|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
![](images/print.gif) |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 214Si 97r] pierscienie,tłoki ?!?
maverick - Czw Lis 12, 2009 18:47 Temat postu: [R200 214Si 97r] pierscienie,tłoki ?!? witam,bylem dzis w serwisie z moim roverem gdyz nagle przestal odpalac .2 tyg temu wjechalem w kaluze dosc mocno i wtedy auto zamulilo i zaczelo przerywac ale ustapilo to przejechaniu paru kilometrow.Byl spokoj i niedawno auto zaczelo czasami sie dlawic ale to nie tak nagminnie,zdarzalo sie czasami jak byly male obroty i np 2 bieg. No i 2 dni temu dojechalem do domu, odstawilem auto i juz nie odpalilo.Dzis mi powiedziano ze jest za malo barow bo jest 5 a powinno 13 i podejrzewaja tloki czy pierscienie.WYCENA 2000 zl okolo,co o tym myslicie'???mozliwe ze przez noc zepsuly sie tloki czy pierscienie,?
Raffaele - Czw Lis 12, 2009 20:18
Cześć.
2000zł to sporo grosza. W Kaliszu (na Allegro) zajdziesz dziesiątki silników wymontowanych z anglików za 1200zł. Z transportem i montażem wyjdzie niemal tyle samo.
Teraz musisz się zastanowić co robić: naprawiać silnik czy wymienić na używany?
Wiadomo, że jak naprawisz to wiesz co masz, policz dokładnie koszt części korzystając z oferty Tomateam.
Minus zakupu silnika używanego to brak wiedzy o jego przeszłości. Do tego musisz zalać go nowymi płynami, wymienić od razu rozrząd i obserwować co się z nim dzieje przez te pierwsze kilka tyś km. Plusem jest, że będziesz miał drugą głowicę - z uszkodzonego silnika (jak pisałeś pierścienie i tłoki mogą być nawalone) + kilka innych części.
Trudna decyzja.
Vesper416 - Czw Lis 12, 2009 20:50
NA wszelki wypadek radzilbym sciagnac jeszcze elektryka jak po kaluzy to sie zaczelo dziac! Na moje cewka do wymkiany moze w ogole WN dostasło w d... a całkiem mozliwe ze serwis chce cie naciagnąć!
maverick - Czw Lis 12, 2009 20:59
no wlasnie cos mi tu nie pasuje, bo silnik jest w bdb stanie, nie bierze grama oleju, nic nie kopci, zero problemow mialem az nagle po prostu nie odpala. I stwierdzili ze cisnienie na jednym cylindrze jest 5,5 wiec to pierscienie a najprawdopodobniej to dlatego ze woda sie dostala i je uszkodzila jak wjechalem w ta kaluze. Jakie jeszcze moga byc przyczyny niskiego cisnienia?
Vesper416 - Czw Lis 12, 2009 21:02
siegnij opini innego mechanika a najlepiej sam najpierw sprawdz zaplon a potem uklad paliwowy
Lechos - Czw Lis 12, 2009 21:15
maverick napisał/a: | wiec to pierscienie a najprawdopodobniej to dlatego ze woda sie dostala i je uszkodzila jak wjechalem w ta kaluze. | ....... no co Ty
azor77 - Czw Lis 12, 2009 21:20
maverick napisał/a: | no wlasnie cos mi tu nie pasuje, bo silnik jest w bdb stanie, nie bierze grama oleju, nic nie kopci, zero problemow mialem az nagle po prostu nie odpala. I stwierdzili ze cisnienie na jednym cylindrze jest 5,5 wiec to pierscienie a najprawdopodobniej to dlatego ze woda sie dostala i je uszkodzila jak wjechalem w ta kaluze. Jakie jeszcze moga byc przyczyny niskiego cisnienia? |
maverick, najprawdopodobniej głowica jest do zrobienia, a dokładnie szczelność zaworów.
Przeczytaj to min. klik bo jakoś nie wierze w historie z pierścieniami.
A dodatkowo masz pewnie zalaną wodą cewkę zapłonową która jest w takim beznadziejnym miejscu, że często ja zalewa woda. Ja ją przeniosłem w inne miejsce i był spokój.
A na którym cylindrze stwierdzili 5.5 ??
macikd - Czw Lis 12, 2009 21:25
Prawda jest taka że jakby coś od tej wody miało się stać z częsciami mechanicznymi to stało by się od razu choć i o to ciężko.Wiadomo,że przy mocno rozgrzanym silniku i jego podzespołach oblewając go zimną wodą może coś pęknąć bądź się odkształcić, ale zauważyłbyś to od razu i raczej po wystygnięciu już byś go nie ruszył. Choć i szansa na to właściwie żadna. Miałem poloneza z tym silniczkiem i to co przeszedł to nieporównywalnie więcej z dużą kalużą I nic się nie działo JA bym postawił na elektrykę. Sprawdź iskrę itd. Raczej innej opcji nie ma. Ciśnienie może być na jednym garze mniejsze ale to nie powó żeby nie zagadał.
R-200 - Czw Lis 12, 2009 21:29
Mogły się zapiec pierścienie i nie ma ciśnienia. Zalej na noc naftą i zobacz czy się poprawi. A nie przeskoczył na rozrządzie?
Kot - Czw Lis 12, 2009 21:37
to raczej nie pierscienie... prawda jest taka ze jak motor zassie wody to predzej poleci uszczelka pod glowica niz tloki czy pierscienie ... poprostu woda sie nei spala i po sprezeniu szuka ujscia a jak wiadomo najlatwiej uszczelka... takze proponbuje sprawdzic elektryke ...
maverick - Pią Lis 13, 2009 19:17
witam
dzis odebralem auto i odpala bez problemu,mechanik stwierdzil ze cewka,kopulka,swiece,pompa paliwa,palec sa ok i w zasadzie to mysli ze cos tylko nie wiem co nie trzyma oleju czy prepuszcza olej i moga byc do wymiany regulatory jakies tylko ze ja jestem zielony niestety i nie za bardzo wiem o co chodzi,w kazdym badz razie po odpaleniu teraz cisnienie w cylindrach jest ok a co bedzie potem to nie wiem , a usluga 50 zl na razie
NEOSSS - Pią Lis 13, 2009 19:41
maverick, a pisalem Ci na GG i pisze w dalszym ciagu ze mechanior dal zbyt wczesna makabryczna diagnoze sprawdzac olej co jakis czas i ogladac sie w lusterko czy nie dymi przez uszczelniacze...
|
|