|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Kod błędu p1475 silnik kv6
sebmoll - Nie Paź 25, 2009 21:58 Temat postu: [Freelander] Kod błędu p1475 silnik kv6 Witam.
Może ktoś pomorze. Podpiąłem roverka pod kompa i wyskoczył błąd P1475 po skasowaniu go zaraz się z powrotem pojawił tylko po przekręceniu kluczyka. Co może być przyczyną? dodam że obydwa silniczki vis zostały wyczyszczone i powinny działać. Dodam że na innych forach czytałem wyjaśnienie tego kodu ale nic mi to nie mówi. Jak się tego pozbyć?
staf - Nie Paź 25, 2009 22:09
sebmoll, Zobacz jeszcze to:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29982
sebmoll - Nie Paź 25, 2009 22:24
Czytałem wcześnie ten post niestety kodP1475 Fan Relay (Low) Circuit Malfunction nic mi nie mówi. Widzę że kolega "PHJOWI" mógłby mi pomóc ale mieszka trochę daleko ode mnie.
horbi - Pon Paź 26, 2009 23:06
P1475 Fan Relay (Low) Circuit Malfunction - usterka obwodu przekaźnika wentylatora (wolnych obrotów)
sebmoll - Sro Paź 28, 2009 16:01
Czyli to jest usterka wentylatora chłodnicy?
blazi - Sro Paź 28, 2009 16:45
u mnie był taki błąd i takie objaśnienie:
P1475 VIS 1 zawór kompensacyjny Przerwa/zwarcie do masy)
sebmoll - Sro Paź 28, 2009 17:50
jak sobie z nim poradziłeś?
blazi - Czw Paź 29, 2009 17:19
Na razie przeczyściłem silniczki, pracują na pewno bez jazdy, nie wiem jak podczas pracy silnika.Nie sprawdzałem jeszcze na kompie po naprawie czy mi te błędy zostały.
SeniorA - Czw Paź 29, 2009 23:19
blazi napisał/a: | P1475 VIS 1 zawór kompensacyjny Przerwa/zwarcie do masy) | Tak,to jest prawidłowe dla systemu Simens EMS 2000.
sebmoll - Pią Paź 30, 2009 18:37
został w takim razie komp, sprawdzę, czy po przeczyszczeniu silniczków vis , błąd został mam nadzieje że nie
SeniorA - Pią Paź 30, 2009 19:39
sebmoll napisał/a: | sprawdzę, czy po przeczyszczeniu silniczków vis , błąd został mam nadzieje że nie | w pamięci komputera na pewno będzie, trzeba go wykasować i jeśli na nowo się pokaże to znaczy,że usterka nie usunięta.
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 19:39 ]
po za tym ,sprzętem diagnostycznym można zasymulować pracę VIS-u i stwierdzić czy usunięto usterkę.
sebmoll - Sob Paź 31, 2009 17:52
SeniorA napisał/a: | sebmoll napisał/a: | sprawdzę, czy po przeczyszczeniu silniczków vis , błąd został mam nadzieje że nie | w pamięci komputera na pewno będzie, trzeba go wykasować i jeśli na nowo się pokaże to znaczy,że usterka nie usunięta.
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 19:39 ]
po za tym ,sprzętem diagnostycznym można zasymulować pracę VIS-u i stwierdzić czy usunięto usterkę. |
troszkę chciałem poeksperymentować i kupiłem interfejs diagnostyczny elm 327 o dziwo połączył się z silnikiem używając programów pcmscan, esyobd i ScanTool.net_PL i błędów nie pokazał żaden z nich Czy to możliwe że po naprawieniu silniczków błąd samoczynnie zniknął czy muszę jechać na sprzęt na którym wcześniej diagnozowałem?????
SeniorA - Sob Paź 31, 2009 20:19
sebmoll napisał/a: | Czy to możliwe że po naprawieniu silniczków błąd samoczynnie zniknął | po naprawie jest OK i sprzęt nie widzi błędu.
sebmoll - Sob Paź 31, 2009 21:23
mam jeszcze jedno pytanie, czy w tych silnikach są trzy sądy lambda? Jakie powinny być wskazania tych sond na kompie? Są dwa parametry: napięcie oraz wartość podana w procentach Napięcie powinno oscylować między 0 a 1V? a %??
SeniorA - Sob Paź 31, 2009 21:54
sebmoll napisał/a: | czy w tych silnikach są trzy sądy lambda? | tak, po jednej na rurach wydechowych i trzecia za katalizatorem.
sebmoll - Sob Paź 31, 2009 22:19
a co z parametrami Jakie powinny być bo mi pokazywał na kompie tylko dwie sondy i parametry dla nich. Żadnego błędu komputer nie pokazał.
SeniorA - Sob Paź 31, 2009 22:53
sebmoll, a z którego roku jest silnik/auto ?
sebmoll - Sob Paź 31, 2009 23:57
freelander 2,5 z 2002roku
SeniorA - Nie Lis 01, 2009 11:05
No to powinien mieć trzy czujniki tlenu, bo dwa były do wejścia przepisów EOBD w 2000r. sebmoll napisał/a: | a co z parametrami Jakie powinny być | to raczej wyniki można zinterpretować , bo gdy lambda jest równa 1 (skład mieszanki stechiometryczny ),to napięcie powinno być 0.45-0.5V. Gdy napięcie rośnie do 0.9 V to mieszanka jest bogata ( lambda spada nawet do 0.8 ) , a w przypadku mieszanki ubogiej ( lambda do 1.2 ) napięcie spada do 0.1 V. Czujniki działają prawidłowo dopiero po nagrzaniu się do temp. powyżej 300 st.C i tylko w szczególnych stanach pracy silnika. Praktycznie napięcie wyjściowe sondy waha się od 0.1 do 0.8 V ( dla 900 st.C ) , teoretycznie tak jak napisałeś. sebmoll napisał/a: | Napięcie powinno oscylować między 0 a 1V? a %?? | myślę,że Twój diagnoskop odczytuje procentowe odchyłki składu mieszanki paliwowo-powietrznej, od wartości stechiometrycznej.
sebmoll - Nie Lis 01, 2009 18:35
sonda numer 1 (bank 1 sensor 1) - wahania od 0,1v do 1(chyba dobrze) ale bank 1 sensor 2 pokazuje jeden pomiar napięcia np 0,7 i tak stoi lub po pewnym czasie 0,2 i utrzymuje się stały. Natomiast bank 2 sensor 1 pokazuje napięcie też od 0,1v do 1,0v więc chyba też dobrze. Czy trzeba wymienić tę sondę na bank 1 sensor 2? (na niej pokazuje komputer wartość procentową równą zero - short term fuel trim bank 1 sensor 2 - 0%)
SeniorA - Nie Lis 01, 2009 19:19
sebmoll, ja nic bym nie ruszał, wg. mnie jest dobrze, a różnice wynikają pewnie z różnic temperatury spalin. Te parametry odczytuje ECM i steruje dawkami paliwa i powietrza, by współczynnik lambda mieścił się między 0.97 - 1.03 . Możesz zmierzyć współczynnik w stacji diagnostycznej.
sebmoll - Nie Lis 01, 2009 20:32
no ale na każdym banku powinny być wskazania podobne a napięcie na sądzie na biegu jałowym powinno oscylować a nie stać w miejscu, no chyba że się mylę. A jak jedt coś nie tak z sądą to nie powinien się pojawić jakiś błąd?
SeniorA - Nie Lis 01, 2009 21:00
Przy zmianie wartości lambda w pobliżu " 1",występuje duża zmiana zawartości tlenu w spalinach i duży skok napięcia , nawet do 0.7 V .System elektroniczny sterujący wtryskiem koryguje dawki paliwa odpowiednio do składu mieszanki ustalonego przez sondę. W efekcie napięcie wytworzone przez sondę nie jest stałe lecz zmienia się ok. 15 razy na sekundę.Prawdą jest,że w miarę eksploatacji , reakcja sondy na zmiany składu mieszanki są coraz wolniejsze a tym samym impulsy są coraz szersze. Może jedna z sond jest bardziej zużyta,ale to nie znaczy , że wadliwa.
|
|