|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pompa hamulcowa?
Ml777 - Sob Paź 31, 2009 13:23 Temat postu: [R75] Pompa hamulcowa? Witam.Dziś wymieniłem klocki hamulcowe w swoim roverku z przodu.Po wymianie praktycznie całkowicie przestały działać hamulce tz. wciskam pedał a autko zatrzymuje sie dopiero po chwili i to tego trzeba dobrze depnąć nim się zatrzyma,odpowietrzyłem układ hamulcowy ale nic to nie dało hamulców dalej nie mam.Już wcześniej przed wymiana pedał stał się miększy ale jeszcze hamował czy powodem tego jest pompa hamulcowa? a jeżeli tak czy wszstkie pompy hamulcowe do roverka 2.0 CDT rok 2000r są takie same?
domel-x - Sob Paź 31, 2009 15:25
Witam,dobrze odpowietrzyłeś układ od najdalej położonego zacisku od pompy ?pompy są takie same.jak odpalisz motor to pedał troche wpadnie,może wąż od serva wyleciał i niemasz wspomagania .jak z płynem dolewałeś?
Ml777 - Sob Paź 31, 2009 16:12
Odpowietrzałem od najdalej położonego koła od pomy ale płyn prawie wcale nie leci jak nacisne pedał podczas odpowietrzania,zbiorniczek z płynem był pełny a płyn to DOT4 a do tego pedał hamulca chrupie podczas wciskania i wpada do samej podłogi do tego jak go nacisne to chwile trzyma cisnienie a po chwili puszcza i wpada w podłogę...
czy to da się naprawić czy lepiej kupić pompę widziałem kilka na allegro wraz ze zbiorniczkiem na płyn
NEOSSS - Sob Paź 31, 2009 17:16
Ml777, sprawdz najpierw dobrze wszystkie przewody i postaw auto w taki miejscu ze jak nacisniesz pedal bedzie widac wrazie czego gdzie leci...
Nastepnie sprawdz podcisnienie do serwa a potem odpowietrz hamulce oczywiscie na odkreconym korku i stan musi bcna maksimum caly czas, zaczynam od najdalej polozonego kola... Pompoujemy, trzymam, odkrecamy, zakrecamy itd...
Potem sprawdz czy nie masz mokrej siany grodziowej i jak dziala trzpien w pompce, a pompke wrazie co masz u mnie
blue827 - Sob Paź 31, 2009 17:30
ml777 napisz dokładnie jak wymieniałeś te klocki? coś musiałeś jednak zrobić ze zapowietrzył się układ. Czy odkręcałeś odpowietrzniki podczas wciskania tłoczków? Czy dolałeś płynu po założeniu klocków i przed naciskaniem na pedał żeby klocki doszły? A kolejność odpowietrzania to warto się upewnić w jakimś workshop manualu, u mnie np najpierw przód później tył, a w poprzednim modelu nawet nakrzyż.
Ml777 - Sob Paź 31, 2009 17:55
No to tak klocki wymieniłem bo jakies tydzien temu podczas jazdy po miescie zauwazłyme ze pedał jest miękkszy i pomysałem ze sie klocki skończyły.
Po odkreceniu koła odkreciłem zacisk,wymieniłem, oczywiscie zacisk wraz z klocami nie chciał się nałożyć na tarecze więc wcisnęłem tłoczek,potem juz poszło jak po maśle,dokreciłem zacisk i założyłem koło.
Podczas zmiany nie odkręcałem zbiorniczka z płynem nie luzowałem też odpowieczników.
Przejechałem sie nastepnie i zauważyłem że pedał mi wpada w podłogę a jak cisne go naprawde mocno to łapią mi koła po przekontne, wiec wróciłem i spróbowałem odpowietrzyć, po odkręceniu odpowietrzniuka w kole i nacisnięciu pedału płyn ledwie co leciał czynośc tą powtórzyłem kilka krotnie na każdym kole( przy odkręconym zbiorniczku z płynem),po wykonaniu tego pedał praktyczne wpada w podłogę beż żadnego oporu a hamluców praktycznie nie ma....
Jedyne co słychać podczas wciskania pedału to jakieś chrupienie,do tego do pewnego momentu pedał jest twardy a po chwili wpada w podłogę
Powiem że mi się jeszcze nie zdarzyło że padła pompka w aucie akim kolwiek miałem ani nigdy nie słyszałem aby sie pompka zepsuła
blue827 - Sob Paź 31, 2009 18:13
trochę nie jarzę, sam odpowietrzałeś? napisałeś że odkręciłeś odpowietrzniki i pompowałeś pedałem hamulca. Napisałeś też że 'przekontne' koła łapią, to by oznaczało że sekcje nie są jednak przód tył. Sprawdź jaka jest prawidłowa kolejność odpowietrzania wg producenta dla tego konkretnego modelu. o instrukcjach do 75tki nic nie wiem.
Ml777 - Sob Paź 31, 2009 18:23
Nie no z kolegą odpowietrzałem oczywiście samemu cieżo by było tyle tylko że te łapanie po przekątnej już zauważyłem przed odpowietrzeniem układu
SeniorA - Sob Paź 31, 2009 23:04
blue827 napisał/a: | Sprawdź jaka jest prawidłowa kolejność odpowietrzania wg producenta dla tego konkretnego modelu. o instrukcjach do 75tki nic nie wiem. | dla modelu LHD : prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.
|
|