Zobacz temat - Co wybrac r200 czy cos innego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Co wybrac r200 czy cos innego

Dk-san - Sro Lis 25, 2009 16:46
Temat postu: Co wybrac r200 czy cos innego
Jestem posiadaczem R214 od dłuższego czasu szczerze mówiąc nie dawno go spłaciłem bo brałem na niego kredyt. W końcu mam tylko 20 lat ^^.

Miałem co do niego plany ponieważ rover ten slicznie wyglada z porobiona karoseria i z dobrym lakierem wszystko to zawdzięczamy jego kropelkowej stylistyce.

Ale pojawił sie problem uszkodzona uszczelka pod glowica. Wiem ze musiałbym wymienic uszczelke pod kolektor.Sadze ze moze pierscienie byly by do wymiany napewno splanowanie glowicy. Auto pozera wrecz olej nie wiem czy glownie to jest tego przyczyna, milo byloby gdyby ktos cos na ten temat wywnioskowal.

Gdybym miał przerabiać auto najpierw robię mu serce dlatego silnik jest dla mnie priorytetem.

Co byście poradzili wymienić? A no tak dodam ze jeszcze pasek od wspomagania i od alternatora.

chyba jeszcze czujnik temperatury wody chodź temp pokazuje chyba dobrze lecz nie załączył ani razy wentylatora przy chłodnicy gdy auto było zagrzane

Nie znam się tak na silnikach ale co najlepiej wymienić po drodze aby nie musieć w razie awarii tego czegoś znów rozbierać silnik.

Chyba ze polecacie zmianę autka choc o tym myślałem na samym końcu.

silnik to 1.4 16v 98r.

dudus87 - Czw Lis 26, 2009 01:24

A więc tak, wymień:
- uszczelkę pod głowice
- śruby głowicy
- uszczelkę pod kolektor wydechowy oraz dolotowy
- jak nie był wymieniany dawno to rozrząd i pompe wody
- uszczelniacze na wałkach
- uszczelniacze zaworowe

oleju brać nie będzie i wszystko będzie cacy

Dk-san - Czw Lis 26, 2009 05:00

i tylko to aby nie brało oleju choć mi znajomy mechanik mówił ze możliwe ze pierscienie są już starte i to powodem jest także tego ze pozera olej.
dudus87 - Czw Lis 26, 2009 06:15

no tego sie nie dowiesz dopóki nie zrzucisz głowicy
Markzo - Czw Lis 26, 2009 08:51

zacznij od zmierzenia kompresji na cylindrach. To da Ci obraz o stanie pierścieni. Olej wcale nie musi nimi uciekać ;) ja miałem tak, że olej wcinał, jak sie okazało wywalonymi uszczelniaczami zaworowymi ;) także zmierz kompresje i się pochwal ;)
Dk-san - Czw Lis 26, 2009 20:34

kompresja jest słaba z silnika tak dmucha ze mógłbym balony na festyn nadmuchiwać w mgnieniu oka

zrobię tak jak pisał dudus 87 tyle że dodam nowe pierscienie no i dodam splanowanie głowicy aby było wszystko cacy

teraz tylko do shopu po części i montować

a mam jeszcze pytanko na rozrządzie mam przejechane niecałe 6tys chyba nie trzeba go zmieniać wraz z innymi częściami prawda ?

no i jeszcze sprawdzę uszczelniacze na zaworach w każdym bądź razie dzięki za wszelkie rady ;)

:smile:

PTE - Pią Lis 27, 2009 11:30

Dk-san napisał/a:

a mam jeszcze pytanko na rozrządzie mam przejechane niecałe 6tys chyba nie trzeba go zmieniać wraz z innymi częściami prawda ?


Nie, tylko przed demontażem koniecznie zaznacz na pasku kierunek w którym się obraca - musi być założony tak samo.

Dk-san - Pią Lis 27, 2009 16:06

w takim razie to wszystko co chciałbym wiedzieć wielkie dzięki ;)
kadzaf - Pią Lis 27, 2009 20:53

to załoz nowe pierscienie i bedzie w miare ok (jesli tuleje nie wyprute)