|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 416 Si] Problem z dokladanym tempomatem
slax - Pon Lis 02, 2009 11:15 Temat postu: [R 416 Si] Problem z dokladanym tempomatem Witam
Panowie/ panie mam problem z tempomatem.
Nie dawno odałem auto do mechanika,zeby mi wymieniłłożysko w skrzyni biegów, (coniektorzy pewnie kojażą ten temat) po powrocie od mechanikaokazuje sie ze nie działa tempomat, znaczy tak, czasami nie załącza się wogóle, czasami załączy się zablokuje sobie jakąś prędkość a on sie sam wyłącza,albo czasem włącze go sobie a on wciska mi pedał gazu tak jakby pamietał jakąś zadana wczesniej predkosc. Moze i tempomat w naszym kraju nie przyda sie za bardzo ale jesli juz jest to fajnie było by fdyby działał normalnie, a wczesniej działał normalnie!!!
I teraz pytanie czy ten mój mechanik mógl cos popsuc?
tempomat to uniwersalny kit Ap150 cuirse control
i jeszcze jedno w obudowe sterownika wbudowane jest taki niebieski switch, z 4/5 przeacznikami coosie reguluje za pomocą tego switcha,moze ktosz was miałto juz w rekach, bo ja nie mogłem sie doszukać zadnej rozpiski.
dodaje fotke sterownika i pompki
prosze o pomoc, dzis sprawdze wszystkie kostki i połaczenia kabli moze to tam tkwi problem
pozdrawiam
[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 11:15 ]
witam panowie
sprzwdzilem wszystki ekostki i inne połaczenia a tempomat dalej nie działa, wogóle sie nie włacza
doradzcie cos
pozdrawiam
Tomaszi - Nie Sty 03, 2010 02:44
Nie wierzę, że nie ma nikogo kto by mógł pomóc, śmiało może się ktoś znajdzie, niestety nie posiadam takiej wiedzy ja nie pomogę jedyne co mi przychodzi do głowy, pompka działa?
slax - Nie Sty 03, 2010 11:56
Witam
Jako że miałem dziś sporo wolnego czasu, przekopałem troche neta w poszukiwaniu info, na temat mojego tempomatu i chyba znalazłem instrukcję montażu, nie jest to instrukcja dokładnie od mojego modelu, ale wydaje mi się ze jest to bliżniacza konstrukcja.
tu macie link do instrukcji w pdf http://www.waeco.com/tmp/MS-300_EB_d_04.pdf
a tu daje screen tej strony z inst. która jak sądze jest odpowiedzią na moje pytanie, porównując fotke sterownika którą zrobiłem w samochodzie wychodzi ze mój tempomat jest poprostu wyłączony (położnie tego czarnego pstryczka, pierwszego od lewej), ale to sprawdze jutro bo dziś to za późno. tam jest taka gumowa osłona pwnie jak ją zdejmowałem to przełączył mi sie ów pstryczek.
Mam jeszcze taką prośbę, na tej stronie opisane są funkcję pozostałych przełączników,a ja nie bardzo to wszystko rozumiem, moze ktoś mi w tym pomoże
pozdrawiam
[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 11:56 ]
pomocy
darek_wp - Nie Sty 03, 2010 12:09
Witam
Na tym zestawie mikroswitchy nie ma wyłącznika.
1. switch SSW odpowiada za wybór zakresu pracy impulsatora
2. switch SW3 odpowiada za wybór typu podłączenia - do impulsatora (kabelek niebieski i zakres napięcia 1-30V) lub do cewki zapłonowej (kabelek żółty i napięcia od 60-600V)
3. switche SW1 i SW2 wraz z odpowiednio ustawionym SSW pozwalają ustalić zakres max obrotów jakie może osiągać silnik
4. ustawienie czułości działania tempomatu
Zgodnie z foto ustawienia są takie
zakres impulsów 1000-12000, napięcie czujnika 1-30V (powinien być podłączony niebieski kabelek najprawdoodobniej do licznika - prędkościomierz), max obroty 4000, czułość średnia.
Jeśli moduł nie działa trzeba by sprawdzić po kolei zaczynając od zasilania i masy poprzez kontrolę czujników na hamulcu i sprzęgle a kończąc na podłączeniu sterowania z prędkościomierza.
Pozdrawiam
Darek
slax - Nie Sty 03, 2010 19:06
witam
zaglądałem sobie jeszczeraz do tej centralki, i kiedy naciskam któryś z przycisków na manetce tempomatu, lub pedał hamulca to na centralce zapala sie czerwona dioda ta obok przełączników, z tego wnioskuje ze czujnik na pedale hamulca oraz przyciski manetki są sprawne, na manetce jest także czerwona dioda która po włączeniu tempomatu swieciła teraz nie pali sie. A dokopałem siei do instrukcji do konkretnie mojego tempomatu, zaraz podam link. Dalej, zaglądnąłem pod maske i znalazłem dwa przewody do chyba czujnika prędkości, cyba impulsatoraczy jaos tak, niebieski i czarny i ten czarny jest odłączony. Gdzie go podłaczyć, dodam jeszcze ze jak rodzieliłem trochę wiązkę do której podłączony jest ten niebieski kabel, to zobaczyłem ze na jednym chyba biało czernym jest takie nacencie na izolacji, wygląda to tak jakby tam wczesniej podłączony był jakiś przewód, możeto tam pownien byc ten czarny, ten niebieski wpiety jst za pomocą takiego plastikowego zatrzasku, możeten carny był zamocowany tak samo ale całość sie rozleciała, bo kiedy zauważyłem ze tempomat nie działa poprawnie to właśnie objawiało się tym ze poprostu wyłączalsie albo przerywał jakby jakis kabe; nie łączył.
oj co wy na to?
http://www.goldautomotive...al%20AP-150.pdf
podaje link do właściwej instrukcji
pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 19:06 ]
przelaałem dziśw rave schematy elektryczne i za nic nie moge sie w tym odnaleźć,może ktoś z was kto jest bardziej zaprzyjaźniony z reve może zerknąć na schemat podłączenia tempomatu, i porównać go z schematem samochodu i troche rozjaśnić sytuacje
pozdrawiam
darek_wp - Pon Sty 04, 2010 11:14
Ten czarny kabelek o którym piszesz ma być zgodnie z instrukcją niepodłączony. Niebieski powinien iść do impulsatora a biało czarny do przewodu zasilającego wyłącznik stop na pedale hamulca. Innych "cudów" nie powinno być. No i jeszcze pomarańczowy +12V i zielony masa. Niepodłączony powinien być także żółty (alternatywne z niebieskim podłączenia impulsów z cewki zapłonowej zamiast impulsatora).
Jeśli chodzi o oryginalny schemat to nic więcej nie ma w nim niż w Twoim dokładanym urządzeniu. Sygnał z impulsatora idzie do modułu kontrolnego, także sygnały z przełącznika w manetce i pedału hamulca. Dodatkowymi elementami w stosunku do uniwersalnego modułu są przełącznik na pedale sprzęgła i wyłącznik tempomatu. To tyle z różnic.
slax - Pon Sty 04, 2010 12:04
witam
dzis rano podociskałem wszystkie wtyczki itp, i tempomat działa, ale nie prawidłowo to znaczy wyłącza się kiedy jest mniej niż 2500 obrotów tak mi sie wydaje, to chyba kwestia ustawienia tych switchów co nie, cos musiałem przestawić. Jak powinieniem to ustawic
pozdrawiam
darek_wp - Pon Sty 04, 2010 14:05
Ustawienia jakie pokazałeś na foto dają właśnie poziom odcięcia 2500. Jeśli chcesz przestawić na niższe to musisz odpowiednio z tabelką w instrukcji przestawić SW1 i SW2 - masz do dyspozycji poziomy 1900,1250 i 600. Pozostałych switchy nie zmieniaj.
slax - Pon Sty 04, 2010 14:19
dzieki stary pomogłeś bardzo kliknąłem POMÓGŁ
pozdrawiam
darek_wp - Pon Sty 04, 2010 14:50
Najważniejsze że działa
slax - Pon Sty 04, 2010 17:36
a mam takie pytanie jeszcze o co chodzi z ta czułością?
[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 17:36 ]
oki juz znalazłem i wszystko wiem
|
|