Zobacz temat - [R25 1,4 16v 01r ]- DUUUZE spalanie ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1,4 16v 01r ]- DUUUZE spalanie ?

wrsdz - Pią Gru 04, 2009 18:55
Temat postu: [R25 1,4 16v 01r ]- DUUUZE spalanie ?
witam otóż mój roveerek 25 z silnikiem 1,4 16v nadmiernie duzo pali?? ok 10-12l benzyny takiej jazdy do 100km/h - tydz czasu testowany przeze mnie osobiscie ?

autko ma bardzo mały przebieg ok 60 tys km ( osobiscie sprowadzone z DE ) wiec zadne cofanie nie wchodzi w gre...

rece mi opadaja - czy ktos cos poradzi ? doradzi?

był podpinany pod kompa zadnych bledow ....

nic nie bylo w nim grzebane -zadne silniki, skrzynie, elektronika itpe nic a nic !! !

pozdrawiam

kasjopea - Pią Gru 04, 2009 18:59

Kolego wrsdz, jesteś już na forum tak długo, proszę ładnie dane auta wpisywać w nawiasie :wink:
oprawca_1978 - Pią Gru 04, 2009 19:14

Ciekawe.. Mój Poldorover po założeniu gazowni ciągnął mi w lato 2005, 2006, 2007 LPG na poziomie 7.5 - 8.5 na 100km i to w cyklu miejskim, do pracusi i nazad, dzień w dzień. 1.1 tony porządnej, grubej blachy, tylny napęd, polska skrzynia.
wrsdz - Pią Gru 04, 2009 19:19

hmm no ja tez ganiam go do pracy ok 35 km x 2 - 70km dziennie takiej jazdy mieszanej , troche trasy troche miasta ...

i brak mi juz slow - jak bym sie wozil 2,5l Bemka albo gorzej ...

oprawca_1978 - Pią Gru 04, 2009 19:40

Pierwsze "primo" - sprawdź działanie sondy lambda. Czyni się to szybkim (nieinercyjnym) miernikiem elektrycznym, nastawionym na pomiar napięcia elektrycznego rzędu 1 volt. Miernik starszego typu nie nadaje się za mocno, jest zbyt powolny (magnetonometr).
Miernik wpina się pomiędzy masę (kolektor wydechowy) a czarny przewód sondy (sygnałowy, od ogniwa termoelektrycznego). Reszta to przewody grzałki.

Drugie "primo" - to właściwe działanie i podpięcie pod komputer silnika czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Są dwa, acz w tej materii rolę odgrywa ten dwuzłączowy. Mieści się on w kolanku obwodu chłodzenia cieczy silnika, na "tyłach" silnika, po stronie wałka wydechowego. To jest zwykły termistor negatywny, jego charakterystyka jest negatywna, powszechnie dostępna na tym i innych forach.

Do tego wszystkiego, musisz mieć pewność, że silnik jest w dobrym stanie mechanicznym. Czyli - przede wszystkim - ciśnienie sprężania oraz szczelność zaworów oraz połączenia głowica-blok. To powie o wszystkim.

snake0908 - Pią Gru 04, 2009 19:58

wrsdz napisał/a:
itam otóż mój roveerek 25 z silnikiem 1,4 16v nadmiernie duzo pali?? ok 10-12l benzyny takiej jazdy do 100km/h - tydz czasu testowany przeze mnie osobiscie ?


Witam

Sprawdz wpierw sonde lambda, byc moze silnik pracuje na obwodzie awaryjnym i dlatego takie duze spalanie. Ja ma silnik 1.8 i "człowiek rasy czarnej" nie udalo mi sie przekroczyc 10l gazu/100km.
Takze napewno masz cos nie tak. Moje podejrzenia padaja wlasnie na sonde.

pozdrawiam

wrsdz - Pią Gru 04, 2009 20:04

ok postaram sie sprawdzic sonde na poczatek ale to jutro i dam znac co i jak ;)

[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 20:04 ]
oprawca_1978 napisał/a:
Pierwsze "primo" - sprawdź działanie sondy lambda. Czyni się to szybkim (nieinercyjnym) miernikiem elektrycznym, nastawionym na pomiar napięcia elektrycznego rzędu 1 volt. Miernik starszego typu nie nadaje się za mocno, jest zbyt powolny (magnetonometr).
Miernik wpina się pomiędzy masę (kolektor wydechowy) a czarny przewód sondy (sygnałowy, od ogniwa termoelektrycznego). Reszta to przewody grzałki.
.


ok i co dalej jezeli juz to wepne wg w/w instrukcji?

Brt - Pią Gru 04, 2009 20:14

Cytat:
ok i co dalej jezeli juz to wepne wg w/w instrukcji?

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#60

colin1983 - Pią Gru 04, 2009 20:48

Kolego wsrdz powiem ci że ja mam u siebie podobny przypadek potrafił mi spalić nawet 13na 100km, zima to najgorszy okres, długo na ssaniu silnik chodzi, także odjeżdżam do pracy 10kilosów w obie strony, znalazłem sposób na to żeby mi tak mało palił przed tem palił mi 11-13 litrów na 100kilosów, teraz miedzy 7,9 a 8,5na 100 jeżdze głównie po mieście

[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 20:48 ]
Moja rada to po pierwsze primo od razu jechać po odpaleniu silnika,po drugie primo nie przekraczać 3 tyś obrotów przez pierwsze 5 minut jazdy, po trzecie hamować silnikiem przed światłami na skrzyżowaniach gdy zapala się czerwone. W moim przypadku to skutkuje.

BB85 - Sob Gru 05, 2009 12:11

Te silniki potrafią swoje spalić przy nie umiejętnej jeździe. Gdy kupiłem auto też palił mi 10 litrów i więcej ! A wystarczy trochę delikatniej obchodzić się z gazem i nie przekraczać tych 2,5 tys. obrotów. Oczywiście teraz gdy zbliża się zima spalanie wzrasta, ale udaje mi się utrzymać je na poziomie 8 - 9L jeżdżąc praktycznie tylko po mieście.

Pzdr.