|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Jeśli nie przepływmierz to co?
barnie - Sro Paź 21, 2009 14:36 Temat postu: [R25] Jeśli nie przepływmierz to co? Witajcie,
Otóż kupiłem od kolegi z forum SNOOPY'iego roverka 25 z diagnoza uszkodzonej przepływki. Myślałem sobie kilkadziesiąt złotych i będzie po sprawie zwłaszcza jeśli wszyscy wokół mówili, że w razie czego mogę przecież cały czas jeździć z odpiętą. Ja jednak wychodząc z zasady, że przecież po coś ona jest zacząłem drążyć temat. Kolega Snoopy przed oddaniem w moje ręce roverka próbował znanym już sposobem podmieć wkład z oplowskiej przepływki. Oddał mi razem z roverkiem oryginalne pudełko po przepływce BOSCHa, stąd wnioskuje że była nowa. Po wpięciu jej dalej nic, czyli dalej muli. Pomyślałem, że zdarzyć się może że to jakaś uszkodzona się trafiła, ale tylko do wczoraj. Wczoraj z postanowieniem doprowadzenia sprawy do końca udałem się po kolejna przepływkę z opla, a raczej sam jej wkład. Zapytałem się gościa czy zgodzi się wykręcić sam wkład żeby przełożyć do mnie, a jeśli będzie wszystko ok to od niego kupię i tu wielkie podziękowanie dla niego (tomaszzając1985), że się zgodził. Dzięki temu, ze posiadał ich dwie próbowaliśmy z oby dwoma przeływkami ale nic - Dalej muli.
Moje pytanie: Jak nie przepływka to co?
Dodam, że
- wszystkie filtry w tym powietrza były nie dawno wymieniane,
-po przypięciu przepływki słychać dziwną pracę (buczenie, trochę piszczenie) czegoś takiego "u góry" na środku w komorze silnika. To coś zamocowane jest do komory na "gąbce" Może to być jakiś czujnik od turbiny. Po odpięciu przepływki odgłos ten ustaje.
Dzięki za ewentualne sugestie
zgredzik - Sro Paź 21, 2009 15:03 Temat postu: Re: [2.0 iDT] Jeśli nie przepływmierz to co? Jedz na komputer, podepnij swojego Roverka pod T4 i będzie wiadomo.
Ja też borykałem się z tym problemem, przez 3 lata od zakupu i zdążyłem już:
- zregenerować turbinke - 1200 zł
- wymienić przeplwke, która okazała sie zła po podpięciu pod T4
No i od niedawna zakupiłem w http://tomateam.pl/ zamiennik tej oryginalnej.
Teraz Roverek pomyka jak marzenie. Zbiera sie od razu, na światłach benzynki zostają w tyle
azer - Sro Paź 21, 2009 15:04
rozumiem, że na odpiętej jeździ normalnie? Bo jakoś nie udało mi się tego wywnioskować. Jeszcze przychodzi mi na myśl reset kompa aby ustawił sobie parametr od nowa, ale nie pamiętam jak to się robi.
Inną opcją jest pojechać podpiąć się pod komputer T4 i sprawdzić kody błędów, z tym że chyba w Krakowie słono sobie życzą.
barnie - Sro Paź 21, 2009 15:40
azer napisał/a: | rozumiem, że na odpiętej jeździ normalnie? Bo jakoś nie udało mi się tego wywnioskować. |
Śmiga normalnie, ale w sumie to nie wiem bo nigdy nie jechałem w pełni sprawnym:) W każdym razie bierze od 1000 obrotów a nie jak z przepływką od 2k
barszczyk - Sro Paź 21, 2009 15:55
to chyba normalne, że 2.0iDT zbiera się od 2kRPM poniżej tych obrotów auta "nie ma" dodam, iż auto mam sprawne niedawno było na T4...
Jak odepnę przepływkę to fakt jest znaczna poprawa dynamiki na niskich obrotach i fakt zbiera się od dołu, ale to złudne bo kręci się do 4kRPM
barnie - Sro Paź 21, 2009 16:21
Chyba nie powinno być aż takiej różnicy. Przyzwyczajony jestem, że w dieslu biegi zmienia się w przedziale 2,2- 2,5k obrotów i autko jest dynamiczne. Dodam, że jest nawet różnica przy depnięciu gazu na luzie. Be przepływki o wiele szybciej wchodzi na obroty.
azer - Sro Paź 21, 2009 18:16
mi też zbiera się od 2k, po odpięciu przepływki ciut lepiej powiedzmy 1.8. Niżej nie istnieje ale jest przynajmniej cicho Taka jest charakterystyka tych silników, są na forum screeny z hamowni 200tki diesla (minimalna różnica). Nie chce mi się szukać.
barszczyk - Sro Paź 21, 2009 18:26
Taka cha-ka naszych silników, to nie jest silnik VAG VW (1.9TDI)
miałem przyjemność prowadzić Octavie 1.9TDI 110BPH po chip tuningu 140BHP i wrażenia niesamowite - taki offtopic
Jugol - Sro Paź 21, 2009 19:53
barszczyk napisał/a: | miałem przyjemność prowadzić Octavie 1.9TDI 110BPH po chip tuningu 140BHP i wrażenia niesamowite - taki offtopic |
...kolega Viniu z forum ma Octawkę (czyt. Szkodnika ) na sprzedaż.
hakuba1 - Sro Paź 21, 2009 20:03
Witam! Miałem podobny problem bo obroty fisiowały. Po podłączeniu kompa wyszedł wtrysk prowadzący (kąt wzrostu iglicy)
Pozdrawiam!
zgredzik - Sro Paź 21, 2009 22:09
barnie, bez T4 to nawet nic nie naprawiaj, bo władujesz się w niepotrzebne koszty.
maniaq - Sro Paź 21, 2009 22:19
hehehe , ktos o to pytal , a ja to przerabialem po sobotnim torze, odpieta kostka od czujnika na pierwszym wtrysku, ktora jest mocno napieta na przewodach, nalezy zdemontowac rure idaca do turbo, ta gorna i pod spodem jest kostka, ktora sie rozpina i daje blad
Needle lift lub needle motion sensor erorr
porponuje koledze hakuba 1 sprawdzenie GLUPIEJ KOSTKI przez ktora na torze ledwo sie odpychal moj bandzior O_o
odpiecie przeplywki powoduje zapamietanie bledu, ktory bez t4 kasuje sie po kilkunastu czy kilkudziesieciu cyklach odpalenie na zimnym, do nagrzania auta . ile dokladnie - tego nie wiem O_o jak nie chcesz czekac to tylko t4 i kasowanie bledow
barnie - Czw Paź 22, 2009 07:37
Dzięki maniaq
jak będę miał chwilkę to sprawdzę tą kostkę i oczywiście podzielę się spostrzeżeniami.
bialy - Czw Paź 22, 2009 16:54 Temat postu: [Rover 25 2iTD brak zrywu i przyspieszenia] Witam. Mam podobny problem. Na starym przepływomierzu nie wchodził na obroty po odpaleniu. Dopiero po kilukrotnym naciśnięciu pedału gazu załapywał no i na wolnych obrotach wchodził jedynie na 4 tyś. Po zamontowaniu nowego przepływomierza wchodzi na obroty i to nawet 5 tyś po odpaleniu ale jest mułowaty. Zbiera się jak cygan do roboty. Brak mu przyspieszenia. Wymieniłem również filtr powietrza, sprawdziłem przewody interculera, przewody powietrzne, kostkę na pierwszym wtrysku. Dalej bez zmian. Mam pytznie: Co powoduje jazda na odpiętym przepływomierzu bo chyba na to się zdecyduję gdyż po jej odpięciu jest znacznie dynamiczniejszy i ma przyspieszenie?
martens - Czw Paź 22, 2009 19:34
bialy, a jak stan turbiny? Czy nowy przeplywomierz na pewno sprawny? Czasami bywa tak, ze nowy ale nie dziala. Ja sugeruje podlaczenie pod T4 - zamim wymienisz pol samochodu - majatku nie kosztuje a moze dowiesz sie co mu rzeczywiscie dolega.
pozdrawiam
marta
|
|