Zobacz temat - [R45 1.4 LPG 00r ] wentylator chłodnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 1.4 LPG 00r ] wentylator chłodnicy

baton - Sob Lis 28, 2009 19:07
Temat postu: [R45 1.4 LPG 00r ] wentylator chłodnicy
posiadam rovera 45 z sinikiem 1.4 benzyna + LPG. nie włącza mi się wentylator chłodnicy, który czujnik odpowiada za włączanie wentylatora? który czujnik odpowiada za wskazania na desce? po uruchomieniu silnika i jego rozgrzaniu temperatura na wskaźniku rośnie i zatrzymuje się przed połową. jak włączę klimę to wentylator klimy działa i chłodnicy wtedy też a po wyłączeniu klimy wentylator chłodnicy się wyłącza też.
darek_wp - Sob Lis 28, 2009 23:02

Po prawej stronie silnika patrząc na auto od przodu masz trónik do którego idzie górny wąż chłodnicy. W tym trójniku wkręcone są 2 czujniki - z boku z dwoma przewodami do sterowania temp silnika (i m in wentylatorem) i z dołu z jednym przewodem do wskaźnika temperatury. Wskaźnik temp pokazuje wg Twego opisu poprawnie a czujnik silnika mozna sprawdzić mierząc jego oporność przy różnych temperaturach. Opis wartość tego oporu jest na forum poszukaj.
baton - Nie Lis 29, 2009 14:48

A czy jest możliwe że wskażnik na desce żle wskazuje?ale chyba dobrze bo gdy odłączyłem wtyczke od tego czujnika na dole to i na desce spadło.a po ponownym podłączeniu znów wskazuje tak jak było.natomiast jak odłącze wtyczkę od tego górnego to wentylator się włącza i jak połącze to chodzi już cały czas.chyba ten górny czujnik jest zły.wczoraj zapaliłem auto i obserwowałem-chodzl godzine i wentylator się nie włączył a temp. na desce nie przekroczyła połowy.
sTERYD - Nie Lis 29, 2009 14:57

baton napisał/a:
wczoraj zapaliłem auto i obserwowałem-chodzl godzine i wentylator się nie włączył a temp. na desce nie przekroczyła połowy.

to akurat norma... przy obecnych temperaturach to wentylator sie bardzo rzadko włącza, a ponadto przy LPG masz trochę wiecej płynu w układzie, i jeszcze jeden wymiennik... oczywiscie mozna sprawdzić komputerem jakie wartości temperatury są odbierane z tego czujnika, czy aby silnik nie chodzi cały czas na ssaniu, ale wtedy po godzinie, to by już się wskazówka podniosła ;)

baton - Nie Lis 29, 2009 15:08

Na ssaniu nie chodzi, bo obroty ma poniżej tysiąca.czy możliwe aby po godzinie się nie włączył i bylo wszystko ok.a czemu jak włącze klime to oprócz tego od klimy to i od chłodnicy chodzi tylko wtedy wolno chodzi.czy tak ma być?chce mieć pewność że nie pzegzeję silnika bo jest po wymianie uszczelki pod głowicą
sTERYD - Nie Lis 29, 2009 15:55

tak ma być :cool:
po włączeniu klimy chodzi wentylator od klimy i od ten silnika na 1 biegu.

Skoro po odpięciu wiatrak się załacza, to obwód elektryczny ma w porządku, jedynie możesz dla świętego spokoju sprawdzić czujnik
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#61
ale przypuszczam, ze wszystko ok :cool:

baton - Nie Lis 29, 2009 17:21

no nic. musze sprawdzić ten czujnik bo skoro odłącze od nigo wtyczke i wentylator się włacza i po załączeniu już dalej działa to może ten czujnik jest zły lub nie łączy. a jak zgasze auto i ponownie zapalę i czekam to już znów się nie włączy wentylator.może łączenie styków czujnika z kostką jest zjebane?
sTERYD - Nie Lis 29, 2009 17:52

to co opisujesz jest normalne :cool:
baton - Nie Lis 29, 2009 18:52

Może jest ok,ale dla pewności sprawdze ten czujnik.a tą rezystancję przy pewnych wartościach temp. to sam moge sprawdzić?bo wskażnik nie ma wartości liczbowych i trudno będzie określić.może wiesz jak to dokładnie zrobić,bo na elektryce nie bardzo się znam?
darek_wp - Nie Lis 29, 2009 20:11

Musisz mieć jakikolwiek miermik z pomiarem oporności i termometr (do 100C może być dowolny). Wkładasz termometr do zbiorniczka wyrównawczego i odczytujesz temp. płynu po czym zdejmujesz kostkę i mierzysz oporność czujnika. Zakładasz kostkę ponownie, zapalasz samochód, podgrzewasz go o kilka stopni, gasisz i znów mierzysz opór czujnika i tak po kolei przy coraz wyższych temperaturach płynu.
sTERYD - Nie Lis 29, 2009 23:31

płyn w zbiorniczku bedzie zimny...
dobrze by było mierzyć temperaturę w trójniku podgrzewając np zapalniczką (tylko ostrożnie ;) )

truten23 - Nie Lis 29, 2009 23:46

Z wentylatorem jest tak jak pisze sTERYD, Ten wiatrak poprostu praktycznie sie nie włącza, bo nie musi. W naszych silnikach jest widac wydajny układ chłodzenia, tymbardziej na gazie, gdzie masz założony "ochładzacz" w postaci parownika :>

Potrzymaj go jakieś parę minut z obrotami np. 2000obr, to się pewnie włączy :cool:
Ale na jałowych uklad chłodzi się sam na tyle dobrze, że nie musi się włączać wentylator. :wink:
Tak poprostu jest i tyle.