Zobacz temat - [R45 1.6i 00r.] rozrząd
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 1.6i 00r.] rozrząd

mars - Sob Paź 24, 2009 11:49
Temat postu: [R45 1.6i 00r.] rozrząd
witam wszystkich współużytkowników forum. Pytanie dotyczy wymiany paska rozrządu.
Wymieniałem pasek, wszystko jest niby na znakach jak należy a jednak nie. Silnik nie chodzi jak trzeba. Wydaje mi się że nie jest dobrze ustawiony zapłon, ponieważ kolektor wydechowy robi się cały czerwony. Nie do końca wiem co może jeszcze być przyczyną. Mam wrażenie że jednak pomyłka na którymś ząbku. Ale może ktoś ma inny pomysł lub jakąś radę.

oprawca_1978 - Sob Paź 24, 2009 14:07

Sprawdź bardzo dokładnie położenie znaków na kołach pasowych wałków rozrządu z pokrywaniem się znaku z koła pasowego napędu alternatora ze znakiem na korpusie pompy oleju.
Wszystko ma być w jednej linii, ładnie się pokrywać, a sam pasek rozrządu nie może latać jak dziadowski bicz, a zarazem, nie może być przeciągnięty (chodzi tu oczywiście o napinacze z regulacją ręczną).
Wał korbowy silnika obraca się dobrze kluczem oczkowym łamanym (typu "Z") nr 22 albo nasadką nr 22 i tryczką, a wałki rozrządu (niby nie powinno się tak robić) kluczem nr 17 za ich śruby.
Sprawdź SAM, osobiście ustawienie rozrządu, bo jak robić Ci go jakiś "szpecjalista" to mógł to nieźle sknocić.
W tych silnikach zawory prawie spotykają się z tłokami, tak więc przestawienie rozrządu o dwa zęby w tą czy w tamtą stronę - może skutkować spontanicznym spotykaniem się zaworów z tłokami. Jakie tego mogą być efekty, wyjaśniał dalej nie będę.

mars - Sob Paź 24, 2009 14:14

Czy mógłbyś jeszcze podpowiedzieć, czy w tych silnikach tak jak w większości znaki powinny się ustawić gdy pierwszy tłok jest na górze?
oprawca_1978 - Sob Paź 24, 2009 14:28

Te silniki (pomijając inne ich "oryginalności") właśnie posiadają również nietypowe rozwiązanie w zakresie ustawiania rozrządu, którym jest także niepokrywanie się znaków rozrządu, gdy pierwszy tłok jest w GMP.
Właściwe ustawienie wału korbowego określa się, jak wskazałem powyżej, poprzez obserwację pokrywania się znaku na kole pasowym napędu alternatora ze znakiem, umieszczonym na korpusie pompy olejowej.
Z mego doświadczenia z zabawą przy rozrządzie w tym silniku odkryłem zarazem, że koło pasowe posiada DWA znaki (wręby) na swej pobocznicy, a ten właściwy znak jest nacięty tylko na wewnętrznym kołnierzu koła pasowego (ten znak "mylący" nacięty jest na obu kołnierzach, zewnętrznym i wewnętrznym). Nie wiem, jak to jest z roverkami właściwymi, ale tak jest w moim trzynastoletnim Poldoroverze (którego poosiadam od lat pięciu i nie będę już nikomu go zbywał).

mars - Sob Paź 24, 2009 14:38

No właśnie byłem zdziwiony, gdy próbowałem ustawić na pierwszy tłok, stąd moje pytanie. Dzięki wielkie za pomoc. Mam nadzieję, że takie znaki będą u mnie. Cieszę się, że mam do czynienia z kimś, kto wie o czym mówi. Szacuneczek :lol:
sTERYD - Sob Paź 24, 2009 15:45

przy właściwym ustawieniu rozrządu wszystkie tłoki są w połowie cylindra