|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0 TD 2002] Pasek rozrządu
slate - Nie Lis 01, 2009 21:34 Temat postu: [R25 2.0 TD 2002] Pasek rozrządu Witam. Pytanie od laika. Od kilku m-cy jeżdże Roverem 25. Od poczatku praktycznie zastanawiam sie nad wymianą paska rozrządu, nadszedł chyba czas by to robić. Zakupiłem auto gdy na liczniku miało ok. 50 tys. teraz ma 75000 (chciałbym wierzyć w realność takiego przebiegu , nie wiem kiedy pasek był wymieniany. Pytanie do znawców jakie szkody może wyrządzić w tym modelu urwanie sie paska podczas jazdy, jak kosztowna jest wymiana (części + robocizna)? Z góry dzięki.
kasjopea - Nie Lis 01, 2009 21:37
slate, wiele razy poruszany był taki temat. Poszukaj trochę na forum za pomocą funkcji "szukaj".
staf - Nie Lis 01, 2009 21:38
slate, Ty napewno masz pasek a nie łańcuszek?
magneto - Nie Lis 01, 2009 21:39
staf napisał/a: | slate, Ty napewno masz pasek a nie łańcuszek? |
na pewno ma pasek
kasjopea - Nie Lis 01, 2009 21:39
http://www.roverki.pl/mod...es=Technika#108
magneto - Nie Lis 01, 2009 21:41
z tego co wiem to tylko w R75 były diesle z łańcuszkiem
slate - Nie Lis 01, 2009 21:41
Jeśli chodzi o szukanie tematu na forum. To juz to robiłem i znalazłem niewiele, ale jeszcze spróbuje. Niezależnie od tego prosze o pomoc.
staf - Nie Lis 01, 2009 21:43
magneto, Źle odczytałem temat.
Jugol - Nie Lis 01, 2009 21:56
...piszesz, że zakupiłeś auto z przebiegiem 50kkm, czyli zrobiłeś nim 25kkm i jak rozumiem rozrządu nie ruszałeś od zakupu To wg. mnie pora to zrobić, chyba, że zaraz po zakupie to zrobiłeś, to nie ma takiej potrzeby
A pytasz o szkody po zerwaniu paska, więc powiem krótko, po zerwaniu paska szkody mogą być naprawdę duże- więc lepiej zapobiegac niż leczyć
slate - Nie Lis 01, 2009 21:59
Jugol, paska rozrządu jeszcze nie "dotykałem" od zakupu auta.
Jugol - Nie Lis 01, 2009 22:07
...75kkm , zakładając , że ma jeszcze coś w pamięci, to wg. mnie czas na rozrząd, ale może niech się inni jeszcze wypowiedzą
magneto - Nie Lis 01, 2009 22:13
Jugol napisał/a: | ale może niech się inni jeszcze wypowiedzą |
powiem tak: nie wierzę w siedmioletnie auto z przebiegiem 50 tyś.km
ale z drugiej strony to kilka lat temu premier o cudach mówil...
Jugol - Nie Lis 01, 2009 22:14
magneto napisał/a: | powiem tak: nie wierzę w siedmioletnie auto z przebiegiem 50 tyś.km |
...jestem tego samego zdania
kasjopea - Nie Lis 01, 2009 22:15
slate, nie ma się nad czym zastanawiać. Jeśli nie masz dokumentów na wymianę rozrządu przez poprzedniego właściciela, to po zakupie auta dla własnego bezpieczeństwa i spokoju powinieneś wymienić rozrząd.
Kilka postów wyżej podałam Ci link do strony klubowej z opisem ile to mniej więcej kosztuje.
magneto - Nie Lis 01, 2009 22:15
A na poważnie to jeśli w instrukcji jest napisane że wymieniać co 70 tyś lub 5 lat to czas na niego
Jugol - Nie Lis 01, 2009 22:19
...właśnie krótko i na temat, nie pytać- tylko wymieniać
slate - Czw Gru 03, 2009 14:43 Temat postu: Jeszcze małe pytanko Witam ponownie.
Zgodnie z sugestiami wymieniłem pasek rozrządu (a przy okazji również tzw.pasek wielorowkowy), z wyjątkiem znajdującego się po drugiej stronie silnika paska do pompy jaki i samej pompy (tak jest w tym modelu). Zostawiłem to na styczeń z braku funduszy w okresie przedświatecznym (w grudniu jeszcze dochodzi badanie techniczne i ubezpieczenie:(). Koszt dotychczasowy to: części 420 (+50 wielorowkowy), 200 robocizna - dla mnie sporo. Ale przechodzę do pytania (czysto hipotetycznego). Czy gdybym zostawił niewymieniony pasek do pompy i nią samą na jakiś czas. To co by się stało w przypadku awarii. Na forum coś niecoś o tym jest, ale mało i niejednoznacznie, a mnie interesują szczegóły. Pozdrawiam znawców.
azer - Czw Gru 03, 2009 15:24
Z tego co się orientuje to pompy wody w klekotach nie trzeba wymieniać przy wymianie rozrządu.
a takie coś mamy w naszym technicznym faq
Cytat: | Paski rozrządu w silnikach serii L montowanych w R200/400/600 należy wymieniać co 100 tys. km lub co 5 lat, w zależności od tego co nastąpi szybciej. Pasek pompy wtryskowej należy wymieniać co 140 tys. km lub co 7 lat. Dobrą praktyką jest jednak wymieniać pasek rozrządu wraz z paskiem pompy wtryskowej w terminie przewidzianym dla paska rozrządu.
W przypadku silników serii L montowanych w R25/45 pasek rozrządu wraz z paskiem pompy wtryskowej wymieniamy co 70 tys. km (jeżeli napinacz paska pompy wtryskowej jest ręczny) albo co 140 tys. km (gdy napinacz paska pompy wtryskowej jest automatyczny). |
magneto - Czw Gru 03, 2009 16:17
slate napisał/a: | z wyjątkiem znajdującego się po drugiej stronie silnika paska do pompy jaki i samej pompy (tak jest w tym modelu). Zostawiłem to na styczeń z braku funduszy |
nie wiem czy dobrze to zrozumiałem ale pompe wtryskową też chcesz wymieniać?
wymienia się pasek i napinacz a pompa zostaje
celticross - Czw Gru 03, 2009 18:50
jak dla mnie to chodzi o pompe chlodzenia, ktora generalnie dobrze zmieniac razem z rozrzadem dla swietego spokoju, tym bardziej, ze sama pompa nie jest droga w porownaniu z rozrzadem
slate - Czw Gru 03, 2009 19:48
Chodzi o tzw. pompę wody
kasjopea - Czw Gru 03, 2009 19:53
celticross, w dieslu nie ma takiej potrzeby, bo pompa wody jest na oddzielnym pasku
Brt - Czw Gru 03, 2009 20:25
Temat o dieslu więc uściślając ....
1. pompa wody jest napędzana paskiem wielorowkowym (tym od alternatora klimy itp. ) i nie trzeba jej wymieniać przy rozrządzie (jak napisała wyzej Kasjopea )
2. Pasek rozrządu po lewej stronie silnika (patrząc od przodu auta) napędza wałek rozrządu i jest najważniejszy
3. Pasek rozrządu po prawej stronie silnika to tak dokłądnie pasek pompy wtryskowej i jeśli on się urwie to po prostu auto zgaśnie ... powinno sięwymieniać oba te paski razem .... ale jak kogośbieda przyciśnie i ma nic nie wynmieniać, to juz lepiej niech wymieni ten od rozrządu a ten od pompy odwlecze na chwilę ale odwlecze a nie zapomni
|
|