie chyba a na pewno :wink:

Lelobass - Nie Paź 18, 2009 20:46

Lechos na tym schemacie nie ma nagrzewnicy
Lechos - Nie Paź 18, 2009 20:48

Koncowki wezy 17 i 4 na nia zachodza.
Troszke wyobrazni i Wy tez ja zobaczycie :)

Lelobass - Nie Paź 18, 2009 20:53

No to mi wychodzi na to że jest w dużym obiegu, jutro organoleptycznie to zbada i jak się potwierdzi to idzie do przeróbki :)
chudson - Nie Paź 18, 2009 22:31

Gdzie w dużym obiegu ? Nagrzewnica jest w małym a słabe grzanie to zapewne zwielu powodów choćby:
-mniejsza wydajnośc cieplna diesla
- wolniejszy obieg płynu w dieslu (z powodu mnieszego grzania nie potrzeba tak wydajnej pompy)
- Roverki mają zaworek na nagrzewnicy czyli gorące nie będzie wiało odrazu po przekręceniu z niebieskiego pola na czerwone ( jak to jest np w Vw gdzie płyn przez nagrzewnice idzie cały czas a pokrętło jedynei zmienia kierunek przepływu powietrza przez lub obok nagrzewnicy )

Spróbuj na postoju włączyć na ciepłe, i trzymając silnik na wysokich obrotach sprawdzić czy dmucha gorętszym powietrzem.
Po założeniu webasto zauważyłem ,ze wystarczy jak włącze je na dosłownie sekunde i wyłącze (tak aby załączyła się jedynie pompka wody bez reszty webasta) i odrazu w kabinie leci cieplejsze powietrze.

Lelobass - Nie Paź 18, 2009 22:58

Ciepłym powietrzem dmucha dopiero jakiś czas po tym jak wskazówka tem. jest w połowie, a co do wydajności cieplnej diesla to zdecydowanie dziesle szybciej się nagrzewają. W moim też temperaturka szybko wzrasta, a potem sztywno w połowie skali. Wychodzi na to że dopiero po organoleptycznym zbadaniu układu dopiero się czegoś dowiem konkretnego.
kasjopea - Nie Paź 18, 2009 23:02

Lelobass napisał/a:
a co do wydajności cieplnej diesla to zdecydowanie dziesle szybciej się nagrzewają
szybciej od czego, bo chyba nie od benzyny?
Lelobass - Nie Paź 18, 2009 23:09

szybciej niż benzyniaki
sTERYD - Pon Paź 19, 2009 07:35

w przypadku Rovera jest dokładnie na odwrót :cool:
seria K nagrzewa sie w porywach 3 minuty, a seria L 13 ;)

Lelobass - Pon Paź 19, 2009 10:56

przy teraźniejszych temp. po ok minucie pracy silnika węże układu chłodzenia są ciepłe więc coś skopane te ogrzewanie
darek_wp - Pon Paź 19, 2009 11:42

Lelobass napisał/a:
więc coś skopane te ogrzewanie

i tu należy się zgodzić z opinią Kolegi - niestety nie wiedzieć czemu tak prosty silnik dostał strasznie udziwniony system chłodzenia i jeszcze nikt nie doszedł co autor tego wynalazku miał na myśli :bezradny:

a przyczyny braku ciepła wewnątrz najczęściej są 3 uszkodzony termostat, zapowietrzony układ chłodzenia i zapchana nagrzewnica - sporadycznie zdarza się uszkodzenie zaworu nagrzewnicy

igorka21 - Czw Wrz 23, 2010 12:33

darek_wp napisał/a:
a przyczyny braku ciepła wewnątrz najczęściej są 3 uszkodzony termostat, zapowietrzony układ chłodzenia i zapchana nagrzewnica - sporadycznie zdarza się uszkodzenie zaworu nagrzewnicy


Jak zatem sprawdzić jaka jest przyczyna braku ciepła w tych trzech wypadkach?

Brt - Czw Wrz 23, 2010 22:55

jesli temperatura na desce jest ok i trzma się stabilnie to nieędzie on przyczyną braku ciepła ... proponuję sprawdzić czy otwiera się zawór od nagrzewnicy (jest przy ścianie grodziowej od strony silnika) ruszanie pokrętłem powoduje ruch linkii otwieranie zaworu :ok:
igorka21 - Pią Wrz 24, 2010 08:44

Brt napisał/a:
jesli temperatura na desce jest ok i trzma się stabilnie to nieędzie on przyczyną braku ciepła ... proponuję sprawdzić czy otwiera się zawór od nagrzewnicy (jest przy ścianie grodziowej od strony silnika) ruszanie pokrętłem powoduje ruch linkii otwieranie zaworu :ok:


Temperatura silnika ładnie rośnie do odpowiedniego poziomu (jest w połowie) i też się trzyma w trakcie jazy.
Sprawdzę zatem ten zawór, a raczej zlecę sprawdzenie komuś:)

Wczoraj sprawdziłam grzanie po dłuższej jeździe po mieście i o dziwo grzał bardziej niż zwykle, tylko na cyrkulacji wewnętrznej. Gdyby padał deszcz i było wilgotno, skutkowałoby to zaparowaniem szyb, zatem to rozwiązanie tylko doraźne i nie w każdej sytuacji.
Dziś rano to powtórzyłam-po 10 km jazy w mieście nie było takiego efektu jak wczoraj.
Po jakim odcinku zatem powinno być ciepło?

[ Dodano: Pią Wrz 24, 2010 08:44 ]
sTERYD napisał/a:
w przypadku Rovera jest dokładnie na odwrót :cool:
seria K nagrzewa sie w porywach 3 minuty, a seria L 13 ;)



Skąd tak dokładne wyliczenie?
Wg mnie nie ma reguły- zależy od trybu jazdy i temp. na zewnątrz

Brt - Pią Wrz 24, 2010 10:23

sTERYD raczej w formie żartu to napisał ;) ... żeby zobrazowaćskalę porówniania.

Cytat:
Wg mnie nie ma reguły- zależy od trybu jazdy i temp. na zewnątrz


dokłądnie tak jest ... żeby przyspieszyć nagrzewanie proponuję na początek po odpaleniu nie włączać ogrzewania .... silnik sie dużo szybciej nagrzeje ... a jak wskazówka się ruszy to wtedy właczyć grzanie i będzie ciepłe wiało :)

igorka21 - Pią Wrz 24, 2010 10:55

Brt napisał/a:
dokłądnie tak jest ... żeby przyspieszyć nagrzewanie proponuję na początek po odpaleniu nie włączać ogrzewania .... silnik sie dużo szybciej nagrzeje ... a jak wskazówka się ruszy to wtedy właczyć grzanie i będzie ciepłe wiało :)


tal też ostatnio robię i rzeczywiście widać różnicę :rotfl: