Zobacz temat - [R416 Si 96'] Wyrzuca półoś
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 Si 96'] Wyrzuca półoś

Artu - Sob Gru 12, 2009 13:56
Temat postu: [R416 Si 96'] Wyrzuca półoś
Witam serdecznie

Tydzien temu wyrzucilo mi lewa polos ze skrzyni. Wieloklin na wewnetrznym przegubie byl zmasakrowany (pogiete zabki) wiec stwierdzilem, ze zakupie nowa (uzywana polos). Polos jest w zdecydowanie lepszym stanie, nie moge jej nic zarzucic. Problemem jest to, ze po jej zalozeniu wyrzuca ja w dosc nietypowych sytuacjach - przy normalnym ruszaniu, w trakcie jazdy, badz tez przy skrecaniu - krotko mowiac przy normalnej eksploatacji auta.

Skrzynia nie wyje, nic nie zgrzyta, biegi wchodza normalnie, simeringi przy wejsciu na polosi byly wymieniane rok temu. Aha - na starym przegubie problem tez wystepuje.

Pozdrawiam

Kot - Sob Gru 12, 2009 13:59

a moze zeby w przekladni tez sa zjechane?? sprawdzales to ??
Artu - Sob Gru 12, 2009 14:03

Nie, zęby nie są zjechane
Kot - Sob Gru 12, 2009 14:39

a hmm nei wiem jak tam jest rozwiazane z przymocowaniem polosi ... ale mysle ze sa takie pierscienie klinujace... jesli tak to wartoby je sprawdzic
Artu - Sob Gru 12, 2009 15:50

Pierścienie klinujące są OK
NEOSSS - Nie Gru 13, 2009 15:48

Artu, wkladajac polos do skrzyni napewno oby wciskasz ja tak aby sie zabezpieczyla? A potem szarpiac nie wyskakuje?
Artu - Nie Gru 13, 2009 16:13

Na pewno... Szarpie dość mocno i ani drgnie. Skrzyni nie mam zamiaru ruszać - w auto zainwestowałem 4 tys w przeciągu roku. Prawdopodobnie zostanie sprzedane.
NEOSSS - Nie Gru 13, 2009 16:15

Artu, czy polos po zlozeniu jest dosc luzno wedlug przegub - polos czy jest napieta?
Artu - Nie Gru 13, 2009 16:17

Względem przegubu zewnętrznego czy wewnętrznego?. Wczoraj po n-tym włożeniu półosi rozpędziłem się autem do ok 100 km/h - cały czas do odcięcia, wszystko ok. Natomiast po przejechaniu autem przez nierówność z prędkością ok 30 km/h i 2,5 tys obrotów z wyprostowanymi kołami półośka wypadła. Aha - auta nie znosi - po puszczeniu kierownicy jedzie prosto.
arczi83 - Nie Gru 13, 2009 17:18

A sprawdzałeś czy nowa półoś nie jest krótsza względem starej? Poza tym jeśli na przegubie wewn zerwało zęby to skrzyni zapewne też się dostało
chudson - Nie Gru 13, 2009 17:27

Śmigając autem do odcięcia zapłonu jego trwałość bardzo maleje wiec przypuszczam ,że powodów wyskakiwania półosi można szukać wszędzie. Zaczynając od skrzyni,która mogła nie wytrzymać.
Sprawdził bym zamocowanie silnika czy przypadkiem nie lata na lewo i prawo przez co może wypinać się półoś( poduszki). Sprawdzić zawieszenie czy nie ma luzów które mogą powodować szarpania półosi. do tego porządne oględziny wyciągniętej półosi czy chodzi lekko przy różnych zgięciach- jak masz pierścień klinujący z starej półosi to porównaj je i może wymień n a próbę. Następnie pod lupę skrzynia

Artu - Nie Gru 13, 2009 20:43

chudson - nigdy nie jeżdżę do odcięcia obrotów. Biegi zmieniam przy ok 3 tys obrotów, nie ruszam z piskiem, nie katuję auta. Ten test miał na celu sprawdzenie czy przy dosyć dużym obciążeniu półosi nie wywala jej. Zęby w skrzyni wyglądają OK. Poduszki silnika są ok. Pierścień klinujący w starej półosi wygląda tragicznie więc nawet go nie przekładałem.

Arczi83 - materiały z jakich została zbudowana skrzynia są zdecydowanie lepsze niż te z których zrobiono przegub wewnętrzny.

arczi83 - Nie Gru 13, 2009 21:36

Artu, To trochę dziwne w takim razie. Bo jeżeli półoś z przegubami ma taki sam wymiar jak ta stara, pierścień zabezpieczający półoś przed wysunięciem jest dobry i po włożeniu półosi do skrzyni nie da się jej łatwo wysunąć to raczej nie jest to możliwe by po skręceniu wszystkiego półośka sama wyskakiwała ze skrzyni. Coś musi być tam nie tak skoro się tak dzieje. Albo pierścien zabezpieczający albo coś w skrzyni się ukruszyło co powinno trzymać przegub przed wysunięciem. Zobacz to dokładnie.
A tak przy okazji jeśli takie coś się dzieje to raczej nie powinieneś sprawdzać auta w taki sposób jak opisałeś czyli:
Artu napisał/a:
rozpędziłem się autem do ok 100 km/h - cały czas do odcięcia
:neutral: :shock:
Vesper416 - Nie Gru 13, 2009 21:41

Wniosek nasuwa sie jeden jednak coś źle sprawdiłeś i coś jest napewno zjechane poza ośką!!!
A tak na marginesie daj to mechanikowi a jak on to zrobi i Ci ośka wyskoczy to ciągaj go za siano!!!!!

Artu - Nie Gru 13, 2009 21:50

Wiem, że sprawa jest co najmniej dziwna - dlatego napisałem na forum. Arczi - uwierz mi, że po całodziennym grzebaniu przy aucie, na parkingu pod blokiem, przy ujemnej temperaturze, braku jakichkolwiek efektów i pomysłów różne dziwne rzeczy przychodzą człowiekowi do głowy.

Jedyne czego nie sprawdziłem to długość CAŁKOWITA nowej półosi. Będę miał czas na to dopiero w weekend.

Co do mechanika- po pierwsze nie jestem na tyle płynny finansowo w tym momencie aby móc zawieźć auto do mechanika (koszt wymiany skrzyni + używana skrzynia około 1000 zł), poza tym mam z nimi nieprzyjemne doświadczenia (naciąganie, krętactwo, itp). Druga sprawa - mam znajomego mechanika (mechanika a nie "mechanika"), który pomaga mi w większości problemów z Roverem i gdyby nie on to koszt inwestycji na pewno grubo przekroczyłby 4 tys.

Co do kwestii ukruszenia - przegub jest ciężko wbić, po wbiciu nie jestem w stanie go wyciągnąć, więc zabezpieczenie według mnie jest w porządku.

truten23 - Nie Gru 13, 2009 21:54

A ośka przesuwa się w wewnętrznym przegubie? Musi.
Sprawdź też czy napewno wewnętrzny przegub wchodzi do końca do skrzyni.

Vesper416 - Nie Gru 13, 2009 22:01

To że Ty nie możesz wyciągnąć ośki to nie znaczy że sie zabezpieczyła. Jakiej siły używasz do szarpania oski a jak jest wytwarzana podczas jazdy, przy hamowaniu, przy skakaniu przy dziurach....

Ja mam zasade jak nie daje rady to dopiero daje do mechanika!!!!

Tak miałem z pompą paliwa! Kupiłem nową założyłem sam a auto i tak odmawiało posłuszenstwa i po dwoch miesiacach oddałem do mechaniora i po 2h auto hulało jak nowe a tez jakis kuriozalnych pieniedzy mu nie zostawiłem!

Artu - Nie Gru 13, 2009 22:16

Siła jest wytwarzana - owszem , ale ta siła półośkę obraca, a nie przesuwa lewo - prawo. Problemem jest to, że potrafi ją wyrzucić na równej nawierzchni, w momencie w którym auto jedzie prosto i minimalnie dodawany jest gaz....
truten23 - Nie Gru 13, 2009 22:33

Ale jak patrzysz na frezy w dyfrze to normalnie wygladają, czy są tak samo smasakrowane, jak frez na starej ośce?
Artu - Nie Gru 13, 2009 22:36

Wyglądają normalnie.
truten23 - Nie Gru 13, 2009 22:48

Hm... Jak ją chcesz wyciagnąc ze skrzyni to naprawdę ciężko wychodzi, czy wystarczy szarpnac? Jak ja swoja wyciągałem musiałem użyć takiego małego łoma, nawet dłuższy śrubokręt na want nie dał jej rady, a żeby ją wsadzić w skrzynię musialem stuknąć młotkiem w ośkę, dopiero zaskoczyła.
Artu - Pon Gru 14, 2009 08:26

Sam nie jestem w stanie wyciągnąć półośki ze skrzyni, więc trzyma dobrze...
truten23 - Pon Gru 14, 2009 09:35

W takim razie musi nie przesuwać się sama oś w wewnętrznym przegubie... Innego powodu chyba nie ma... :???:
Artu - Pon Gru 14, 2009 11:59

Ewentualnie coś w skrzyni wyrzuca półoś
truten23 - Pon Gru 14, 2009 12:11

Tylko tam nie za bardzo jest coś, co mogłoby wyrzucać... Może coś siedzi sobie za frezem w dyfrze i ten pierścionek nie blokuje się jak należy... No ale przecież w tym cudów nie ma... :???:
Artu - Pon Gru 14, 2009 14:18

Też nie mam pojęcia co może być nie tak. Dzięki uprzejmości Arcziego będę miał możliwość wjazdu autem na kanał i dokładnego obadania problemu

truten23 Twój podpis mnie demotywuje....