Zobacz temat - [R620] Problem z odpaleniem na zimnym silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Problem z odpaleniem na zimnym silniku

KRYS - Pon Lis 02, 2009 13:00
Temat postu: [R620] Problem z odpaleniem na zimnym silniku
Witam

Borykam sie z dziwnym problemem w moim autku który występuje tylko i wyłacznie przy pierwszym odpaleniu na zimnym silniku.

Gdy jest ciepło na dworze tj powyżej 15 st silnik odala bez problemu obroty nie faluja chodzi na ssaniu i w miare rozgrzewania się obroty spadaja wszystko jest ok

Ale gdy temperatury spadną do 10 st to przy pierwszym odpaleniu zdławia się na 200 obr a nastepnie wraca na 1500 i wszystko ok

Ponizej 5 st potrafi zgasnąć ale za drugim odpaleniem wszystko ok

1 listopada były temp ujemne , zdławił się i zgasl za 1 i 2 razem. Za trzecim cięzko wszedł na obroty ale jak wszedl ( ok 2 sek) silni pracował równo i w miare rozgrzewania obroty spadały

Problem nie występuje przy rozgrzanym lub nawet lekko ciepłym silniku-(lekko ciepłym ale i tak chwile pracuje na ssaniu)

podaje linka do tego samego problemu chłopaków z hondaaccord i co juz robili bez skutku
http://www.hondaaccord-st...87dc1b3b8#33669

moze ktoś z was wie gdzie tkwi przyczyna

darek_wp - Pon Lis 02, 2009 13:03

poszukaj w tematach czujnika temperatury - najprawdopodobniej jest uszkodzony i nie uruchamia sie ssanie

ew. możesz też poczytać o silniku krokowym choć sobiście obstawiam czujnik temp

KRYS - Pon Lis 02, 2009 13:06

czujnik temperatury - czego?
darek_wp - Pon Lis 02, 2009 13:08

czujnik temperatury płynu chłodniczego - to z niego komp pobiera informacje czy silnik jest ciepły czy zimny i czy włączyć ssanie czy nie trzeba, a to właśnie zadanie silnika krokowego (wzbogacanie i zubożanie mieszanki)
KRYS - Pon Lis 02, 2009 13:30

wtedy by check engine zapalił sie i byłby to błąd o kodzie 6 - uszkodzony termistor
darek_wp - Pon Lis 02, 2009 13:47

jeśli będzie przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika będzie jak piszesz błąd, ale jeśli czujnik zmieni swoją charakterystykę to błędu nie będzie i działać też nie będzie
KRYS - Pon Lis 02, 2009 21:21

musze to sprawdzić, bo tak na logike to masz racje, zawiesza sie, zakłamuje dane i wszystko wariuje
a gdzie taki czujnik szukac?

darek_wp - Wto Lis 03, 2009 11:14

czujnik powinien być wkręcony w trójnik przy silniku - dojdziesz po wężach od chłodzenia
czujniki będą w trójniku dwa z 1 i 2 przewodami, z 1 przew jest od wskaźnika w liczniku a z 2 przewodami od kompa (to właśnie ten jest do sprawdzenia)

KRYS - Sob Lis 07, 2009 11:59

zrobiłem pomiary tego czujnika i przy + 10 st C miał reztstencje zgodną z tabelą w manualu i to samo przy gorącym silniku ok 240 ohm

Ale przy + 10 st C silnik palił zawsze elegancko

Dzisiaj 0 st C mierze czujnik i kompletnie nic nie pokazuje ( 000,0) ani na tym czujniku ani na IAT który też jest termistorem tak jakbym niczego nie dotykał a auto odpaliło za 3 razem z trudami.