|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Reakcja na gaz
maras83 - Nie Paź 25, 2009 19:46 Temat postu: [R25] Reakcja na gaz Witam! Mam pytanie, jak wasze diesle reagują na gaz, tzn, czy jest różnica, jak wciśniecie1/4, 1/2 czy do końca? U mnie jest tylko różnica, czy naciśnę delikatnie, czy powiedzmy 1/3, dalsze wciskanie nic nie zmienia. Nie wiem, czy było tak od początku, nie pamietam, bo tydzień po kupnie zaczęły się problemy z potencjometrem gazu(przetarta wiązka, reakcja na wilgoć), wymieniłęm kable, problem powrócił, pomogła naprawa kabli przy samej puszcze(tam się załamały-wieć musiałem rozbebeszyć dół puszki i ten sylikon). Przed tą akcją samochód 180 osiągnął w chwilę, później zuaważyłem,że dynamika spadła powyżej 300obr/min. Przepływomierz ok, turbina też, 60-100 na IV robi w 7-8s, wieć w zakresie do 3000obr jeździ dobrze, później tak słabnie. Macie jakiś koncept na to? Czy faktycznie ten potencjometr mógł na to wpłynąć? W tej chwili samochód 14-150 osiąga bez problemu, potem zaczyna go mulić. Recyrkulator zaślepiony. Nie wiem, czy to ma związek z tym potencjometrem, ale od tego momentu zacxzynam kojarzyć
A może znacie wrtości, jakie powinien mięć potencjometr(opór, napięcie)?
Raptile - Nie Paź 25, 2009 20:37
maras83, bo to "dizel" ropa do ~3.5 tyś i przestaje jechać największy kop od 2.5-3.5
Ps masz tylko 113 KM .... nie spodziewaj się cudów
Krzysi3k - Nie Paź 25, 2009 21:18
Raptile napisał/a: | Ps masz tylko 113 KM |
101 KM
maras83 - Nie Paź 25, 2009 23:34
Wiem jak jeżdżą diesle, na prawdę wieloma w życiu jeździłem(głównie VW ze względu na pracę) i np w porównaniu do 1.9 101KM na pompowtryskach w golfie V, R25 jeździ lepiej(w sumie golf cięższy). Moje pytanie byl inne, więc jeśli ktoś może mi pomóc,to bardzo proszę
Remigiusz - Nie Paź 25, 2009 23:57
Ja nie wiem jak R25 ale mój do 160km/H jeszcze spoko jakoś się rozpędza, do do 130km/h jest fajnie potwm juz wolniej ale nie tak zle, ale potem to gaz do dechy i długie czekanie az np 180km/h osiągnie.
Bylem w Niemczech i nie dało więcej wycisnąć niż 185km/h na zimowych oponach 14"
Kolega z Niemiec np ma tez R25 ale ma tuning-box i szmiga non-stop 200km/h bez zarzutu i mówi ze wyrywne jest autko powyżej 160km/h
Jak chcesz większa dynamikę powyżej 160km/h to trzeba tuning-boxa i więcej KM albo Benzyniaka kupić a nie biednego Diesla męczyć
maras83 - Pon Paź 26, 2009 12:43
jak się użytkuję diesla, to ja wiem, 180 jechałem może 5 razy przez ok 10s w ciąfu tych 20 kilku tyś km, które nim przejechałem. Wiem, czego się mogę spodziewać, ale cały czas chodzi mi oto,że ten samochód jeździl inaczej kiedyś, a po pewnych komplikacjach, jakie z nim mialem(m. in. wlaśnie potencjometr gazu) nie jest w stanie osiągnąćtej prędkości, a jak już to po dlugim czasie. SDI, czy iDT, jak wynika z opinii użytkowników osiagają licznikowe 200. Mój w średnim zakresie obrotow jeździ super, tylko wyżej(oczywiście używam tych obrotów może raz na jakiś czas,żeby nie było) coś kiepsko.
Skupię się na ostatniej części mojego pytania, czy wiecie jakiego typu czujnikiem jest potencjometr gazu(zmienna rezystancja podczas naciskania pedalu, zakres napięcia jaki podaje). Znając te parametry ze sprawnego R będę wiedzial,czy może wymienić tocoś
SviRu - Pon Paź 26, 2009 14:23
IMHO im bardziej wcisniesz gaz tym wieksza dawka paliwa jest podawana. Inaczej nie mialoby to sensu. Im wieksza dawka paliwa tym wieksza ilosc powietrza. Wiec wiekszy moment i moc. Tak to powinno funkcjonowac. Więc jak dynamicznie wciśniesz pedał gazu powiedzmy przy 2000 obrotów to powinna być różnica przy wiśnięciu na 1/3 a całego... tak uważam
maras83 - Pon Paź 26, 2009 15:03
Tak mówi logika, niestety mój rover mowi co innego. Wlaśnie oto mi chodzi
ponadto zauważylem,że co by się nie dzialo, to nigdy nie pusci chociazbynajmniejszego dyma, co jest jak najbardziej normalne, właśnie przy mocnym wciśnięciu, gdy paliwo już jest, a turbina dopiero dmuch większą ilość powieetrza. Wychodzi, jakby mial troszkę za małą dawkę
|
|