Zobacz temat - [SDi Civic 77kW] Chmura dymu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [SDi Civic 77kW] Chmura dymu

czapaja - Wto Lis 03, 2009 18:58
Temat postu: [SDi Civic 77kW] Chmura dymu
Witam,
czytałem troche na forum an temat kopcenia, ale i tak mam pewne obawy co do swojego silnika. Wiem, że klekoty kopcenie maja w naturze, ale czy u was też jest tak ze w momencie dynamicznego przyspieszenia (sandał w podłodze) zostawiacie za sobą dosłownie ścianę czarnego dymu? Nie jest on biały ani niebieski więc niby wszystko ok, ale czy nie są to objawy zużytych pierścieni? Czyżby remont silnika? Jakie są koszty, płaca się to w ogóle?
Pozdrwiam

SeevS - Wto Lis 03, 2009 19:00

Ogólnie jak się popatrzy to każdy diesel tak ma, wydaję mi się że tylko nowsze jednostki nie puszczają takiej chmury. Jak jest ona duża i przy jakich obrotach ?
czapaja - Wto Lis 03, 2009 19:02

hmmm porównałbym to do lokomotywy, dym jest gęsty smolisty i wydostaję się z dużą prędkością...w zasadzie od spodu jeśli przycisne do podłogi, jeśli nie to od około 2500obr
flapjck1 - Wto Lis 03, 2009 19:21

posprawdzaj czy masz wszystkie przewody dolotu cale ( o ile masz intercooler )
jak ma ubytki cisnienia to sa takie objawy

czapaja - Wto Lis 03, 2009 19:27

ile jest tych przewodów? Jeden główny taki gruby długi na wierzchu i jeden taki mały gruby jakby łącznik przy samej turbinie - takie znam i obydwa są całe, zreszta nie mam spadku mocy tylko mega kopcenie
NEOSSS - Wto Lis 03, 2009 19:45

czapaja, sprawdz stan turbo...
czapaja - Wto Lis 03, 2009 19:51

NEOSSS, turbinka po regeneracji w styczniu tego roku świszczy aż miło
filo - Wto Lis 03, 2009 20:20

Skoro jest to gęsty czarny dym to ja bym brał pod uwagę dwie rzeczy:
1.Możliwe,że wtryski leją.
2.Kąt wtrysku przestawiony.

czapaja - Wto Lis 03, 2009 20:26

wtryski nie leją...co do kąta wtrysku to jest tak że był on ustawiany kilkakrotnie:
1 raz na słuch po wymianie rozrządu - zapalał się check i auto stawało się lekko mułowate, więc oddałem do polecanego przez forumowiczów machera na Krzysztoporską i tam po 2 próbach udało się go ustawić (również na słuch) tak żeby nie zapalał się check. Niestety nie da się podpiąć pod kompa mojego autka i dlatego takie kombinacje były z tym ustawianiem

NEOSSS - Wto Lis 03, 2009 21:07

Czarny gesty dym... Siada turbo
czapaja - Sro Lis 04, 2009 12:44

NEOSSS, a możesz mi powiedzieć w jaki sposób skoro turbina była regenerowana w tym roku w profesjonalnym zakładzie? Dbam o nią jak o oczko w głowie od tamtego czasu i baaardzo wątpie żeby to było przez nią. Po pierwsze jest suchutka, po drugie ładnie chodzi, po trzecie nie ma spadków mocy....
praktis - Sro Lis 04, 2009 13:14

Sprawdź czy nie przestawiony rozrząd od strony pompy wtryskowej. No i kąta wtrysku to bym raczej nie ustawiał na ucho. Jak to "nie da się podpiąć pod kompa"? Nie rozumiem.
NEOSSS - Sro Lis 04, 2009 13:40

czapaja, przy regeneracji czyszczono uklad IC?
czapaja - Sro Lis 04, 2009 17:32

praktis,
praktis napisał/a:
ak to "nie da się podpiąć pod kompa"
To znaczy, że ani żaden autoryzowany serwis Hondy, ani szpece w Boschu nie byli w stanie połączyć się z kompem . Podobno w Hondach z silnikiem Rovera to normalka i rzadko kiedy się udaje połączyć...dlatego własnie kat był ustawiany na słuch. Rozrząd tez jest dobrze ustawiony - sprawdził magik od Roverków czyli Pan Miodowicz z Krzysztoporskiej.
NEOSSS, Po regeneracji zostały wyczyszczone rury od IC, wymieniony olej wraz z filtrem

Firq - Sro Lis 04, 2009 17:41

tez sądze tak jak NEOSSS, bo to ze była regenerowana nie znaczy ze się juz nie konczy ;]
czapaja - Sro Lis 04, 2009 17:52

czyli wg Was koledzy regeneracja nie daje 100% pewności, że turbina nie padnie całkiem? Nie rozumiem tylko dlaczego to miała by być turbina skoro ładnie pracuje jest sucha i auto ma 'kopa'...po czym jeszcze można stwierdzić, że turbina siada?
Nie daje mi spokoju myśl, że to jednak mogą byc te pierścienie na tłokach:( jak zbadać tą kwestie?

Firq - Sro Lis 04, 2009 18:02

Z regeneracją to jest tak jak z np żona mozesz ja wysłać na solarium na makijaż nawet do fitnes klubu, ale zawsze to bedzie ta sama wysłużona juz troche kobita :D
Wiec po regeneracji nie masz 100% pewności ze turbo będzie hulać a Hulać :)
Sprawdz stan oleju jak jest za mało to moze oznaczac ze turbo bierze nastepnie mozesz zobaczyć czy jest luz na wirniku turbiny ....?
czapaja napisał,
Cytat:
dlatego własnie kat był ustawiany na słuch

hmmm zawsze coś ale lepiej zrób to profesjonalnie bo moze tu tkwi problem...
Jak z odpalaniem na zimnym ?
Jak spalanie?

czapaja - Sro Lis 04, 2009 18:57

Firq napisał/a:
hmmm zawsze coś ale lepiej zrób to profesjonalnie bo moze tu tkwi problem...

w jaki sposób jeśli nie da się podłączyć auto do kompa więc nie da się sprawdzić jaki jest aktualny kąt? Odpala bez większych problemów, spalanie miałem w okolicach 8l/100 po mieście ale to przez duże koła 205/55/16, teraz na zimówkach 185/65/14 waha się w okolicach 7.
Oleju co jakiś czas delikatnie ubywa (jakieś 0,5l/10 000 km)ale to wina raczej uszczelki pod misą olejową. Braciak tam ostatnio zaglądał jak auto wjechało na kanał i mówił, że delikatnie się sączy.
Co do samej turbiny to patrzyłem jeszcze w lecie i była sucha. W wolnej chwili spojrzę do niej. A tak bdw delikatny osad z oleju mam w tej grubej rurze od IC i pluje lekko z odmy(wypuściłem węża na wierzch na wszelki wypadek) - ale to podobno normalka??

Brt - Sro Lis 04, 2009 21:11

Nie sądzę, żeby to było turbo. U mnie kopcił mocno do czasu ... wymiany wydechu i czyszczenia katalizatora ... spora kupka sadzy z niego wyleciała. Po tej operacji czarna chmura z tyłu mooocno się zmniejszyła. A ciśnienie doładowania sprawdzałeś ?? Takie kopcenie masz od zakupu auta czy od niedawna ??
czapaja - Sob Lis 07, 2009 21:31

Brt,
takie kopcenie mam od zakupu. Pózniej było regenerowane turbo itd....Cisnienia nie sprawdzałem bo nie bardzo wiem jak. Sam też musiałem wymieniać wydech ale końcowy - nie miało to wpływu na zmniejszenie chmury. Postaram się wrzucić filmik jak to wygląda w najbliższym czasie.

[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 13:59 ]
tak jak obiecałem wrzucam filmiki. Na pierwszym jazda normalna: kręcenie do 2500 obrotów i zmiana biegu. Kopcić zaczyna dopiero pod koniec jak miałem ok. 130 km/h i 3000 obr/min - ale to raczej normalne(?)

http://www.youtube.com/watch?v=gWrBtqBStyY

Drugi filmik to sandał w podłodze, kręcenie do ok 4000 obr/min i widać jak kopci. Słońce troche raziło więc dym nie jest tak "czarny" ja w rzeczywistości gdy jest ciemnij. Zresztą sami oceńcie.

http://www.youtube.com/watch?v=vOHoWzqM_K4

[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 21:31 ]
żadnych podpowiedzi ??

Brt - Pon Lis 09, 2009 10:58

e ja wiem czy aż tak bardzo :roll: no na drugim ewidentnie już trochę za mocno ... ale ten pierwszy to moim zdaniem tragedii nie ma ...
Firq - Pon Lis 09, 2009 11:32

Eeeeee jak czytając ten temat myslałem ze naprawde masz parowóz nie auto a to tylko troche ponad standardowe dymienie :) na 1 filmie to NORMA :) Na 2 troche za mocno ale nie ma takiej tragedii jak to opisałeś w temacie :)
czapaja - Pon Lis 09, 2009 18:29

no nie było widać zbyt dokładnie...ostatnio jak ciąłem autostradą 170 w pochmurny dzień to w lewym lusterku widziałem słup czarnego dymu więc sam już nie wiem. Co radzicie? Nie przejmować się? Czy na wszelki wypadek kompresję zbadać, albo może coś innego?
Brt - Pon Lis 09, 2009 19:36

ja bym porównał z innym SDi ;) a do tego czasu po prostu jeździł :)
praktis - Pon Lis 09, 2009 20:09

http://www.youtube.com/watch?v=YCGeP4y8Q-4

Patrz 25 sekunda

czapaja - Pon Lis 09, 2009 20:25

praktis, no dokładnie taka jak u mnie:) czyli że standard w tych silnikach?
praktis - Pon Lis 09, 2009 21:01

Moim zdaniem nie ideał ale mieści się w granicach normy. Jak go nie butujesz to kopci malutko.
Krzysi3k - Pon Lis 09, 2009 21:06

To chyba zależy od przebiegu, bo u mnie nie kopci. Trochę dawał dymkiem czarnym przy 4 tys. rpm, ale po wymianie rury od IC jest właściwie perfekt. Przy 4,5 tys. rpm czasem puści dymek, ale baaardzo delikatny, ale przecież nie ciągnę go do takich obrotów ;)
Legion1349 - Wto Lis 10, 2009 11:50

na 1 filmiku dymek ledwo widoczny, na 2gim tez nie jest tragicznie. Znajomego patrol podczas ruszania zostawia za sobą chmurę jak spod T-34 :) tak że nie martw się.
szoso - Wto Lis 10, 2009 12:26

czapaja chyba nie widziałeś jak prawie nowe Passki puszczają czarnego bąka :wink:
nie ma się czym przejmować

czapaja - Wto Lis 10, 2009 17:33

dzięki wielkie za rady:) mój nie robi na pewno takiej zadymy jak ten http://www.youtube.com/wa...feature=related