|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216 LPG] Automatyczna skrzynia biegów - pytanie/problem
Emems - Pią Lis 06, 2009 11:21 Temat postu: [R216 LPG] Automatyczna skrzynia biegów - pytanie/problem Witajcie,
Mam pytanie odnośnie mojej automacznej skrzyni biegów.
Otóż gdy rano jak to teraz rano jest zimno i trzeba szkrobać szyby po uruchomieniu silnika i wrzuceniu biegu "D" silnik gaśnie. Za drugim razem gdy odpalę silnik i wrzucę na "D" już nie gaśnie i tak jest codziennie.
Ale gdy np. przyjadę z pracy i zgaszę silnik ale nie zrzucając z biegu "D" i tak zostawiam samochód do rana. Rano zrzucam na "N" odpalam, wrzucam na "D" i nie gaśnie, a jak gaśnie to bardzo rzadko.
Pytanie jest takie - jaka jest tego przyczyna i czy gasząc silnik z biegiem wrzuconym na "D" niczym to nie skutkuje?
Dodam tylko, że w lecie tego kłopotu nie ma, nigdy nie gaśnie.
Pozdrawiam serdecznie
nervoos - Pią Lis 06, 2009 18:59
Najprawdopodobniej zaczyna się już pomału problem z wysprzęglaniem.
SeniorA - Pią Lis 06, 2009 19:27
Emems, sam psujesz skrzynię, nie wolno wyłączać silnika na D, tylko w położeniu N lub P. Wyłączanie silnika w trybie innym niż N lub P, powoduje ,że wciąż pracujące elementy skrzyni przestają być smarowane . Szyby czyść na P, a D służy do jazdy. Nawet w pozycji Neutral, smarowanie jest słabsze i też lepiej oszczędnie korzystać z tego położenia.
Emems - Nie Lis 08, 2009 14:50
Dobrze wiedzieć, od dziś nie wyłączam silnika na pozycji "D", ale nie zmienia to faktu, że silnik gaśnie gdy jest zimny przy wrzuceniu biegu na "D"...
nervoos gdyby tak było jak piszesz ta sytuacja występowałaby cały czas, a występuje tylko i wyłącznie gdy chcę jechać po dłuższym postoju. Silnik jest zimny, olej w skrzyni także, ale gdy olej w skrzyni się rozgrzeje ten problem znika jak ręką odjął.
W lecie gdy są w nocy wyższe temperatury od tych teraz wszystko śmiga bez zarzutu.
Teraz gdy wrzucę na "D" silnik się zadławi - podobnie jak w samochodzie z manualną skrzynią gdy szybko się popuści sprzęgło - i gaśnie. Gdy ponownie zapalę silnik i wrzucę na "D" wszystko jest ok...
Może to są pierwsze objawy zużycia oleju w skrzyni?
Proszę o radę bo sam już nie wiem co myśleć...
SeniorA - Nie Lis 08, 2009 16:01
Emems,trzeba wiedzieć , że po uruchomieniu zimnego silnika należy odczekać na jałowych obrotach 20-30 sek. i dopiero z Park włączyć Drive ( jazda ) . Jest to czas dla pompy olejowej i oleju w skrzyni.
Emems napisał/a: | Może to są pierwsze objawy zużycia oleju w skrzyni? | wymiana oleju nie zaszkodzi, ale myślę ,że to mogą być objawy uszkodzenia przemiennika momentu obrotowego ( jeśli mimo stosowania się do tej rady dalej silnik będzie gasł ).
Emems - Nie Lis 08, 2009 19:44
SeniorA napisał/a: | myślę ,że to mogą być objawy uszkodzenia przemiennika momentu obrotowego |
Senior, a może orientujesz się ile może kosztować wymiana tego przemiennika? I mam rozumieć, że on znajduje się w skrzyni biegów? Jeśli tak to chyba lepiej kupić nową skrzynię bo wymiana przemiennika + olej + robocizna będzie kosztować dużo więcej...
SeniorA - Nie Lis 08, 2009 20:41
Przemiennik, to inaczej sprzęgło hydrokinetyczne.Zakładam , że masz skrzynię CVT z takim sprzęgłem . Dokładnie można zdiagnozować tylko w serwisie skrzyń automatycznych ,a nie na Forum . Po diagnozie można wybrać co korzystniejsze.
A przy biegu wstecznym też tak jest , że gasi silnik ?. Bo jeśli tak, to jest b. duże prawdopodobieństwo, że to przemiennik, bo wsteczny jest realizowany przez zestaw kół zębatych i eliminuje stożkowe koła pasowe , zostaje wtedy usterka przemiennika..Niezależnie od tego jedź jak najszybciej do serwisu skrzyń aut. Uważa się ,że skrzynie CVT z tego okresu wytrzymują 100-140 tyś. km.
Emems - Wto Lis 10, 2009 07:57
Senior, bieg wsteczny wchodzi bez żadnych problemów, idealnie wręcz. Ale wiesz co mnie zastanawia - dlaczego już po przejechaniu kilkuset metrów po zatrzymaniu się i wrzuceniu np. "N" wrzucając na bieg "D" wtedy silnik już nie gaśnie?
Gdy raz wrzucę na "D" to później już nic się nie dzieje. Czyli krótko mówić "ciało ruszone raz, później rusza się już cały czas" Nawet gdy przyjadę do pracy i zostawię samochód na 8 godzin i gdy po pracy chcę jechać to przy wrzuceniu biegu na "D" nic się nie dzieje. Problem także nie występował w lecie. Czyli wychodzi na to, że gdy olej w skrzyni jest rozgrzany skrzynia działa bez zarzutu.
Skrzynia pracuje odealnie. Nawet nie czuję kiedy przerzuca na wyższy bieg i odwrotnie. Przy raptownym przyspieszaniu nie czuć zupełnie kiedy następuje zmiana biegów, czuje sie tylko jednostajne przyspieszanie.
Nie znam się praktycznie w ogóle na automatycznych skrzyniach biegów, jestem laikiem, ale mi to wygląda na zużyty olej.
Czy kolega wymieniał kiedyś olej w automacie? Czy taki laik jak ja może to zrobić sam?
Nadmienię, że w silniku olej wymieniać umię hehe
SeniorA - Wto Lis 10, 2009 10:47
Emems napisał/a: | Skrzynia pracuje odealnie. Nawet nie czuję kiedy przerzuca na wyższy bieg i odwrotnie. Przy raptownym przyspieszaniu nie czuć zupełnie kiedy następuje zmiana biegów, czuje sie tylko jednostajne przyspieszanie. | Bo to jest skrzynia CVT tzw. bezstopniowa , czyli nie ma biegów.Przełożenia zmieniają się przez zmianę odległości stożkowych połówek dwóch kół pasowych.Pas to specjalny łańcuch metalowy wieloogniwowy. Wymiana oleju w tej skrzyni nie jet skomplikowana , niemniej z uwagi na Twoje zastrzeżenia co do jej pracy, radzę jechać do serwisu skrzyń automatycznych. Emems napisał/a: | Czy kolega wymieniał kiedyś olej w automacie? | wymieniałem nie raz , ale są zasadnicze różnice w procedurze i wymagania w zależności od ich konstrukcji.Są automaty w których wymiana wymaga sprzętu diagnostycznego.
Emems - Wto Lis 10, 2009 11:17
Senior dziękuję za Twoje uwagi, (plusik dla Ciebie). W najbliższym czasie wybiorę się do serwisu ASB w Mysłowicach aby sprawdzili mi czy wszystko ze skrzynią jest ok.
Gdy będzie dobrze to wymienię w niej olej.
Mój Rover ma przejechane 160 tys. km. Wiem, że olej był wymieniany raz, ale nie wiem na jaki i jak to znaleźć. Może w serwisie będą wiedzieć?
Serdecznie Cię pozdrawiam i dziękuję za Twoje cenne wskazówki
Artih - Czw Lis 12, 2009 02:33
SeniorA napisał/a: | Uważa się ,że skrzynie CVT z tego okresu wytrzymują 100-140 tyś. km. |
Bardzo "naciągane" stwierdzenie
|
|