Zobacz temat - [R220 SDi - 99r.] Jaki mam pasek klinowy? Wersja z klimą.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDi - 99r.] Jaki mam pasek klinowy? Wersja z klimą.

peron - Pon Gru 07, 2009 22:58
Temat postu: [R220 SDi - 99r.] Jaki mam pasek klinowy? Wersja z klimą.
Witam,

na samym początku zaznaczę, że szukałem tych informacji od jakiegoś czasu. Jasnej odpowiedzi nie uzyskałem do dzisiaj, aż zacząłem się zastanawiać czy faktycznie wiem czym jeżdżę... :oops:

Może zacznę od początku, kupiłem mój samochód 2 tygodnie temu, w dowodzie mam napisane Rover 200... 1994cm³... Dopuszczalna masa całkowita to 1620kg... czytając ten opis modeli wnioskuję, że jestem szczęśliwym posiadaczem R220 SDi

Jest to dla mnie ważna informacja ponieważ zaraz wyjaśnię jaki mam problem ( może dla Was śmieszny, przepraszam - jestem tu nowy, a wcześniej jeździłem popularnymi puntem i astrą II :) ) Sprawdziłem dodatkowo numer VIN tym sprawdzaczem VIN oto jego rezultat:

Sprawdzacz VIN napisał/a:

Model MG Rover, Rover 200, 25 and MG ZR
Aspiration Turbo silnik turbodoładowany
Body Style 3 Door Saloon
Class (Trim) Class 3 klasa wyposażenia
Drive LHD kierownica po lewej stronie
Engine CC 2000 cc pojemność silnika 2000 cc
Engine cylinders 4 Cylinder 4-cylindrowy rzędowy
Engine Fuel System Tcie
Fuel Type Diesel olej napędowy
Performance High performance silnik o podwyższonej wydajności
Series Engine L Series
Transmission Manual manualna skrzynia biegów
Transmission No. of Speeds 5 Speed pięć biegów
Valves per engine 8V silnik 8-zaworowy
Model Year 1999
S/N 427805


Jeśli nie posiadam SDi 220 to proszę mnie poprawić, bo sam już zgłupiałem :)
Dobra... teraz do rzeczy...

Mam niemały problem z paskiem klinowym (tym po lewej stronie stojąc przed otwartą maską samochodu) Pewnego dnia zapaliła mi się kontrolka akumulatora i przestało działać wspomaganie - rzecz normalna. Pojechałem do jednej z największych, sieciowych hurtowni w Polsce... dostałem pasek 6PK 1820... mechanik polecił mi wymienić go na 6PK 1920 (taki też był ten, który się urwał...) Wymieniony pasek potrzymał z 5 dni - przy okazji wymieniona została jedna z rolek. Po założeniu (w ogóle macie jakiś schemat do tego, jak powinien być on ułożony?) okazało się, że owy pasek ociera się o siebie i wymieniony został na 6PK 1910... co niby miało go trochę odchylić...

Moje pytanie jest następujące: jaki ja mam pasek? Jak już zaznaczyłem w temacie, mam klimę. Proszę o pomoc... wszelkie informacje na temat paska i samego ułożenia będą dla mnie bardzo cenne. Z góry dziękuję za odpowiedź oraz przepraszam za moje wypracowanie :wink:

Brt - Pon Gru 07, 2009 23:07

w orginale z klimą jest pasek 6 PK 1460 ... kolejność ... wał, klima, alternator, wspomaganie, napinacz, wał ...
peron - Pon Gru 07, 2009 23:10

Brt napisał/a:
w orginale z klimą jest pasek 6 PK 1460


No i na takie informacje trafiłem na tym forum... dlatego zacząłem się zastanawiać jaki ja mam model... to skąd taka różnica jak 6 PK 1920 ?

Brt - Pon Gru 07, 2009 23:16

nie mam pojęcia ... może ktoś żle założył wcześniej .... może fotę cyknij :roll: w technicznym FAQ (5 pytanie) jest tzw RAVE .. w nim powinno być rozrysowane ułożenie paska ... na forum też było, ale nie mogę namierzyć
Remigiusz - Pon Gru 07, 2009 23:29

A czy przypadkiem twoje węzę od klimy nie są gumowe które odchodzą od sprężarki :razz: I nie masz przypadkiem klimy Diavia :wink:

Ja przy swoim klimę dokładałem i muszę teraz zakładać pasek 6 PK 1915 ale moim zdaniem lepszy by byl 6 PK 1920 bo strasznie ciasno jest założyć 1915

Brt - Pon Gru 07, 2009 23:36

heh o tej wersji pasków do dokładanej klimy nie słyszałem ... ;) ale skoro istnieje to bardzo prawdopodobne, ze taką posiadasz :ok: :)
peron - Pon Gru 07, 2009 23:55

Remi55 napisał/a:
nie masz przypadkiem klimy Diavia :wink:

Jak to mogę sprawdzić? Oprócz rzucenia okiem na "gumowe węzę od klimy, które odchodzą od sprężarki"? Z tym, że jeśli mówisz o pasku 6 PK 1920 to jestem prawie w domu :) Swoją drogą... ładnie zamotany jest ten pasek...

a co do
Brt napisał/a:
w technicznym FAQ (5 pytanie) jest tzw RAVE

zassałem to wczoraj, dzisiaj iso wypaliłem na płytę i... włączam a tam error :( nie mogę odpalić nawet pdf'a... ale to postaram się jakoś ogarnąć :wink: Najważniejsze jest to, że teraz już wiem czym jeżdżę :lol:

Remigiusz - Wto Gru 08, 2009 00:02

czy wygląda tak klima u ciebie tak?


Lub daj zdjęcie twojej komory silnika :wink:

Przy Diavia masz dwa osobne czarne węzę które sie łączy z klima na dwie oddzielne śrubki przy oryginalnej klimie masz srebrne alu-rurki które maja jedno wspólne mocowanie na sprężarce i sprężarka niżej jest zamocowana.

[ Dodano: Wto Gru 08, 2009 00:02 ]
peron napisał/a:
Swoją drogą... ładnie zamotany jest ten pasek...


czemu zamotany :?: W instrukcji od Diavia pisze jaki pasek masz :wink:

peron - Wto Gru 08, 2009 00:05

To mnie teraz zaskoczyłeś pytaniem :)
Szczerze powiem, że nie mam pojęcia jak to wygląda... jutro to wszystko sprawdzę - zrobię też zdjęcie i wszystko wyjaśni się na 100%, a jak na razie dziękuję bardzo za dotychczasową pomoc. Fajne forum :)

mi_sza1 - Wto Gru 08, 2009 14:05

Remi55 napisał/a:
czy wygląda tak klima u ciebie tak?

Przy orginalnej klimie tutaj gdzie Ty masz sprężarkę to jest alternator.

Remigiusz - Wto Gru 08, 2009 14:35

mi_sza1, Faktycznie alternator jest na gorze przy fabrycznej klimie :wink:
peron - Sro Gru 09, 2009 23:50

Witam ponownie,

odebrałem maszynę od mechanika - zrobiłem zdjęcie. Z tego co mi tłumaczyliście prędzej chyba mam tą Diavi'ę :wink: i... nowy pasek - tym razem 6PK 1725 :shock: oto zdjęcia paska

Remigiusz - Czw Gru 10, 2009 02:04

peron, Masz jak widac Diavia i ten pasek nie jest do tej klimy ile razy mam pisać żebyś kupił sobie 6 PK 1915 :wink:

Z tych twoich zdjęć paska wynika ze źle założyli pasek :shock: W ogole alternatora nie napędza :???: :shock:

Ma to zostać tak założone i koniec kropka :wink: :ok: A takiego mechanika co zakłada krótszy pasek co byl i sie urwał bym opieprzył i żądał korekty. Wydrukuj to sobie i mu to pokaz i ma być taki pasek 6 PK 1915 oraz jak niżej widać założone.

peron - Czw Gru 10, 2009 19:25

Dzięki, za wszelkie informacje - sam bym do tego nie doszedł :ok:
Brt - Czw Gru 10, 2009 23:27

wow niezłe klocki ;) kurcze Remi, że ja na Zlocie nie obejrzałem Twojego R ;) muszę to nadrobić :mrg:
Remigiusz - Pią Gru 11, 2009 03:01

Brt, A ja twojego :razz: Ledwo co Powerbutton widziałem :mrgreen: Na następnym zlocie się nad robi :wink: Trzeba będzie w dniu integracji przyjechać i od początku być :razz: :mrgreen:
memo - Pon Maj 03, 2010 16:25

Trochę odświeżę temat :)

Mam pytanko czy ten pasek

http://moto.allegro.pl/it...owy_okazja.html

będzie pasował do mojego Roverka. Rocznik 98, 220SDI wersja z oryginalną klimą.

Brt - Wto Maj 04, 2010 10:19

tak :ok:
memo - Czw Maj 06, 2010 19:54

Dzisiaj odebrałem pasek, w sobotę postaram się go zamontować :) dzięki za odpowiedź Brt :)
bart10001 - Nie Kwi 06, 2014 12:21
Temat postu: pasek wielorowkowy
Witam , chciałbym podbic temat mam taką samą wersje klimy jak kolega peron .
Mam pytanie jaki bedzie lepszy pasek 1915 czy 1920 ?? ?.Stary pasek po zdjeciu ma długość ok 94 cm połówka wiec długosc całkowita byłaby koło1880 są wogóle takie paski? Tak wogóle kupiłem 6pk 1460 do wersji z orginalną klimą ale nie wiedziałem ze ta moja jest dokładana wiec jakby ktos chciał to prosze pisac na priv . Pozdrawiam.

Pomoże ktoś?