|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R216Gti 1.6 16v 122KM 92r] Temperatura, Nawiewy, Odcinka.
yezozwierz - Sro Paź 28, 2009 22:57 Temat postu: [R216Gti 1.6 16v 122KM 92r] Temperatura, Nawiewy, Odcinka. Witam. To mój pierwszy post na waszym forum. Dziś kupiłem rovera 216GTi jako trzecie autko, z przeznaczeniem do użytkowania na codzień. Bardzo mi się podoba, fajnie jedzie ale zastanawia mnie kilka rzeczy. Otóż po pierwsze - jak zamknąć nawiew ze środkowych kratek? Poza tym, wiecznie leci nimi zimne powietrze.. Jak to wyregulować? Są tam jakieś dziwne suwaki ale ich nie ogarniam Klimy nie ma żeby nie było
Kolejna sprawa, silnik jak się go nie pałuje to leży na minimalnym wskazaniu temperatury.. Obstawiam termostat, powiedzcie mi ile mniejwięcej kosztuje i jak z dostępnością jego?
Ostatnia kwestia.. Czerwone pole na obrotku zaczyna się na oko od ok 7200obr/min. Z logiki wyniakało by że ten silniczek zakręci się do owego czerwonego pola, a odcinka następuje jeszcze przed 7000obr/min.. Około 6800. Czy tak ma być? To norma czy coś mam skopane? Dodam że mam instalację LPG IIgen na autronicu, ale zjawisko odcinki oczywiście badałem na benzynie.
Markzo - Sro Paź 28, 2009 23:02
yo!
Suwaki pod pokrętłami nawiewów to tak: po prawej masz obieg wewnętrzny i zwenętrzny, po lewej czy z kratek srdokowych ma leciec cieple czy zimne powietrze, max w lewo zimne max w prawo cieple
Odcinka ma byc dokladnie 7200 jak jest nizej co jest zrypane
Termostat nie powinien byc kosztowny, do dostania raczej wszedzie...tylko podaj dokladny kod silnika i ze ma 2 walki rozrzadu bo czasami lubia sie pomylić gamonice
yezozwierz - Sro Paź 28, 2009 23:12
A możliwe jest to że odcinka niżej łapie bo silnik jest na przykład nie dogrzany z racji termostatu wiecznie otwartego? Kumpel w mazdzie 323bg 1.8 103ps miał tak, że normalnie łapała odcinke na 6800 a po pałowaniu przesuwała się na 7300
Jaki mam kod silnika ? O autach wiem trochę, ale akurat na roverach nie znam się wcale
Pływak - Sro Paź 28, 2009 23:15
Silnik to Hondowski D16A8
yezozwierz - Czw Paź 29, 2009 08:37
A co z tą odcinką? jakie mogą być przyczyny że jest poniżej 7000obr/min?
[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 08:37 ]
Wrzuciłem filmik na YT jak toto się pędzi.. Na trójce już odcinkę połapałem zobaczcie jak nisko
http://www.youtube.com/watch?v=evi4IblKhtw
Markzo - Czw Paź 29, 2009 09:03
ej Wodzu....przecież Ty go nie dokręciłeś do odcięcia....na filmiku nei ma czegoś takiego jak odcinka....zmieniasz biegi jakieś 500rpm za wcześnie....temperatura raczej nie ma z tym związku, kumpel na zimnym też odcinke łapie z palcem w nosie
yezozwierz - Czw Paź 29, 2009 22:07
Zaraz pójdę i Ci nakręcę chyba jak łapie odcinkę.. Bo na pewno nie tak jak trzeba. A tu na filmiku może faktycznie tego nie widać.
Edit: Nakręcę jutro i wrzucę. Ale fakt faktem jest ona umiejscowiona tuż przed 7000obr co mnie bardzo martwi
Markzo - Czw Paź 29, 2009 22:41
mój ma 7200 czy ciut wiecej i spokojnie ją łapie.... nie zaświeca się check engine?
yezozwierz - Czw Paź 29, 2009 23:02
Check sie zaświeca jak przekręcę zapłon i za chwilę gaśnie sam więc chyba tak ma być conie? Odcinka wygląda u mnie dokładnie identycznie jak tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=fxjBYxos5vY
nie mój film ale dokładnie tak samo odcina.
DJKRZEPEK - Nie Mar 03, 2013 21:07
WITAM! Z TEGO CO WIEM A WIEM BO MIAŁEM CRX-A I FABRYCZNIE TEN SILNIK KRĘCI SIĘ 6800 A MAM TERAZ ROVERKA Z SILNIKIEM CRX-A CZYLI 1.6 DOHC DWA WAŁKI
Kolego DJKRZEPEK, prośba o nie używanie CapsLock'a czyli dużych liter w postach.
Inttruz - Pon Mar 04, 2013 13:20
Też mam R216 122km tyle że 95r i mam odcine tak samo 6800-6900 coś takiego wychodzi. Ale jakoś mnie to nie rusza zbytnio
No i nie wiem jaki silnik jest u ciebie ale u mnie H16A9 a nie 8
Wojtek88 - Pon Mar 04, 2013 16:41
Inttruz napisał/a: | Też mam R216 122km tyle że 95r i mam odcine tak samo 6800-6900 coś takiego wychodzi. Ale jakoś mnie to nie rusza zbytnio
No i nie wiem jaki silnik jest u ciebie ale u mnie H16A9 a nie 8 |
D16A9 jeśli już, nie H16A9.
D16A9, D16A8, D16Z5, D16ZC1, to praktycznie te same jednostki, różnią się niuansami, chociaż silnik D16ZC1 ma deczko inne 'wnętrzności'.
http://en.wikipedia.org/w....281.6_liter.29
"Redline: 7,200 rpm, Limit: 7,250 rpm", jednak obrotomierze przekłamują 200-500 obr./min. więc mogą Wam odcinać nawet przy wartościach 7800.
Markzo - Pon Mar 04, 2013 18:13
dalej twierdzę, że odcina ma być na 7200
Gonia - Pon Mar 04, 2013 19:58
7200 albo nawet minimalnie powyżej (7250). W każdym razie z pewnością powyżej 7k.
[ Dodano: Pon Mar 04, 2013 19:58 ]
http://www.youtube.com/watch?v=fxjBYxos5vY
Zresztą można obejrzeć ten filmik do końca. W dalszej części tego filmiku kręci się chyba nawet ponad 7200.
|
|