|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214Si 97r.] Czujniki które są a których nie ma
ADI-mistrzu - Nie Lis 29, 2009 16:55 Temat postu: [214Si 97r.] Czujniki które są a których nie ma Witam!
Wczoraj dowiedziałem się że 200 mają czujnik prędkości co z powodu moich projektów niesamowicie mnie uszczęśliwiło
Tylko mam teraz pytanko, jest jakiś czujnik do liczenia obrotów silnika ? Pomijając czujnik wału korbowego. Np. z tego co wiem to w astrach jest tak, że jest czujnik położenia wału i drugi prędkości wału umieszczony po drugiej stronie bloku pod paskami rozrządu.
Czy 200 ma także coś takiego ?
Drugie pytanko, gdzie jest owy czujnik prędkości ? I jak jest ten czujnik prędkości obrotowej wału korbowego to gdzie siedzi ?
Wiem że brak czujnika spalania stukowego (a szkoda) ale z tego co widziałem to wersje ze zmienną fazą rozrządu (VVC) chyba go mają. Gdzie u nich to siedzi ?
sTERYD - Nie Lis 29, 2009 17:57
to co opisujesz (z astry) to czujnik położenia walka rozrządu i go nie ma. Obroty silnika są mierzone tylko na podstawie danych z czujnika położenia wału.
czujnik prędkości to chodzi Ci o impulsator?
ADI-mistrzu - Nie Lis 29, 2009 18:08
No w RAVE jest podpisane jako "speed meter" czy jakoś tak.
Chodzi mi o ten układ dzięki któremu można określić prędkość samochodu. Bo impulsator do czego jest ? Z nazwy wydaje mi się że podaje stałe impulsy, a ich częstotliwość zależy od obrotów więc podpięty pod skrzynię biegu dawał by informację o prędkości samochodu.
A jak z czujnikiem spalania stukowego i jego lokalizacją ?
sTERYD - Nie Lis 29, 2009 18:20
impulsator to jest właśnie element służący do mierzenia prędkości samochodu na podstawie obrotów wałka połączonego z półosią.
znajduje się w skrzyni biegów przy wyjściu prawej półosi (dłuższej) jak poszukasz na forum to znajdziesz i zdjecia
w normalnych K seriach nie ma czujnika spalania stukowego, a jak jest w VVC to nie jestem pewny, ale wydaje mi się, ze też go tam nie ma
ADI-mistrzu - Nie Lis 29, 2009 18:30
Bo wersja VVC ma aparat zapłonowy sterowany przez komputer więc myślałem że od razu jest czujnik stukowy, bo jak dla mnie to jedno z drugim idzie w parze.
sTERYD - Nie Lis 29, 2009 18:34
ja tam sie nie znam, ale jak dla mnie to nie ma związku
nanatomiast na pewno VVC miały czujnik położenia wałka... ale one miały zapłon bez rozdzielacza, tak jak w R25
ADI-mistrzu - Nie Lis 29, 2009 18:59
Czujnik ten mierzy czy mieszanka się za wcześnie nie spala. Jeśli tak to komputer zmniejsza kąt wyprzedzenia zapłonu (czyli iskra pojawia się później).
Czyli jeśli mamy cyfrowe sterowanie rozdzielaczem i możemy decydować kiedy gdzie ma się pojawić iskra, wtedy możemy ustawiać wyprzedzenia zapłonu, i wtedy też przydatny bywa taki czujnik do monitorowania.
Dlatego tez stwierdziłem że raczej powinien być
R25 pewnie za bardzo się różni blokiem, ale w niej wiesz gdzie to może siedzieć ?
sTERYD - Nie Lis 29, 2009 19:03
r25 nie różni się blokiem
nie różni się nawet glowicą
czujnik położenia wałka znajduje się w pokrywie zaworów nad wałkiem wydechowym, ale żeby u ciebie działał to musiałbyś jeszcze ten wałek wydechowy zmienić, żeby czujnik miał co odczytywać
ADI-mistrzu - Sro Gru 02, 2009 18:17
To trudno zrobię inaczej, w mechanicznym jest wyprowadzony wałek i go najwyżej przerobię i będę odczytywał sygnały
Skoro R25 mało czym się różni, to trzeba się jeszcze dowiedzieć gdzie producent przewidział miejsce (a mam nadzieję że przewidział) na ten czujnik stukowy.
[ Dodano: Sro Gru 02, 2009 18:17 ]
Jeszcze jedna prośba:
Mógł by ktoś wrzucić zdjęcie wtyku od prędkościomierza (impulsatora) i czujnika położenia wału korbowego ? W necie nie mogę znaleźć takiego że będę pewien że taki jest a ze zrobieniem zdjęcia jest problem, bo są za blokiem i ciężko mi je wypatrzeć a co dopiero zrobić zdjęcie.
celticross - Czw Gru 31, 2009 20:34
podepne sie pod temat, mam nadzieje, ze nikt mnie nie zjedzie
Mam R214si, anglika, jutro jade w trase ok 1000km a dzis mi zdechl prawdopodobnie impulsator, bo predkosciomierz nie dziala. 2x wisialem na silniku i za chiny nie potrafie zlokalizowac impulsatora.wiem jak on wyglada ale po prostu nie widze gdzie on jest
zdjec tu szukalem po roznych haslach, ale nie znalazlem, moglby ktos mi lopatologicznie wytlumaczyc gdzie tego ustrojstwa szukac? wczoraj brodzilem w ulewie, wiec mam nadzieje, ze to tylko mi zalalo np wtyczke....tyle, ze gdzie to jest?? No i przypominam,ze mam anglika.
Dzieki
sTERYD - Czw Gru 31, 2009 21:22
wejdź pod samochód tak, zebyś głowę włożył mniej więcej między silnik, a ścianę grodziową. czołem zawadzisz o prawą półoś, i tam gdzie ona się zbiega ze skrzynią biegów, już w korpusie skrzyni masz wkręcony od góry (pod kątem ok 15-20 stopni w stronę ściany grodziowej) ok. 15 centymetrowy czarny patyk z plastiku z podłączonymi od góry kabelkami. To jest właśnie impulsator
celticross - Czw Gru 31, 2009 21:36
thnx, no to dupa, bo juz za zimno i za ciemno na lezenie pod autem...mialem nadzieje, ze od gory da sie podejsc (tak mialem w poprzednim aucie)
Vesper416 - Czw Gru 31, 2009 21:36
ADI-mistrzu,
Ze tak sobie pozwole zadać pytanie co tam składasz za komputerek??? Na czym na atmelu? Jakieś info dostane bo ja ostatnio tez sie interesuje tego typu zabawą!
A tak ogólnie panowie to do Siego roku! Szczęścia, kasiory i tysiecy kilometrów bez usterek!!!!!!!!
sTERYD - Czw Gru 31, 2009 21:38
celticross, da się z góry, ale z kanału jest znacznie wygodniej (po prostu od góry tam jest plątanina różnych rzeczy) ale jak się postarasz to też da się
MaTiX_lama - Czw Gru 31, 2009 21:46
Vesper416 napisał/a: | ADI-mistrzu,
Ze tak sobie pozwole zadać pytanie co tam składasz za komputerek???
|
Zobacz ten temat: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=48768
celticross - Nie Sty 03, 2010 21:48
niestety, kanalu nie mam, garau tez nie, wiec robota tylko przed domem. no coz, gps musi wystarczyc w trasie a po powrocie, mam nadzieje, ze da sie ustrojstwo reanimowac.
Z gory jednak faktycznie ciasno
Szczesliwego Nowego Roku rowniez Wszystkim....oby Roverki jak japonce chodzily
[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 20:48 ]
maly update....okazalo sie, ze tak, jak myslalem, wtyczke mi zalalo gdzies od kaluz i czujka zdechla...po zrobieniu 200km odzyla...pozniej znowu zalana na chwile sie wylaczyla ale po przejechaniu 700km dalej, wciaz dziala.
Czy to normalna przypadlosc, ze tak sie dzieje? bo jak sie wkurze, to ja silikonem zaleje od strony kabli albo owine tasma....jeszcze w zadnym aucie takiego efektu nie mialem (poza kopulka w polonezie) ze od kaluz cos wysiadalo.
ADI-mistrzu - Nie Sty 03, 2010 22:07
Vesper416, komputer pokładowy będzie na kilku mikrokontrolerach z rodziny AVR (czyli właśnie atmele).
Ogólne założenie tego jest takie, że w samochodzie mamy 2 wyświetlacze, jeden w kabinie który pokazuje jakieś takie ogólne informacje, zaś drugi pod maską samochodu, który pokazuje wszelkie możliwe informacje na temat samochodu (w tym diagnostyka OBD i moja własna).
Komputer pokładowy będzie miał możliwość komunikacji z laptopem (czy innym wynalazkiem) przez port USB i pobieranie informacji.
Komputer (ten pod maską) będzie wyświetlał:
- temp. silnika, otoczenia, w samochodzie
- napięcie akumulatora
- aktualna prędkość, średnia prędkość
- aktualne spalanie, średnie spalanie
- diagnostyka OBD, czyli jeśli pojawi się błąd to go wyświetli
- możliwość wpisywania wymiany oleju, wtedy komputer sam będzie przypominał o takich rzeczach
- i wiele więcej....
Do tego wywalić chcę mechaniczny rozdzielać i wstawić cyfrowy aparat zapłonowy.
Dlatego potrzebuję takich informacji, im więcej będę wiedział tym więcej zrobię.
W zamiarach jest jeszcze sterowanie samochodem dzięki niemu, np. możliwość ustawienia zamknięcia drzwi w samochodzie po przekroczeniu np. 30km/h i tego podobne.
Pozdrawiam
sTERYD - Nie Sty 03, 2010 22:36
celticross, jeśli masz wtyczkę w miarę w dobrym stanie, i gniazdo też, to tam jest wystarczająco szczelne, żeby kałuże nie robiły problemów, Na prawdę chyba starczy już tego offtopa
|
|