|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [r111] Swap z 1.1 na 1.4 z poldka
zaloguj - Wto Lis 03, 2009 23:04 Temat postu: [r111] Swap z 1.1 na 1.4 z poldka Chcial bym zrobic swap z 1.1 na 1.4 16v od poldka
w tym celu kupilem poloneza z 1.4 zdrowy silnik, ale zajechana buda w promocji
Moje pytanie do Was
- jakie utrudnieniea moga mnie spotkac przy tym swapie
oraz
- jakie podzespoly/urzadzenia sa mi potrzebne z poldka to takiej metamorfozy
[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 23:04 ]
Kazda pomoc mile widziana
lelek11 - Sro Lis 04, 2009 14:20
Też jestem ciekaw.
Chciałbym cos podobnego zrobić...
dobryziom - Sro Lis 04, 2009 14:38
uderzaj na PW do kolegi Tomi_114 temat R100 ma obadany chyba najlepiej na forum
Markzo - Sro Lis 04, 2009 17:23
napewno kolektor ssący i wydechowy
Bocian_s - Pon Lis 16, 2009 13:06
Lojalnie uprzedzam że nie znam się na roverach a na 100 to już absolutnie (wiem że takie coś jest - takie 4-ro dżwiowe cinqecento)
Sam silnik z poldka jest identyczny jak silnik z R214. O ile 1,1 jest w wersji 16V to zapewne wszystko będzie pasowało.
Co warto zabrać z poldka:
- przepustnica bo ma 56mm (choć coponiektórzy narzekają że za duża do K16 ale mimo to w FSO wkładana fabrycznie)
- elektronika z komputerem- nie ma immo i obsłuzy większą przepustnicę (inne sterowanie krokowcem)
- koło zamachowe jeśli to od 1,1 ma 4 brakujące zęby (niestety płasczyzna styku koła zamachwego z tarczą sprzęgłową to tylko 190mm ale da się załozyć i komplet 200mm)
- wtryskiwacze o ile nie są takie same
Kolektora wydechowego nie warto brać z poloneza bo pochodzi on jak dobrze ustaliłem swego czasu z silnika SPI 76KM. Ogólnie jest tragiczny w wykonaniu i przepustowości. Już lepiej dumać z jakimś rurowym od rovera o ile przy 1,1 już go nie było.
Kolektor ssący jest "odwrócony" czyli przepustnica wypada z innej strony silnika.
Podejrzewam że dekiel górny silnika da się przełożyć jeśli oczywiście będzie to 16V. Chodzi o wyjącia odmy.
Przednie podwieszenie silnika może być inne...(w FSO nie używane)
Koło pasowe w poldkowym silniku jest jednobierzniowe więc jak auto ma wspomę to trzeba przekładać dwubierzniowe.
michone - Pon Lis 16, 2009 15:24
1.1 to 8v
Bocian_s - Pon Lis 16, 2009 19:29
Allegro twój przyjaciel
Już wiem że 1,1 to OCH 8V
Zatem kolektor ssący trzeba załatwić z rovera bo w poldkowym przepustnica wypadnie w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia. Wtryskiwacze z listwą i regulatorem ciśnienia paliwa powinny podpasować do tego kolektora.
Wydechowy ostatecznie może być z poldka ale lepiej wsadzić coś od roverów.
Skrzynia chyba podejdzie bo blok w K zasadniczo jest podobny
A i puszka filtra powietrza w polonezie też jest z rovera więc powinna jakoś się dać wsadzić
A i jeszcze jedno mi się przypomniało. Jak ten 1,1 jest SPI (jednopunktowy wtrysk) to potrzeba zmienić też pompkę paliwa na taką 4bar.
domino1985 - Nie Sty 10, 2010 20:33
Generalnie to do tego zestawu potrzebujesz tylko: kolektora ssącego, najlepiej aluminiowego jak w poldku, tylko wyprowadzonego w przeciwną stronę (znajdziesz go w starszych roverkach), kolektor wydechowy z R200/400 + dwururka i wydajniejsza pompa paliwa (na tej z spi można też jeździć, ale nie będzie się wkręcał powyżej 3500 RPM). Reszta jest plug & play dobrze też sprawić sobie prawidłową przepustnicę, bo ta od pornoleza ma blokadkę i nie otworzy się do końca.
Pamiętaj że auto nie będzie szybsze a mocniejsze tzn gumy spalisz na 3 biegu, ale prędkość max będzie taka jak dawniej.
Metro/100 to najlepsze auto do swapów, możesz tam wsadzić wszystko po 1.8 turbo a samo swapowanie sprawia też sporo zabawy i można sobie pokombinować. Mi udało się uruchomić 1.4 16v jedynie na czujniku położenia wału i dało się tym nawet jeździć
Możesz zobaczyć jak to u mnie wyglądało http://www.youtube.com/watch?v=1GFNb2Cl44k
zywiec - Czw Lut 18, 2010 23:06
orientuje sie ktoś ile mechanik by wzią za taką robote?
domino1985, Napracowałeś się trochę nad tym. Świetny ROVERek Sam chciałbym tak zrobić. Długo nad nim pracowałeś i duże są koszta takiej przeróbki?
hvil - Czw Lut 18, 2010 23:20
powiedzcie mi, bo ja średnio z wiedzą o roverkach a nurtuje mnie do moich dywagacji pewne pytanie. Skoro Poldek brał silniki z roverka, skoro roverek od dłuższego czasu ma już serie K, to czy do tylno napędowej skrzyni(Poldek taka ma) da się dołączyć serie K 1.8 np., lub nawet taka jak ma moj roverek 1.8T
Jesli sie da, to jakie skrzynie tylnonapedowe by do tego pasowały?
Ja to do mojego projektu postawiłem na silnik sierry i skrzynie sierry, jednak meczy mnie czy ze skrzyniami tylnonapędowymi nie da się połączyć jakiegoś w miarę nowego silnika.
czarna86 - Pon Lut 22, 2010 08:50
witam nie znalazłem nic na forum a nie chce zaczynać nowego tematu więc zapytam tutaj mianowicie jak to jest z montowaniem silnika z poloneza interesuje mnie tylko jedno jak jest z montażem w komorze silnika tzn. czy są jakieś różnice w mocowaniach resztę już wiem tylko na to pytanie nie mogę znaleźć odpowiedzi z góry dzięki
[ Dodano: Pon Lut 22, 2010 08:50 ]
Czyta ktoś ten wątek
Bocian_s - Pią Lut 26, 2010 14:25
hvil napisał/a: | Ja to do mojego projektu postawiłem na silnik sierry i skrzynie sierry, jednak meczy mnie czy ze skrzyniami tylnonapędowymi nie da się połączyć jakiegoś w miarę nowego silnika. | Oj cienko kolega się orientuje. ZTCW to nawet nowe zeteki forda podejdą pod starą skrzynię RWD forda.
hvil napisał/a: | Skoro Poldek brał silniki z roverka, skoro roverek od dłuższego czasu ma już serie K, to czy do tylno napędowej skrzyni(Poldek taka ma) da się dołączyć serie K 1.8 np., lub nawet taka jak ma moj roverek 1.8T | Odpowiedź brzmi tak da się ale sprzęgło ma ograniczony rozmiar do max 200mm.
Ew. może to cię zainspiruje:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=20856
To jest coś po środku twojego dylematu. Silnik 1,8 rovera i skrzynia RWD z forda
hvil - Pią Lut 26, 2010 17:11
no mi proponowali durateca, ale to za skomplikowany silnik.
Bocian_s - Pon Mar 01, 2010 08:28
A i jeszcze jedno. W jukeju oferują gotowe dzwony pod N9 za skomne 250-300Ł. Niestety do poloneza raczej by nie weszły ale do "wydumki" czy repliki jak najbardziej.
hvil - Pon Mar 01, 2010 22:08
hmmm to mnie zaciekawiles:-) dzieki poszperam
Bocian_s - Wto Mar 02, 2010 08:41
Szukaj pod hasłem caterham ew. lotus ford gearbox
|
|