Zobacz temat - [FSO 1.4 16V] Odcięcie benzyny przy 70*
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [FSO 1.4 16V] Odcięcie benzyny przy 70*

Stingerek - Sob Lis 07, 2009 14:27
Temat postu: [FSO 1.4 16V] Odcięcie benzyny przy 70*
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów !
Jestem stałym czytelnikiem forum, jednak dopiero dzisiaj się zarejestrowałem w
panicznym akcie szukania pomocy.

Tyle tytułem wstępu.
Wiem że forum dotyczy marki Rover, a mój problem występuje w polonezie, ale silnik z Rovera.
Autko pochodzi z 96 roku , od stycznia nie jeździło na benzynie (jest LPG)
w związku z tym zakupiłem nowy bak i pompę paliwa.
Stary był dziurawy i pordzewiały.
przeczyściłem dokładnie caly układ paliwowy przy czym okazało się że jeden wtryskiwacz jest nie sprawy - został wymieniony.

Problem objawia sie w następujący sposób (nie występuje na LPG)
Samochód na benzynie zachowuje się i jeździ normalnie tylko dopóki temperatura płynu nie osiągnie 70 stopni, w momencie kiedy wskazówka dotknie kreski oznaczającej 70* samochód dostaje mega muła, zaczyna strzelać w wydech, zachowuje się tak jak by nie dostawał wogóle paliwa ale smród nie spalonej benzyny oznacza raczej że paliwa dostaje albo za dużo albo go w ogóle nie spala. Na ciepłym silniku (powyżej 70*) problem występuje bardzo nie regularnie (raz jedzie normalnie,a innym razem nie), a prawdopodobieństwo jego wystąpienia można zwiększyć hamując silnikiem i dodając gazu.
Co zostało wymienione:
TPS - czujnik położenia przepustnicy
Komputer
zestaw przekaźników pompy paliwa
pompa paliwa
zbiornik
filtr paliwa
Odpiąłem dla testu sondę lambda - zero efektu
Odpiąłem dla testu czujnik w kolektorze dolotowym (ten zielony) - zero efektu

Nie ma nikogo w mojej miejscowości kto podjąłby się diagnozy, każdy rozkłada ręce.
Bardzo proszę o wskazówki gdzie szukać przyczyny.

Lechos - Sob Lis 07, 2009 14:37

moze padl czujnik temp. i caly czas podaje parametry dla zimnego silnika jakby sam. byl na ssaniu (wieksza dawka paliwa)
Stingerek - Sob Lis 07, 2009 14:51

Czy czujnik temperatury dla komuputera to ten z zieloną wtyczką podpięty do kolektora ssącego od strony koła zamachowego ? Jeżeli tak, to go odpiąłem.
Kolejny czujnik mam na kolanku od strony kolektora wydechowego, ale on jest podłączony tylko i wyłącznie do wskaźnika na desce rozdzielczej.

Vesper416 - Sob Lis 07, 2009 15:00

nie wiem jak w poldku ale powinien byc po prawej stronie na takiej rurce kolanku. Są tam dwa czujniki a mowa o tym co ma dwa przewody! Tyle ze gdyby z nim bylo coś nie tak to samochód owszem bedzie na ssaniuale nie bedzie mulil wrecz przeciwnie bedzie żwawszy! Ja bym obstawial ze za mało powietrza dostaje. A filtr powietrza wymieniony??? przepustnica wyczyszczona?
Lechos - Sob Lis 07, 2009 15:11

Cytat:
Czy czujnik temperatury dla komuputera to ten z zieloną wtyczką podpięty do kolektora ssącego od strony koła zamachowego ?
to jest czujnik temp.powietrza w dolocie
Stingerek napisał/a:
Kolejny czujnik mam na kolanku od strony kolektora wydechowego
zgadza sie i tak jak kolega Vesper416 napisal to ten z dwoma przewodami
Vesper416 napisał/a:
Tyle ze gdyby z nim bylo coś nie tak to samochód owszem bedzie na ssaniuale nie bedzie mulil wrecz przeciwnie bedzie żwawszy!
bedzie mulil ;)
Przy starszych sam. z ssaniem recznym to dopiero bys zobaczyl jak ladnie muli gdybys w czasie jazdy wlaczyl ssanie.

Vesper416 - Sob Lis 07, 2009 15:25

No sorry ja sie opierałem o moje doswiadczenie z roverkiem. Przez pierwsze 2 miesiace uzytkowania jezdzilem na ssaniu bo mialem odpiety czujnik cieczy a nie wiedzialem o tym. U mnie na ssaniu samochod chodzil jak torpeda!
Stingerek - Sob Lis 07, 2009 15:30

Nie wiedziałem że na kolanku jest jeszcze jeszcze jeden czujnik. (nie zauważyłem) zaraz pójdę go odpiąć, pojeżdżę trochę i zobaczę czy coś się zmieniło.
Na razie mam odpięty czujnik w kolektorze i sondę.

Lechos - Sob Lis 07, 2009 17:55

Vesper416 napisał/a:
Przez pierwsze 2 miesiace uzytkowania jezdzilem na ssaniu bo mialem odpiety czujnik cieczy a nie wiedzialem o tym. U mnie na ssaniu samochod chodzil jak torpeda!

Odpiety a uszkodzony to wielka roznica. Przy odpietym komp usrednia wartosci (tryb awaryjny) co nie rowna sie ssaniu. Przy uszkodzonym, gdy bedzie podawal wartosci zimnego silnika, bedzie mial zbyt bogata mieszanke na goracym silniku.

Vesper416 - Sob Lis 07, 2009 18:04

w sumie pozniej tez tak myslalem...
a mozesz pomóc mi w tym temacie Lechos,
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=47641

Stingerek - Sob Lis 07, 2009 20:36

Ze względów technicznych nie udało mi się dzisiaj ZNALEŹĆ tego czujnika temperatury.
Było ciemno, zimno, ciasno i padał deszcz a nie dysponuje kanałem.
Czy ktoś ma może zdjęcie lub rysunek na którym będzie widać gdzie on jest ?
zaznaczam że w poldku silnik jest wzdłużnie i zapchanie tam ręki to nie lada akrobacja.
czy jego odpięcie może pomóc ?

Czy ktoś ma jakiś pomysł co powoduje problem ?

AndrewS - Nie Lis 08, 2009 23:46

czujnika musisz szukac wlasnie tam w okolicach kopulki, tylko przy drugim walku, no i niestety nie sterczy do gory co dodatkowo utrudnia jego odnalezienie