Zobacz temat - [R600] Problem z telepaniem przy skręcie w lewo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Problem z telepaniem przy skręcie w lewo

Killer - Pon Lis 30, 2009 14:32
Temat postu: [R600] Problem z telepaniem przy skręcie w lewo
Witam Wszystkich
Na forum zalogowałem się dziś ale Rovera posiadam już około 10 lat.
Do tej pory nie miałem z nim żadnych poważnych problemów aż do teraz.
Teraz konkrety jest to Rover 620 Si
Posiada silnik 2.0 ten mocniejszy 96 kW sprzężony z 4 biegową automatyczną skrzynią.
Problem polega na tym że: zauważyłem to tylko przy skręcie w lewo, jednk nie przy lekkim skrecie tylko przy zawracaniu kiedy kierownica skręcona jest niemalże maksymalnie, lub maksymalnie. (Przy ruchu prawostronnym zawracanie zawsze jest w lewo, a nie byłem sprwdzić tego na żadnym dużym parkingu) Słychac wtedy "telepanie". Sprawa jest o tyle ciekawa ze nie ma żadnych luzów na drążkach wachaczy, kierowniczych czy drązkach stabilizatora. W dodatku w zeszłym roku wymieniłem wszystkie tarcze hamulcowe oraz klocki. Po podniesieniu samochodu i zdjęciu kół, odpaleniu silnika i wbiciu biegu (D) pułosie się kręcą ale widze że nie kręco się dokładnie w swojej osi, jakby miały luzy albo coś. W miejscu mocowania do zwrotnicy nic nie ociera. W trakcie wymiany hamulców były też zdjęcte półosie wyczyszczone i nasmarowane nowym, świerzym smarem, po czym założone zostały nowe gumy na przeguby. Co ciekawe nic nie dzieje się podczas jazdy, wtedy wszystko normalnie, tylko przy mocnych skrętach w lewo wystepuje owo "telepanie".
Może ktoś już się z czymś takim zmagał i może mi pomóc w tej sprawie.
Prosze Wszystkich o sugestei co może być tego powodem.
Z góry dzięki
Pozdrawiam Wszystkich Forumowiczów

kasjopea - Pon Lis 30, 2009 14:39

Killer, proszę krótko nazwać problem w temacie.
darek_wp - Pon Lis 30, 2009 14:57

Wygląda to na kończący się przegub.
zuber84cool - Pon Lis 30, 2009 18:08

Też mi to wygląda na przegub.
Killer - Wto Gru 01, 2009 15:42

Proszę jeszcze o jakieś sugestie. Potem przystąpie do działania.

[ Dodano: Wto Gru 01, 2009 15:42 ]
W takim razie dorzuce jeszcze jedno pytanie.
Czy normalnym jest poruszanie się półosi w czasie pracy, w sesie mocnych wychyleń od "osi" półosi. Nigdy wcześniej się nie przyglądałem bo nie było potrzeby. Czy to jest normalne?? W moim innym samochodzie tylnonapędowym półosie nie wykazuja takich zachowań.

filo - Wto Gru 01, 2009 22:28

Killer napisał/a:
Po podniesieniu samochodu i zdjęciu kół, odpaleniu silnika i wbiciu biegu (D) pułosie się kręcą ale widze że nie kręco się dokładnie w swojej osi, jakby miały luzy albo coś


Killer napisał/a:
Czy normalnym jest poruszanie się półosi w czasie pracy, w sesie mocnych wychyleń od "osi" półosi.

A masz na półosiach tłumiki drgań? Takie metalowo-gumowe pierścienie.

A druga sprawa to może łożyska podporowe przegubów wewnętrznych mają luzy :?:

Killer - Sro Gru 02, 2009 00:29

Tłumik drgań jest tylko na jednej tej dłuższej, co ciekawe to na niej są mocniejsze drgania co prawda wynika to raczej z tego że jest dłuższa. (tłumik gumowy trzymany metalową obejmą)
Co do łożysz, chodzi o łożyska przy skrzyni?? Nie kojarze tam takowych. Bardziej się obawiam czy nie sa wyrobione te "kielich" w które wchodzi półoś przy skrzyni.

filo - Sro Gru 02, 2009 12:02

Killer napisał/a:
Co do łożysz, chodzi o łożyska przy skrzyni??

Coś musi podtrzymywać przegub wewnętrzny w skrzyni i mechanizm różnicowy-przynajmniej tak jest w PG1.

A zrób tak,ze złap za przegub wewnętrzny i półośkę i sprawdź czy mają względem siebie luz.
I sprawdź czy przegub wewnętrzny ma luzy względem skrzyni...