|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Koło dwumasowe
denirok - Sro Paź 21, 2009 13:36 Temat postu: [R75] Koło dwumasowe Witam
Mam pytanie a mianowicie czy padnięta dwumasa może mieć wpływ na głośną prace silnika (głuche buczenie) i wibracje podczas jazdy ?
witgut - Sro Paź 21, 2009 13:58
W moim przypadku cały silnik miał duże drgania, niezależnie czy na postoju czy w czasie jazdy. Co do buczenia to nie kojarzę raczej inne odgłosy- mechaniczne.
Boncky - Sro Paź 21, 2009 15:25 Temat postu: Re: [R75 CDT] Koło dwumasowe
denirok napisał/a: | Witam
Mam pytanie a mianowicie czy padnięta dwumasa może mieć wpływ na głośną prace silnika (głuche buczenie) i wibracje podczas jazdy ? |
tak, padnięta dwumasa może mieć wpływ na głośną prace silnika, u niektórych ten hałas występuje podczas postoju i milknie z dodaniem gazu u innych jest prawie cały czas. Zależy to od rodzaju i stanu uszkodzenia koła dwumasowego. Wibracje jak najbardziej, jeżeli jest naruszona "oś" to będzie trzęsło jak przy jeździe po klinkierowych cegiełkach. U mnie dla przykładu silnik hałasował non stop. Drgania były dość spore. Nie polecam jazdy na sypniętej dwumasie. Nie dolewaj oliwy do ognia.
Wrzuć dwójkę i bez gazu puszczaj powoli sprzegło. Auto na sprawnej dwumasie powinno powoli ruszyć bez szarpnięcia. Polecam sie temu dobrze przyjrzeć bo sobie coś rozwalisz. z Dwumasą nie ma żartów
denirok - Czw Paź 22, 2009 09:22
masakra , byłem naiwny i myślałem, że ten problem mnie nie dotknie . A wiecie może czy jest kakiś zamiennik jednomasowy czyli zwykłe stalowe koło ?
sknerko - Czw Paź 22, 2009 10:06
Rowan chyba niedawno pisał o regeneracji koła ze da sie i nie jest drogo
[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 11:06 ]
No i namieszałem Rowan odradzał regenerację
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=45117
Boncky - Czw Paź 22, 2009 10:08
denirok napisał/a: | masakra , byłem naiwny i myślałem, że ten problem mnie nie dotknie . A wiecie może czy jest kakiś zamiennik jednomasowy czyli zwykłe stalowe koło ? |
zamiennika chyba nie ma, regenerować się podobno da, też tak słyszałem, sam kupiłem używkę
Zukowaty - Czw Paź 22, 2009 10:25
Zamienniki są. Produkuje je Valeo.
Tak to wygląda http://images.google.pl/i...t%3D18%26um%3D1 ale nie wiem czy robią akurat pod R75. Trzeba pytać.
denirok - Czw Paź 22, 2009 11:40
Właście gadałem z gościem z poznania co te gówna regeneruje i powiedział że w 99% koła do regeneracji to złom, a używane dobre koło to jak igła w stogu siana bo przy demontażu je uszkadzają
domel-x - Czw Paź 22, 2009 12:34
denirok napisał/a: | bo przy demontażu je uszkadzają | pierwsze słysze ze przy demontarzu mozna dwumasa uszkodzić.wczoraj sam wyciągałem z anglika i jest to banalnie proste
denirok - Czw Paź 22, 2009 14:06
No to w takim razie szukam używki.
Boncky - Czw Paź 22, 2009 14:25
denirok napisał/a: | Właście gadałem z gościem z poznania co te gówna regeneruje i powiedział że w 99% koła do regeneracji to złom, a używane dobre koło to jak igła w stogu siana bo przy demontażu je uszkadzają |
Nie rozmawiaj więcej z gościem z poznania Nie wiem jak można uszkodzić dwumase przy demontażu, chyba że ktoś to szlifierką kątową demontuje:) tam nie ma żadnej filozofii...
kupuj używkę ewentualnie nowa za pare razy więcej
Rowan - Czw Paź 22, 2009 16:41
Zukowaty, nie robią do 75, też szukałem tej opcji, ale narazie przynajmniej do 75 nie robią.
Zukowaty - Czw Paź 22, 2009 21:39
Rowan napisał/a: | Zukowaty, nie robią do 75, też szukałem tej opcji, ale narazie przynajmniej do 75 nie robią. |
I tak pewnie nie doczekam wymiany bo mam zamiar do końca roku rozstać się ze Shrekiem ale zawsze dobrze wiedzieć.
Gonia - Czw Paź 22, 2009 22:33
Ponoć niektórzy mechanicy blokują 2-masę i zakładają tarczę ze sprężynkami. W drugiej strony słyszałam, że taki zestaw w znaczny sposób przyspiesza zużycie koła pasowego (paska wielorowkowego).
Zukowaty - Pią Paź 23, 2009 00:16
Ja mam założoną tarcze ze sprężynami na koło 2 masowe i znacznie i je wyciszyła. Tzn w ogóle nie mam teraz hałasów z jego strony. Podobno w pierwszych rocznikach była sztywna tarcza a później zaczęli montować taką jak ja założyłem.
Michalik002 - Pią Gru 11, 2009 15:04
Witam..mam pytanie odnosnie koła dwumasowego do r 75..czy moze ktos próbowal je zaspawac i zrobic na stale na sztywno,jakich moge konsekwencji sie spodziewac reakcji np nowego wysprzeglika bo wlasnie go wymieniam a kolo podobno jeszcze jest w niezlym stanie..prosze napiszczcie cos bo nie wiem co robic czy pakowac sie w koszta i kupic nowe czy podkombinowac z wlozeniem nowego wysprzeglika i zaspawaniem na sztywno kola:P pozdrawiam
apples - Pią Gru 11, 2009 16:59
Michalik002
Nie spawaj koła dwumasowego. Koło dwumasowe jak i zwykłe koło zamachowe jest wyważone. Jak na spawasz na nie spaw to rozwalisz skrzynie i na pewno walnie ci wał korbowy w silniku od wibracji. Jak masz OK to go nie ruszaj. Wymień co trzeba i tyle. Koło jak się będzie rozwalać będziesz słyszeć i nic nie uszkodzi. Będzie telepać budą i silnikiem, słychać stuki itp.
cin1391 - Pon Sty 25, 2016 09:47
Panowie,
moja dwumasa troszkę się odzywa, a mianowicie:
1. podczas postoju na biegu jałowym już z okolic skrzyni słychać słaby i cichy tępy rytmiczny stukot, który po dodaniu gazu znika,
2. podczas przyspieszania w okolicach 2000 obrotów pojawia się wibracja, która przy mocniejszym wciśnięciu gazu znika,
3. podczas ruszania na 1 biegu potrafi delikatnie szarpnąć,
4. na pedale sprzęgła da się wyczuć bicie.
Już pytałem w zaprzyjaźnionym zakładzie o koszt wymiany - 350 zł.
Teraz muszę kupić graty. I tu proszę o poradę. Na Alledrogo znalazłem zestaw Continentala - koło, tarcza, docisk, wysprzęglik za 2500 zł.
Czy warto? Tym bardziej, że wysprzęglik jest plastikowy.
Druga opcja to kupno tych elementów oddzielnie:
Koło Continentala, tarcza i docisk SLR, wysprzęglik metalowy SLR. Koszt całości porównywalny około 2300 zł.
Co lepiej?
wellman - Pon Sty 25, 2016 10:44
cin1391, dwumasa Continental? Myślałem, że mamy do wyboru w CDT tylko LUK albo "sztywne" zestawy VALEO.
Właśnie takiego LUK-a mam założone u siebie. Na razie jest ok, dużo się poprawiło, a objawy miałem właściwie identyczne jak Ty. Nie oczekuj, że po wymianie dwumasy będzie od razu idealnie, bo jak się później okazało, wibracje miałem mniejsze, ale nadal spore i nadal były szarpnięcia przy ruszaniu, co okazało się być winą poduszek (gruszki i ósemki).
Wysprzęglik mam teraz TAZU, metalowy, również polecam.
Co do sprzęgła, chciałem wymienić na Borg&Beck, ale panowie w warsztacie stwierdzili, że moje wygląda właściwie jak nowe i "grzech wymieniać" skoro mogę mieć te kilka stówek w kieszeni.
cin1391 - Pon Sty 25, 2016 11:59
wellman napisał/a: | cin1391, dwumasa Continental? Myślałem, że mamy do wyboru w CDT tylko LUK albo "sztywne" zestawy VALEO. |
Ahh, przepraszam. Zestaw oczywiście LUK.
No ja mam ósemkę poszarpaną znów, więc już zamawiam wkład
alpacino - Czw Sty 28, 2016 23:18
cin1391 napisał/a: | wellman napisał/a: | cin1391, dwumasa Continental? Myślałem, że mamy do wyboru w CDT tylko LUK albo "sztywne" zestawy VALEO. |
Ahh, przepraszam. Zestaw oczywiście LUK.
No ja mam ósemkę poszarpaną znów, więc już zamawiam wkład |
Cześć , czy trudno jest wymienić sam wkład w tej ósemce???
longer86 - Czw Sty 28, 2016 23:39
ja zrobiłem sobie prowizoryczne narzędzie do tego typu operacji, 2 kątowniki, śruba wzmacniania 10.9 dość długa nakrętki takie długie jakby do łączenia prętów gwintowanych i duże podkładki.
sprawne imadło i jak dobrze się za to zabierzesz to w 30 minut masz wymieniony wkład.
jeśli chcesz wymienić na poliuretan z Olkusza to jak już wydobędziesz stary wkład to świeży idzie wcisnąć ręką, przy pomocy dużego płaskiego śrubokręta sprawdzone na 8 prebennego
cin1391 - Pią Sty 29, 2016 08:20
alpacino napisał/a: |
Cześć , czy trudno jest wymienić sam wkład w tej ósemce??? |
Tak jak napisał longer86, albo jak w moim przypadku wczoraj - położyłem całą poduchę na dwóch "kowadełkach" zahaczając jedynie o krawędzie, a od góry naparzałem we wkład młotkiem 3kg przez deskę
Po minucie łupania wyskoczyło. Sam wkład zakupiłem gumowy z Tedgum, wysmarowałem go wazeliną techniczną i o dziwo bardzo łatwo wszedł przy użyciu podnośnika słupkowego zapierając ósemkę od spodu o podłogę samochodu - improwizowana prasa
alpacino - Pią Sty 29, 2016 10:26
cin1391 napisał/a: | alpacino napisał/a: |
Cześć , czy trudno jest wymienić sam wkład w tej ósemce??? |
Tak jak napisał longer86, albo jak w moim przypadku wczoraj - położyłem całą poduchę na dwóch "kowadełkach" zahaczając jedynie o krawędzie, a od góry naparzałem we wkład młotkiem 3kg przez deskę
Po minucie łupania wyskoczyło. Sam wkład zakupiłem gumowy z Tedgum, wysmarowałem go wazeliną techniczną i o dziwo bardzo łatwo wszedł przy użyciu podnośnika słupkowego zapierając ósemkę od spodu o podłogę samochodu - improwizowana prasa |
Dziękuję! za odp.
prebenny - Pią Sty 29, 2016 10:40
Ja bym mimo wszystko polecił poduchę z poliuretanu. Jakbyście zobaczyli tę moją gumową to tam nic nie trzymało tak na prawdę.
grota10 - Pią Sty 29, 2016 15:03
Dwumase ja regenerowalem koło Koszalina,koszt 1300zl z gwarancją na rok. W cenie wyjście starej i założenie nowej. Wszystko na miejscu w jeden dzień
zedziczek - Pią Sty 29, 2016 19:12
nową luka można znaleść za około 1300 tylko że jeszcze robocizna dochodzi
haszczyc - Pią Sty 29, 2016 20:25
1300 zł ale do benzyny chyba do Diesla LUK to koszt 1600 zł
zedziczek - Pią Sty 29, 2016 20:33
nie zauważyłem pod tematem była benzyna
cin1391 - Pon Mar 07, 2016 19:05
Potrzebuję informacji:
1. Jaki moment dokręcenia dwumasy LUK w 2,0 CDT?
2. Jaki moment dokręcenia docisku sprzęgła?
3. Czy trzeba bawić się w centrowanie tarczy?
4. Gdzie mogę kupić nowe śruby do dwumasy?
Z góry dziękuję za pomoc
[ Dodano: Pon Mar 07, 2016 19:05 ]
Już wszystko ustaliłem. Poszukałem i znalazłem. Koło dwumasowe po prostu momentem 110nm.
Wrzucam parę przydatnych PDFów, które odgrzebałem w internetach
Tabela momentów dokręceń:
http://www.schaeffler.com...es_it_cz_pl.pdf
Tabela wartości pomiarowych do diagnostyki stanu koła dwumasowego:
http://www.schaeffler.com..._list_de_pl.pdf
Instrukcja właściwego smarowania wałka wielorowkowego:
http://www.schaeffler.com...LuK_0056_PL.pdf
Diagnostyka uszkodzeń układu sprzęgła:
http://www.schaeffler.com...PL_download.pdf
Techniki diagnostyki i ogólnie o kole dwumasowym oraz przyrządach diagnostycznych:
http://www.schaeffler.com...PL_download.pdf
Troch o śrubach montażowych:
http://www.schaeffler.com..._0012_pl_pl.pdf
longer86 - Pon Mar 07, 2016 19:41
wg RAVE potwierdzam:
Kod: | Flywheel to crankshaft 110 Nm |
cin1391 - Pon Mar 07, 2016 19:48
longer86 napisał/a: | cin... o których śrubach mówisz, że 110? |
Dokręcających dwumasę.
longer86 - Pon Mar 07, 2016 19:50
już doszukałem, poprawiłem post wyżej, sorki za zamieszanie
Na przyszłość jeśli masz rave są tam wszystkie momenty dokręceń poszczególnych śrub gdybyś jeszcze czegoś szukał
cin1391 - Pon Mar 07, 2016 19:54
longer86 napisał/a: | już doszukałem, poprawiłem post wyżej, sorki za zamieszanie
Na przyszłość jeśli masz rave są tam wszystkie momenty dokręceń poszczególnych śrub gdybyś jeszcze czegoś szukał |
RAVE powiedziało mi "wal się" i od kilku miesięcy nie chce się odpalić.
A mi się nie chce w to bawić
To proszę, sprawdź mi jeszcze moment dokręcenia docisku sprzęgła
sTERYD - Pon Mar 07, 2016 20:05
Ztcp 20Nm
longer86 - Pon Mar 07, 2016 20:12
o tym mowa?
Kod: | Clutch cover to flywheel bolts 25 Nm |
RAVE -> http://rover.williams-knights.com/sofware/
sknerko - Pon Mar 07, 2016 22:13
wrzućcie te linki od cin1391 do workshopa
christopher7 - Wto Mar 08, 2016 10:47 Temat postu: [R75] Koło dwumasowe To jeszcze jak by ktoś dorzucił w tym wątku link gdzie kupić śruby które jak wynika z manuala przy montażu powinny być wymienione na nowe.
cin1391 - Wto Mar 08, 2016 11:19 Temat postu: Re: [R75] Koło dwumasowe
christopher7 napisał/a: | To jeszcze jak by ktoś dorzucił w tym wątku link gdzie kupić śruby które jak wynika z manuala przy montażu powinny być wymienione na nowe. |
Sam szukam. Napisałem do sprzedawcy dwumasy LUK i czekam na odpowiedź. Być może śruby wchodzą w skład dwumasy?
Wiem, że ich koszt to około 20-30 PLN za komplet.
A klej anaerobowy Loctite 15 PLN.
sTERYD - Wto Mar 08, 2016 13:01
Nie wiem, czy z samą dwumasą, ale ze sprzęgłem są w komplecie.
christopher7 - Wto Mar 08, 2016 15:50 Temat postu: [R75] Koło dwumasowe Z dwumasą właśnie nie zawsze jak ktoś właśnie zamawia to prośba o potwierdzenie czy dostał ze śrubami i z jakiej firmy. W zasadzie przed zamówieniem zawsze można zapytać czy śruby będą w zestawie. Sprzedawcy raczej w opisach sami z siebie tego nie podają a szkoda... Jak to jest zamawiane bezpośrednio przez warsztat w ramach naprawy, to jest duże ryzyko, że mechanik nie będzie się tym specjalnie przejmował i wsadzi stare śruby. Przeciętny użytkownik raczej nie sprawdza, czy śruby na pewno były wymienione
wellman - Wto Mar 08, 2016 17:01
christopher7, kilka m-cy temu wymieniałem dwumasę na nowego LUK-a. Śrub w komplecie nie było. Miałem też pudełko ze sprzęgłem Borg&Beck, był z nim w zestawie smar, ale samych śrub już nie uświadczyłem.
zedziczek - Wto Mar 08, 2016 17:55
Potwierdzam mam pudełko z DM Luk właśnie w pokoju i jako dodatek jest tylko ulotka gwarancyjna do rejestracji, osobiście otwierałem pudełko po zakupie.
christopher7 - Wto Mar 08, 2016 21:07
wellman, A no właśnie... Finalnie gdzie te śruby kupiłeś czy montowałeś na starych?
wellman - Wto Mar 08, 2016 21:48
christopher7, sam nie kupowałem, ale podobno mam nowe (na rachunku chyba też to mam wyszczególnione). Panowie mechanicy sobie sami znaleźli i dobrali.
sTERYD - Wto Mar 08, 2016 22:01
Tam są zwykłe M6, albo M8 klasy 8.8 nic szczególnego
cin1391 - Sro Mar 09, 2016 09:21
sTERYD napisał/a: | Tam są zwykłe M6, albo M8 klasy 8.8 nic szczególnego |
Nie są "zwykłe". Są ze specjalnego stopu (bardziej elastycznego), mają nieco zmodyfikowany krój gwintu i rdzeń nieco mniejszej średnicy niż standardowa śruba tego samego rozmiaru
To informacja uzyskana telefonicznie od gościa handlującego kołami zamachowymi LUK.
christopher7 - Sro Mar 09, 2016 09:36 Temat postu: [R75] Koło dwumasowe
sTERYD napisał/a: | Tam są zwykłe M6, albo M8 klasy 8.8 nic szczególnego |
Z tymi śrubami to chyba jednak zwykłe M8 klasy 8.8 z "żelaznego" niekoniecznie będą optymalne. Wiadomo, że nic się nie stanie, ale osobiście jak mam znowu demontować dwumasę to już wolę wsadzić dla świętego spokoju śrubki o zalecanych parametrach.
Ciekawy jest opis tutaj:
http://www.schaeffler.com..._0012_pl_pl.pdf
"Przyczyny wymiany śrub mocujących DKZ i DFC. Z uwagi na silne obciążenia o zmiennych wartościach, do montażu kół zamachowych stosuje się specjalne śruby mocujące. Są to śruby o podwyższonym stopniu elastyczności tzw. rozciągliwe oraz śruby z mikrouszczelnieniem. Śruby rozciągliwe posiadają elastyczny rdzeń o średnicy odpowiadającej ok. 90% średnicy gwintu. Podczas dokręcania śruby, z określonym przez producenta pojazdu momentem dokręcającym (w niektórych przypadkach z dodatkową wartością kąta obrotu), śruba mocująca zachowując pewną elastyczność zaczyna się nieznacznie rozciągać. Powstająca w tym momencie siła dociągająca śrub, jest większa od obciążeń zewnętrznych, oddziałujących na koło zamachowe i jego mocowanie. Dzięki elastyczności śrub, układ zachowuje doskonałą stabilność również przy granicznych wartościach obciążeń.Zwykłe śruby, nie posiadające takich właściwości, nawet przy dużym współczynniku bezpieczeństwa na zerwanie, po pewnym czasie eksploatacji uległyby uszkodzeniu na skutek zmęczenia materiału."
Jak ktoś ma pod ręka oryginalne, albo pamięta parametry to prośba o wrzucenie parametrów tych śrubek dla potomności i do workshopa.
wellman - Sro Mar 09, 2016 10:10
cin1391, christopher7, to chyba nie jest tak, że śruby klasy 8.8 są takie znowu "zwykłe".
W oznaczeniu klasy pierwsza liczba oznacza granicę minimalnej wytrzymałości, druga... stosunek granicy plastyczności do wytrzymałości na rozciąganie. Zatem sTERYD może mieć sporo racji.
Tylko wg. rimmerbros mamy tu śruby M12x50, jakość nie jest podana, ale - patrząc po śrubach do innych marek to może być nawet 12.9.
Niemniej, jeśli chcecie kupić oryginalne z GB, to numerek w rimmerbros mają taki: STC2094A
christopher7 - Sro Mar 09, 2016 10:55
wellman, zwykłość lub niezwykłość śruby jest pojęciem względnym
zajrzyj do tego linku:
http://www.schaeffler.com..._0012_pl_pl.pdf
Wiadomo co oznaczają oznaczenia na śrubkach. Szukamy takich parametrów jakie zalecał producent by każdy już na przyszłość wiedział jakie śruby montować. Rimmerbrosa juz sprawdzałem, faktycznie nie podają parametrów. W Haynesie parametrów śrubek też nie ma. Szukamy dalej
longer86 - Sro Mar 09, 2016 11:02
szukajcie pod hasłem: śruby koła dwumasowego, komplet / zestaw montażowy ja znalazłem choćby do forda czy opla stosowane na pierwszy montaż cena za 6-8 śrub waha się pomiedzy 30-50 zł kwestia tylko znaleźć odpowiednie rozmiarowo a nie rozwodzić się nad oznaczeniem
christopher7 - Sro Mar 09, 2016 11:17 Temat postu: [R75] Koło dwumasowe Może to się przyda:
longer86 - Sro Mar 09, 2016 11:31
nie traktujcie tego jak reklamę ale jesli chodzi o te m8 to nie ma raczej problemu znaleźć śruby luk'a
http://allegro.pl/sruby-m...5698071361.html
cin1391 - Sro Mar 09, 2016 19:32
A czy sprzęgło do naszych klekotów to sprzęgło samonastawne SAC, czy najzwyklejsze?
wellman - Sro Mar 09, 2016 21:57
cin1391, głowy nie dam, ale skoro samonastawne należy montować z użyciem specjalnego przyrządu, a o takim milczy w procedurze wymiany RAVE, to nasze będzie "zwykłe"... a może nawet "najzwyklejsze".
cin1391 - Wto Mar 29, 2016 10:16
Wymiana kompletu: dwumasa, sprzęgło, docisk, wysprzęglik przebiegła pomyślnie. Teraz prowadzenie auta to czysta przyjemność.
Okazało się, że moje stare graty, poza wysprzęglikiem, który rozpadł się w rękach, były całkiem ok i można było jeździć. Dwumas nie wykazywał żadnych objawów zużycia. Wszystkie stuki i dziwne odgłosy, czy rwania to była wina WYSPRZĘGLIKA
Koło dwumasowe luz osiowy i promieniowy miało w normie używalności. Powierzchnia cierna z normalnymi śladami przypaleń, ale to również norma.
Poniżej foto zdemontowanych rzeczy.
Jakby ktoś chciał zdjęcia w full jakości: http://pokazywarka.pl/50dvx1/
haszczyc - Wto Mar 29, 2016 14:05
teraz będziesz spokojny i ciesz się z jazdy bo myślę że spokój na długo długo będziesz mieć jak komplet wymieniłeś
christopher7 - Wto Mar 29, 2016 14:13
cin1391, Po tak kompleksowej wymianie ten zestaw powinien ci już wystarczyć do końca żywota twojej fury.
cin1391 - Wto Mar 29, 2016 14:17
No ale kosztowało dobrze. Zamiast 350 wysprzęglik + 350 robota, to wyszło 2800 wszystko
sknerko - Wto Mar 29, 2016 14:41
bo trza było zrzucić skrzynię i dopiero oceniać co potrzeba najwyżej nową tarcze sprzęgła dać i tyle przy okazji
christopher7 - Wto Mar 29, 2016 16:03
Na dłuższy czas zapomnieć o pompce sprzęgła, wysprzęgliku, dwumasie, etc.
Święty spokój jest bezcenny
cin1391 - Wto Mar 29, 2016 16:37
Znajdz mechaniora, ktory pozwoli na to, aby auto blokowalo podnosnik, bo okaze sie, ze trzeba szukac dwumasy.
Zrobione, chodzi zajebiscie, wreszcie sprzeglo dziala idealnie, nie ma wibracji na jalowym. Elegancja, inny samochod
sknerko - Wto Mar 29, 2016 17:58
cin1391 napisał/a: | Znajdz mechaniora, ktory pozwoli na to, aby auto blokowalo podnosnik, bo okaze sie, ze trzeba szukac dwumasy. | Nie przesadaj, auto można zepchnąć bez skrzyni widziałem wielokrotnie. Tu chodzi o hajs za wysprzęglik przecież nie weźmie tyle co za wszystko.
cin1391 - Sro Mar 30, 2016 08:25
sknerko napisał/a: | Tu chodzi o hajs za wysprzęglik przecież nie weźmie tyle co za wszystko. |
Mi powiedział - 350 PLN za zwalenie skrzyni, a co tam będą wymieniać - nie ma znaczenia. Więc czy robiłem wszystko, czy bym robił sam wysprzęglik, to cena 350
AdaskoC - Sro Mar 30, 2016 09:42
Niby sknerko masz rację, bo można auto przestawić bez skrzyni, ale w przypadku 75, jeśli robisz to profesjonalnie to przy zdejmowaniu skrzyni trzeba zdjąć sanki, a bez tego już zbytnio auta nie postawisz na ziemi. A zakładanie i rozkładanie zawieszenia jest bezsensu by tylko auto przestawić Chyba że części będą za tydzien, to wtedy szkoda blokować podnośnika i się składa zawieszenie
I zawsze za zwalenie skrzyni bierze się tyle samo, bez względu czy wymieniasz skrzynię, czy wymieniasz jeszcze sprzęgło, wysprzęglik itp Jedynie w przypadku wymiany uszczelniacza walu korbowego liczy się jeszcze kila zł dodatkowo, bo to dużo kolejnej roboty.
karolj - Sro Mar 30, 2016 10:19
cin1391, a jakie miałeś objawy tego hałasowania? Stukało przy wciśniętym sprzęgle? Planuję przeprowadzić podobną operację u mnie
cin1391 - Sro Mar 30, 2016 11:22
karolj napisał/a: | cin1391, a jakie miałeś objawy tego hałasowania? Stukało przy wciśniętym sprzęgle? Planuję przeprowadzić podobną operację u mnie |
Po odpaleniu dochodził ze skrzyni stukot. Taki tępy, jakbyś do pralki wrzucił gumową kulę.
Czuć było mocne wibracje, wręcz bujanie całą budą. Przy przyspieszaniu i jeździe pod obciążeniem auto wpadało w wibracje. Po wciśnięciu sprzęgła słychać było wyraźny szum.
Na pedale sprzęgła czuć było mocne wibracje. Nie dało się ruszyć autem bez szarpania. Po przyspieszaniu podczas hamowania silnikiem następowało bezwładne bujnięcie. Każde hamowanie silnikiem, np. podczas redukcji, kończyło się szarpnięciem. Biegi ciężko chodziły, szczególnie rano dwójka i jedyna, gdy dojeżdżałem do świateł - musiałem wyhamować na luzie, puścić sprzęgło, wcisnąć je jeszcze raz i dopiero wbić jedynkę.
Obecnie nie mam żadnych z tych objawów. Pedał sprzęgła chodzi 2 razy lżej, nie ma wibracji, auto nie szarpie, biegi płynnie wchodzą.
sknerko - Sro Mar 30, 2016 11:59
no widzicie w Wielkopolsce inaczej mechanicy się cenią i za wymianę wysprzeglika zapłacisz mniej jak za wymianę kompletu sprzęgła a jeszcze drożej jest jak wymieniają dwumas. za to za zdjęcie skrzyni chcą 500 przeważnie
prebenny - Sro Mar 30, 2016 12:04
Ja za wymianę sprzęgła i wysprzęglika 600 zł płaciłem (i to i tak najtaniej ze wszystkich co pytałem).
sknerko - Sro Mar 30, 2016 12:10
ja też tyle płaciłem ale szkód po nich poprawić parę musiałem.
karolj - Sro Mar 30, 2016 12:19
O masakra, aż się nie chce wierzyć, że to wszystko tylko przez wysprzęglik...
cin1391 - Sro Mar 30, 2016 14:25
karolj napisał/a: | O masakra, aż się nie chce wierzyć, że to wszystko tylko przez wysprzęglik... |
Głównie tak, bo wysprzęglik był rozklekotany, trochę się zapowietrzał i stąd cyrki z pracą sprzęgła.
Ale koło dwumasowe, choć luzy ma w granicach normy, to jednak już trochę zjeżdżone było, tak samo jak reszta gratów, więc jednak co nowe to nowe.
wellman - Sro Mar 30, 2016 21:51
prebenny, za wymianę dwumasy, wysprzęglika, uszczelnienia wału i półosi zapłaciłem w lokalnym Bosch Service razem 640 zł. Także wyszło też dość tanio jak na taką robotę.
j0zek - Czw Mar 31, 2016 10:29
U mnie wymiana dwumasy i sprzęgła - 350 zł
Pieta - Sro Sie 10, 2016 21:38
Czy dwumasowe od BMW pasuje do r75 CDT
Pytam bo troche tansze jest
Wyminiłem dziś koło pasowe. Guma całkiem się zerwała i tłukło mocno.
Po wyminie po prawej stronie cicho ale niestety telepie dwumas. Przynajmniej tak myślę. Przed uszkodzeniem koła pasowego nie było słychać tłuczenia. Na uszkodzonym kole pasowym jechałem 100 km. Może dwumasę dobiłem.
prebenny - Sro Sie 10, 2016 21:43
Pieta sprawdź najpierw poduchy silnika.
wellman - Sro Sie 10, 2016 21:44
Pieta, raczej niebałdzo. Nie potrafię powiedzieć na 100%, ale nasze oryginalne koło pasowe ma swój numerek części BMW, sprawdzałem w katalogach i nie było nigdzie, żeby dało się to zastąpić innym numerkiem BMW.
Więc nie wiem czym, ale raczej się różnią.
Pieta - Pią Sie 26, 2016 07:10
prebenny napisał/a: | Pieta sprawdź najpierw poduchy silnika. |
Poduchy całe. Poza tym grucha wymieniona była. Osemka poliuretan. Poduszki tak nagle by nie siadły. Hałas pojawił się nagle i wydumałem, że to koło pasowe i diagnoza była trafna. Tyle że jeszcze tłucze ale znacznie mniej. Na moje ucho tłucze coś co się obraca i raczej po lewej stronie. Jutro kilka testów zrobię i się upewnię co jest grane. Auto ma 360tys, w tym połowa moja, wiec dwumasa też swoje dostala.
[ Dodano: Pią Sie 26, 2016 08:10 ]
Napieszę jak się to skończyło
Porobiłem trochę testów i wykluczyłem koło dwumasowe.
dodatkowo
Zdjąłem pasek od klimy - wali
Zdjąłem wszystkie paski - cisza
Założyłem od alternatora i odłaczyłem przewody od alternatora aby nie było obciążenia - wali
Alternator i pompa wspomagania obracały się płynie, bez luzów.
Jak się dobrze wsłuchałem to walenie było z dołu silnika
Wywnioskowałem, że wali koło pasowe. Na domiar nowe Corteco.
Zakupiłem drugie koło. Tym razem Chińczyka za 230. Założyłem i wszystko gra.
Koło Corteco wizualnie wygląda na dobre a jednak hałasowało. Nie był to metaliczny dźwięk ale raczej dudnienie, słyszalne w kabinie
Wysyłam je na reklamację. CIekawe jak będzie rozpatrzona.
|
|